eitaa logo
من و زمانه|هاشمی
208 دنبال‌کننده
398 عکس
104 ویدیو
13 فایل
اینجا،👈« @Sahsh1367» مشت باز من، پیش روی سرکشی های زمانه است. «من و زمانه»،جایی برای تحلیل های دینی ،اجتماعی، سیاسی و...است. «سید عبدالله هاشمی شیخ شبانی» ارتباط با ادمین https://eitaa.com/sahsh505
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔻کنش سیاسی تراز ✍سید عبدالله هاشمی 🔹در فضای پرشور و هیجان سیاسی همواره انسان به دنبال یک تکیه‌گاه فکری محکم برای کنش سیاسی خود می‌گردد و دوست دارد از میدان پر مین سیاست جان سالم به در ببرد. ▫️نهج البلاغه به شهادت مبارزین سیاسی و رهبران خردمند یکی از بهترین منابع فکری برای سیاست ورزی است.مجموع این خطبه ها و بیانات در دوران حکومت آن حضرت بیان شده است و همگی ناظر به مسائل سیاسی ،اجتماعی موجود در متن جامعه است. ▫️یکی از مهمترین خطبه ها،در این زمینه خطبه 192 معروف به خطبه قاصعه است. این خطبه، فلسفه تاریخ و سیر حرکت پرفراز و نشیب جوامع را تحلیل می‌کند.تصمیم‌های درست و خطای امت‌ها را بازگو نموده، منشأ رفتارهای نادرست و نتایج و پیامدهای آن را گوشزد می‌کند.همچنین، یک جریان شناسی عمیق تاریخی صورت گرفته و به پرسش‌های مهمی از این قبیل پاسخ داده است. 1. مبنای حرکت‌های اجتماعی چیست؟ 2. بازیگران اصلی حرکت های اجتماعی چه ویژگی‌های دارند؟ 3. مسیر صحیح و درست حرکت جامعه چیست؟ 4. نشانه اصلی انتخاب و رأی ناصواب چیست؟ 5. نشانه انتخاب صحیح در مسائل سیاسی و اجتماعی چیست؟ ▫️در این خطبه حضرت اساس و ریشه همه انتخاب‌های نادرست امت‌ها، از ابتدای خلقت تا پایان حیات اجتماعی انسان را «عصبیت وحمیت» می‌داند.شیطان با همین خصلت از درگاه خدا رانده شد برای همین حضرت ، شیطان را امام متعصبین و پیشکسوت متکبرین معرفی می‌کند.شیطان برای گمراه کردن مردم، همین بیماری را سرایت می‌دهد. حضرت در این باره می‌فرماید: «فاحذروا عباد الله عدوالله ان یعدیکم بدائه » مراقب باشید ای بندگان خدا که دشمن خدا بیماری خود را به شما سرایت ندهد و شما را گرفتار «حمیت و تعصب» ننماید. در ادامه خطبه حضرت با تکیه برهمین موضوع به تحلیل سرنوشت امت‌ها پرداخته، توضیحات مفصلی بیان می‌فرماید.پس از نکوهش بسیار از عصبیت و حمیت‌های شیطانی ، می‌فرماید: « اگر ناچار از عصبیت باشید و نتوانید دست از آن بکشید، عصبیت خود را برای اخلاق نیکو و کردارهای پسندیده و امور زیبا قرار دهید که خاندان‌های اصیل و بزرگ‌منش عرب و روسای قبائل به آن موصوف بودند. تعصب به داشتن اخلاق مرغوب نزد عقلا و آرمان های بزرگ ودرجات بالای ارزش‌ها و آثار پسندیده که از خود به یادگار می‌گذاشتند.» 🔻از مجموع فرمایش حضرت می‌توان دریافت که تعصب وحمیت معیار مناسبی برای کنش‌های سیاسی جامعه نیست و اگر حمیت وعصبیت امری ناگزیر باشد‌،باید نسبت به ویژگی‌های شایسته و صفات برجسته تعصب داشت و چنین امری را معیار کنش سیاسی قرار دهیم. 🔰این خطبه برای همه کنش‌گران سیاسی و علاقمندان به فعالیت‌های انتخاباتی، مفید وکاربردی است.در این خطبه، پاسخ بسیاری از دغدغه های ذهنی جوان مومن انقلابی در تحلیل مسائل سیاسی داده شده است. به همه دوستان پیشنهاد می‌کنم از روی کنجکاوی هم شده خطبه192 نهج البلاغه معروف به خطبه قاصعه را از دست ندهند.به لطف خدا ترجمه های بسیار دقیق و فراوانی نیز در این زمینه موجود است. ✅ چقدر خوب می‌شد اگر برای تحلیل مسائل سیاسی ،نشست‌های معرفتی با محوریت این خطبه، در فضای نخبگان، شکل می‌گرفت و به جای تکیه بر اندیشه‌های رعشه‌دار و تحلیل‌های آبدار، منبع معرفت سیاسی اجتماعی خود را به «امیر کلام» و «کلام امیر» می‌سپردیم. بازنشر در خبرگزاری حوزه https://hawzahnews.com/xcGbJ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅╯
نامزد اصلح در خبرگان کیست؟ ▫️صلاحیت نامزد خبرگان با نماینده مجلس و ریاست جمهوری متفاوت است؛هرچند در برخی ویژگی‌ها مشترک هستند.شایستگی نامزد خبرگان را باید متناسب با وظیفه و رسالت خطیر قانونی او تعیین کرد. ▫️ طبق اصل 107 قانون اساسی مجلس خبرگان،مسئول نظارت بر عملکرد رهبری و انتخاب رهبر در زمان خاص است.اولین ویژگی رهبری در اصل 109قانون اساسی نیز، مساله فقاهت است. ▫️با توجه به این دو اصل مهم قانون اساسی ،شایسته ترین نامزد مجلس خبرگان،کسی است که فقاهت و دیانت فقیه حاکم،را بهتر بتواند احراز کند. ▫️نشانه این شایستگی برای نامزد خبرگان قوت علمی وسابقه فقاهت ریشه دار و عمیق در حوزه علمیه است تا توانایی کامل برای درک اندیشه فقهی فقیه حاکم را داشته باشد. ▫️علاوه بر ویژگی مهم فقاهت، شایستگی‌های دیگری نیز برای نامزد خبرگان لازم است تا بتوان او را برای نظارت و انتخاب عالی‌ترین مقام سیاسی و معنوی کشور انتخاب کرد.