eitaa logo
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
436 دنبال‌کننده
289 عکس
210 ویدیو
16 فایل
🌹ضیافتی اندیشه ورزانه به نام حضرت مادر سلام الله علیها . 📩راه ارتباطی جهت پیشنهادات خوب شما رفیقان طریق: @Beshnoazzan
مشاهده در ایتا
دانلود
به این خبر که در BBC فارسی منتشر شده توجه کنید: 🗓۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۴ 🔻جدول توزیع مدال‌ها در المپیک ۲۰۲۴ پاریس غایبی بزرگ خواهد داشت، یکی از مدعیان همیشگی کسب مدال: . به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین و از آن، این دو کشور امکان اعزام تیم‌ رسمی به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را نخواهند داشت و ورزشکاران این دو کشور تحت عنوان ورزشکاران مستقل بی‌طرف (AIN) در المپیک شرکت خواهند کرد. آنها اجازه استفاده از پرچم یا سرود ملی خود را نخواهند داشت و علاوه بر آن، کشورشان هم در جدول توزیع مدال‌ها قرار نخواهد گرفت. همچنین ورزشکاران این دو کشور، تنها در صورتی می‌توانستند به صورت انفرادی و مستقل شرکت کنند که معیارهای سخت‌گیرانه کمیته بین‌المللی المپیک را رعایت می‌کردند، معیارهای مانند: ❌عدم حمایت از جنگ یا نداشتن ارتباطات نظامی. بشنو_از_زن... 💠@ziafat_andishe
صفحه رسمی المپیک در توییتر در اقدامی پیشگیرانه ، پیش بینی کرده بود که نمایش‌های این چنین منحرفانه می تواند واکنش های مردم را در پی داشته باشد ، بنابراین برای اینکه متولیان المپیک، روایت را در دست بگیرند، تصویر و جمله‌ای از را با متن : «آزادی برای عشق ورزیدن، به اندازه آزادی عقیده مقدس است» را منتشر کرد. و هدف آن‌ها از این جمله این است که: نباید افراد را به‌علت گرایشات (منحرف) جنسی، سرزنش کرد. تقریباً هیچیک از صد توییت اول که زیر پست نوشته شده بوده، در تأیید رذایل اخلاقی این المپیک نبوده است. با مشاهده صحنه های المپیک و نشانه های دیده شده ، چه گزارشی از این جهان مدعی آزادی و صلح و عدالت می توان داد؟ ... 💠@ziafat_andishe
. تمسخر شام آخر و ارزش‌های دینی در المپیک پاریس: در گزارش‎های متعددی به حضور زن‌پوش‌ها، ترویج ترنس‌جندریسم و جنبش چاقی چیز خوبیست، اشاره شده است و برآیند تمامی این انحرافات را می‌‌توان در سکانس به در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ دید. در این بخش دیده می‌شود که متولیان مراسم، حواریون حضرت عیسی را با ترنس‌جندرها، زن‌پوش‌ها و دیگر رنگ‌های پرچم انحرافات جنسی تعویض کرده و یک زن چاق را بر جای حضرت عیسی نشانده‌اند. ... 💠@ziafat_andishe
آیا اکنون به اظهار نظرهایی که درباره ابراز می‌شود، می‌توان ذره‌ای درنگ داشت ؟ و آیا می‌توان اکنون به این آینده ، خوش بینانه نگاه کرد؟ نمی‌دانم را چگونه می‌بینیم: اینکه جهان به سوی صلح و صلاح و عدل و و می‌رود ؟ البته با تامل در نشانه‌هایی که هست می‌توان حدس که نه ، به یقین گفت که: 🔻 یقینا آینده جهان در افق تکنیک و تجدد ، آینده صلح و رفاه و آزادی و عدالت نیست‌ ؛ آنگاه که در یک سو قاتلان وحشی در لباس ورزشکاران المپیک در پاریس تکریم می‌شوند و دیگر سوی ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک ۲۰۲۴ تحریم شده اند. به راستی آینده بشر در این افق ، چه آینده‌ای است ؟ وآیا می توان به این آینده جهان مدرن، دل خوش داشت؟ و در این افق چه جایگاهی برای آینده خویش می بیند؟ آیا گوشی برای شنیدن این کلام وجود دارد؟ .... 💠@ziafat_andishe
