eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
501 ویدیو
351 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
💥موارد اختلاف عمده اخباری و اصولی‌‌ ✍استاد شهید : 1. تقلید غیرمعصوم. 2. حجّیت اجماع. 3. حجّیت عقل و بالنتیجه تقدم دلیل عقلی بر دلیل نقلی هنگام تعارض. 4. حجّیت ظواهر قرآن و به عبارت دیگر استقلال قرآن در حجّیت. 5. بحث از رجال حدیث و بالاخص اسناد کتب اربعه. 6. علوم مقدماتی اجتهاد که در کتب اصول نوشته و معین شده. 7. اصالة البرائه در شبهات بدویه. 8. پیروی از ظن روح اختلاف مجتهد و اخباری از جمود و حرّیت فکر سرچشمه می‌گیرد. اخباریین علم اصول و شئون آن را به دلیل نوظهوری رد می‌‌کردند و حتی وحید بهبهانی می‌گوید: رؤیت هلال شوال به تواتر بر من ثابت شده بود و افطار کرده و حکم کرده بودم ولی یکی از اخباریین به من اعتراض می‌‌کرد که شهادت عدلین دلیل دارد ولی در شرع دلیلی نرسیده که تواتر حجّت است. اخباریین مخصوصاً از این جهت که علم اصول در میان سنّیان به صورت یک علم نوین ظهور کرده، استیحاش داشتند از اینکه این علم را بپذیرند. 📚 یادداشت‏های استاد مطهری، ج15، ص391 و390 ☑️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥تحلیلی فقهی و تاریخی درباره مسائل روز 🎤حضرت استاد ربانی گلپایگانی 💥جنگ ترکیبی دشمن در دوران ما 🔹دوران ما دوران بسیار حساسی است و دشمن در آن دست به یک جنگ ترکیبی زده است... 💢محاربه و حکم آن 🔸دشمن این اغتشاشات کنونی در کشور را بی رحمانه و سفاکانه به وجود آورده است و میلیاردها تومان به کشور ضرر زده و عده ای بی گناه را به وضع ناجوری به شهادت رسانده است... 🔹جوانی که در مشهد در اثر تبلیغات مسموم و فضای مجاری فریب خورده و دو نفر بسیجی را با چاقو به شهادت رسانده بود... 🔸متاسفانه در همین دوران حساس سخنانی را می شنویم که بسیار تعجب آمیز است. فردی گفته بود که افتخار می کنم که نامم هم نام آن جانی است که چاقو برای مامورین کشیده است... ☑️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
استیلای نصاری(مسیحیت) بر آموزش و تعلیم مسلمین، از عوامل انقراض مسلمین در اسپانیا بود. این حالت اکنون نیز برای کسانیکه قبل از آشنایی با اسلام، به غرب می روند برای آموزش نیز وجود دارد. ✍آیت الله 📚اختلاف الحدیث، ص241 ☑️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥نشست علمی «بررسی منظومه معرفتی حافظ رجب برسی در مسأله امامت» در اولین نشست اهل کتاب، در بنیاد محقق طباطبائی قم چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ 🎤دکتر محمدرضا لایقی ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥گفت‌وگوهای پس از سخنرانی دکتر لایقی با عنوان «بررسی منظومه معرفتی حافظ رجب برسی در مسأله امامت» ، به ترتیب: سید محمد طباطبائی امیر تقدمی علی اصغر نجابت عماد هلالی ابوالفضل محمدعلی عیوضی سید علی طباطبائی مصطفی مطبعه‌چی 🏢 بنیاد محقق طباطبایی قم ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
💥کانال دریافت گزارشات مردمی در خصوص آسیب های اجتماعی و اقتصادی استان قم تاسیس شد👇 🆔 @Sajjad_Qom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥گفتگوهایی با برخی از بزرگان فهرست نگار نسخ خطی آیت الله سید شهاب الدین (ره) حجت الاسلام استاد سیدمحمود مرعشی نجفی آیت الله سید احمد حسینی استاد عبدالحسین حائری(ره) آیت الله رضا استاد محمدتقی دانش پژوه(ره) و... ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آیت الله محمد شاه آبادی(ره): انسان باید با همراهی علم نه پیروی از جهل و رفتار آباء و اجداد ، عادات باطله را کنار بگذارد . مصاحبت با علم یعنی توجه به احکام فطرت که یکی از آنها فقر وجودی انسان نسبت به وجود غنی بالذات است. 