زهد وپارسایی،عدم وابستگی حزبی به جریان های سیاسی،استقلال شخصیت و عدم تاثیر پذیری،قدرت تشخیص و...از جمله این شرایط است. 🔸در صورتی که همه نامزدهای خبرگان، در شرایط لازم، یکسان باشند و فردی بیش از دیگران، برخوردار از فقاهت نباشد،می‌توانیم یکی را انتخاب کنیم. اما در صورتی که شرایط یکسان نباشد و در میان نامزدها یکی شایسته‌تر باشد،وظیفه ما این است که انتخاب مهمترین تصمیم تاریخ یک ملت را به او بسپاریم و در این زمینه احتیاط لازم را رعایت کنیم. 🔸شناخت فقاهت و مقام علمی عالمان دینی و برتری برخی از آنان،برای عموم مردم کار آسانی نیست. بهترین راه در این زمینه شهادت عالمان آگاه و وارسته است.در صورتی که نسبت به برخی از نامزدها،عالمان دینی و وارسته مثل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح به برتری علمی آنان داشته باشند و اطمینان قلبی برای انسان حاصل شود،موظفیم اصلح را انتخاب کنیم. 🔻تعیین سطح حداقلی اجتهاد در بند۸ ماده ۱۱ قانون انتخابات خبرگان در واقع معیار عمل شورای نگهبان برای تشخیص «نامزد صالح» است نه «نامزد اصلح»چراکه احراز شرایط نامزدهای خبرگان وظیفه قانونی شورای نگهبان است نه مردم و برای معرفی نامزد صالح حداقل شرایط کافی است،اما مردم موظف به انتخاب اصلح هستند و اجتهاد حداقلی معیار تشخیص اصلح نیست بلکه برتری یک نامزد در فقاهت وسایر شرایط در تشخیص اصلح تاثیر‌گذار است. لذا مستند به این اصل قانون اساسی نمی‌توان گفت برتری فقهی برخی از نامزدها معیاری برای تشخیص اصلح نیست. ارتکاز و فهم عمومی مردم و متشرعین تا به امروز هم اینگونه بوده است. به طور مثال در رقابت میان مرحوم آیت الله مومن و طلبه جوانی به نام جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دوست‌محمدی برای خبرگان در قم،مردم به معیار حداقلی در انتخاب اکتفا نکردند و جامعه مدرسین و دیگر بزرگان آیت‌الله مومن را اصلح می‌دانستند. سیره عقلا در امور خطیر و مهم نیز،گزینش شایسته‌تر هست و به شرایط حداقلی اکتفا نمی‌کند. البته اصلح بودن از مجموع شرایط از جمله اجتهاد حاصل می‌شود و منحصر در اجتهاد نیست. یکی از آسیب ها در انتخاب اصلح ،انحراف در ملاک‌های نامزد شایسته است.در صورتی که معیارهای دیگری برای نامزد اصلح مطرح شود نتیجه آن انحراف در آرای مردم است و مسئولیت تاریخی به دنبال دارد. برجسته ساختن منافع قومی،وابستگی‌های صنفی یا منطقه‌ای برای انتخاب نامزد خبرگان یکی از مصادیق انحراف درمعیارهای انتخاب اصلح است. نشانه‌ی خلوص کامل و الهی بودن انتخاب انسان، این است که دلبستگی‌ها و منافع فردی و .. در انتخاب انسان تاثیر‌گذار نباشدبلکه تنها رضای خدا و ملاحظه شایستگی‌ها معیار انتخاب باشد؛هرچند برخلاف دلبستگی‌ها و تمایلات انسان باشد. 🔰رهبر انقلاب در تبیین اصول انقلاب اسلامی می‌فرمایدفرمودند: " اصلاً جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی برای تشکیل شد؛ اصلاً برای این است که جامعه با شکل و زندگی کند و تنظیم بشود. حکومت با هندسه‌ی دینی تنظیم بشود و حرکت کند و پیش برود و اقدام کند؛ این جزو بیّنات انقلاب بود. مردم جان دادند، خون خودشان را تقدیم کردند، نثار کردند برای اینکه این اتّفاق بیفتد؛ این جزو اصول انقلاب است؛ " https://khl.ink/f/49361 با توجه به سخنان امامین انقلاب و مراجعه به سیره شهدای عزیز می توانیم اهتمام به تکلیف‌مداری در کنش‌های سیاسی و اجتماعی را مشاهده کنیم. ما نیز با تاسی به شهدا از خواسته‌ها و سلایق خود باید عبور کنیم و مصالح اسلام و سرنوشت انقلاب را معیار قرار دهیم. صحنه انتخابات عرصه قربانی کردن اسماعیل‌های حزبی و قومی و دل سپردن به رضایت معبود شهیدان است. 🔻فاستبقوا الی الخیرات •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅╯
انتخابات مصداق «أَمْرٍ جَامِعٍ» ✅ سید مهدی هاشمی خدای سبحان در آیات پایانی سوره نور به یک نکته سیاسی اجتماعی مهمی تذکر می دهد و آن همراهی و لبیک به ندای رهبر جامعه اسلامی در امور اجتماعی بعد از ایمان خدا و رسولش است که با پشتوانه مردمی انجام می شود و در این باره می فرماید: إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ ءَامَنُواْ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا کَانُواْ مَعَهُ عَلَى‏ أَمْرٍ جَامِعٍ لَّمْ یَذْهَبُواْ حَتَّى‏ یَسْتَئْذِنُوهُ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَئْذِنُونَکَ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ فَإِذَا اسْتَئْذَنُوکَ لِبَعْضِ شَأْنِهِمْ فَأْذَن لِّمَن شِئْتَ مِنْهُمُ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمُ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ‏ در این آیه سه شاخصه مومن انقلابی را مطرح می کند که عبارتند از؛ ۱.ایمان به خدا ۲.ایمان به پیامبرخدا ۳.و همراهی با رهبر جامعه اسلامی در امور اجتماعی در اینکه مراد از «أَمْرٍ جَامِعٍ» در آیه شریفه چیست برخی مفسرین مصداق امر جامع را بیان کردند نظیر نماز جمعه. جهادو نماز استسقا و برخی تعریف ارایه کردند یعنی هر امر اجتماعی و عمومی که نیاز به حضور مردم است «انتخابات» یکی از مصادیق اتم «أَمْرٍ جَامِعٍ» دانست زیرا تحقق آن به حضور مردم و یک تصمیم جمعی برای اقدام و انتخاب است بنابراین مشارکت در یک امر اجتماعی مثل انتخابات مطالبه رهبر جامعه اسلامی است و از نشانه های مومنین راستین معرفی شده است و ادامه آیه تذکر می دهد فراخوانی که رهبر جامعه اسلامی به مردم و ملت خود میدهد مثل دیگر فراخوانها نیست که برخی بپذیرید برخی نپذیرید بلکه باید همگان اطاعت کنند آنجا که میفرماید لَا تَجْعَلُوا دُعَاءَ الرَّسُولِ بَيْنَكُمْ كَدُعَاءِ بَعْضِكُمْ بَعْضًا ۚ قَدْ يَعْلَمُ اللَّهُ الَّذِينَ يَتَسَلَّلُونَ مِنْكُمْ لِوَاذًا فَلْيَحْذَرِ الَّذِينَ يُخَالِفُونَ عَنْ أَمْرِهِ أَنْ تُصِيبَهُمْ فِتْنَةٌ أَوْ يُصِيبَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ البته برخی ها از این امر تخلف میکنند و اطاعت نمی‌کنند که در ادامه آیه شریفه به این مهم می پردازد و می فرماید کسانی که با رهبر جامعه اسلامی مخالفت کنند بدانند که خدا آنها را به یک فتنه ای در دنیا و عذاب دردناک در آخرت مبتلا می کند این است فرجام تنها گذاشتن رهبر جامعه اسلامی آنچه شایسته تامل است آن است که اطاعت از رهبر جامعه اسلامی از علامت های مومن انقلابی شمرده شده است که در کنار ایمان به خدا و ایمان به رسول خدا معرفی شده است و اگر رهبری در موضوع مهمی مثل انتخابات فراخوان عمومی داد همگان باید همراهی کنند. https://eitaa.com/sayedmahdi1361
بسمه تعالی ✍پاسخ های زیبای انتخاباتی از منظر ارزشمند قرآن کریم: ✅۱- چرا رای بدهیم؟ - جواب: "ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم"(رعد -11) خدا سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند ✅۲- من وقتی نمی‌دانم به چه کسی رای بدهم باید چکار کنم؟ جواب: "فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون" (نحل - 43) از اهلش بپرسید ✅۳- اگر پرسیدم و دیدم هر کسی از پیش خودش اخباری میدهد و تحلیلی میکند آن وقت چه کنم؟ جواب: نگاه کن به شخصی که خبر میدهد که آیا عادل است یا فاسق قرآن می‌فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ (حجرات -6) ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! ﺍﮔﺮ ﻓﺎﺳﻘﻲ ﺧﺒﺮﻱ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩ ، ﺧﺒﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻭ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﻧﺎﺁﮔﺎﻫﻲ ، ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺭﺍ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﮔﺰﻧﺪ ﺭﺳﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﺑﺮ ﻛﺮﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﭘﺸﻴﻤﺎﻥ ﺷﻮﻳﺪ . ✅۴- اگر در جامعه موقع تبلیغات موجی ایجاد شد چه کنم؟ جواب: "و لا تتبعان سبیل الذین لا یعلمون" (یونس - 8) راه کسانی را که علم ندارند پیروی نکن ✅۵- چگونه افراد را تشخیص دهیم؟ جواب: به دنبال کسانی که از چاپلوسی و تعریف و تمجید لذت می‌برند نروید. قرآن می‌فرماید : "یحبون ان یحمدوا بما لم یفعلوا"(آل عمران - 188) دوست دارند به خاطر کارهایی که در حیطه وظایف آنها بوده و انجام نداده‌اند مورد ستایش قرار گیرند ✅۶- به چه کسی رای بدهیم؟ "أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرِينَ يُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ "(مائده - 54) جواب: به کسی رای بدهیم که آنان نسبت به مؤمنان نرم و فروتن و در برابر كافران سرسخت و قاطعند، در راه خدا جهاد مى‌كنند و از ملامت هيچ ملامت‌كننده‌اى نمى‌هراسند.
