🔵 کانال «#مکتب_امام» در آیینه «#صحیفه_امام»🔵
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «#مکتب_امام »، در جهت آمادگی فکری و انگیزشی بیشتر برای بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود».
📚متن محوری: کتاب «#صحیفه_امام»📚
📣مخاطبان: همه فرزندان معنوی #روح_الله، عاشقان و دوستداران #مکتب_امام؛ به ویژه طلاب، دانشجویان و فرهنگیان.
🗞شیوه کلی:
1/ مطالعه #صحیفه_امام توسط اعضاء (از جلد نخست و حداقل، در محدوده مرتبط با هر فایل صوتی)؛
2/ گوش دادن فایل صوتی که در آن، نکات مهمتر یا موارد نیازمند توضیح، شرح شده است.
📌جزئیات بیشتری درباره طرح #صحیفه_خوانی در کانال آمده است.
🔹🔸🔹
https://eitaa.com/maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎤بیانات #امام_خمینی درباره ضرورت پرداختن به #معنویات
#عرفان #اسلام #قرآن #حکومت_اسلامی #معنویت #عدالت #معارف #فلسفه #سلوک
#190
📣📣 چند نکته:
👈برای استفاده بهتر از مطالب، لطفا ابتدا پیام سنجاق شده و چند پیام توضیحی بعد از آن خوانده شود. به دلیل پیوستگی و ترتب مطالب بر یکدیگر، بهتر است پستها از بالا به پایین خوانده شوند تا سیر مباحث روشنتر گردد.
👈👈مطالب کانال، هفتگی (انتهای هرهفته) بارگذاری میشود. حجم مطالب به میزانی خواهد بود که برای یک هفته کفایت کند؛ البته، در صورت عدم بسنده به مطالعه صِرف و تلاش برای تفکر، تأمّل و تدبر بیشتر درباره آنها و نیز کوشش برای تطبیق آنها بر زندگی شخصی و صنفی خود.
👈👈👈 بحمدالله، توضیح تا #ص78 از جلد اول #صحیفه_امام ارایه شد.
📌📌📌 برخی مطالب در #صحیفه، برخی در #فایل_صوتی و بعضی در کانال بیان شده اند. ازاینرو، هر سه مکمل یکدیگر هستند.
🔵 انشاءالله، هفته آینده، به توضیحات مرتبط با ادامه #صوت #جلسه_دوم که حاوی توضیحات مرتبط با جلد اول تا صفحه 100 است، پرداخته خواهد شد.
🔴 مطالعه مباحث تاریخی مرتبط (بیان شده در پستهای ابتدایی کانال) + جلد اول صحیفه (حداقل تا #ص100) فراموش نشود.
👈👈👈👈در صورت احساس وظیفه نسبت به #ترویج #مکتب_امام میتوانید از پست قبلی برای معرفی کانال به دیگران استفاده کنید.
📌بهترین کیفیت نمایش مطالب کانال در«نسخه دسکتاپ ایتا» است. در نسخه اندروید، نمایش نیم فاصلههای بین کلمات، ضعیفتر است.
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
⏳توضیح #تاریخی مختصر درباره قضایای #اعتراض به #لایحه انجمنهای #ایالتی و #ولایتی: #ج1 #ص78 تا #ص124
▪️ 28 تیرماه 1341ه.ش، #اسدالله_علم، #وزیر دربار، به جای #امینی، #نخست_وزیر شد.
🗞 14 مهرماه، لایحه #انجمنهای_ایالتی_و_ولایتی در #دولت تصویب شد درحالیکه #مجلس تعطیل بود! 😟
این لایحه، با ظواهری خوش آب و لعاب (ازجمله اعطای حق نامزد شدن و #رأی دادن به #زنان)، پوششی برای اجرای مقاصد شومی مثل حضور و نفوذ بیشتر #بهاییان و #یهودیان را فراهم میکرد؛ زیرا شرط #مسلمان بودن را از کاندیداهای #انتخابات و رأی دهندگان برداشته بود و سوگند به #قرآن مجید، به سوگند به کتاب آسمانی تغییر یافته بود.