🌻🌻🌻 🌻🌻 🌻 🔹️جلسه گفت وگو ؛ 🔹️با موضوع: حضور تاریخی بانو امین 📖بازخوانی متن 🗓امروز چهارشنبه ۱۰ مرداد ⏰ساعت ۱۷ سلام بانو. سلامی از سر همان درد تفکری که شما را در بحبوحه آشوب کارها و راه ها و سخن ها ،پرسش گر کرد، پرسش از چیزی که شما را فرا گرفته بود. واکنون که به شما می اندیشم ،فقط با یک پرسش مواجه می شوم: شما امروز بودید ، چه می کردید؟ و سپس از خود می پرسم: 🔻چه باید کرد؟ و 🔻چه می‌توان کرد؟ می دانم که هم راهی با شما ‌،مرا نیز اهل خواهد کرد ، و مگر می توان اهل پرسش بود وتاب وتحمل روبه رو شدن با را نداشت؟ ما با شما عازم راهی هستیم که می توانیم دائما از خود پرسش کنیم : 🔻چه چیزی اکنون ما را در بر گرفته است؟ و این پرسش ازسر جراءتی است که شما یافتید تا از اکنون زدگی خارج شوید وگوش به سخنی سپردید که‌ در وتا ابد همواره شنیدنی است.‌ .... 💠@ziafat_andishe
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇵🇸🇵🇸🇵🇸 من المومنین رجال صدقوا ما عهدوالله علیه، فمنهم‌من قضی نحبه، و منهم‌من ینتظر وما بدلوا تبدیلا. ،رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس ، یعنی چشم انتظاری او در ملحق شدن به فرزندان و نوه های شهیدش؛ یعنی استقامت او بر آرمان فلسطین، و یعنی هم عهدی او با حسین در کربلا ‌ان‌گاه که فرمود: مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند. و اگر فرصتی باشد از خود بپرسیم: آیا اکنون در این سرعت گرفتن حوادث ، سِرّی نهفته نیست؟ 💠@ziafat_andishe 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇮🇷🇮🇷🇮🇷 پیام از غزه پس از با خبر شدن از شهادت هنیه: چشم‌ها اشک می‌ریزند و دل‌ها غمگین می‌شوند و ما در فراق تو، ای ابو العبد، ای پدرمان، اندوهگین هستیم. ای زن ،نمی دانم آیا تقدیر این شهادت و حضوری این گونه برای تو ، چیزی جز نازل شدن و رویت برقلبها و گوش های ماست ؟ انسانیتِ تو را آن گاه می‌بینم که در فراق عزیزانت ، مردان وکودکان خانواده می گریی و تو را آن گاه شهادت می دهم که می گویی: با قلبی راضی به قضای خداوند ،سخنی نمی گویم مگر آن چه خدا را خشنود سازد. فقط با نگاه ساده اندیشانه می توان از این‌جملات عبور کرد وگرنه وجود هر انسان پرسش گر امروز،در این ایستگاه تاریخ، میخکوب خواهد شد که خداوندا !!! چگونه ممکن است که زنان یک تاریخ ، تحمل شهادت و غربت واسارت را برای خود کَم می دانند، آنان شهادت را فضل و کرامت الهی می دانند فلذا به می روند. به راستی تو آمده ای تا بگویی اکنون زینب ها در و تا این زنان ، در میدانند خون اسماعیل ها ، می جوشد و دمادم آرمان فلسطین را به نهایی ترین نهایت حضور انسان ها بشارت می دهند. ... 