بسمه تعالی ✍پاسخ های زیبای انتخاباتی از منظر ارزشمند قرآن کریم: ✅۱- چرا رای بدهیم؟ - جواب: "ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم"(رعد -11) خدا سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند ✅۲- من وقتی نمی‌دانم به چه کسی رای بدهم باید چکار کنم؟ جواب: "فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون" (نحل - 43) از اهلش بپرسید ✅۳- اگر پرسیدم و دیدم هر کسی از پیش خودش اخباری میدهد و تحلیلی میکند آن وقت چه کنم؟ جواب: نگاه کن به شخصی که خبر میدهد که آیا عادل است یا فاسق قرآن می‌فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ (حجرات -6) ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ! ﺍﮔﺮ ﻓﺎﺳﻘﻲ ﺧﺒﺮﻱ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩ ، ﺧﺒﺮﺵ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻭ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﻧﺎﺁﮔﺎﻫﻲ ، ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺭﺍ ﺁﺳﻴﺐ ﻭ ﮔﺰﻧﺪ ﺭﺳﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﺑﺮ ﻛﺮﺩﻩ ﺧﻮﺩ ﭘﺸﻴﻤﺎﻥ ﺷﻮﻳﺪ . ✅۴- اگر در جامعه موقع تبلیغات موجی ایجاد شد چه کنم؟ جواب: "و لا تتبعان سبیل الذین لا یعلمون" (یونس - 8) راه کسانی را که علم ندارند پیروی نکن ✅۵- چگونه افراد را تشخیص دهیم؟ جواب: به دنبال کسانی که از چاپلوسی و تعریف و تمجید لذت می‌برند نروید. قرآن می‌فرماید : "یحبون ان یحمدوا بما لم یفعلوا"(آل عمران - 188) دوست دارند به خاطر کارهایی که در حیطه وظایف آنها بوده و انجام نداده‌اند مورد ستایش قرار گیرند ✅۶- به چه کسی رای بدهیم؟ "أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرِينَ يُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ "(مائده - 54) جواب: به کسی رای بدهیم که آنان نسبت به مؤمنان نرم و فروتن و در برابر كافران سرسخت و قاطعند، در راه خدا جهاد مى‌كنند و از ملامت هيچ ملامت‌كننده‌اى نمى‌هراسند.
درختی که آب تلخ بخورد، میوه شیرین نمی‌دهد. به دلیل رای خود، بیشتر فکر کنید تا نامزدی که رای می‌دهید. 🤔🤔 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅╯
آنگاه که از شما دورم، فراق دل را می سوزاند چون به شما می‌رسم و دل می‌خواهد از آب گوارای وصال لبانش را خنک کند و با نگاهی آتش جان فرو نشاند،شرم حضور و حیا از زشتی اعمال،سر را فرو افکنده و نمی‌تواند سر راست کند. بیچاره دل من! با دوری از فراق می سوزد و در وصال از آتش شرم! جهنم برای این دل مسکین، شروع شده! الهی ادخلتنی النار اعلمت اهلها انی احبک
💐 اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سَیِّدَ الْعابِدینَ وَسُلالَةَ الْوَصِیّین 🔰 کتابخانه علوم اسلامی تسنیم تقدیم می کند: ❇️ کامل ترین لیست کتاب درباره صحیفه سجادیه ♦️ متن اصلی صحیفه سجادیه ۱. الصحیفة مع الدليل الموضوعي 👈 دانلود ۲. الصحیفة السجادية الجامعة 👈 دانلود ۳. الصحيفة السجادية الكاملة 👈 دانلود 🔻 معروف‌ترین نسخ خطی صحیفه سجادیه ۳. شمس الدین جباعی (أقدم النُّسَخ) 👈 دانلود ۴. میرزا احمد نیریزی 👈 دانلود ۴. اشرف الکُتّاب 👈 دانلود ۵. روایت حسین بن اشکیب 👈 دانلود 🔻 ترجمه های صحیفه سجادیه ۶. ترجمه فارسی (انصاریان) 👈 دانلود ۷. ترجمه فارسی (الهی قمشه ای) 👈 دانلود ۸. ترجمه فارسی (ممدوحی) 👈 دانلود ۹. ترجمه فارسی (آیتی) 👈 دانلود ۱۰. ترجمه انگلیسی (ویلیام چیتیک)👈 دانلود ۱۱. ترجمه اردو (مفتی جعفرحسین) 👈 دانلود 🔻 شرح های صحیفه سجادیه 🔹 فارسی ۱۲. عرفان اسلامی (مکارم شیرازی) 👈 دانلود ۱۳. شرح صحیفه (انصاریان) 👈 دانلود ۱۴. ریاض العابدین (قهپایی) 👈 دانلود ۱۵. شرح صحیفه (علامه شعرانی) 👈 دانلود ۱۶. نسیم بهشت (دوجلدی) 👈 دانلود ۱۷. شرح صحیفه (فهری زنجانی) 👈 دانلود ۱۸. ریاض المؤمنین (مجلسی اول)👈 دانلود ۱۹. تحفه رضویه 👈 دانلود 🔹 عربی ۲۰. ریاض السالکین (هفت جلدی)👈 دانلود ۲۱. التحفة الرضوية 👈 دانلود ۲۲. نورالانوار (محدث جزایری) 👈 دانلود ۲۳. تعلیقات فیض کاشانی 👈 دانلود ۲۴. حاشیه ابن ادریس حلی 👈 دانلود ۲۵. شرح الصحیفه (حسینی جلالی) 👈 دانلود ۲۶. لوامع الانوار العرشیة (۶جلدی) 👈 دانلود ۲۷‌. شرح میرداماد بر صحیفه سجادیه👈 دانلود ۲۸. شرح الصحیفة (مجلسی اول) 👈 دانلود ۲۹. شرح الصحیفه (شیرازی) 👈 دانلود ۳۰. الحدیقة الهلالية 👈 دانلود 🔻 درباره صحیفه سجادیه ۳۱. معجم إعراب الفاظ الصحيفة (۳جلد) 👈 دانلود ۳۲. حل لغات الصحيفة السجادية 👈 دانلود ۳۳. اعتبارسنجی الصحیفه السجادیه 👈 دانلود ۳۴. زبور آل محمد در گذر تاریخ 👈 دانلود ۳۵. زبان دعا در صحیفه سجادیه 👈 دانلود ۳۶. الدلیل الی موضوعات الصحیفه 👈 دانلود ۳۷. فی ظلال الصحیفه السجادیه 👈 دانلود ۳۸. معارف الصحيفة السجادية 👈 دانلود ۳۹. حقیقة الصحيفة السجادية 👈 دانلود ۴۰. دراسة حول الصحيفة السجادية 👈 دانلود •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅╯
🔰یادداشت انتخاباتی/چراطالوت؟ ✍ سید عبدالله هاشمی 🔸معیارشناسی در گزینش، یک ضرورت است. پیش از انتخاب افراد برای تصدی یک مسئولیت، باید معیارهای انتخاب درست را شناخت تا به دنبال آن، فرد شایسته برگزیده شود.معیارهای درست، انتخاب صحیح را به ارمغان می آورد و معیارهای معیوب انتخاب نادرست را دنبال دارد. ▫️انتخاب مصداق‌ها به دنبال تعیین معیارها صورت می‌گیرد. بنابراین، بحث از معیار رتبه پیشین بر مصداق دارد. به جای تحمیل مصداق‌ها و نامزدها باید معیارهای انتخاب درست را در جامعه تبیین نمود تا جامعه آزادانه انتخاب کند. لذا بیان معیار صحیح در شناخت شایستگان از مصادیق جهاد تبیین است. ▫️طی چند یادداشت اخیر پیرامون انتخابات به ویژه خبرگان رهبری،بدون جانبداری از مصادیق و افراد، معیارهای انتخاب درست با رویکرد حقوقی و عرفی بررسی شد. دراین یادداشت،به دنبال شناخت معیارهای صحیح انتخاب مسئول، از منظر قرآن کریم هستیم. 🔸از نگاه قرآن، معیارهای صحیح برای انتخاب مسئول در جامعه دینی چیست؟ چه معیارهای برای انتخاب مسئول صحیح نیست و جامعه نباید براساس آن مسئولیت های اجتماعی را به افراد واگذار کند؟ به یاری خدا در یادداشت‌های دیگر این موضوع از منظر تاریخی و روایی نیز بررسی می‌شود. ▫️ قرآن کریم در داستان طالوت، به تبیین معیارهای درست و نادرست گزینش و انتخاب یک جامعه می‌پردازد و نتیجه انتخاب با معیار صحیح را موفقیت و رشد اجتماعی معرفی می نماید. بازخوانی داستان طالوت برای این روزها ضروری است چرا که تدبر در آن نکات مهم و راهگشایی برای انتخابات پیش روی ملت ایران دارد. طبق آیات 246تا 252 سوره بقره و برخی روایات تفسیری،گروهی از بنی اسرائیل به دلیل عدم اطاعت از رهبران خود در وضعیت ناگوار و جنگ‌زده ای قرار گرفتند.این شرایط آنان را وادار کرد که برای نجات از جنگ، از اشموئیل پیامبر خود درخواست کنند تا فرماندهی برای آنان تعیین کند تا به جهاد با دشمن بپردازند و عزت گذشته خود را بازیابند. ▫️وقتی طالوت از سوی اشموئیل برای فرماندهی انتخاب شد،صدای اعتراض بلند شد که چرا طالوت؟ آنان طالوت را به دو دلیل شایسته رهبری خود نمی‌دانستند، نخست اینکه طالوت فردی ناشناخته،از روستایی دور افتاده بود و به اصطلاح بومی نبود برای همین می‌گفتند او از ما نیست که بخواهد بر ما باشد! بلکه از نسل بنیامین و ناشناس است. نکته دوم اینکه ثروت و مال چندانی نداشت. (انی یکون له الملک علینا ولم یوت سعة من المال) ▫️از نگاه آنان معیار در انتخاب افراد برای واگذاری مسئولیت، بومی بودن و بهره‌مندی از ثروت زیاد است.طالوت واجد این دو معیار نبود و از نگاه آنان، طالوت فرد شایسته نیست،اما پیامبر خدا اشموئیل، بومی‌بودن و ثروت داشتن را معیار درستی برای انتخاب نمی‌دانست. اشموئیل به مردم گفت بهره‌مندی از دانش و توان جسمی معیار درست برای انتخاب فرمانده است و طالوت این دو را به صورت حداکثری دارد لذا او شایسته انتخاب است.(بسطة فی العلم والجسم) و معیارهای حداقلی ملاک انتخاب اصلح نیست. ▫️با توجه به این هدایت قرآنی روشن می شود 1. این معیارها هستند که تعیین می کنند شایسته کیست؟ 2. مسئولیت های اجتماعی را به عنوان امانت به چه کسی باید سپرد؟ 3. معیارهای صحیح و ناصحیح برای شناخت شایستگان چیست؟ 🔸یکی از خطاهای محاسباتی در انتخاب جامعه،عدم درک دقیق از مفهوم «آزادی» است.