👥 علمای #قم به دعوت #امام، در منزل #شیخ_مرتضی #حائری جلسه گرفتتند.
#امام، خطرات درازمدت لایحه را گوشزد کرد و علما درباره اموری توافق کردند؛ مانند: تلگرافها و اعتراضهای جداگانه به #شاه، آگاه کردن علمای شهرستانها، داشتن جلسات هفتگی هماهنگی، و... .
ادامه در پست بعد👇🏼👇🏻👇🏽
#191
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
⏳ توضیح #تاریخی مختصر درباره قضایای اعتراض به #لایحه انجمنهای #ایالتی و #ولایتی: #ج1 #ص78 تا #ص124
📄 17 مهر 1341 ه.ش، #آیت_الله #خمینی، به #شاه تلگرافی زد تا او امر کند «مطالبى را كه مخالف #ديانت مقدسه و #مذهب رسمى مملكت است از برنامههاى #دولتى و #حزبى حذف نمايند».
شاه، در پاسخ، فقط به ارسال یک تلگراف به آیت الله #گلپایگانی، #مرعشی_نجفی و #شریعتمداری و #امام و با عنوان تخفیف آمیز «جناب مستطاب حجةالإسلام» اکتفا کرد و اعتراض #علما را به #دولت ارجاع داد.
✉️ امام، 28 مهرماه، نامه ای به #نخست_وزیر #علم نوشت و اقدام دولت را مخالف #شرع اقدس و مباین صریح #قانون_اساسی دانست.
📄📑 سپس، تلگرافی صریحتر و قاطعتر به شاه و همان روز، تلگرافی با لحن شدیدتر به #عَلَم ارسال کرد.
✊✊🏽✊🏻مبارزات و اقدامهای مختلف اعتراضی امام، دیگر #علما، #طلاب و #مردم، تا آذرماه طول کشید
👈 ر.ش: #صحیفه_امام، #ج1، #ص78 تا #ص124 👉
ادامه در پست بعد👇🏼👇🏻👇🏽
#192
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
⏳توضیح #تاریخی مختصر درباره قضایای اعتراض به #لایحه انجمنهای #ایالتی و #ولایتی: #ج1 #ص78 تا #ص124
🤐 #عَلَم درابتدا پاسخی به #علما نمیداد و حتی در نطقی #رادیویی تهدید کرد هرگونه اخلالگری را به شدت سرکوب خواهد کرد، 😤
اما سرانجام با فشار علما و #مردم و با تأکید #امام بر پیگیری قضیه هرچند به قیمت #حبس یا #شهادت، #علم مجبور به شکستن سکوت شد
و 22 آبان، در یک #تلگراف مبهم و خصوصی به #مراجع یادشده (غیر از #آیت_الله #خمینی !) نوشت:
«...شرایط #اسلامی بودن انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان همان نظر علمای #اسلام است، سوگند با #قرآن مجید است و شرکت #بانوان در انجمنها نیز به تصمیم #مجلسَین موکول میشود...».
💎ولی امام با هوشمندی #سیاسی و اصرار بر اینکه (لایحه تصویب شده در #دولت، با یک تلگراف خصوصی ابطال نمیشود! و باید خبر لغوش بطور رسمی در #جراید منتشر شود)، خواستار ادامه مبارزه تا الغای علنی آن شد.
🌿 سرانجام، دهم آذر 1341ه.ش، با تصویب #دولت، در #روزنامه ها اعلام شد که لایحه مذکور قابل اجرا نخواهد بود.
☘️ امام ضمن هشدار شدید به #رژیم و #شاه، متذکر ضرورت آمادگی #مؤمنان برای مراقبت #اجتماعی، عدم کوتاهی در حفظ امانتهای #الهی در #محضر #ربوبی حق تعالی و سست و مغرور نشدن به #پیروزی شد.