💠@ziafat_andishe 🏴🏴🏴🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔖عنوان:راز شهادت شهید اسماعیل هنیه در ایران شماره پرسش: ۳۸۱۳ متن پرسش: زمانه در حال عوض شدن است و شواهد، گویای ورق خوردن تاریخ جدیدی در سراسر دنیاست،جریان حق که امروز ازآن به جبهه مقاومت یاد میشود اگر بنا دارد نقش کلیدی و اصلی را در این تورق تاریخ بازی کند نیاز به بودنی ماورای بودن های معمولی دارد لذاست که مردان الهی وقتی مشاهده میکنند که در این تنگنای مادی بدن، توانایی هایشان محدود شده است به سمت مرگ پرواز میکنند و آن را در آغوش میکشند و جسم خود را به او میسپارند و درعوض حیاتی برتر و فراتر از حیات طبیعی را به دست می آورند تا بتوانند در گستره ای وسیع بدون هیچ محدودیتی نقش اثرگذار و تاریخی خود را انجام داده وتاریخ رابه نفع جریان حق ورق بزنند.لذا اگرازدریچه ی مبانی معرفتی به مسئله شهادت نگاه کنیم خواهیم دید که این دشمن نیست که مردان الهی را از بین میبردبلکه این دست خداست که در آستین مردان الهی به پاکسازی تاریخ از جریان باطل دست زده است.ما نباید صرفا اسیر تحلیل های مادی امنیتی، سیاسی و نظامی بشویم، بلکه باید به ندای بی صدای حق گوش فرا دهیم که میفرماید باطل به حتم رفتنی است. قطعا و یقینا شهید هنیه از اسماعیل هنیه برای دشمن احمق خطرناک تر است و آنها این را نمیفهمند و خدا را باید شکر گفت که نمیفهمند که با دست خود، خود را به هلاکت می اندازند هماگونه که شمر و ابن سعد و ابن زیاد و خولی و حرمله و سنان و...خود را هلاک کردند.باوردارم که اکنون ارواح متعالی و مطهر شهدای جبهه مقاومت کنار هم گردآمده اند تا باامدادهایی ماورای کمک های نظامی، شر صهیونیست خبیث را از سر دنیا کم کنند. @ziafat_andishe
⁉️متن پاسخ: باسمه تعالی: سلام علیکم: دقیقاً همین‌طور است که شهادتِ مردان الهی همیشه عامل پاکسازی تاریخ از جریان‌های باطل بوده است. به این فکر کنید که شهادت آقای اسماعیل هنیه در ایران و نمازی که حضرت آقا بر پیکر مبارک ایشان اقامه کردند و تشییعی که پس از آن انجام شد؛ چه استعداد پنهانی بزرگی را در نسبت ما با جریان اهل سنت پیش آورد و چگونه تبلیغات دشمنان اسلام و منافقان را که سعی بر تقابل شیعه و سنی داشتند، خنثی نمود. چه کسی باور می‌کرد که عالِمی از علمای شیعه بر پیکر عالِمی از علمای اهل سنت نماز بخواند؟!!! راستی! اگر این شهادت، در ایران انجام نشده بود، چنین انعکاسی در جهان و بخصوص در جهان اسلام در رابطه با یگانگیِ شیعه و سنی پیش می‌آمد؟ و آیا آن نماز و آن تشییع، افقی نورانی و گشوده‌ای را برای عبور از همه جبهه استکبار در جهان اسلام به ظهور نیاورد؟ 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️: در راستای انقلاب اسلامی و تجربه بهترین عشق به این نکته نظر کنید که ایمان به خدا ایمان به افقِ انتظارِ صِرف است ، امیدی که را می‌گشاید و پیش‌بینی‌های محاسبه‌گرانه را در هم می‌ریزد. آیا به این نکته فکر کرده‌اید که چگونه در هنگامی که هر امکانی منتفیست و گویا ما به روبرو شده‌ایم، تازه راه به سوی خدا می‌شود و حضور خدا را در آغازی زنده‌تر می‌توانیم تجربه کنیم؟ ✍️و چه خوب هنیئه دیروز و امروز ، در محضر رهبری ، امیدوارانه زبان به این سخن می گشایند: اذا غاب سید قام سید ان شاءالله هر گاه بزرگی از میان ما رود بزرگ دیگری جای او را خواهد گرفت. اکنون می توان این جمله را از وجودی دیگر بشنویم و با گوشی دیگر به جان خود برسانیم. وجودی که می داند فقط باید امیدوارانه حاضر باشد ؛پیش بینی در این وادی ، رنگ باخته و جای خود را به داده، فلذا بن بست معنادار نیست، خدای زنده ، هر لحظه در تجلی است و راه گشاست. تا کی باید باشد؟؟؟ عاقبت مقاومت چه می شود؟؟؟ پیروزی چه وقتی مقدر خواهد شد ؟؟؟ و... سوالاتی است که در افق ایمان و انتظار معنایی ندارد. چرا که یافته اند تجربه عشق حقیقی فقط این جاست ، پس در طلب این عشق ، باید در این ایمان و این میدان مستقر بود؛ باید همه چیز را از دست داد، فرزند و عیال و خانمان را بدهند و غربت و اسارت و مصیبت و تهمت و... بخرند و در این تجربه وسیع و عمیق عشقِ ناب ، بهشت رفتن و جهنم نرفتن چه جایی دارد ؟؟؟ و به راستی تقدیر اهل میدان ایمان و انتظار ، چیزی جز است؟ ... 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 : ✍️چه کسی باور می‌کرد که عالِمی از علمای شیعه بر پیکر عالِمی از علمای اهل سنت نماز بخواند؟!!! راستی! اگر این شهادت، در ایران انجام نشده بود، چنین انعکاسی در جهان و بخصوص در جهان اسلام در رابطه با یگانگیِ شیعه و سنی پیش می‌آمد؟ و آیا آن نماز و آن تشییع، افقی نورانی و گشوده‌ای را برای عبور از همه جبهه استکبار در جهان اسلام به ظهور نیاورد؟ چه اندازه باید در شخصیت شهید اسماعیل هنیه خلوص در میان باشد که شهادت او تا این اندازه برکات به همراه داشته باشد. در حالی‌، بنا به گفته قرآن که می‌فرماید: «نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَ مَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ» مرگ هرکس از قبل تعیین شده است، ولی خوب‌مردن و تا این اندازه مؤثربودن، مربوط به خلوص خود انسان می‌باشد. البته حرف در این مورد بسیار است باید به معنای حضور تاریخی که با انقلاب اسلامی آغاز شده، بیش از آن فکر کرد، و از حماقت دشمنان‌مان نیز باید حیرت نمود. ✍️واکنون وقت پرسش است از خمینی و جبهه ای که گشود ، و این جبهه با مستضعفین تاریخ چه سخنی گفت که جرعه نوش آن شدند و عازم راه: جز ادامه جهاد راهی نیست. و باید از این آیه روح اللهی در حیرت بود آن گاه که با خونِ دل, این گونه تلاوت کرد: اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام به اسرائیل می‌ریختند او را می‌بُرد ،مع ذلک در مقابل او زبون هستند. اکنون با امام سخنی داریم: برخیزید و ببینید که چگونه سیل سطل های آب که نه، اسراییل را می بَرَدو فرزندان تو درایران‌،یمن،عراق و سوریه و..؛ نه تنها نیستند که سلحشوران تاریخند. 🌿@matalebevijeh🌿 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همسر اسماعیل هنیه خطاب به شوهر شهیدش: حبیبی فی الدنیا و حبیبی فی الآخرة ❣️ اکنون وقت تلاوت زنانه آیت های الهی در آفاق وانفس عالَم است ؛ زنانی که رهبری در شانشان این گونه می سُرایند: زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش روی چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و درعین حال، در بود. می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه‌داشت و در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی نیز کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد. زنانی که اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با درآمیختند و را با و و خود فتح کردند. و اکنون وقت پرسش از تاریخ امروز است: آیا می شود کمی در سیر تاریخ خود تامل کنیم و از سر خودآگاهی شویم که : زن امروز متن و مرکز را برای خود: 🔹️در کدامین افق، 🔹️در کدامین تعلق، 🔹️در کدامین بودن، 🔹️در کدامین نقطه ، یافته است؟ یقینا درنگ بر این‌ پرسش،آن گاه حیاتی است که باور کنیم اگر با بن بستی در معنا یابی بشر رو به روییم ، جز در خودآگاهی زن به این پرسش ها راهی وجود ندارد . بی عالَمی بشر امروز جز در معنا یابی زن امروز تدارک نمی شود، او باید به خود متذکر شود که: : وز جدایی ها شکایت می کند از نیستان تا مرا بُبریده اند وز نفیرم مرد وزن نالیده اند. و نیستان او همان است که همواره او را در نقطه ای مستقر گردانیده؛ همان نقطه ای که به واسطه ، برای همه متن و مرکز عالَم است ، و در این میان کجاست؟ 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در زمانه بی خانمانی و بی وطنی ، این تصاویر ،با ما سخنی دارند،سخنی که زبان اشاره است برای اهلش: کودکان غزه پس از خبر شهادت اسماعیل هنیئه ، عکس او را بر روی خرابه های خانه اش می گذارند و با عکس شهید ، می گیرند. هنییه سالهاست که در قطر زندگی می کرده ، اما چگونه است که در نگاه این‌کودکان ،این خرابه ها هم چنان به شهیدتعلق دارد؟ آیا خانه جایی جز محل سکنی گزیدنی است که در آن ، خدا با اسم و خود دائما رخ می نمایاند ؟ خانواده شهید هنییه چه بودنی را در این خانه به دیگران چشانده اند که حتی کودکان هم ، او را متعلق به این خانه می دانند و این جا را می نامند؟ آیا وطن ما جز همان خانه ای است که می توان در آن فقط با خودمان به سر بریم ، و حس بقاء را تجربه گر باشیم؟ این خانه ، وطن هنیئه است؛ جایی‌ است که از گذشته تا آینده ‌متعلق به اوست و گویی دیگران نیز در این خرابه‌ها، بودن گم شده خود را می یابند. 🔻و این را چه کسی جز بنا کرده است؟ ریشه های هنییه در غزه است و ریشه داری فقط با معنا می‌یابد. خانواده ای که در تعلق قدسی مادر ،درختی را بارور می گرداند که شاخه هایش سقف آسمان را پر می کند و سایه هایش محل سکنای سایرین می گردد. .... 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان ها چون گزیدند قادر به می شوند و دراین حال می توان با سینه پرتجربه پیران خانه ، هم زبان شد . ✍️ شاید اکنون بتوان فهمید که چرا ما از شنیدن هم دیگر( در خانه و مدرسه و جامعه ...) عاجزیم؟ و چرا همه زبان شده ایم برای گفتن؟ گویی گم شده است. باید باز هم بگوییم و بشنویم... ... 💠@ziafat_andishe
زن تاریخ(۱): زهرا ،همسر میرزا محمود، معلم خوبی در خمین بود؛ مهربان و صبور .از دردهای زنِ مسلمان خبرها داشت ؛اما چطور می توانست این دردها را به فکر و روحِ روح اللهِ ۱۰ - ۱۲ ساله منتقل کند و زخمی شفا ناپذیر در قلب او ایجاد نکند ؟چطور می توانست؟ _روح الله جان مادرت از زندگی راضی است؟ _راضی؟! هیچ مرد درست کاری از این زندگی راضی نیست ؛چه رسد به زن درست کار. همسر میرزا محمود ناگهان مات شد به روح الله. انگار که شک کرده بود در درست شنیدن. شاید این جمله را از آسمان شنیده بود، از سقف ،نه از دهانِ طفلی به چنان سن و سال . _چه گفتید روح الله خان؟ _عرض کردم درد آن قدر زیاد است که هیچ آدم مومنی برکنار نمی ماند . _این حرف‌ها را از یاد گرفته‌اید؟ _عمه جان حرف یاد من نمی دهد؛ را به من آموخته است؛ که حالا خودش هم از این کاری که کرده پشیمان شده است. _حق دارد پشیمان بشود .