از نگاه اسلام انسان‌ها آزاد هستند اما این آزادی با تعهد و مسئولیت همراه است و آزاد بودن انتخاب انسان به این معنا نیست که می‌تواند هرکسی را انتخاب کند بلکه باید شایسته‌گزینی صورت گیرد و میان خوبان بهترین، برگزیده شود. قبل از رأی به نامزدهای انتخاباتی باید معیارهای درست انتخاب را شناسایی کنیم و به آنان رأی بدهیم بعد معیارها را در نامزدها شناسایی کنیم.متناسب با وظیفه و مسئولیتی که قرار است به افراد واگذار شود، باید شایستگی‌های آنان بررسی شود. نامزدهای انتخاباتی و ستادهای تبلیغاتی آنان برای دفاع از خود، نباید معیارهای ناصحیح را برجسته کنند، بلکه معیارهای صحیح و شایستگی‌ها را تبیین کنند و در فضای آزاد و بدون هیجان فرصت انتخاب صحیح برای مردم را فراهم کنند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅╯
🔰یادداشت های انتخاباتی 🔻چرا طالوت؟ https://eitaa.com/Sahsh1367/479 https://eitaa.com/fekrat_net/8766 🔻نامزد اصلح در خبرگان کیست؟ https://eitaa.com/Sahsh1367/470 🔻کنش سیاسی تراز https://eitaa.com/Sahsh1367/469 https://hawzahnews.com/xcGbJ 🔻آرای مقدس https://eitaa.com/Sahsh1367/465 https://qudsonline.ir/xbbMw ✍ سید عبدالله هاشمی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
🔻درک حجاب برای ذهن‌های هک‌شده و «خوداندام پندار»کار سختی است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
🔴رجب رشیدی‌نسب سال ۶۱ بعد از اصابت ترکش به سرش جانباز شد و دیگه خوابش نبرد چون از شدت جراحت رگ خوابش از بین رفته بود و تا الان ۴۱ ساله که نخوابیده. 🔹قهرمانهای زمان ما کسایی بودن که برای راحت خوابیدن ما خواب از سرشون پرید. 🔹فراموش نکنیم!....
⚠️ مهم و فوری... ♨️ اطلاعیه ی جذب نیروی مدافع حرم : حرم است، اگر این حرم ماند دیگر حرم ها هم می مانند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادب گفتگوی انتخاباتی 📣 مراقب باشیم واژه‌های شیطانی، پیوندهای دینی ما را پاره نکند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
🔰اخلاق انتخاباتی/اینگونه مباش! سماعه مي‌گويد: بر امام صادق (ع ) وارد شدم . حضرت بدون مقدمه به من فرمود: اي سماعه ! اين چيست كه بين تو و آن كسي كه عهده دار امور شترهاي تو است جريان دارد، بپرهيز از اينكه فحاش باشي ، بپرهيز از اينكه با فرياد حرف بزني و اين و آن را مورد لعن خود قرار دهي . عرض كردم : به خدا قسم او به من ظلم كرده . فرمود: اگر واقعا به تو ظلم نموده است از نظر معنوي نفعي بيشتر عايدت گرديده است . فحش دادن نه از روش ماست و نه اجازه مي دهيم كه شيعيان ما نسبت به اين عمل گرايش يابند. تو از خداوند طلب مغفرت كن و اين عمل را تكرار منما. عرض كردم : مي روم ، استغفار مي كنم ، و از اين پس به فحش خود را آلوده نمي‌نمايم. کافی،ج۴،ص۱۶ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
| در حال به روزرسانی ... ✍️ پویش نوشتن نویسندگانِ حوزوی👇 جواد محدثی | احمد عابدی | ابوالقاسم علیدوست سیدمحمدمهدی میرباقری | نجف لکزایی | احمدحسین شریفی | حبیب الله بابایی | سیدسجاد ایزدهی | حسین سوزنچی | محمدرضا باقرزاده | محسن الویری | شریف لک‌زایی | مجتبی رستمی‌کیا | سیدیاسر تقوی | محمدصدرا مازنی | علی مهدیان | احمد اولیایی | مرتضی رجائی | حمید احتشام | تقی متقی | سیدعبدالله هاشمی | سعید احمدی | مهدی قنبریان دهکردی | سید محمدحسین راجی | فرهاد فتحی | محمدرضا حدادپور جهرمی | سیدکاظم روح‌بخش | قدیر اسفندیار | هادی حمیدی | مجتبی عادل‌پور | محمدجواد محمودی | امیر خندان | علی بهاری | علی ابراهیم‌پور | علی کردانی | سیدمحمد هاشمی | مجید پاک‌نیت | بهروز دلاور | محمد مختاری | بابک شکورزاده | دانیال بصیر | سیدمحمدباقر میرصانع | رسول لطفی | مجتبی میرزایی | مصطفی گودرزی | هاشم جنگجو | مرتضی بذرافشان | علی تقوی دهکلانی | محمدعلی نبی‌نژاد | سجاد قربانی | حمیدرضا مظاهری سیف | مرتضی قره‌باغی | عبدالصالح شمس‌الهی | مصطفی راهی حمیدرضا غریب‌رضا | میلاد حسن‌زاده | محمدحسین افشار | مصطفی ایزدی | امین دهقانی | سید محمدحسین دعائی | حمیدرضا باقری | 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔻عبور از خامی یکی از آسیب‌ها، در رفتار انتخاباتی برخی حامیان نامزدها،گرفتار شدن در دوگانه «حق و باطل» و «دشمن ودوست» است. لذا به گفتگوهای تهاجمی و الفت ستیز روی آورده‌ایم. این نشان‌دهنده عدم پختگی و خامی سیاست ورزان است. میدان واقعا نزاع حق و باطل نیست بلکه تلاش برای انتخاب بهتر از میان خوبان است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