#193
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦 توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص78 تا #ص124
💎💎💎 از دیگر ویژگیهای #شخصیت و #مکتب_امام: #اصلاح و #مبارزه به #داعی (انگیزه) #الهی و از سر #رحمت و #لطف به #بندگان #خداوند
❗️چرا لحن تخاطب #امام ره در اوّلین نامه به #شاه ملایم بود و بتدریج تندتر شد؟
💠 امام ره، طبق مشی و سیره #قرآنی خود، مرحله اول برخورد با #طاغوت (بخصوص در موضع ضعف و #تقیه) را برخورد نرم و ملایم دانستند.
🔆 امّا حتی در شرایط عدم تقیه نیز به مقتضای سبقت #رحمت خداوند بر #غضب او، همه #احکام #اسلامی؛ ازجمله #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر، #قصاص و... و حتّی #جهاد و #قتل #دشمنان #دین، دارای چهره #رحمانی و صبغه رحیمانه و آمیخته با رحمت هستند.
🔆🔆 یعنی #موحد و #مجاهد، در عین #برائت جستن #نظری و #عملی از #دشمن و #طاغوت و حتی در حال #شمشیر کشیدن بر او برائت می¬جویی، نظری جز #رحمت و #لطف هم ندارد!
📚 امام ره در مواضع مختلف #صحیفه_امام، این مساله را به تفصیل مطرح و توضیح خواهند داد.
📝 ولی قبلتر از آن هم در مواضع دیگری؛ مثلاً در #آداب_الصلاة (که حدود 20 سال قبلتر نوشته بودند)، این نکته کلیدی #قرآنی را بیان کرده بودند.
ادامه در پست بعد👇🏼👇🏻👇🏽
#194
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦 توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص78 تا #ص124
«... بالجمله، شخص #سالک ...، بايد رحمتهاى #حق را به #قلب خود برساند و به #رحمت #رحمانيه و #رحيميه متحقّق شود.
و علامت حصول نمونه آن در قلب آن است كه با چشم #عنايت و #تلطّف به #بندگان #خدا نظر كند و #خير و #صلاح همه را طالب باشد.
و اين نظر، نظر #انبياء عظام و #اولياء كمّل عليهم السلام است.
منتهى آنها دو نظر دارند:
➖يكى نظر به #سعادت #جامعه و #نظام عائله و #مدينه_فاضله؛
➖و ديگر، نظر به سعادت #شخص
و علاقه كامله به اين دو سعادت دارند.
و #قوانين الهيّه كه به دست آنها تأسيس و انفاذ و كشف و اجرا مىشود، اين دو سعادت را كاملًا مراعات مىنمايد...
ادامه در پست بعد👇🏼👇🏻👇🏽
#195
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦 توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص78 تا #ص124
⚖️ ... حتى در اجراى #قصاص و #حدود #تعزيرات و امثال آن، كه به نظر مىرسد با ملاحظه #نظام #مدينه_فاضله تأسيس و تقنين شده است، هر دو سعادت منظور است؛
زيراكه اين امور در اكثر، براى #تربيت جانى [جنایتگر] و رساندن او به سعادت دخالت كامل دارد.
⚡️حتّى كسانیكه نور #ايمان و سعادت ندارند و آنها را با #جهاد و امثال آن به #قتل میرسانند؛ مثل #يهود #بنى_قريظه، براى خود آنها نيز اين قتل، صلاح و اصلاح بود؛
و مىتوان گفت از #رحمت كامله #نبى #ختمى، قتل آنها است؛
زيراكه با بودن آنها در اين عالم در هر روزى براى خود عذابهاى گوناگون تهيّه مىكردند، كه تمام حيات اينجا به يک روز #عذاب و سختیهاى آنجا مقابله نكند.
و اين مطلب براى كسانیكه ميزان عذاب و #عقاب #آخرت و اسباب و مسبّبات آنجا را مىدانند پرواضح است.
✅ پس، شمشيرى كه به گردن يهود #بنى_قريظه و امثال آنها زده مىشد به افق رحمت نزديكتر بوده و هست تا به افق غضب و سخط...
ادامه در پست بعد👇🏼👇🏻👇🏽
#196
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦 توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص78 تا #ص124
☝️و باب #امر_به_معروف_و_نهى_از_منكر، از وجهه #رحمت #رحيميه است.