چرا باید به طفلی که زمانِ بازیِ اوست و ،نهایت، یاد گرفتنِ خواندن و نوشتن، نمازو قرآن و قدری مقدمات، تفکر در خلوت را بیاموزند؟ این خلوت نشینی، آیا کودکی و نوجوانی تو را تباه نمی کند روح الله خان؟ _بعضی چیزها می شود تا بعضی چیزها شود. پناه بر خدا !پناه بر خدا !این حرف هم محصول تفکر در تنهایی است؟ _بله حاجیه خانم ...آنجا بالای کوه ،زیر قلعه ،درّه ای است که می شناسیدش. _درّه گل زرد؛ اسمش را شنیده ام. _آن جا ،در تنهایی، حال غریبی به انسان دست می دهد ... 🔰 📚 ✍️ 💠 💠@ziafat_andishe
زن تاریخ( ۲): من...من از شما می ترسم روح الله خان !شما مثل مردان بزرگ حرف می زنید و زود است، خیلی زود، که این طور حرف بزنید. من می ترسم که اینگونه رشد، شما را بسوزاند. نه ...اگر رشد در کار باشد، این نوع رشد، هیچ نمی سوزاند؛ چون من کنار چشمه اب خنکی که ان بالا هست می نشینم؛ و کنار جوی آب خنک و پونه های سردِ خوش بو ... شما ؛با این شور و حالی که دارید ،شاید که شاعر بشوید . ممکن است؛ امّا کارهای دیگر را بیشتر از شعر گفتن دوست دارم . دلم میخواهد یک روز همه روستاییان را دور هم جمع کنم ، به دستشان بدهم، اسب برایشان تهیه کنم و، مثل ، راهشان بیندازم بروند همه خانه ها را بگیرند و همه آنهایی را که آن بالای بالا نشسته اند و به مردم می گویند... هیس! اگر قبل از آن روز، کسانی حرف های شما را بشنوند ،دیگر هرگز از آن روز نخواهد رسید. _باشد... درسم بدهید ! _من چه چیز به شما درس بدهم روح الله خان ؟ _هر چیز که می دانید من می توانم یاد بگیرم. _ شما بیش از من می دانید . _نه ...من چیزهایی را و به چیزهایی .اینها با فرق می کند... شما درباره مادرم پرسیدید، من جواب دادم. مقصودتان از آن سوال چه بود ؟ _من می خواستم آهسته آهسته درباره همه زن ها بپرسم، درباره زن. و بدانم که آیا میدانید آنها چه قدر هستند؟ _بله، می‌دانم .اما مادر من، اگر پدرم شهید نمی شد ،از آن زنان دردمند نبود. پدرم، می‌گویند که هرگز با او بلند سخن نمی‌گفت و هرگز جز به مهربانی به صورتش نگاه نمی کرد. 🔰 📚 ✍️ 💠 💠@ziafat_andishe
زن تاریخ(۳): پدرم، می‌گویند که هرگز با او بلند سخن می‌گفت و هرگز جز به مهربانی به صورتش نگاه نمی کرد. کارهایش در خدمت به مادرم عجیب بوده اما بعد از شهادت پدر البته مادر سیه بخت شد و مثل اکثر زنها شد. من میدانم .مردان رعیت ،خودشان خیلی ذلیل و کم زور هستند ؛اما همان زور کم شان را میبرند برای زنانشان و آنها را کتک میزنند و به آنها زور می‌گویند و ذلیل شان می کنند ... بله ... بله... همین طور است که می گویید آقا روح‌الله. کاش که وقتی بزرگ شدید و به امید خدا پیش نماز و امام جمعه و جماعت مسجد شدید و مردم به حرف‌هایتان گوش کردند، به آنها از ما بسیار بگویید و بگویید که در آزردن زنان، ذرّه‌ای مردانگی و غیرت نیست و بگویید که مردانی که زنان خود ستم می کنند ،خواب بهشتِ خدا را هم نخواهند دید و بگویید که مردانی که راهِ باسواد شدن زنان و دختران شان می بندند و مردانی که حتی حقّ عبادت درست را به زنانشان نمی دهند در آتش جهنم خواهند سوخت... حاجیه زهرا به گریه افتاد. آقا روح‌الله گفت: می‌گویم... اگر زنده بمانم ،می گویم. مطمئن باشید حاجیه خانم !این طور گریه نکنید ...من به شما می دهم.... ✍️و به راستی چه خوب روح الله در مکتب حاجیه زهرا داد و چه خوب ، توانست زن را به خویش متذکر شود؟ وچه کسی جز خمینی این گونه در شان زن می تواند سخن بگوید: من شما بانوان را به قبول دارم. اگر شما زن ها خوب شدید هم خوب میشوند وهم ..... 🔰 📚 ✍️ 💠 💠@ziafat_andishe