33.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبری کیست؟ ‼️ تسلط رهبری در شعر 00:19 ♨️ تسلط حیرت‌آور در بحث زبان و ترجمه 03:35 💢 هشدار العین الاخباریه به کشورهای عربی در رابطه با رهبر ایران 4:36 🟣 رفتار پدرانه حتی برای معترض‌‌ 06:40 ‼️ وقتی درخواست یک طنزپرداز از با اشکال فنی مواجه شد! 08:53 ♨️ نظر شنیدنی نوری‌زاده درباره اول شخص مملکت 10:29 💢 گوش‌تان به فرمان باشد... 11:51 ‼️ عبادتی که یک را مجذوب کرد! 10:55 ♨️ دقیقه 11:14 را ویژه ببینید! 🟣 عالِمی که پابوس رهبر شد 11:40 💢 نظر درخصوص رهبری 12:09 ‼️ تضعیف رهبری، گناهی بالاتر از شرب خمر 12:32 _________________________ 🔰 برشی از سخنرانی 🔸 پیوند دریافت نسخه باکیفیت👇 🌐 https://www.aparat.com/v/AxnFs 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
هستی کتاب خداست و ما کلماتی که می‌توانیم معنای خود را انتخاب کنیم. خدا کلمات را آفرید و به هر کسی اجازه داد خود معنایش را انتخاب کند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
امام خمینی (ره) در پیام بمناسبت اولین دوره انتخابات مجلس خبرگان : لازم است مطلبی را که گاهی شنیده می‏ شود که برای تبلیغات انتخاباتی بعضی از کاندیداها - خدای نخواسته - بعضی دیگر را تضعیف یا توهین می‏ کنند، در رابطه با آن تذکر دهم که، امروز این نحو مخالفت ها خصوصاً از چنین کاندیداهایی، برای اسلام و جمهوری اسلامی فاجعه‏ آمیز است. اگر فرضاً کسی در دیگری مناقشه دارد، ابراز آن و اظهار در بین مردم هیچ مجوزی ندارد، و حیثیت و آبروی مؤمن در اسلام از بالاترین و والاترین مقام برخوردار است، و هتک مؤمن، چه رسد به مؤمن عالِم، از بزرگترین گناهان است و موجب سلب عدالت است. امید است ان شاء الله چنین مطلبی نباشد، و اگر غفلتاً اتفاق افتاده است تکرار نشود. از خداوند تعالی عظمت اسلام و مسلمین و بقای عزت برای ملت بزرگ ایران را خواستارم. صحیفه امام خمینی ج۱۷ص۱۳۳-۱۳۴
🔰فراموشی اولویت‌ها ✍سیدعبدالله هاشمی 🔸مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات، مشارکت عمومی‌ را بعنوان اولویت اول و انتخاب اصلح را اولویت دوم تعیین فرمودند. رصد مجموعه کنش‌های نخبگان فکری و سیاست‌ورزان جوان، همگی نشان از اهتمام به اولویت دوم دارد و مسئله مشارکت عمومی به اندازه هر یک از نامزدها و رای آوری آنان مورد اهتمام دغدغه‌مندان نیست. اگر به رقابت نامزدهای انتخاباتی از منظر اولویت اول نگاه شود هر یک از این عزیزان سبد رای اختصاصی داشته و سهمی در افزایش مشارکت عمومی دارند.درنتیجه تاثیر مهمی در تحقق اولویت اول می‌گذارند. بنابراین نه تنها جای تخریب اهانت بی‌تقوایی نیست بلکه جای سپاس و قدردانی است. علاوه بر نادیده انگاری اولویت اول،نوع گفتگوها و تبلیغاتی که از طرف برخی طرفداران برای انتخاب اصلح در حال انجام است،مورد رضایت عموم مردم نیست و همین امر نه تنها به افزایش مشارکت کمک نمی‌کند بلکه می‌تواند برخی را از رای دادن منصرف کند. ❇️باید همگی توجه داشته باشیم که وضعیت مشارکت عمومی از نامزد مقبول ما بهتر نیست و خدای نکرده اگر اصل انتخابات ضعیف برگزار شود هرکسی هم رای بیاورد، آرزوهای امروز برآورده نمی‌شود و این وعده‌های شیرین به کام نخواهد نشست. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭┅───────┅╮ 🆔@Sahsh1367 ╰┅───────┅
هدایت شده از جستارهای روزانه
انقلاب به جاهای خوبِش رسیده(۸) حسینعلی‌ها را حسنعلی بخوانید 🔺مجلل‌الدوله(حسینعلی دولتشاهی) اصرار بر وکیل‌شدن از حوزه گلپایگان داشت! تیمورتاش که مسئول انتخابات بود، دستور انتخاب او را داد و آراء به‌نام او در صندوق ریخته‌شد! 🔺وقتی خبر به تهران رسید، شاه از دست تیمورتاش ناراحت شد و او مجبور شد کاری کند! 🔺به فرماندار گلپایگان دستور داد آرائی که با نام «حسینعلی» خوانده‌شده، با نام «حسنعلی» ثبت کنند!! 🔺مشکل حل شد و «حسنعلی دولتشاهی» برادر مجلل‌الدوله که در وزارت دارایی کار می‌کرد و روحش از همه‌جا بی‌خبر بود، «وکیل‌مردم» شد!!! (کتاب شش سال در دربار پهلوی، محمد ارجمند ص۱۳۴) ✍عباس بابائی @abas_babaeii 🆔@Dailynotes20