🌱پس، بر آمِر [امرکننده] به معروف و ناهى [نهی کننده] از منكر لازم است كه به #قلب خود، از رحمت رحيميّه بچشاند و نظرش در امر و نهى، #خودنمايى و #خودفروشى و تحميل #امر و #نهى خود نباشد؛
⚠️ زيراكه اگر با اين نظر مشى كند، منظور از امر به #معروف و نهى از #منكر، كه حصول #سعادت عباد و اجراى #احكام الله در بلاد است، حاصل نشود.
❌ بلكه گاه شود كه از امر به معروفِ انسان #جاهل، نتيجه معكوسه حاصل شود و چندين منكر سربار شود براى يک امر و نهى جاهلانه كه از روى خواهش #نفسانى و تصرّف #شيطانى واقع شود.
✅ و اما اگر حسّ رحمت و #شفقت و حق نوعيّت و #اخوت، #انسان را به #ارشاد #جاهلان و بيداركردن #غافلان وادار كند، كيفيّت بيان و #ارشاد كه از ترشّحات قلبِ #رحيمانه است طورى شود كه قهراً تأثير در موادّ لايقه بسزا كند و #قلوب صلبه سخت را نيز از آن #استكبار و #استنكار فرو نشاند.
😥 افسوس كه ما از #قرآن، تعلم نمىگيريم و به اين كتاب كريم الهى، نظر #تدبّر و تعلّم نداريم و استفاده ما از اين ذكر حكيم كم و ناچيز است.
🌿 اكنون تفكر در آيه شريفه اذْهَبا الى فِرعَوْنَ انَّهُ طَغى فَقُولا لَهُ قَوْلًا لَيِّناً لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ اوْ يَخْشى «#طه: 43-44» راههايى از معرفت و درهايى از اميد و رجاء به #قلب #انسان مفتوح كند...
ادامه در پست بعد👇🏼👇🏻👇🏽
#197
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦 توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص78 تا #ص124
... #فرعون كه طغيانش به جايى رسيد كه انَا رَبُّكُم الْاعْلى گفت...❗️
#خداوند #رحمن به #رحمت #رحيميه خود، در جميع زمين نظر فرمود و متواضعترين و كاملترين نوع #بشر، يعنى #نبى عظيم الشّأن و رسول عالى مقام مكرّمى مثل #موسى بن #عمران على نبيّنا و آله و عليه السلام را انتخاب فرمود و با دست تربيت خود، تعليم و تربيت كرد او را...
و پشت او را قوى فرمود به برادر بزرگوارى مثل #هارون عليه السلام...
و سالها در خدمت #شعيب پير، مرد راه #هدايت و ورزيده عالم انسانيّت، او را فرستاد...
پس از اين همه #امتحانات و تربيتهاى #روحانى، براى چه خداى تعالى او را تهيه كرد؟
براى #دعوت و #هدايت و #ارشاد و نجات دادن يک نفر #بنده #طاغى ياغى كه كوس انَا رَبُّكُمُ الْاعْلى میكوفت و آن همه فساد در ارض مىكرد. 🙄
🔥ممكن بود خداى تعالى او را به صاعقه #غضب بسوزاند،
🌿ولى رحمت رحيميه، براى او دو #پيغمبر بزرگ مىفرستد
🍀و در عين حال سفارش او را مىفرمايد كه با او با كلام نرم ليّن گفتگو كنيد؛ باشد كه به ياد خدا افتد و از كردار خود و عاقبت امر بترسد.
✅اين دستور #امر_به_معروف_و_نهى_از_منكر است.
اين كيفيت #ارشاد مثل فرعون #طاغوت است...».
#آداب_الصلاة، ص236- 239
👈همچنین، برای دیدن موارد دیگر، ر.ش:
#شرح_حدیث_جنود_عقل_و_جهل، ص233-235 و 315-320
#شرح_چهل_حديث، ص561-562
#198
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
💎💎💎 #رحمت_جامع؛ رحمت جمالی و جلالی
⚖️ ولی #امام ره، #شخصیّت جامع و کاملی داشتند و فقط #رحمت_جمالی نداشتند و #رحمت_جلالی هم داشتند.
🔆 به بیان دیگر، از دیدگاه #مکتب_امام و #اسلام_ناب، این اندیشه برخی از افراد و جریانها نادرست است که (با فرض صحّت #نیّت و غرض بد نداشتن)، به اشتباه، فقط از #اسلام_رحمانی دم میزنند، بدون اینکه تصوّر درستی از #رحمت داشته باشند
❌ درواقع، این #تفکر نادرست، #رحمت شامل و بیکران و نامتناهی الهی را قید میزند و مواردی مثل #حدود، #قصاص، تعزیرات، #جهاد و #قتال با دشمنان حربی #دین و... را مصداق رحمت الهی نمیداند!
💠 ازاینرو، #امام در ادامه همان متن، تصریح میکنند:
«...و اين وادى، غير از وادى #بغض_فى_الله و #حبّ_فى_الله است كه #انسان بايد با #اعداء #دين، #عداوت داشته باشد؛
چنانچه در #روايات شريفه و #قرآن كريم وارد است.
و آن در جاى خود صحيح و اين نيز در جاى خود صحيح است. و اكنون مجال بيان آن نيست».
#آداب_الصلاة، ص240
📌 در طول #صحیفه_امام نیز #امام در موارد متعددی، به ردّ این اندیشه غلط و نیز تبیین #جامعیت #اسلام و شامل هر دو جنبه #رحمت و #غضب بودن آن و بازگشت همه به رحمت واسعه ربوبی میپردازند.
#199
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
💎💎💎 #رحمت_جامع؛ رحمت جمالی و جلالی
📝بطور خلاصه،
🔆 #اسلام، #دین #خاتم و #جامع و به بیان دیگر، #تجلّی #اسم #الله است که جامع همه صفات #جمال و #جلال است.
🔷 ازاینرو، هرچند سراسر #اسلام، آمیخته با #رحمت و بلکه، انعکاس رحمت شامله الهی است،
ولی رحمت الهی، #جامع و شامل #جمال و #جلال #خداوند است و جلوه های قهرآمیز و #احکام و #قوانین متناسب با آنها را نیز در خود دارد
🔶 و البته، همینگونه احکام نیز برای رسیدن #انسان به #سعادت نهایی و نهایت #کمال او #تشریع شده اند.
📌 به همین جهت، با عدم ترتّب اثر لازم از طرف #دولت بر اینگونه اقدامات نرم #امام و #علما (و نیز با فراهمتر شدن زمینه اعتراضهای جدیتر و کمرنگتر شدن شرایط #تقیه)؛ بتدریج، اقدامات اعتراضی امام بر علیه #لایحه انجمنهای #ایالتی و #ولایتی نیز جدّیتر، گسترده و شدیدتر شد و لحن و #رویکرد متفاوتی گرفت که در #تلگراف به #نخست_وزیر و دیگر اقدامهای بعدی مشهود است.
#200
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص80
🤔 چرا #امام و #علما با #لایحه انجمنهاى #ايالتى و #ولايتى و دادن حق #رأی به #زنان مخالفت کردند؟
✅ امام با اصل رأی دادن زنان و انتخاب کننده یا انتخاب شونده بودن #بانوان مشکلی ندارد و بعدها در مواضع مختلف، به آن تصریح دارند و بلکه، در مواردی آن را #واجب میدانند.
🖌 امام، بعدها در مواضع مختلفی از #صحیفه_امام درباره وجه مخالفت علما در آن مقطع با همین لایحه و ازجمله یکی از مفادش، یعنی حق رای #بانوان، بیانات متعددی دارند.
🔆 امّا بطور مختصر، باید به چند نکته توجه کنیم تا بتوانیم در آن فضا قرار گرفته و علّت مخالفتها را دریابیم:
1) #رژیم #شاه و #علم، در پوشش این لایحه، به دنبال رسیدن به اهداف و اغراض اصلیتری بودند؛ مانند:
➖ ضربه زدن به اصل #اسلام (با الغاى شرط «اسلام» در انتخاب كننده و انتخاب شونده که مخالف #قانون_اساسی هم بود)؛
➖کمرنگتر کردن نقش #قرآن کریم در #جامعه (با تبديل قسم به قرآن مجيد به قسم به «كتاب آسمانى» که مخالف #قانون اساسی هم بود)؛
➖تضعیف نقش علما و #مرجعیت و #اجتهاد؛
➖ترویج #بهاییت در جامعه؛
➖ایجاد زمینه برای شروع رابطه علنی و گسترده با #اسرائیل و بسط ید #صهیونیسم در #ایران
ادامه در پست بعد👇🏼👇🏻👇🏽
#201
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص80
2) چون تحقق اینگونه اهداف، بطور مستقیم برای #رژیم ممکن نبود، باید برخی مواد مثبت و یک یا چند مساله جذاب (امّا پوششی و انحرافی) هم بطور موازی دنبال میشد تا هیاهوی حاصل از آنها، اغراض شوم اصلی را پوشش دهد و ازاینرو، مواردی مثل دادن حق #رأی به #زنان یا امکان نامزد شدن آنها هم ضمن #لایحه گنجانده شد.
3) در آن مقطع و فضای #فرهنگی و #سیاسی، زمینه و بسترهای #فرهنگی و #اجتماعی لازم برای حضور سالم، مفید، موثر و با کرامت #بانوان در عرصه #اجتماع فراهم نبود و حتی نقش بسیاری از مردان نیز در این عرصه ها #نمایشی یا غیرموثر بود.
4) #رژیم، بیشتر درصدد سوءاستفاده و استفاده ابزاری از مسائل #زنان بود؛ بخصوص که بُعد #تبلیغاتی بسیار خوبی هم برای رژیم در خارج از کشور داشت و میتوانست بخشی از فساد خود را پشت این مساله پنهان کند.
👈 اصل مهم و هدف اساسی برای #امام ره، جلوگیری از آغاز انحرافات و ضربات خزنده و خطرناکی بود که شروع ضربه های جدیتر به اصل اسلام و نیز #استقلال کشور بود و ازاینرو، با همه مفاد لایحه مخالفت کردند.
#202
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص82 و #ص83
«...آيا من از شما تشكر بكنم، يا شما از من تشكر بكنيد!؟ هيچكدام از يكديگر تمناى تشكر نداريم؛ بلكه #وظيفه #دينى همه ماست كه بگوييم و بخواهيم... اگر تمام #دنيا يكطرفه بگويند: بايد بشود! من يكى مىگويم: نبايد بشود. نه وظيفه من تنهاست، بلكه وظيفه #شاهنشاه و همه افراد اين #مملكت است كه بگويند اين كار صلاح نيست...».
💎💎💎 یکی از ابعاد مهم #شخصیّت امام و #مکتب_امام: #وظیفه_محوری
🌿 #وظیفه_محوری، از فروع و شاخه های مهم #قیام_لله و #توحیدمحوری است.
⚠️ #امام ره در این دیدار، به وظیفه بودن این #مبارزه توجه میدهند و از افتادن در دام تعریف و تمجیدهای بیجا (و در اصطلاح #عرف: هندوانه زیر بغل همدیگر گذاشتن!) پرهیز میدهند.
⚠️⚠️ کمرنگ شدن #وظیفه_محوری و پررنگ شدن توجه به اموری مثل اسم و عنوان داشتن کار یا سود #مالی یا اعتباری داشتن آن و...، از لغزشگاه های بسیار خطرناک و موجب خروج از روحیه #توحیدی و منش #انقلابی صحیح است که موجب بر زمین ماندن کارهای #واجب بسیاری میشود.
#203
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔴🔴🔴 #صوت #جلسه_سوم، زودتر از توضیحات مرتبط (در هفته آینده)، بارگذاری میشود👇
تا انشاءالله، پیش از درج آنها گوش داده شود 🎧
🔵🔵🔵 مطالعه صفحات مرتبط ( #ص101 تا #ص165 از جلد اول #صحیفه_امام ) نیز پیش نیاز شنیدن صوت است.
#204
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🎵 #جلسه_سوم [13970726]، #ج1، #ص101 تا #ص165
📣 محتوای #جلسه #سوم ( برخی از مباحث توضیحی، علاوه بر فهرست مطالب خود #صحیفه ):
- #شهادت_طلبی #امام و بحثی درباره #شهادت_طلبی؛
- بینش عمیق و هوشیاری ویژه #سیاسی #امام ره؛
- #کشف_حجاب؛
- ضرورت #مراقبه بیشتر نسبت به #دشمن در هنگام نزدیکتر شدن به #مقصد و حتی پس از #پیروزی؛
- از دیگر ویژگیهای #شخصیت امام: همیشه خود را در #محضر #خداوند دیدن؛
- از ویژگیهای انحصاری #امام ره: بسط عمومی #معنویت و #معارف عمیق #توحیدی در عرصه های مختلف #اجتماعی، #فرهنگی، #سیاسی - #حکومتی و #تمدنی؛
-تذکر به سست و مغرور نشدن بعد از پیروزی؛
- قانونى نبودن #قوانين خلاف #قرآن؛
- مراکز و نقاط #راهبردی مورد اهتمام بیشتر #امام برای #اصلاح #جامعه و تحقق #اهداف #اسلام؛
- #وظيفه #علما: حفظ حيثيت #اسلام؛
- از دیگر فروعات #توحیدمحوری و #وظیفه_محوری: بدون اهميت بودن #شكست و #پیروزی ظاهرى؛
- رابطه #تکلیف_محوری با حقیقت #زهد و تحلیل #توحیدی و دقیقتر از این رابطه؛
- شکست نداشتن #موحد؛
- از دیگر ویژگیهای شخصیّت امام ره: #کار و #تحصیل برای #خدا، #تعطیل برای خدا؛
- راه جلب و فتح #قلوب و تحلیل عمیقتر آن؛
- شروع مرحله جدیدی از #مبارزه با طرح #رفراندوم #انقلاب_سفید #شاه؛
- از ویژگیهای #مکتب_امام: #مردم_گرایی در چهارچوب دستگاه #توحیدی و #ولایی؛
- طرح مسائل غیراصلی؛ از ترفندهای دشمنان؛
- مردگانی در میان زندگان!
- برخی ویژگیها و نشانه های #روحانیت اصیل؛
- #ربوبیت عام و خاصّ الهی و اطاعت #طاغوت؛
- #ضرورت توجه به #اسوه ها و #الگوهای برتر و مجاهدتهای آنان در راه #دین؛ به ویژه #ائمه #اطهار علیهم السّلام.
#205
#صوت
#صوت_جلسه
#فایل_صوتی
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵 #جلسه_سوم [13970726]، #ج1، #ص101 تا #ص165
⚠️ فایل آسیب دیده! جهت دریافت فایل سالم، ر.ش: #382
📣 محتوای #جلسه #سوم 👈 در پست قبلی آمده است👆
🔴 ابتدا فایل کم حجم جلسه سوم بارگذاری میشود (همین پست)
🔵 و پس از آن، فایل با کیفیت تر جلسه سوم قرار داده میشود
که برای امکان بارگذاری، به سه قسمت تقطیع شده است.
#206
#صوت
#صوت_جلسه
#فایل_صوتی
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 کانال «#مکتب_امام» در آیینه «#صحیفه_امام»🔵
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «#مکتب_امام »، در جهت آمادگی فکری و انگیزشی بیشتر برای بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود».
📚متن محوری: کتاب «#صحیفه_امام»📚
📣مخاطبان: همه فرزندان معنوی #روح_الله، عاشقان و دوستداران #مکتب_امام؛ به ویژه طلاب، دانشجویان و فرهنگیان.
🗞شیوه کلی:
1/ مطالعه #صحیفه_امام توسط اعضاء (از جلد نخست و حداقل، در محدوده مرتبط با هر فایل صوتی)؛
2/ گوش دادن فایل صوتی که در آن، نکات مهمتر یا موارد نیازمند توضیح، شرح شده است.
📌جزئیات بیشتری درباره طرح #صحیفه_خوانی در کانال آمده است.
🔹🔸🔹
https://eitaa.com/maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