اکنون از خود می پرسیم : به راستی تفکر چیست که روح الله ۱۰_ ۱۲ ساله آن را واجد می شود و به واسطه آن تفکر ،گوشش شنوای درد زمانه می گردد؛ آن گونه که خود را از کودکی در تقلّی و سوختن و درد داشتن می‌یابد؛ و چگونه است که یک نوجوان این گونه بار عظیمی را خودش بر دوش روحش می گذارد؟ او در جایی حاضر است که حتی معلم مکتب خانه نیز نمی‌تواند خود را کنار او و هم افق او ببیند؛ روحش تب دار است؛ تبی تند و سوزنده؛ آیا تفکر مانند رساله و کتاب است تا آن را بخوانیم و بیاموزیم ؟به راستی تفکر چیست؟ ما باید طالب تفکر شویم یا آنکه تفکر ما را به سمت خود بخواند ؟ و کدامین بینش ما را به تفکر حقیقی می رساند ؟ ایا تفکر زبانی ویژه دارد؟ نقطه عزیمت انسان برای تفکر کجاست؟ اصولاً فکر کردن یعنی سلوک کردن و در راه بودن و این معنی از تفکر را در زندگی امام خوب می توان مشاهده کرد ،راهی که امام از کودکی آغاز کرد و تا پایان عمر، سالکِ این راه بود: ✍️استاد_طاهرزاده: امام خمینی یک شخصیت اشراقی است ، این که ایشان با آمادگی که در خود ایجاد کردند ، در ذيل اسلام و ولایت اهل البیت ، تحت انوار ملکوتی پروردگارشان قرار گرفتند و مطابق و که داشتند رهنمودهای الهی بر جانشان شد و حقیقت انقلاب اسلامی بر قلب مبارک ایشان تجلی کرد. 🔻و آیا می توان اکنون درنگی داشت : و زن امروز چیست تا قلب او آماده نزول پاسخ هایی از جنس باشد و نه پاسخ های و ؟؟؟ ... 💠@ziafat_andishe
🌻🌻🌻 🌻🌻 🌻 استاد_طاهرزاده: با اِشراقی بودن یک شخصیت ما با فکر و فرهنگ خاصی روبرو هستیم . اولین چیز در این رابطه، توجه به این نکته است که اگر قلب انسان جهت تجلی نور اِشراقی آماده شد به اندازه‌ی ظرفیتی که دارد و بر اساس که از می‌کشد آن اشراق می‌کند. تفاوت اِشراق افراد نیز در همین رابطه است. ✍️می توان اکنون قصه خود را بخوانیم و در فاصله زن امروز در نسبت مادریش با وادی طلب و انتظار و اشراق تامل کنیم. حتما در پاسخ این سوال، دوباره از خود پرسش می کنیم: 🔻چه شد که پای مشاوران و روانشناسان به عالم مادری باز شد و مادری به یادگیری مهارت‌ها تقلیل یافت؟ و چگونه غم و درد ،ما را رها می کند آن گاه که آگاه شویم حکایت مادری: حکایت سوال است و طلبش؛ حکایت امید است و انتظارش از عالَم بالا، حکایت نمی دانم‌ها و حیرت هایش؛ حکایت دستها و چشمان رو به آسمانش است؛ اکنون در این عالم، سخن مادر، جوششی است از سر اِشراق قلبیش؛ پس آموختنی نیست!!! دیگر غم فرزندان برای مادر در این وادی، قصه گشودگی او به عالمی است که هرلحظه در انتظار تجلی خدایی نو است، پس یک دنیا امیدوار است . و در این عالم است که مادری نسخه واحد روانشناسانه برای همه نیست؛ بلکه اشراقی است مناسب طلبش ؛پس سخن و عمل او مناسب انتظارش است ، چیزی که فقط مناسب ظرفیت خودش است . و مادری چیزی جز است؟راهی بی پایان ... و چه خوب این راه را شناختند و فرزندان خود را عازم گردانیدند. ... 💠@ziafat_andishe
