eitaa logo
برش‌ ها
411 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
452 ویدیو
38 فایل
به نام خدای شهیدان در برشها شهدا دست یافتنی اند. اینجا فرهنگ جهاد و شهادت را به صورت آهسته، پیوسته و به دور از هیاهو روایت می کنیم تا بتوان آن را زندگی کرد. سایت http://www.boreshha.ir/ آپارات www.aparat.com/boreshha.ir بارش فکری @soada313_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
الان که آیت الله رئیسی در حال رایزنی و گذاشتن شرط و شروط با وزرای خودشه؛ ای کاش با اونها شرط می کرد که اگر به هر دلیلی در میانه راه برکنار شدند، را به مردم اعلام کنه تا ژستی پیروزمندانه به خودشون نگیرند و سیاه نمایی نکنند.
در حديث است كه خداوند سه طبقه را در قيامت قبول مى‏كند: يكى طبقه ، بعد از آنها طبقه . (در اينجا چون اسم اوصيا ذكر نشده است و روايت هم از ائمه ما هست، پس مقصود از علما علماى ربانى هستند كه در درجه اول شامل خود ائمه اطهار مى‏شود و در درجه بعد شامل علمايى كه واقعاً راه آنها را پيش گرفته‏اند). بعد فرمود: «ثُمَّ الشُّهَداءُ» از اين دو طبقه- از طبقه انبيا و طبقه ائمه و علمايى كه راه ائمه را پيش گرفته‏اند- كه بگذريم، طبقه‏اى كه در قيامت ظهور مى‏كند براى شفاعت، طبقه هستند. اين شفاعت، است؛ ظهور و تجسم حقايقى است كه در دنيا وقوع يافته است. بعد از انبيا و اوصيا و علمايى كه پيرو واقعى آنها بودند، شهدا هستند كه گروه گروه مردم را از ظلمات گمراهى نجات داده و به شاهراه روشن هدايت رسانده‏اند. اميرالمؤمنين عليه السلام مى‏فرمايد: خدا شهدا را در قيامت با بهاء و جلالى و با عظمت و نورانيتى وارد مى‏كند كه اگر انبيا از مقابل اينها بگذرند و سوار باشند، به احترام اينها پياده مى‏شوند. اينقدر خدا شهيد را با جلالت وارد عرصه قيامت مى‏كند. مجموعه‏آثاراستادشهيدمطهرى، ج‏24، ص: 465-464. ✂️برش ها - پایگاه جامع سیره شهدای جهان اسلام @boreshha 🌍http://www.boreshha.ir/
روضه خانگی - حضرت زهرا(س) - 630.mp3
10.76M
🎙وقتی نبود صحبت ما بود صحبتش... 🔻روضه (س) ⏱ | 10:08 👤حاج احمد
همیشه می‌گفت: «مساجد و زیارت‌گاه‌ها را تا می‌توانید نظافت کنید. اگر یک ذره، حتی به‌اندازه‌ی بال مگسی از یا مقبره‌ای را پاک کنید، خداوند برایتان اجر می‌نویسد.». خودش روی این‌موضوع اهتمام داشت و اگر وقت نداشت حتی اگر شده یک تکه زباله را از حسینیه برمی‌داشت و می‌انداخت بیرون و می‌گفت: «من به‌همین اندازه برای خودم اجر و پاداش ساختم! اما اگه همه افرادی که میان حسینیه به‌همین اندازه تمیز کنند حسینیه تمیز تمیز می‌شه!». این کار حسین برای بچه‌ها درس شده بود. هر مسجد یا حسینیه‌ای که می‌رفتیم برای نماز، بخش کوچکی از آن‌جا را تمیز می‌کردیم. راوی: عظیم محمودزاده ؛ روایت زندگی و خاطرات نوجوان عارف شهید عبد الحسین خبری، نویسنده: گروه روایتگران شهدای دزفول، ناشر: سرو دانا، تاریخ چاپ: دوم- ۱۳۹۵؛ صفحه 51. ✂️برش ها - پایگاه جامع سیره شهدای جهان اسلام @boreshha 🌍http://www.boreshha.ir/
برش‌ ها