اشتباه استراتژیک آقای اکبرنژاد ؟! ⚡️وجود مشکلات و برخی ناکارآمدی ها در کشور، امری است که قابل انکار و توجیه نیست و برای همه قابل مشاهده است؛ ولی در مورد منشأ این مشکلات، دیدگاه های مختلفی وجود دارد (که متأسفانه آقای اکبرنژاد در تشخیص منشأ، اشتباه استراتژیک و فاحشی مرتکب شده است!) : 1⃣ دیدگاه مسئولین توسعه گرای غرب زده: 🔸هدف: دستیابی کامل به توسعه. 🔸راه رسیدن به هدف: عمل به مفاهیم و اسنادبين‌المللی و سند ۲۰۳۰ توسعه پایدار. 🔸مانع اصلی: شخص رهبری انقلاب و نیروهای انقلابی! (نکته: هدف انقلاب و امام و رهبری، رسیدن به است؛ نه رسیدن به !! فتامّل) 2⃣ دیدگاه مسئولین توسعه گرای (به اصطلاح:) انقلابی! : 🔸هدف: رسیدن به . 🔸راه رسیدن به هدف: برنامه‌ریزی توسعه!! (آشی مخلوط از عمدتاً مفاهیم اسناد بین‌المللی و سند ۲۰۳۰ !! و اندکی هم آیات و روایات!) (علت این خلط: یکسان انگاریِ و !) 🔸مانع: تقریبا هیچکس! 🔸نتیجه: ناکارآمد پنداشتن اصل نظام اسلامی در دید عموم مردم!!! (دلیل: حل نشدن بسیاری از مشکلات مردم) 3⃣ دیدگاه عمده نیروهای انقلابی: 🔸هدف: تمدن اسلامی. 🔸راه رسیدن: روی کارآمدن دولت انقلابی و پاک. 🔸مانع: مسئولین نالایق و بعضاً خائن. * اشکال این دیدگاه: حل نشدن بسیاری از مشکلات حتی با روی کارآمدن دولت و مسئولین پاک و انقلابی! 4⃣ دیدگاه جریان سنتی حوزه: 🔸هدف: عمل مکلفین به احکام. 🔸راه رسیدن به هدف: بیان و تبلیغ. 🔸مانع: عدم تبیین صحیح از اسلام. 5⃣ دیدگاه آقای اکبرنژاد: 🔸هدف: تمدن اسلامی. 🔸مانع: کوتاهی ها و بی کفایتی شخص امام و رهبری و نیروهای انقلابی!!!! 🔸راه رسیدن: روشنگری و مبارزه شجاعانه با موانع (ظاهراً)! 5⃣ دیدگاه مدرسه فقهی هدایت: 🔸هدف: تحقق تمدن نوین اسلامی. 🔸راه رسیدن: نظام سازی اسلامی. 🔸مانع: نظم تمدن مدرنیته. (متولی و مغز متفکر: سازمان برنامه‌ریزی!) 🔰نتیجه بحث: خطای استراتژیک آقای اکبرنژاد در این است که: تاثیر برنامه‌ریزی توسعه (خاصه سازمان برنامه‌ریزی) را بر ایجاد مشکلات برای زندگی و دینداریِ مردم فهم و درک نکرده‌اند!! (تاثیراتی مانند: ۱. فقر و محرومیت/ ۲.فساد و اختلاس/ ۳. گسترش بانک‌های ربوی/ ۴. ناعدالتی و فاصله طبقاتی/ ۵. ایجاد بیماری/ ۶. تورّم و گرانی/ ۷. افسانه خانه دارشدن مردم! / ۸. ایجاد بی‌هویتی و گمنامی در بین مردم/ ۹. افزایش سن ازدواج/ ۱۰. افزایش طلاق/ ۱۱. تضعیف خانواده/ ۱۲. کاهش فرزندآوری و تحدید نسل/ ۱۳. افزایش تجرّد قطعی!/ ۱۴.ضعف و بی‌دینی مردم و...) 🔸آقای اکبرنژاد بخاطر عدم توانایی تجزیه و تحلیلِ "تاثیر نظم مدرن بر زندگی مردم"؛ این مشکلات را به رهبران عزیز انقلاب نسبت می‌دهد! 🔰 نکته نهایی: مدرسه فقهی هدایت، قائل به وجود دو نوع دولت در کشور می‌باشد: ۱) دولت مردمی ۲) دولت مدرن. منشأ کارآمدی های موجود در کشور، ناشی از دولت مردمی ای که ناشی از شجره طیبه انقلاب و فقه شیعه و ولایت فقیه است (نحنُ اصلُ کلّ خیر[کافی.ج۸.ص۲۴۲])؛ می‌داند. و منشأ ناکارآمدی های موجود در کشور، را ناشی از برنامه‌ریزی توسعه و اسناد بین المللی (عدوّنا اصل کل شرّ[کافی.ج۸.ص۲۴۳]) و سازمان برنامه‌ریزی می‌داند؛ که در دولت‌های رسمی و مدرن کشور نمایان می‌شود. 🔹لذا ایشان و همه دغدغه مندان نسبت به مشکلات مردم را به مطالعه کتب مدرسه فقهی هدایت که در این موضوع نگاشته شده (خصوصاً ۱۰ جلسه ابتدایی از کتاب "برنامه‌ریزی با نگاه الگوی اسلامی پیشرفت" در دانشگاه صنعتی شریف) دعوت می‌کنم. ✍ شاگرد مدرسه هدایت. قم چهارشنبه. ۲ اسفند ۱۴۰۲ (سالروز ولادت حضرت علی اکبر (علیه السلام)) https://eitaa.com/shagerdemadresehedayat
هدایت شده از محمد جوانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ چقدر ما نیستیم...! 📌این کلیپ حال شمارا خوب می‌کند! 📌به نظرم هر از گاهی باید این فیلم رو دید و بهش فکر کرد تا غبارروبی شویم! 👌انتشار با شما 🧠⚔علوم و جنگ شناختی |جوانی @Cwarfare