✍️: نمادی از در هزاران هزار انسان متن پرسش: 🔹️آن استقبال گرم رهبری از دور،با آغوش باز؛ 🔹️آن در آغوش گرفتن یک عالم شیعی و یک مجاهد و عالم سنی؛ 🔹️ آن نگاه هاولبخند ها، 🔻! ((هرگاه بزرگی از میان ما رفت،بزرگ دیگری جای او را خواهد گرفت.)) حرف هایی که اسماعیل قبل از قربانی شدن،گویی در مورد خودمی گفت؛ و برای التیام دلهای پر دردبعد از شهادتش! همه چیزِ آن دیدار بوی شهادت می داد! همانند دیدارها ولحظات واپسین حاج قاسم عزیز؛ و چه زیبا شهادت هایی در شگفت تاریخی زیبا به اعتبار«ما رأیت الاجمیلا » !!! متن پاسخ: بسمه تعالی،سلام علیکم؛ ای زندگی! ای زندگی! چه اندازه چهره خوبی از خود در این زمانه به ما نشان داده ای!!!چه کسی باور میکرد که در این آخرین زمان، این همه درمیدان انسانیت با هرمذهب و مرامی که هستند، به همدیگر نزدیک و نزدیکتر باشند.؟ 🔻حکایت قرارگرفتن شهید اسماعیل هنیه در آغوش رهبر معظم انقلاب، حکایت در آغوش گرفتن هزاران هزار انسان است که زمانه خود را درست تشخیص داده اند. حکایت عبور ازهمه تقدسهای احمقانه ای است که دشمنان انسانیت درقالب وهابیگری به ما تحمیل کرده بودند و مابه لطف الهی از آن عبور کردیم تا آنجایی که به گفته رهبر معظم انقلاب حتی آنهایی که ظاهراً رعایت احکام فقهی را نمی کنند چه اندازه نسبت به انسانیتی که در مردم غزه به ظهور آمده است؛نزدیکند.اینجا است که در آن همآغوشی، ما به تاریخی فکر می کنیم که همه انسانیت وحقیقت در حال طلوع است به حکم«الیس الصبح بالقریب»وقتی انسانها به حقیقت انسانی و معنویت الهی خود نظرداشته باشند. 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در زمانی که خانه ها چه کوچک وچه بزرگ، چه آپارتمانی و چه ویلایی ، هیچ‌کدام ماوایی برای بشر سرگردان امروز نیست، در مقابل ویرانه های خانه شهید می ایستد و ان چنان ازعشق ومهر وتعلق خویش به این ویرانه ها می گوید که گویی آنجا گلستان است. چگونه می توان به مدعیان عشق از این عشق پاک و ناب گفت آن گاه که جهان پوچ شده،مجال مهر ودوستی را تنگ کرده و را تا حد و تنزل داده است؟ و مگر می توان حدیث دلدادگی این خانه را نگفت و تمنای حضور در این خانه را نداشت؟ خانه ای که ویرانه هایش می شود: بیت العزاء. این خانه،خانه ای است که همه همسایه آنند حتی وقتی که نباشی، حتی اگر ویران شود؛ و از پنجره آن می توان از برهوت غربت به آسمان دوست راهی یافت. ومگر این خانه جز با دل آگاهی زن و آزادیش از همه ناخودیها،بنا می گردد؟ زنی دل آگاه که خانه را برای اهلش از آشوب زمانه که به دل و دست وقلم و زبان رسیده است ،وادی مقدس طوی می کند. وادی مقدسی که همه آن جا یکی اند و یگانه و یک زبان،چرا که همه تماشاگه وجودند و وجود یکی است و نه بیش تر... آن جا همه از بودن خود راضی اند و کسی هم وقتش تلف نمی شود. این خانه مرکز عالم و معمارش لاجَرَم است،زنی با تعلقاتی عمیقا ریشه دار. : ✍️برای احساسی قابل پذیرش و راضی کننده که باید از خود داشته باشیم لازم است خود را در جایی قرار دهیم که آنجا و آن موقعیت اولاً وجود ما را بخشد؛ ثانیاً بتوانیم آن موقعیت را از آن خود نماییم و احساس کنیم آن موقعیت برای ما امریست که روحاً می‌توانیم در آن سکنا گزینیم... ... 💠@ziafat_andishe