گزیده معراج السعاده (27): صفات ناپسند قوه عاقله؛ صفت #جهل_بسیط جهل بسیط بر اثر #کم_کاری قوه فکر پدی
گزیده معراج السعاده (28): آداب دانش جویی رعایت آداب ارتباط مستقیمی با رسیدن به علم دارد و ترک آن، اجازه را به انسان نمی دهد. اما آداب لازم یک: طالب علم باید از هم نشینی و هوس بازان پرهیز نماید تا چشم دلش بتواند از نور علم بهره مند گردد. دو: انگیزه آموزش باید و عروج از مرتبه جسمی حیوانیت به مقام روحانی انسانیت باشد. سوم: به آموخته هایش کند تا خدا کرامتش دهد و مجهولاتش را به او بیاموزد و اگر چنین نکنید به و علم دچار خواهد شد. چهارم: حق معلمش را ادا کند. پدر معنوی و مرتبه اش بالاتر از پدر جسمانی است. هر کسی که انسان چیزی از اوآموخته اگر چه با مطالعه کتاب هایش، به گردن انسان دارد. باید به دل او را دوست داشته؛ در حضورش احترامش کند و در غیابش از او دفاع نماید و از مجلس بدگویی اش خارج شود. اگر اشکالی بر او دارد مؤدبانه بیان کند. پنجم: دانش جو باید خود را از پاک کند و به آراسته گرداند تا لوح دلش آمادگی پذیرش نور علم را داشته باشد. ؛صفحه 98-96. ✂️برش ها - پایگاه جامع سیره شهدای جهان اسلام @boreshha 🌍http://www.boreshha.ir/
اولياءاللَّه در دو صورت و در دو مورد است كه از خواستن صرف‏نظر مى‏كنند: يكى آنگاه كه احساس كنند وضعى دارند كه ديگر هرچه بمانند توفيق بيشترى در طاعت نمى‏يابند؛ برعكس به جاى تكامل، تناقص مى‏يابند. على بن الحسين عليه السلام مى‏فرمايد: الهى وَ عَمِّرْنى مادامَ عُمْرى بِذْلَةً فى طاعَتِكَ فِاذا كان مَرْتَعاً لِلشَّيْطانِ فَاقْبِضْنى الَيْكَ. خدايا مرا عمر عطا كن مادام كه عمرم صرف طاعت بشود. اگر بناست زندگيم چراگاه شيطان گردد، مرا هرچه زودتر به سوى خود ببر. صورت دوم، است. اولياءاللَّه مرگ به صورت شهادت را بلاشرط از خدا طلب مى‏كنند، زيرا شهادت هر دو خصلت را دارد: هم عمل و است- بلكه همان طور كه از حديث نبوى نقل كرديم هر عمل نيكى در نردبان تكامل، بالاتر هم دارد جز شهادت- و از طرف ديگر به جهان ديگر است كه امرى محبوب و مطلوب و مورد آرزوى اولياءاللَّه است. اين است كه مى‏بينيم مثلًا على عليه السلام آنگاه كه مى‏بيند مرگش به صورت شهادت نصيبش شده، از خوشحالى در پوست نمى‏گنجد. على عليه السلام در فاصله ضربت خوردن تا وفات فرمودند: به خدا قسم هيچ امر مكروه و خلاف انتظارى براى من رخ نداده است. همان رخ داده كه مى‏خواستم؛ به آرزوى خود كه شهادت است رسيدم. مثَل من مثَل كسى است كه شب تاريك در جستجوى آب در صحرايى مى‏گردد و ناگاه چاه آبى و يا سرچشمه‏اى پيدا مى‏كند. مثَل من مثَل جوينده‏اى است كه به مطلوب خود نائل شده باشد. مجموعه‏آثاراستادشهيدمطهرى، ج‏24، ص: 470-471. ✂️برش ها - پایگاه جامع سیره شهدای جهان اسلام @boreshha
روضه خانگی - امام باقر(ع) - 644.mp3
14.45M
🎙در دو روز زندگیم غربت فراوان دیده ام... 🔻روضه (ع) ⏱ | 18:38 👤حاج سید رضا
برش‌ ها
گزیده معراج السعاده (28): آداب دانش جویی رعایت آداب ارتباط مستقیمی با رسیدن به #کمال علم دارد و ترک