🎞فایلهای تصویری دروس آیت الله شیخ محمد شاه آبادی(ره) فرزند ارشد و شاگرد مرحوم آیت الله العظمی محمدعلی شاه آبادی با موضوعات عرفان، اخلاق و اعتقادات و فلسفه در سایت آپارات موجود است👇 https://www.aparat.com/Rashahat 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🔸 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥فلسفه برای چه کسانی مفیده و برای چه کسانی مفید نیست + نقش یقین در اعتقادات + بیان حکایتی از ملاهادی + علت مخالفت برخی علما با تدریس فلسفه توسط 🎤آیت الله سیدحسن سعادت (ره) ✂️برشی از درس الاهیات شفا ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
💥مدرسه حجتیه در حال مرمت ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
💥داستان نقشه کشی مدرسه حجتیه توسط علامه طباطبایی ✍آیت الله سید محمدحسین (ره): در سنۀ يكهزار و سيصد شصت و چهار هجريّۀ قمريّه، اين حقير براى طلبگى و تحصيل علوم دينيّه ببلدۀ طيّبۀ قم مشرّف شدم . و در مدرسۀ مرحوم آية الله حجّت[کوه کمره ای] كه بعداً بمدرسۀ حجّتيّه معروف شد حجره‌اى گرفته،و به درس و بحث و مطالعه ادامه مى‌دادم . بناى اين مدرسه كوچك بود؛ و آية الله چندين هزار متر از زمين مجاور را تهيّه و در نظر داشتند مدرسه را توسعه دهند، و بناى عظيمى كه بسبك همان مدارس اسلامى باشد،و حاوى حجرات بسيار و مَدرس و مسجد و كتابخانه و سرداب و آب انبار و سائر ما يحتاج طلاّب باشد، بطرز صحيح و بهداشتى و با فضاى بزرگ و روح افزا براى طلاّب بسازند. هر چه مهندسين از طهران و غير طهران آمدند و نقشه‌هاى متنوّع و مختلفى كشيدند،مورد نظر آية الله واقع نشد،تا بالاخره شنيديم: سيّدى از تبريز آمده و نقشه‌اى كشيده است كه مورد نظر و تصويب ايشان قرار گرفته است . ما بسيار شائق و مترصّد بوديم كه اين سيّد را ببينيم . و از طرفى نيز بسيار شائق بوديم كه درس فلسفه بخوانيم،و در آن اوان، عالم جليل فخر الحكمَاء و الفلاسفة آية الله حاج قدَّس اللهُ‌ نفسَه بقم مشرّف شده،و قصد تدريس داشتند،و چند ماهى هم توقّف كردند؛و بيكى از دوستان عزيز ما قول داده بودند كه درس خصوصى فلسفه را از«منظومۀ سبزوارى» براى ما بگويند،و ما در آستانۀ شروع بوديم كه ايشان بغتةً‌ از اقامت در قم انصراف حاصل نموده و بطهران بازگشتند. در همين احوال شنيديم:آن سيّدى كه از تبريز آمده و نقشۀ ساختمان را كشيده است، بنام قاضى معروف و در رياضيّات و فلسفه زبردست، و نيز درس فلسفه‌اى در حوزه شروع كرده است . اشتياق ما براى ديدار و ملاقات با او زياد شد؛و مترصّد بوديم بمنزلش برويم و به بهانه‌اى از او ديدار كنيم . تا آنكه يكى از دوستان ما كه در مدرسه رفت و آمد داشت و فعلاً از علماى رشت مى‌باشند، يكروز بحجره آمده و گفتند: آقاى قاضى از زيارت مشهد برگشته، بيا بديدنش برويم ! چون بمنزل ايشان وارد شديم، ديديم كه اين رجُل معروف و مشهور همان سيّدى است كه ما همه روزه در كوچه‌ها در بين راه او را مى‌ديديم، و ابداً احتمال نمى‌داديم كه او از اهل علم باشد،فضلاً از تبحّر در علوم . با عمامۀ بسيار كوچك از كرباس آبى رنگ، و تكمه‌هاى باز قبا، و بدون جوراب، با لباس كمتر از معمول، در كوچه‌هاى قم تردّد داشت؛خانه نيز بسيار محقّر و ساده . ما معانقه كرديم و نشستيم و گفتگو و سخن از اطراف و جوانب پيش آمد،ديديم:نه، واقعاً اين مرد،جهانى است از علم و درايت و ادراك و فهم؛ و براى ما خوب مشهود شد كه: هر آنكو ز دانش برَد توشه‌اى جهانيست بنشسته در گوشه‌اى 📚مهر تابان ، ص ۱۳ ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
آرای_کلامی_شیخیه.pdf
464.2K
📕 "آراء کلامی فرقه شیخیه" 💧چكيده💧 «شيخيه» نام فرقه‌اي است كه در طي دو قرن اخير از شيعه اماميه جدا شده است. آنها طرفداران شيخ احمد احسايی اند. طرفداران شيخيه، در عين حالی كه همواره كوشيده‌اند خود را شيعه امامی معرفی كنند، عقايدی دارند كه مشكل بتوان آنها را با عقايد شيعه امامی يكی دانست. مقاله حاضر تلاشي است براي شناخت و بررسي شيخيه و بزرگان آن و معتقدات ايشان، و اينكه چه تفاوت‌هايي بين شيخيه با غيرشيخيه وجود دارد. در نهايت، با بررسي و تطبيق اعتقاداتي كه به ايشان نسبت داده شده، با عنايت به مكتب اهل بيت(ع)، به نقد و بررسی آنها پرداخته شده است. شيخيه در عقايد خويش در مواردی چند دچار انحرافاتی شده‌اند. از آن جمله می توان به بحث معاد جسمانی و در مورد جايگاه پيامبر(ص) و امامان‌(ع)، ركن رابع، حيات جسمانی امام عصر(عج) اشاره كرد. اين مقاله، به روش مطالعه كتابخانه‌ای و در مواردی ميدانی تدوين و در مقام نقد و بررسی، از دو روش توصيف و تحليل استفاده شده است. ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥عقيدة المشركين ✍آیت الله : ۱- إنّ الذكر الحكيم يصف المشركين بأنّهم قاطبة جعلوا للَّه أنداداً فلذلك عبدوا غير اللَّه، والمراد من جعلهم أنداداً للَّه هو إشراكهم مع اللَّه في شأن ممّا يرجع إلى اللَّه سبحانه: و يختص به سواء أكان تدبيراً للكون و الحياة أم مغفرة للذنوب، أو مالكيتهم للشفاعة. يقول سبحانه: «فَلا تَجْعَلُوا للَّهِ أَنْداداً وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ» (البقرة/ ۲۲). وقال سبحانه: «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ يَتَّخِذَ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْداداً يُحِبُّونَهُ كَحُبِّ اللَّهِ» (البقرة/ ۱۶۵). وقال سبحانه: «وَجَعَلُوا للَّه أنداداً لِيُضِلُّوا عَنْ سَبِيلِهِ قُلْ تَمَتَّعُوا فَإِنَّ مَصيرَكُمْ إِلَى النّارِ» (إبراهيم/ ۳۰). وقال سبحانه: «إِذْ تَأْمُرُونَنا أَنْ نَكْفُرَ بِاللَّهِ وَنَجْعَلَ لَهُ أَنداداً» (سبأ/ ۳۳). وقال سبحانه: «وَ إِذا مَسَّ الإِنْسانَ ضُرٌّ دَعا رَبّهُ مُنيباً إِلَيْهِ ثُمَّ إِذا خَوَّلَهُ نِعْمَةً مِنْهُ نَسِيَ ما كانَ يَدْعُوا إِلَيْهِ مِنْ قَبْلُ وَ جَعَلَ للَّهِ أَنْداداً لِيُضِلَّ عَنْهُ سَبيلِهِ» (الزمر/ ۸). وقال سبحانه: «قُلْ أَ إِنَّكُمْ لَتَكْفُرونَ بِالّذي خَلَقَ الأَرْضَ في يَومَيْنِ وَتَجْعَلُونَ لَهُ أَنْداداً ذلِكَ رَبُّ الْعالَمينَ». (فصلت/ ۹)... 📚الاسماء الثلاث، ص: ۴۹ ✍آیت الله سید علی اکبر قرشی: معنای ندّ: (بكسر نون) در صحاح گفته: نِدّ بمعنی مثل و نظير است ايضا نَدِيد و نَدِيدَة در مجمع فرموده: «النِّدّ: المثل و العدل» راغب ميگويد: نَدِيد شي ء شریک آن است در جوهرش و آن نوعي مماثلت ميباشد زيرا مثل بهر مشاركت اطلاق ميشود پس هر ندّ مثل است ولي هر مثل ندّ نيست. جمع نِدّ أنْدَاد است كه جمعا شش بار در قرآن مجيد آمده است فَلٰا تَجْعَلُوا لِلّٰهِ أَنْدٰاداً وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ. دانسته و از روي علم بر خدا شركاء و امثال قرار ندهيد. وَ جَعَلُوا لِلّٰهِ أَنْدٰاداً لِيُضِلُّوا عَنْ سَبِيلِهِ ابراهيم: ۳۰. مراد از انداد هر شریکی است كه بخدا نسبت داده شود اعم از بتان و بشر و كواكب و غيره. 📚قاموس قرآن ، ج۷ ، ص ۳ ، واژه ندّ ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🔻لطیفهٔ شیخ حرّ عاملی رحمة الله علیه گویند: شیخ حرّ رحمهُ الله در اصفهان به مجلسی نشسته بود در زمستان،که هم کُرسی داشته و هم بخاری می سوخته ، به شیخ می گویند که بخاری بهتر است یا کرسی؟شیخ می گوید که :آیة الکرسی بهتر است از صحیح بخاری.¹ شعرٌ مِمّا قیلَ فی تقدیمِ الکُرسی علی البُخاری لدفعِ البردِ فی الشّتاء قولُهُ: صَحَّ عِندی بِاختیارِي واختِباري آیةُ الکُرسیِّ خیرٌ مِن أحادیثِ البُخارِي² ___ 1_فوائد علیّة ،علیّ بن عبدالله نهاوندی ،نسخهٔ خطّی کتابخانهٔ مرکزی دانشگاه تهران به شمارهٔ۳۸۰۹،صفحهٔ ۲۱۸ 2_الکشکول ،آقابزرك الطّهراني ،تحقیق سیّد جعفر حسینی اشکوری ،صفحة ۸۰ 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