گزیده معراج السعاده (29): انواع دانش جویان طبق روایت امام صادق (ع) طالبان علم سه گروه اند: یک: عده ای برای و تمسخر ایشان و برای جدال با دیگران علم را یاد می گیرند. نشانه این گروه این است که در هر مجلسی داد سخن می رانند تا خود بر دیگران را ثابت کنند. دو: گروهی برای و فریب مردم دنبال علم می روند. علامت اینها این است که در مقابل دانشمندان ورزیده؛ اما در مقابل صاحبان ثروت فروتنی می کنند تا مال شان را خورده و دین شان را ضایع کنند. سه: افرادی برای و تکمیل عقل و دین دنبال دانش می رود. نشانه این گروه این است که همواره به دنبال خود بوده، رنج عبادات و بیداری شب را بر خود هموار می سازند و ترس خدا داشته و نگران اعمال خود هستند. اینان خوبی هستند. ؛صفحه 97-96. ✂️برش ها - پایگاه جامع سیره شهدای جهان اسلام @boreshha 🌍http://www.boreshha.ir/
عباس از این‌که کاری کند که مورد تقدیر مردم قرار بگیرد، سخت ابا داشت. وی در یادداشت روز هشتم تیر شصت می‌نویسد: « دلم نمی‌خواهد از سختی‌ها با مهناز حرفی بزنم. دلم می‌خواهد وقتی خانه می‌روم جز شادی و خنده چیزی با خود نبرم نه کسل باشم، نه بی‌حوصله و خواب‌آلود تا دل مهناز هم شاد بشود. اما چه کنم؟ نسبت‌به همه‌چیز حساسیت پیدا کرده‌ام. معده‌ام درد می‌کند. این اسهال و استفراغ خونی هم که دیگر کهنه‌شده. دکتر می‌گوید فقط ضعف اعصاب است. چطور می‌توانم عصبی نشوم ؟! آن روز وقتی بلوارِ نزدیکِ پایگاهِ هواییِ شیراز را به نام من کردند، غرور و شادی را در چشم‌های مهناز دیدم. خانواده خودم هم خوشحال بودند. حواله زمین را که دادند دستم، من فقط به‌خاطر دل مهناز گرفتم و به‌خاطر او و مردم که این‌همه محبت دارند و خوبند پشت تریبون رفتم. ولی همین‌که پایم به خانه رسید، دیگر طاقت نیاوردم. را پاره کردم، ریختم زمین. یعنی فکر می‌کنند ما پرواز می‌کنیم و می‌جنگیم تا شجاعت‌های ما را ببینند و به ما حواله خانه و زمین بدهند! کاش این سفر یک‌ماهه کمی حالم را بهتر کند. سفریِ ما در راه است و من می‌فهمم مهناز چقدر به یک شوهر خوب و خوش‌اخلاق احتیاج دارد. باید با زبان خوش قانعش کنم که انتقال به تهران، یعنی مرگ من. چون پشت میزنشینی و دستور دادن برای من مثل مردن است. راوی: نرگس خاتون دلیری روی فرد؛ همسر شهید ؛ دوران به روایت همسر شهید. نوشته زهرا مشتاق. نشر روایت فتح؛ نوبت چاپ: نهم-۱۳۹۱؛ صفحه 54 و 55. ✂️برش ها - پایگاه جامع سیره شهدای جهان اسلام @boreshha
یا اسرع الحاسبین.mp3
1.56M
روضه شب جمعه. 🔈 استاد میرزا محمدی
غلام علی خیلی مواظب بود. برش اول: توی دوران شده بود راننده قریب؛ پیشکار شاپور . همراه او می‌رفت سرکشی باغ‌های غلامرضا پهلوی. توی باغ لب به چیزی نمی‌زد، آن‌قدر که بالاخره یک روز صدای غریب درآمده بود که «همه به من التماس می‌کنند اجازه بدم از میوه‌های باغ ببرند؛ ولی تو حتی میوه‌هایی که خودم برات کنار می‌ذارم رو هم برنمی‌داری ببری؟!» برش دوم: با قریب رفته بود کاخ شاپور غلامرضا، موقع ناهار رسیده بودند. آقای قریب او را برده بود آشپزخانه و سفارش کرده بود که هر چه می‌خواهد بهش غذا بدهند. آن روز مهمانی بود و آشپزخانه پر از غذا و دسر های مختلف. بعدها به مادرش تعریف کرد که: «غذای آن روز از گلوم پایین نرفت. رفتم تو کوچه پس کوچه‌های نانوایی پیدا کردم یه نون خریدم و کمی پنیر و انگور. نشستم کنار جوی آب و جای شما خالی ناهارم رو خوردم». /جلد 24؛ کتاب غلام علی رجبی/ به قلم سید احمد معصومی نژاد/ناشر: روایت فتح/ نوبت چاپ: دوم-1422؛ خاطره شماره 6-5. ✂️برش ها - پایگاه جامع سیره شهدای جهان اسلام @boreshha 🌍http://www.boreshha.ir/
برش‌ ها
گزیده معراج السعاده (29): انواع دانش جویان طبق روایت امام صادق (ع) طالبان علم سه گروه اند: یک: عده
گزیده معراج السعاده (30): 🔰آداب معلمی 🔺یکم: در آموزش باید نزدیکی به خدا و زنده کردن دل های مرده باشد؛ نه رسیدن به جاه و مقام و مال و منال. هم چنان که استاد در ثواب آموزش های شاگردانش به دیگران شریک است، اگر نیتش را آلوده به غیر خدا کند، همه پاداش هایش را نابود می کند. 🔺دوم: با دانش جو و نرم خو باشد و او باشد و به قدر فهم او اکتفا کند. 🔺سوم: در آموزش را ملاحظه کند. اگر ظرفیتش موجود بود از تعلیم بخل نورزد و اگر نبود چیزی آموزش ندهد. 🔺چهارم: از بیان مطالب خلاف واقع پرهیز کند. در خوب تأمل کند تا پاسخ دقیق بدهد و نباید با جواب غیر دقیق ذهن مخاطب را به مطالب خلاف واقع عادت دهد. ؛ صفحه 99-98. ✂️برش ها - پایگاه جامع سیره شهدای جهان اسلام @boreshha 🌍http://www.boreshha.ir/ .
🔸 امام هادی علیه السلام: به جای حسرت و اندوه برای عدم موفقیت‌های گذشته، با گرفتن تصمیم و اراده قوی جبران کن. میزان الحکمة، جلد ۷، صفحه ۴۵۴ ▫️ ولادت (علیه السلام) مبارک باد 🌺
زمان تولد ائمه علیهم‌السلام، همیشه در اتاقش شکلات داشت و به ما تعارف می‌کرد. یک‌بار که شکلات تعارف می‌کرد، پرسیدم : «استاد به چه مناسبتی؟» گفت: «تولد ». با اینکه همه ائمه مقامشان با هم یکسان است و یک نور واحد هستند؛ ولی دانشکده این را رعایت نمی‌کرد. مثلاً برای تولد حضرت علی علیه‌السلام کلی شیرینی و شربت و گل پخش می‌کرد، ولی برای میلاد بقیه ائمه کاری نمی‌کرد. دکتر اما می‌گفت: «این‌قدر تنی و ناتنی نکنید. به‌عنوان کسی که اعتقاد داره، لااقل شکلات پخش کنید که همه بفهمن تولده» . ع ع ؛ خرده روایت های زندگی شهید مجید شهریاری. نویسنده: فاطمه شایان پویا. ناشر: نشر شهید کاظمی. نوبت چاپ: اول-بهار ۱۳۹۸؛ صفحه 153-152. ✂️برش ها - پایگاه جامع سیره شهدای جهان اسلام @boreshha 🌍http://www.boreshha.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
، ج‏24، ص: 465-466. ✂️برش ها - پایگاه جامع سیره شهدای جهان اسلام @boreshha 🌍http://www.boreshha.ir/
برش‌ ها
#شهید_مرتضی_مطهری #دیدگاه_شهدا #شهید_شناسی #مجموعه_آثاراستادشهيدمطهرى، ج‏24، ص: 465-466. ✂️برش ها
در صدر اسلام در ميان شهداى زمان پيامبر، آن كه از همه بيشتر درخشيد و به او لقب «سيدالشهداء» يعنى سالار شهيدان در آن زمان دادند، جناب حمزة بن عبدالمطّلب عموى بزرگوار رسول اكرم بود كه در احد شهيد شد. آنان كه به زيارت مدينه مشرف شده‏اند حتماً به احد هم مشرف شده‏اند و قبر حمزه را در احد زيارت كرده‏اند. حمزه كه از مكه به مدينه مهاجرت كرده بود، كسى نداشت، خودش تنها بود. وقتى كه پيامبر اكرم از احد برگشت به مدينه، ديد در خانه همه شهدا گريه هست جز خانه جناب ؛ حضرت فقط يك جمله فرمود: «امّا حَمْزَةُ فَلا بَواكى لَهُ» يعنى همه شهدا گريه‏كننده دارند جز حمزه كه گريه‏كننده ندارد. تا اين جمله را فرمود، صحابه رفتند به خانه‏هايشان و گفتند: پيامبر فرمود حمزه گريه‏كننده ندارد. زنانى كه براى فرزندان خودشان يا شوهرانشان يا پدرانشان يا برادرانشان مى‏گريستند، به احترام پيامبر و به احترام جناب حمزة بن عبدالمطّلب آمدند به خانه حمزه و براى حمزه گريستند؛ و بعد از اين ديگر سنت شد هركس براى هر شهيدى كه مى‏خواست بگريد، اول مى‏رفت خانه جناب حمزه و براى او مى‏گريست. اين جريان نشان داد كه اسلام با اينكه با گريه بر ميّت (ميّت عادى) چندان روى خوشى نشان نداده است، مايل است كه مردم بر شهيد بگريند، زيرا شهيد حماسه آفريده است و گريه بر شهيد، شركت در حماسه او و هماهنگى با روح او و موافقت با نشاط او و حركت در موج اوست. بعد از حادثه عاشورا و شهادت امام حسين عليه السلام كه همه شهادتها را تحت‏الشعاع قرار داد، لقب «سيدالشهداء» به ايشان انتقال يافت. البته به جناب حمزه هم سيدالشهداء گفته و مى‏گوييم ولى ، امام حسين است. يعنى جناب حمزه سيدالشهداى زمان خودش است و امام حسين عليه السلام سيدالشهداى همه زمانهاست، آنچنان كه مريم عذرا «سيدة النساء» زمان خودش است و صديقه كبرى «سيدة النساء» همه زمانها. قبل از شهادت امام حسين آن شهيدى كه سمبل گريه بر شهيد بود و گريه بر او مظهر شركت در حماسه شهيد و هماهنگى با روح شهيد و موافقت با نشاط شهيد به شمار مى‏رفت، جناب حمزه بود، و بعد از شهادت امام حسين اين مقام به ايشان انتقال يافت. ، ج‏24، ص: 465-466.
هدایت شده از یک حرف از هزاران
🔰محبت علی (ع) شخصی آمد خدمت مولای متقیان علی علیه السلام و گفت: یا امیرالمؤمنین! مرا نصیحت کن. علی علیه السلام نصایح زیادی کرد. فرمود: لا تَکنْ مِمَّنْ یرْجُو الْاخِرَةَ بِغَیرِ عَمَلٍ وَ یرَجِّی التَّوْبَةَ بِطولِ الْامَلِ، یقولُ فِی الدُّنْیا بِقَوْلِ الزّاهِدینَ وَ یعْمَلُ فیها بِعَمَلِ الرّاغِبینَ‏. همین دو جمله فعلًا ما را بس. فرمود: من به تو اینکه از آن کسان مباش که امید به آخرت دارد اما می‌خواهد بدون عمل به‏ آخرت برسد؛ مثل همه ما. ما می‌گوییم کافی است. تازه حبّ ما نیست؛ اگر حبّ حقیقی بود هم پشت سرش بود. می‌گوییم همین وابستگی ظاهری کافی است! خیال می‌کنیم علی علیه السلام از کسانی است که احتیاج دارد، و اگر افرادی هم داشته باشند دیگر بسیار خوب، ما عجالتاً سیاهی لشکر می‌خواهیم، سیاهی لشکر هم کافی است! ما خیال می‌کنیم یک بر امام حسین کافی است. ولی امیرالمؤمنین فرمود اینها دروغ است. اگر حبّ علی بن ابی طالب تو را به عمل کشاند، بدان حبّ تو صادق و راستین است. اگر گریه بر حسین بن علی تو را به سوی عمل کشاند، بدان که تو بر حسین بن علی گریه کرده‌ای و گریه تو راستین است. اگر نه، است. صفحه 122.
🔰مصطفی علاقه‌ای برای نداشت. تازه از برگشته بودم اصفهان. به جمع دوستان طلبه رفتم و برای آن‌ها از شرایط جنگ و اهمیت حضور اکثر طلبه‌های انقلابی در جنگ گفتم. یکی از دوستان طلبه از من سوال کرد: «شما در جبهه غرب در کدام منطقه بودی و چه می‌کردی؟ او را نمی‌شناختم. من هم برای او حسابی از منطقه غرب تعریف کردم و بعد گفتم: «من می‌خواهم برای این‌بار به بروم . خوشحال می‌شوم که با ما بیایید. دوست من هم قبول کرد و قرار شد روز بعد راهی شویم. فردا به‌همراه دوستم حرکت کردیم. شنیده بودم که بچه‌های اصفهان در مستقر هستند. تا رسیدیم به پادگان، همه فرماندهان به استقبال ما آمدند! هم جلو آمد و با دوست من روبوسی کرد! من هم با تعجب به همه آن‌ها نگاه می‌کردم. کمی عقب رفتم و به یکی از فرماندهان گفتم: «شما این دوست من را می‌شناسید؟» آن فرمانده لبخندی زد و گفت: «آقا مصطفی فرمانده همه ماست. ایشان تیپ امام حسین علیه‌السلام است. این چند روزی‌که او رفته بود مرخصی همه ناراحت بودیم. حضور امثال او در جبهه واقعاً احتیاج است» . من هم از این برخورد آقا مصطفی شرمنده شدم. در تمام مدتی که من با او بودم، در مورد حضورش در جبهه صحبتی نکرد. فقط من حرف می‌زدم. ؛زندگی‌نامه و خاطرات شهید مصطفی ردانی پور، نویسنده و ناشر: گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، چاپ ششم- ۱۳۹۴؛ ص 98-99. ✂️برش ها - پایگاه جامع سیره شهدای جهان اسلام @boreshha 🌍http://www.boreshha.ir/
🔹 یک آدمى که فقط مسأله مى‌گوید، کارى به حکومت و مبارزه‌ى سیاسى ندارد که زیر چنین فشارهایى قرار نمى‌گیرد. ...ما خیال مى‌کنیم موسى‌بن‌جعفر علیه السلام، یک آقاى مظلوم بى سر و صداى سر به زیرى در مدینه بود و رفتند او را زندانى کردند و بعد مسموم کردند، از دنیا رفت، همین و بس، قضیه این نبود. قضیه یک مبارزه‌ى طولانى تشکیلاتى، یک مبارزه‌اى با داشتن افراد زیاد در تمام آفاق اسلامى بود. ۱۳۶۴/۱/۲۳ (علیه‌السلام)
برش‌ ها
#وصیت_نامه_امام_خمینی (19): بی‌تردید رمز بقای #انقلاب_اسلامی همان رمز پیروزی است؛ و رمز پیروزی را م
🔰 (20): 🔺ب: از توطئه‌های مهمی که در قرن اخیر، خصوصاً در دهه‌های معاصر، و به ویژه پس از پیروزی انقلاب آشکارا به چشم می‌خورد، دامنه‌دار با ابعاد مختلف برای و خصوص ملت فداکار ایران از است. 🔺گاهی ناشیانه و با صراحت به اینکه که 1400 سال قبل وضع شده است، نمی‌تواند در عصر حاضر کشورها را اداره کند، یا آنکه اسلام یک است و با هر نوآوری و مخالف است، و در عصر حاضر نمی‌شود کشورها از و مظاهر آن کناره گیرند، و امثال این . 🔺و گاهی و شیطنت‌آمیز به گونه طرفداری از ؛ که اسلام و دیگر ادیان الهی سر و کار دارند با معنویات و و تحذیر از مقامات دنیایی و دعوت به ترک دنیا و اشتغال به عبادات و اذکار و ادعیه که انسان را به خدای تعالی نزدیک و از دنیا دور می‌کند، و حکومت و سیاست و سر رشته‌داری بر خلاف آن مقصد و مقصود بزرگ و معنوی است، چه اینها تمام برای تعمیر دنیا است و آن مخالف مسلک انبیای عظام است! 🔺و مع‌الأسف در بعض از و تأثیر گذاشته که حتی دخالت در حکومت و سیاست را به مثابه یک و فسق می‌دانستند و شاید بعضی بدانند! و این بزرگی است که اسلام مبتلای به آن بود.