✴️ یک بسته کتاب جدید ویژه فاطمیه ۱۴۴۴ 🔻 آثار جدید از مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات (حوزه‌های علمیه): 📕 اسلام، ایران، ناسیونالیسم 📕 طلوع بی‌پایان (پاسخی به شبهات زندگی، سیره و شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها) 📕 از شبهه تا فتنه (پاسخ به شبهات و چالش‌های فکری معترضان) ✅ دانلود از: : https://fa.wikipasokh.com/view/کتاب_پاسخ ◄ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) ➡️ @spasokh‌
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 نشست علمی "شیوه حفظ دیانت در وضعیت تکثر اندیشه و عقیده" 🎤ارائه: اساتید یوسفی، اورعی 🕌مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
جلسه منبر و روضه هفتگی بیت آیت‌الله سیدعلی هاشمی گلپایگانی (ره) فرزند عارف بالله حضرت آیت الله سیدجمال گلپایگانی(ره) در تهران 🌐 سایت: www.rajabieh.ir 📽 آپارات: www.aparat.com/rajabieh.ir 📲 سامانه پیامک: ۵۰۰۰۵۰۰۰۱۱۰ 🌐 https://t.me/Rajabieh ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای جوون ها، نصف شب که بلند میشید انشاالله با پروردگار صحبت بکنید 🎤آیت الله (ره) نی تو را در کار ما آورده ایم؟ نی تو را مشغول ذکرت کرده ایم؟ ما تو رو مسجد آوردیم. به دلت انداختیم. ما تو رو مشغول نماز کردیم. @pand_hagh_shenas ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥ما در قضیه ی رسانه و تبلیغ و ترسیم واقعیات کوتاهی داریم... بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای شاهچراغ 🌐 ferghenews.com ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️کجا نظارت هست؟! انتقاد شدید پرفسور مهدی از عدم نظارت دقیق بر نشر کتاب و انتشار کتب ضاله آتئیستی + عدم ترجمه کتاب شرح حال ۱۲ فیلسوفی که متدین شدن! ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥نظر حضرت آیت‌الله در خصوص نظام‌های اقتصادی در جمع اندیشمندان اقتصاد اسلامی 〽️ اقتصاد دولتی(نظام سوسیال شرق)،اقتصاد خصوصی (نظام کاپیتال غرب)و اقتصاد خصولتی (تلفیق دو شر)بیّن الغی(باطل)است! ✅ تنها راه عزت حرکت به سمت اقتصاد عمومی (مردمی)است. 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥پاسخ حضرت آیت الله (ره) به سوال پزشک سوئدی درباره مشروبات الکلی در بیان حضرت آیت الله 🔴 @kashkolenab
حیات سیاسی و زندگی نامه خودنوشت ملا محمد آملی رحمه الله.pdf
340.8K
📕 حیات سیاسی و زندگی نامه خودنوشت ملا محمد آملی رحمه الله (پدر آشیخ ) ✍️علامه ره مرحوم آیت الله ملا محمد آملی، از یاران آیت الله نوری بوده، در زمان تحصن حرم عبدالعظیم ع - که در اعتراض به روند مشروطیت صورت پذیرفت - نامه حمایت آمیزی از سوی زعیم عالیقدر شیعه; مرحوم آیت الله سید دریافت می کند; به همین دلیل از ایشان، در کتب مورخین مشروطه خواه به نیکی یاد نشده است، همانند شخصیت های دیگری که به خاطر مواضع ارزش گرایانه شان، آماج حملات تبلیغاتی قرار می گیرند... 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab
در باب سلیم بن قیس هلالی.pdf
498.1K
📚 "۳۱ نکته در باب سُلیم بن قیس هلالی و کتاب او" ✍علامه سید محمدعلی (ره) 🔻ترجمه‌ی عبدالحسین طالعی 🗓۳۱ صفحه 🗃منبع: نشریه‌ی "مطالعات قرآن و حدیث (سفینه)"، سال دوازدهم (۱۳۹۳ش)، شماره‌ی ۴۵، ص۱۱۵-۱۴۵ ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab