eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
479 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 • یادداشت دوم 🔸 از اولین چیزی‌هایی که در کشور عراق به ذهن انسان می‌رسد، می‌دانید چیست؟ ۱. خدمت رسانی مردم عراق؟ ۲. موکب‌ها؟ ۳. حرم اهل‌بیت؟ و .... ؟ بله! درسته! این نکات به ذهن می‌رسد ولی من چیز دیگری می‌خواهم بگویم: 🔸 صنعت خودرو سازی عراق! امروز یکی از دوستان گفت چرا عراقی‌ها ماشین‌های خوبی دارند؟ چه پیشرفتی! عرض کردم به قول یکی از اساتید: «این همان اقتصاد معیوبی است که زنجیره تولید ندارد.» جاده‌های معیوب را ببین! یعنی اینکه نمی‌تواند آسفالت تولید کنند. کشوری که نفت بسیار دارد، اما واردکننده بنزین است و پالایشگاه ندارد. کشوری که حتی توان تولید خودرو ولو مونتاژی ندارد. کشوری که حتی قطعات خودرو هم تولید نمی‌کند. حتی لاستیک خودرو هم تولید نمی‌کند. 🔸 این پیشرفت نیست؛ در این اقتصاد معیوب شما سوار آخرین مدل خودرو هم بشوی فایده‌ای ندارد. صنعت خودروسازی کشور خودمان خوب است؟!! نه خیر! اگر هزاران‌هزار نقد به صنعت خودروسازی ما وارد باشد ولی بالاخره در زنجیره تولید قرار داریم. این که خودمان تولید می‌کنیم به کنار. برای پیشرفت بیشترش، چندین بار امثال سردار حاجی‌زاده اعلام کرده‌اند که حاضریم در ساخت خودرو کمک کنیم، اما کو گوش شنوا! این هم به کنار... 🔸 در کنار این به کنارها، دولت شهید رئیسی واردات خودرو را آزاد کرد، ولی در کنار زنجیره تولید! این را همیشه باید توجه کرد: «روی پای خود ایستادن و بلند شدن پیشرفت است! زنجیره تولید+وارد کردن ✍ یوسف زارع‌پور، نجف اشرف 🆔 @howzavian_fars
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️ یک اعتراف تلخ یکی از مهم‌ترین متون و اسنادی که در چند سال اخیر نوشته شده، «الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت» هست، که در سال ۹۷ منتشر شده. این متن، الگوی پیشرفت ایران در پنجاه سال آینده است. مهم‌ترین مبانی و آرمان‌های پیشرفت و حتی مسیر و تدابیر پیشرفت همه جانبه در متن نوشته شده. اما افسوس که من امروز و بعد از نزدیک به ۶ سال، با این متن مواجه شدم. ابتدا از خدا طلب بخشش می‌کنم به دلیل این غفلت، و دوم از همهٔ دوستان و اقوام و عزیزان خودم، به خصوص طلاب و دانشجویان و دغدغه‌مندان فرهنگی خواهش می‌کنم اگر تا الان این متن رو ندیدند، حتما و حتما با دقت و حوصله و با فکر و تدبر و تامل، متن الگو رو بخونند... 🔻بخشی از متن ابلاغ رهبر انقلاب: این سند، اهمّ مبانی و آرمانهای پیشرفت را تدوین کرده و افق مطلوب کشور را در پنج دهه‌ی آینده ترسیم و تدابیر مؤثّر برای نیل به آن را طرّاحی کرده است که با تحقّق آن، که کاری عظیم و دشوار امّا ممکن و شیرین است، کشور راه پیشرفت را خواهد پیمود و طلیعه‌ی مبارک تمدّن نوین اسلامی ایرانی در زیست‌بوم ایران رخ خواهد نمود. ان‌شاءالله. 🔗 نشانی متن «الگوی پایهٔ اسلامی ایرانی پیشرفت» و پیام رهبر انقلاب ✍️ محمد مهدی الوندی @howzavian_hamedan
🇵🇸 فلسطین در بیانات رهبر انقلاب(۱۰)؛ فلسطینی‌ها چون از میهن‌شان دفاع می‌کنند در بیان غرب تروریست‌اند ✍🏻 الناز رحمت نژاد 🔺 در این یادداشت به قسمت دهم بیانات رهبر معظم انقلاب در مجامع عمومی و خطبه‌های نماز جمعه پیرامون مساله فلسطین طی سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۰ می‌پردازیم. 🔺 موضع ما در مورد مسأله فلسطین موضع روشنی است. ما طرفدار ملت فلسطین هستیم. ما طرفدار آزادی فلسطین هستیم. ما طرفدار کوتاه کردن دست متجاوزین به سرزمین فلسطین هستیم. ما می‌گوئیم که «مردم فلسطین در خانه خودشان امنیت ندارند.» اسلام، این وضعیت را رد می‌کند. لذا ما هم رد می‌کنیم. 🔺 می‌گویند: «چرا شما اسراییل غاصب، صهیونیست‌های بی وطن و دولت جعلی غلط اسراییل را آوردید و بر لبنان و فلسطین مسلط کردید؟» این موضوع، به ایران چه ربطی دارد؟! آیا اگر عده‌ای از میهنشان دفاع کنند، به معنی تروریسم است و این به اصطلاح تروریسم را ایران صادر کرده است؟ 🔗 متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید @howzavian_alborz
آزموده را آزمودن خطاست قرآن کریم در طریق هدایت بندگان از ظلمت جهل و نادانی به عرصه نور و روشنایی ، آنان را دعوت به عبرت گرفتن از سرنوشت گذشتگان می کند تا اهل ایمان با عبور و عبرت گرفتن از غفلت گذشتگان و تلخی های تاریخ ، راه صلاح و سداد را بپیمایند و از گزند خطاهای آنان در امان بمانند ، فلذا در آیه کریمه می فرماید : «فَاعْتَبِرُوا یا أُولِی الأبْصَارِ» ؛ کسی اهل بصیرت است که از احوالات گذشتگان عبرت بگیرد . حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام هم بصیرت و بینایی اهل ایمان را در اندیشه ، تفکّر و عبرت آموزی از احوالات دیگران می داند و می فرماید : «رَحِمَ اللّه ُ امرَءاً تَفَكَّرَ فاعتَبَرَ، و اعتَبَرَ فَأبصَرَ» «رحمت خدا بر آن انسانى باد كه بينديشد و عبرت گيرد و عبرت گيرد و بينا شود» نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در آغازین روزهای مأموریّت خود در سنگر خانه ملّت در آزمونی مهمّ و سرنوشت ساز قرار گرفته اند که تصمیم امروز آنان سرنوشت آینده انقلاب را رقم خواهد زد . مهمترین مأموریّت نمایندگان محترم دوازدهمین دوره مجلس بررسی صلاحیّت کابینه پیشنهادی رئیس جمهور منتخب جناب آقای دکتر پزشکیان می باشد که در آغاز راه دولت خود ، نمایندگان محترم مردم را به مشورت و مساعدت فراخوانده و آنان را امین خود خوانده است . از سوی دیگر چشمان قریب به 90 میلیون ایرانی انقلابی عاشق اسلام و انقلاب و ایران به انتخاب نمایندگانی است که انتخاب امروز آنان در صراط آینده ایران و ایرانی اثرگذار است . مهمترین عامل توفیق نمایندگان محترم مجلس در واگذاری امانت وزارت به وزرای پیشنهادی بررسی دقیق و موشکافانه سابقه و لاحقه تک تک معرّفی شدگان و نگاهی بدون اغماض به پیشینه مدیریّتی این افراد در مسئولیّتهای سابق و ارزیابی توفیقات آنان در گذشته و سنجش میزان توانمندی آنان در اجرای مأموریّتهای پیش روی و اعتقاد و التزام عملی آنان به اصل اساسی و مترقی ولایت مطلقه فقیه که حقیقت و هویّت انقلاب اسلامی می باشد و تعهد سپاری به قانون اساسی مترقّی آن و پاسداری از سنگر مقدّس مسئولیّتی که بر عهده می گیرند و از همه مهمتر میزان تعهّد و انجام وظیفه آنان در مسؤلیّتهای سابق آنان می باشد . کسانی که در پیچ و خم های سابق از صراط مستقیم خارج نشده باشند و در بیان و بنان ساز ناکوک در پیروی از ارزشهای انقلاب کوک نکرده باشند و آب به آسیاب دشمن نریخته باشند. کسانی که باورمند به توانمندیهای نیروهای جوان و انقلابی باشند و چشم به بیرون نداشته باشند و از اخم و لبخند دشمنان تغییر موضع ندهند . حوادث گذشته انقلاب و سر بالایی ها و سر پائینی های فراوان آن ، محک خوبی برای ارزیابی گذشته افراد در تعهّد و تدیّن و امانتداری آنان می باشد . کسانی که در بزنگاه های حسّاس ، دست به تحصّن زدند و در فتنه های پیش آمده پیاده نظام دشمن شدند و جای خادم و جلاّد را عوض کردند و مرثیه سرای آشوبگران شدند و جگرهای عطشان مدافعان انقلاب را پُر خون کردند و با کلام و قلم خود آب انقلاب را دشمن شاد کردند ، نمی توانند امانتداران خوبی برای امورز انقلاب باشند . امام المتّقین علی بن ابیطالب علیه السلام در هشداری شنیدنی می فرماید : «مَن عَقَلَ اعتَبَرَ بِأمسِهِ، و استَظهَرَ لِنَفسِهِ» ؛ «هر كه خردمند باشد، از ديروز خود عبرت گيرد و هشيار و آماده شود» ؛ فتنه های سابق چراغ راه امروز و فردای ماست تا عبرت بگیریم و رودربایستی را کنار بگذاریم تا از یک سوراخ دوبار گزیده نشویم. پیامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم نشانه مومن را اینگونه بیان فرمودند که : «لا يُلدَغُ المُؤمِنُ مِن جُحرٍ مَرَّتَينِ» ؛ «مؤمن از يك سوراخ ، دوبار گزيده نمى شود» ؛ مـرد خـردمنـد هنـر پیشـه را عمر دو بایست در این روزگار تـا بـه یکی تجربه آموختـن بـا دگــری تجـربـه بـردن بکار نمایندگان محترم مجلس نباید تجربه تلخ غفلت عدّه ای مدیران و نمایندگان و وزیران غافل در سالهای گذشته انقلاب را فراموش کنند ، بلکه با درس از دولتها و مجالس پُر زحمتی که خرمن اعتماد مردم را به آشوب کشیدند و در برهه هایی از تریبون مجلس هم نوا با دشمن ، ساز مخالفت با آرمانهای انقلاب را فریاد زده اند ، امروز سکّاندار مقام وزارت بشوند تا در گذرگاه های حسّاس پیش روی ، مردم را دل نگران کنند . گفته شده که تعدادی از این آقایان که سابقه تحصّن و یا طرفداری از آشوبگران را داشتند اظهار ندامت کرده اند . خدا قبول کند و انشاءالله توبه آنان قبول باشد . امّا باید بدانیم : آزموده را آزمودن خطاست. ✍دکتر محسن محسن زاده ____________________ 🆔 @howzavian_mazandaran
تو فقط "زائر" باش! ✍مجید ابطحی تفضل زائر! مای بارد، زائر! حلیب حارّ، زائر! مبیت، زائر! سکن، زائر! آب خنک، زائر! شیر داغ، زائر! حلیم داغ، زائر! مکان خواب و استراحت و... زائر! ✅تکرار این پسوند زیبا یعنی فقط "زائر" بودنت موضوعیت دارد و بس! چون "زائر حسین‌" هستی، نوکرت هستیم! ایرانی هستی یا عراقی؟ ترک؟ فارس؟ عرب؟ کرد؟ لر؟ مهم نیست، فقط زائر حسین باشی کافی‌ست! طرفدار کدام حزب سیاسی هستی؟ عکس چه کسی را حمل میکنی؟ رابطه‌ات با صادق شیرازی و مقتدی صدر و عمار حکیم و جمهوری اسلامی... مهم نیست! عضو فلان فرقه‌ و گروهک هم باشی کاری نداریم! 🔹نه اینکه همه‌ی افکار و جریان‌ها حق باشند نه، بحث این است که چه کسی می‌تواند این همه نگاه و فکر را یک‌جا جمع کند؟ چطور ممکن است این‌قدر "یکی" کرد؟ غیر از حسین، کدام قدرت می تواند تمامی رنگ‌ها و شکل‌ها را از بین ببرد و انسان‌ها را به "وحدت" برساند؟ 💎 @howzavian_eastazarbaijan
. 🔆 مقام طلبگی 👆عکسی از طلاب و استادان حوزه علمیه امام صادق علیه السلام قائمشر در کنار آیت الله شیخ محمد سلیمانی، مؤسس و تولیت این حوزه فعال 🔗کانال مدارس علمیه شهرستان خود را به جهاد روایت @Jahaderevayat معرفی کنید؛ روایتگری با نویسندگان حوزوی @howzavian
🔻‌ اندر احوالات مقاومت • مقاومت (اگر به‌عنوان یک مفهوم فلسفی به آن بنگریم)، ارتباط عمیقی با انسان و تجربه او از جهان دارد. این مفهوم را می‌توان به‌عنوان واکنشی به نیروهای بیرونی یا درونی که به شکلی معین بر فرد، جامعه یا وضعیت اعمال می‌شوند، در نظر گرفت. مقاومت، نشان‌دهندهٔ اراده‌ای است که در برابر انقیاد، تسلیم یا تحمیل قدرت ایستادگی می‌کند. • در سطح فردی، مقاومت ممکن است به شکل خودشناسی و خودسازی ظاهر شود. فردی که در برابر وسوسه‌ها، عادات نامطلوب، یا فشارهای اجتماعی مقاومت می‌کند، در واقع در حال تقویت خودآگاهی و خودارزشمندی خویش است. این نوع مقاومت نه تنها پاسخی به چالش‌ها و تهدیدات بیرونی است، بلکه به فرآیندهای درونی نیز مربوط می‌شود؛ فرایندی که در آن فرد برای حفظ اصالت و هویت خود تلاش می‌کند. • در سطح اجتماعی، مقاومت اغلب به شکل جنبش‌های اجتماعی یا اعتراضات سیاسی ظاهر می‌شود. این نوع مقاومت، تلاشی است برای تغییر وضعیت‌های ناعادلانه، دفاع از حقوق بشر، یا حفظ هویت‌های فرهنگی و اجتماعی. چنین مقاومتی، برخاسته از درک مشترک از عدالت و حقیقت است، و اغلب نیازمند همبستگی و همکاری میان افراد جامعه است. تاریخ نشان داده است که مقاومت‌های اجتماعی می‌توانند به تحولات عمیق و پایدار در جامعه منجر شوند. • اما در نگاهی عمیق‌تر، مقاومت را می‌توان به عنوان بخشی از ذات هستی انسانی در نظر گرفت. انسان همواره در مواجهه با محدودیت‌ها، رنج‌ها و ناملایمات به نوعی مقاومت دست زده است. این مقاومت، نه صرفاً به معنای ستیز یا مبارزه، بلکه به معنای تاب‌آوری و پایداری است. حتی در مواجهه با مرگ و فناپذیری، مقاومت به شکل تلاش برای معنا بخشیدن به زندگی و گذر از مرزهای مرگ جلوه می‌کند. • به‌طور کلی، مقاومت، چه در سطح فردی و چه در سطح جمعی، نشان‌دهندهٔ تلاش انسان برای حفظ و احیای انسانیت خویش است. این تلاش، اگرچه ممکن است گاه دشوار و پرهزینه باشد، اما نهایتاً به تقویت اراده، آگاهی و خلاقیت انسان منجر می‌شود. مقاومت، در واقع، همان نیرویی است که از طریق آن انسان خود را تعریف می‌کند و مرزهای خویش را گسترش می‌دهد. ✍️ نورالدین حافی 🆔 @howzavian_fars
🟡 آیا اینکه گفته می‌شود «اسلام دین شمشیر است» صحیح است؟ 🟢 پاسخ شهید مطهری به این سوال: 🔹 بله اسلام دین شمشیر است اما شمشیرش در جهت دفاع است؛ دفاع از جان مسلمین یا از مال مسلمین یا از سرزمین مسلمین. 🔸 همچنین شمشیر اسلام از توحید نیز دفاع می‌کند. توحید حق و حقیقتی است که اسلام آن را از آنِ بشریت می‌داند و لذا هر جا که توحید به خطر بیفتد برای نجات توحید می‌کوشد، چون توحید عزیزترین حقیقت انسانی است. 🔹این آقایانی که راجع به آزادی بحث می‌کنند نمی‌دانند که توحید یک حقی است لااقل در حد آزادی، اگر بالاتر نباشد و قطعاً بالاتر است. 🔸این را من مکرر در مجالس گفته‌ام: اگر جان شما مورد حمله قرار گرفت آیا می‌گویید من نباید به زور متوسل شوم، بگذار مرا بکشد؟ نه. همچنین می‌گوییم اگر ناموس کسی مورد تجاوز واقع شد باید دفاع کند؛ اگر سرزمین مردمی مورد تجاوز واقع شد باید دفاع کنند.‌ تا اینجا کسی بحث ندارد. 🔹اگر جان یا مال و یا سرزمین مردم مظلومی مورد تجاوز ظالمی قرار گرفت، آیا برای یک شخص سوم شرکت در دفاع از مظلوم کار صحیحی است یا نه؟ نه تنها صحیح است بلکه بالاتر از وقتی است که از خودش دفاع می‌کند، چون اگر انسان از آزادی خودش دفاع کند از خودش دفاع‌ کرده اما اگر از آزادی دیگری دفاع کند از آزادی دفاع کرده که خیلی مقدستر است. 🔸اگر کسی برای دفاع از علم بجنگد چطور؟ همین‌طور است. برای نجات صلح بجنگد چطور؟ همین‌طور است. 🔹توحید حقیقتی است که مال من و شما نیست، مال بشریت است. اگر در جایی توحید به خطر بیفتد - چون توحید جزء فطرت انسان است و هیچ وقت فکر بشر او را به ضد توحید رهبری نمی‌کند بلکه عامل دیگری دخالت دارد - اسلام برای نجات توحید دستور اقدام می‌دهد. 🔸ولی این معنایش این نیست که می‌خواهد توحید را به زور وارد قلب مردم کند، بلکه عواملی که سبب شده است توحید از بین برود را از بین می‌برد؛ عوامل که از بین رفت، فطرت انسان به سوی توحید گرایش پیدا می‌کند. 🔹مثلًا وقتی تقالید، تلقینات، بتخانه‌ها و بتکده‌ها و چیزهایی را که وجود آنها سبب می‌شود که انسان اصلًا در توحید فکر نکند از بین برد، فکر مردم آزاد می‌شود به تعبیری که قرآن درباره حضرت ابراهیم می‌فرماید. 📗استاد مطهری، سیری در سیره نبوی(ص)، ص۱۹-۲۱۸(با تلخیص). ✍🏼محمد قربانی‌مقدم 🆔 @howzavian_isfahan
. «نگاه نو به نوکری» ✍زهرا نجاتی روزی که توی کاخک بودیم در حرم یکی از آقازادگان حضرت باب الحوایج، موسی ابن جعفر علی السلام، یک اتفاق جالب رخ داد. وسط نماز وارد خرم شدیم و تا رسیدم، الله امبر گفتم غافل از اینکه دوتا دخترا رو خادما چادرای کوچولو بهشون دادن، و فاطمه بی چادر مونده. شروع کرد به گریه کردن🫤 و منی که سیمی برام نمونده بود که متصل بشه و نگران نماز مردم بودم که یکی از فرشته‌ها و کارگزارای خداوند روی زمین، ظاهر شد. یه بچه چند ماهه تو بغلش بود و بدون هرطور عجله یا بداخلاقی، با حوصله زیاد رفت و برای فاطمه ساداتم که حالا با سرو وضع شلوغ حاصل تفریح، گریه می، کرد، یه چادر بچگونه کوچولو آورد. نفس راحتی و کشیدم که یک دفعه فاطمه که خسته بود و بهانه گیر، بهانه مهر گرفت. معمولا بچه، ها حواسشون به ایما و اشاره هام، سر نماز هست اما این بار فاطمه اصلا متوجه دستم نبود که داشت به دو سه تا مهر اضافه جلوم رو زمین اشاره می‌کرد. دیگه واقعا عطای نماز با حضور قلب رو به لقاش بخشیدم و داشتم فکر می‌کردم واقعا باید چیکار کنم که همون فرشته مهربون، یه مهر به فاطمه داد و فکر کنم در شرف رکعت دوم یا سوم بود که بالاخره بحران فاطمه سادات تموم شد... بعد نماز که با اون فرشته بچه بغل مواجه شدم، خیلی ازش تشکر کردم و گفتم بلخشید که بچه بغل اذیت شدید. که در کمال تعجب گفت:«خواهش می‌کنم. من برای همین اینجا هستم. اینم بچه من نیست، بچه یکی از خانوماست می‌خواست نماز بخونه.» و منی که چند دقیقه طول کشید تا ماجرا رو. تونستم هضم کنم ـ. 🔹الغرض؛ خیلی وقتها ما شعار مبدیم اما در عرصه عمل، لنگ می‌زنیم. اما توی مملکتی که ادعای تلاش برای جمعیت دارن، یکی از دلابل خلوتی مساجد غز زدن عده ای و ترس از مواجهه مامانها با اون افراد هست. ما آدم مومن کم نداریم اما مسجدی کم داریم که یکی از دلایلش این هست. وجود خادم پر به دست برا همه مون جا افتاده اما وجود این خادمها، خیلی جذاب و علاقه مند کننده است. پ.ن.یکی از قشنگی‌های اربعین، کشف ساحت‌های جدیدی برای نوکری و خدمت در آستان خدا و اهل بیت علیهم السلام است. @AFKAREHOWZAVI
ریشه‌ها و پیامدهای خود تحقیری ملی خودتحقیری ملی پدیده‌ای است که در آن بخش قابل توجهی از جامعه، به صورت آگاهانه یا ناخودآگاه، ارزش‌ها، دستاوردها و هویت ملی خود را کوچک شمرده و به جایگاه و توانایی‌های سایر ملت‌ها بیش از حد بها می‌دهد. این پدیده ریشه‌های پیچیده‌ای دارد و پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و روانشناختی گسترده‌ای را به همراه می‌آورد. 🔹ریشه‌های روانشناسی خودتحقیری ملی عوامل تاریخی: رویدادهای تاریخی تلخ، شکست‌های نظامی، اشغالگری‌ها و دخالت‌های خارجی می‌توانند در شکل‌گیری احساس خودکم‌بینی و خودتحقیری در یک ملت نقش داشته باشند. مقایسه با سایر ملت‌ها: مقایسه مداوم و نامعقول با سایر ملت‌ها، به ویژه قدرت‌های بزرگ، می‌تواند منجر به احساس حقارت و خودکم‌بینی شود. تأثیر رسانه‌ها و تبلیغات: رسانه‌ها و تبلیغات می‌توانند با برجسته‌سازی نقاط ضعف و کمبودها و نادیده گرفتن دستاوردها، به تقویت احساس خودتحقیری کمک کنند. نقص در آموزش تاریخ و هویت ملی: عدم آموزش صحیح تاریخ و هویت ملی، باعث می‌شود افراد به درستی از ارزش‌ها و دستاوردهای گذشته خود آگاه نباشند. عوامل روانشناختی فردی: عوامل روانشناختی فردی مانند کمبود اعتماد به نفس، ترس از موفقیت و نیاز به تأیید دیگران نیز می‌توانند در بروز خودتحقیری ملی نقش داشته باشند. 🔹پیامدهای خودتحقیری ملی کاهش انگیزه و تلاش: خودتحقیری می‌تواند منجر به کاهش انگیزه و تلاش برای پیشرفت و توسعه شود. ضعف هویت ملی: با تضعیف احساس غرور ملی، هویت ملی نیز تضعیف می‌شود. آسیب‌پذیری در برابر نفوذ خارجی: ملت‌هایی که دچار خودتحقیری هستند، آسان‌تر تحت تأثیر فرهنگ و ارزش‌های خارجی قرار می‌گیرند. مشکلات روانی فردی: خودتحقیری ملی می‌تواند منجر به بروز مشکلات روانی مانند افسردگی، اضطراب و کاهش عزت نفس در افراد شود. تاخیر در توسعه: خودتحقیری می‌تواند مانع از شکوفایی پتانسیل‌های یک ملت و توسعه آن شود. 🔹راهکارهای مقابله با خودتحقیری ملی تقویت آموزش تاریخ و هویت ملی: آموزش صحیح تاریخ و هویت ملی به افراد کمک می‌کند تا به ارزش‌ها و دستاوردهای ملت خود پی ببرند. برجسته‌سازی دستاوردهای ملی: رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی باید به برجسته‌سازی دستاوردهای ملی و تقویت احساس غرور ملی بپردازند. تقویت اعتماد به نفس ملی: ایجاد فرصت‌هایی برای مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها و تقویت اعتماد به نفس ملی می‌تواند در مقابله با خودتحقیری موثر باشد. مقایسه واقع‌بینانه با سایر ملت‌ها: مقایسه باید بر اساس واقعیت‌ها و نقاط قوت و ضعف هر ملت صورت گیرد و نه بر اساس کلیشه‌ها و تعصبات. توجه به نقاط قوت و پتانسیل‌های ملی: باید بر روی نقاط قوت و پتانسیل‌های ملی تمرکز کرد و تلاش برای بهبود و توسعه آن‌ها را در اولویت قرار داد. در نهایت، خودتحقیری ملی یک چالش پیچیده است که نیازمند تلاش‌های همه‌جانبه برای رفع آن است. با شناخت ریشه‌ها و پیامدهای این پدیده و اتخاذ راهکارهای مناسب، می‌توان به تقویت هویت ملی و پیشرفت کشور کمک کرد. ✍️ علی اسدی @howzavian_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت دوم؛ کاظمین 😞 دوست داشتیم بریم یادمان حاج قاسم در فرودگاه بغداد اما هر چه اصرار کردیم راننده قبول نکرد و گفت ممنوعه. ☺️ رسیدیم کاظمین و رفتیم حرم. وارد صحن که شدیم اول شیخ مفید رو زیارت کردیم و بعد رفتیم خدمت امامین کاظمین ( علیهما السلام) بیرون حرم کمی آنطرف‌تر هم مزار صاحب نهج البلاغه یعنی سید رضی را زیارت کردیم🤲 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
سفرنامه‌ اربعین ۱۴۴۶ قمری دانشجویان برادر دانشگاه شهرکرد حدودا ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه روز چهارشنبه ۲۴ مرداد از دانشگاه به سمت کوی عشق حرکت‌ کردند. مسیر انتخابی جاده لردگان، ایذه بود و مرز انتخابی شلمچه بود. من لردگان موکب حضرت ابالفضل (ع) هم منتظر آنها بودم. ۳ عدد هندوانه خوب هم در یخچال‌های موکب گذاشتیم تا وقتی بچه‌ها از راه رسیدند، پذیرایی شوند و سریعتر حرکت کنیم. حدودا ۲۰ دقیقه قبل اذان بچه ها به موکب رسیدند و چقدر خوشحال بودم از دیدن دوستان خوبم. چای نذری این موکب شاید اولین نذری این مسیر بود که نسیب بچه‌ها شد. بنا شد که نماز را بخوانیم و سریعتر سوار شویم و در موکب ابتدای شهر ایذه بچه‌ها پیاده شوند و‌ شامی که‌ خود تدارک دیده بودند را تناول کنند. نماز اول را امام جماعت که‌ خواند جناب آقای غریبی (مسئول موکب) گفتند‌ که حاج‌آقا ۵ دقیقه باید صحبت‌ کنی. آب نطلبیده را گفتند مراد؛‌ اما منبر زوری را نمی‌دانم؟☺️ من هم خیلی کوتاه اشاره‌ای به مسیری کردم که قبل از خلقت بشر برای انسان‌های تدارک دیده شده بود؛ مسیر میان‌بُر حضرت سیدالشهداء (ع) که همه انبیاء طبق روایت با آن آشنا شدند زائر حسین‌بن‌علی (علیهماالسلام) و گریه کن بر حضرت سیدالشهداء در‌ مسیری پای گذاشته که به اندازه تاریخ و حتی پیش از تاریخ قدمت دارد و رقم خورد و طبق روایت امام رضا الی یوم الانقضاء و‌ تا روز قیامت ادامه خواهد داشت... نماز دوم را‌که خواندیم بچه‌ها می‌خواستند سوار اتوبوس شوند‌؛ اما خادم موکب جناب غریبی اجازه نداد و گفت برای آن‌ها شام‌ نذری تدارک دیده است. بچه ها قصد داشتند سریعتر به ایذه برسند؛ اما‌ با‌ اصرار خادمان موکب پای‌ سفری نذری و‌ شام خورشت نشستند و قرار شد دیگر ایذه توقف نکنیم و شام را همینجا بخوریم. شام را خوردیم و از بچه‌‌های موکب خداحافظی کردیم و با دانشجویان سوار اتوبوس شدیم و بچه‌ها هندوانه‌ها را هم با خود به داخل اتوبوس آوردند. ( در دلم بود که چون شام خوردیم دیگر هندوانه‌ها را در یخچال موکب بگذاریم و برویم؛ اما خب شاید تقدیر بچه‌های اتوبوس ما بودند.) نزدیک ساعت ۳:۳۰ دقیقه به پارکینگ پایانه مرزی شلمچه رسیدیم. (اتوبوس ‌ها به خاطر اینکه جلوتر از پارکینگ‌ها و محل استقرار اتوبوس واحدها مسافرین را پیاده می‌کنند‌، وقتی اتوبوس واحدهایی که می‌خواهند به نزدیک‌ترین مکان پایانه مسافرین را برسانند معمولا پر از جمعیت بود و بچه‌ها یا باید پیاده به محل اتوبوس واحدها بر می‌گشتند که مسیری زیادی بود؛ لاجرم پیاده مسیر پیاده‌روی را به سمت پایانه افتتاح کردند‌ و حدودا ۲ کیلومتر راه رفتند. اگر به صورت کاروانی به‌ مرز تشریف می‌آورید و اتوبوستان تا نهایت مسیر پایانه شما را همراهی نمی‌کند؛ در محل استقرار اتوبوس واحدها پیاده شوید و به صورت رایگان تا خود پایانه با آن‌ها همراه شوید.) قبل از اذان صبح به افق شلمچه به پایانه رسیدیم. پس از اقامه نماز با دانشجویان دانشگاه از مرز ایران خارج شدیم و بنا داشتیم قبل از اینکه خورشید طلوع کند اتوبوسی پیدا کنیم و به نجف بروی؛ تا بچه‌ها از همین ابتدای مسیر از هم جدا نشوند. تقریبا مرز شلوغ بود؛ اما جمعیت روان در حال عبور از مرز بودند. پایان قسمت اول نکته‌ای یادم رفت؛ قسمت هیچ کدام از ما قاچی از آن هندوانه‌ها نبود و آن‌ها را در اتوبوس جا گذاشتند و خدا می‌داند قسمت چه کسی خواهند شد. ☺️ (ع) @howzavian_chaharmahalbakhtiari
در دومین دوره پاسخگویی به شبهات وهابیت برای طلاب حوزه‌های علمیه مطرح شد؛ 🔺اعلام اضافه شدن درس "پاسخگویی به شبهات" برای طلاب سطح یک ▫️مراسم افتتاحیه دومین دوره پاسخگویی به شبهات وهابیت برای طلاب منتخب از سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در استان قم با حضور آیت الله حسینی قزوینی ریاست موسسه و شبکه جهانی حضرت ولیعصر (عج) و حجت‌الاسلام رستم نژاد معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد. حجت‌الاسلام رستم نژاد: 🔹ان‌شاءالله بنا داریم که در رویکرد جدید آموزشی حوزه های علمیه درس آموزشی با عنوان پاسخگویی به شبهات در زمینه های مختلف را بعنوان یک برنامه آموزشی برای طلاب سطح اجرایی کنیم. / از سال جاری طلاب سطح یک میبایست این درس را را جزء یکی از دروس مهم و پرکاربرد خود تلقی کنند چرا که پاسخگویی به شبهات از ابزارهای اصلی یک طلبه است. 🔺لزوم یادگیری ادبیات پاسخ به شبهات در فضای مجازی در حوزه های علمیه آیت الله حسینی قزوینی: 🔸یکی از وظایف ما طلاب در برابر مردم پاسخگویی به شبهات اعتقادی وهابیت و آتئیست‌ها است. / امروزه هر طلبه‌ای باید به روش‌ها و شگردهای پاسخگویی به شبهات اعتقادی مسلط شود و ادبیات پاسخگویی به شبهات را بخصوص در فضای مجازی به خوبی یادگیرد. ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
نویسندگان حوزوی
در دومین دوره پاسخگویی به شبهات وهابیت برای طلاب حوزه‌های علمیه مطرح شد؛ 🔺اعلام اضافه شدن درس "پاسخگ
🔆 این خبر خوب است، این که حوزه علمیه به این نتیجه رسیده حتی در مواجهه با کلان شبهه‌ها باید از مقدمات و سطوح پایین حوزوی شروع کند. 🔻برای رسیدن به این فهم آیا می‌دانید چه تلاش‌هایی از خودکنشگرها و خودجوش‌ها صورت گرفته است؟ 🖍 آیا می‌دانید برای تغییر نگرش برخی مدیران حوزه در یک مسأله‌ای باید سال‌ها عمر گذاشت، باید پیر شد؟! 📍۴۶ سال از انقلاب اسلامی گذشته و آقایان سیاستگذار تازه دریافتند تا طلاب پرسش‌های زمان و زمانه و شیوه‌های رویارویی با آن را درنیابند، حوزه ای ناکارا و بی‌رمق تقدیم جهان امروز خواهیم کرد. پ.ن: اما درباره زبان قلم و نگارش رسانه‌ای در حوزه، عمق فاجعه را شرح نتوان کرد؛ لبریز از نافهمی زبانیم. @howzavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همدلی_کودکانه ✍ دکتر سیدموسی موسوی در کانال رسالتنا نوشت: اندیشمندانِ روانشناسی کودک قائل‌اند کودک در سن هفت هشت‌سالگی شروع به ایجاد یک ویژگی بسیار مهم در زندگی می‌کند؛ آن ویژگی همدلی است، کودکان در این سن توانایی درک دیدگاه‌های دیگران و یادگیری نحوه مدیریت بهتر احساسات خود را توسعه می‌دهند و همدل‌تر می‌شوند. باتوجه به این نکته، یکی از صحنه‌های زیبای تربیتی در همدلی کودکان خردسال با بزرگسالان است. حتما در این سفر لذت‌بخش، بچه‌هایی را می‌بینی که رو به زوّار ایستاده و دستشان را بالا می‌برند و با صدای بلند فریاد می‌زنند: «لبیک یا حسین، لبیک یا حسین»؛ یا بچه‌های کوچکی که دستمال کاغذی یا لیوان پخش می‌کنند، یا اینکه ملتمسانه شما را به موکب عشق دعوت می‌کنند تا برای بشقابی غذا و ماء بارد مهمانشان باشی. اینجاست که یکی از جنبه‌های انسان‌سازِ تربیتی در حسینی را به چشم می‌بینی که چقدر کودکان در این سن و سال مهارت همدلی می‌آموزند. @howzavian_westazarbaijan
. «انقلاب چادرها» ✍🏻سیده ناهید موسوی پلک‌هایم سنگین شد‌ و چشمانم به التماس کردن افتادند،تا بلکه خاموشی زده و سر بر بالین بگذارم. اراده کردم و نباید بدقولی کنم، از طرفی لذت کتاب‌خوانی گاهی استراحت را هم برایم بی معنا می‌سازد. سه فصل پایانی کتاب را باید همین امشب به پایان برسانم، اصلا به اوج قصه رسیدم، راهی جز خواندن خطوط آخر کتاب در ساعت‌های نزدیک به سحر نبود. دشمن مشترک همه بشریت در طول تاریخ، نظام سرمایه داری بوده است، آنانی که شعار می‌دادند؛ بدون تانک و موشک بلکه با عقیده به جنگ با عقیده باید رفت. پرواضح بود که با کشتار مسلمانان عقاید آنان تغییر و نابود نمی‌شود. بلکه با مذهب آنان جنگیدن نتیجه مطلوب نظام استکباری و سرمایه‌داری حاصل شده و به راحتی فکر و روح بشر رو به اسارت می‌گرفتند.از حجاب تا برهنگی، ازشبه روشنفکران و نظریه پردازانی که کَمر همت برای دشمنی با حجاب و اسلام بسته بودند.درواقع از مهم‌ترین دلایل پوشش، مبارزه در برابر فرهنگ سرمایه‌داری و استعماری است‌. گرچه نظام پادشاهی در ایران ۲۵۰۰سال استمرار داشت؛ اما وقتی که این نظام درمسیر مبارزه با دین و به ویژه حجاب قرار گرفت، مردم این سرزمین و خصوصا زنان؛ با اراده‌ای قوی به مبارزه برخاستند و نهایتاً انقلابی آفریدن که در برخی رسانه‌های جهانی «انقلابِ چادرها» نام گرفت. به عقیده برخی این انقلاب نبود که زنان را با حجاب کرد، بلکه حجاب بود که انقلاب آفرید. بی شک سخن از حجاب، فقط سخن از پوشش نیست بلکه سخن از یک مکتب و چارچوب فکری هست. و فریاد بلندِ چادرهایی که انقلاب کرده بودند این بود که زن در عین پای بندی به فطرت و داشتن پوشش مناسب می‌تواند در جامعه، نقش بی‌نظیری داشته باشد. دقیقا نقطه مقابل خط فکری سرمایه‌داران که به مذاق آنان خوش نیامد. همین‌طور که صدای کلمات کتاب در ذهنم می‌پیچد، یاد حرف‌های مهمان چند هفته پیش می‌افتم که برای ادامه تحصیل روسیه را انتخاب کرده بود و از احترام و برخورد فوق العاده مردم روسیه با ایرانیان می‌گفت، از قوانین رعایت لباس‌‌های پوشیده در کلاس درس و دخترانی که ملزم به رعایت قوانین می‌شدند. از انسانیت همکلاسی خود که وقتی متوجه روزه‌دار بودنش می‌شود روبه دیوار لقمه‌اش را تمام می‌کند. همه این‌ها شاید نقاط مشترک فرهنگ زیبای ایرانی با آن کشور اروپایی بود.فارغ از ملیت، مسلمانان درهمه جای دنیا دارای اُبهت و محترم شمرده می‌شوند.و این یک نقطه قوت برای مسلمان است، اما ضعف بزرگی برای دشمنان هست. داستان خوش کتاب با مسلمان شدن دو دختر آمریکایی تبار و محجبه شدن آن‌ها پایان یافت. تا هرگز قدرت دین مبین اسلام و تاثیر حجاب بر درون و فطرت انسان‌ها به ویژه زنان از یادها پاک نشود. هرچند کشورهای اروپایی فراوانی هم‌چون فرانسه و..‌. مخالفان سَرسخت حجاب و محجبه‌ها هستند اما بانوان ایران زمین «پرچمداران» حجاب اصیل اسلامی‌اند. و در نهایت فراموش نکنیم که «ما به دنیا آمدیم تا قیمت پیدا کنیم، نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم.»*آیت الله العظمی بهجت. @AFKAREHOWZAVI
🔸مجلس ناتمام! 62 نماینده غایب بودند! از مهمترین شئون نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، بررسی برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت و رأی اعتماد به آنهاست. مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نماینده دارد. رأی هر کدام از آنان می‌تواند سرنوشت کشور را تغییر دهد. اما سومین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم نیز با حضور ۲۲۸ نماینده محترم آغاز شد! آن ۶۲ نماینده دیگر کجایند؟! چه کار مهم‌تری از بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دارند؟! آیا جایی هست که دلیل غیبت آنان در مهم‌ترین روزهای مجلس را جویا شود؟! ✍️ احمد حسین شریفی @howzavian_hamedan
♨️اونایی که هشتگ میزنین "اربعین را مصادره نکنید" آیا نمیدونن هزاران رزمنده بسیجی، حشدالشعبی و ...چقدر سختی کشیدن و جانفشانی کردن تا این مسیر باز شده ♨️حالا با خیال راحت و امنیت کامل کولتو برداشتی و رفتی مشایه اگه نظام اسلامی با عنایات اهل بیت میدون داری نمیکرد شما الان عراق نبودی 🆔 @antisecular_ir
💠سقوط دولت مصدق نتیجه جدایی از دین و روحانیت نهضت ملى ايران با رهبرى آيت‌اللَّه سيدابوالقاسم (ره) و مبارزات قهرمانانه ملت مسلمان ايران در ٣٠ تير ١٣٣١ به اوج خود رسيد و طومار استبداد و استعمار درهم پيچد و دکتر مصدق دولت را به دست گرفت، اما متأسفانه در طول نزدیک به سیزده ماه اتفاقاتی رخ داد كه نهضت مردمى ایران از مسير اصلى خارج شد و بالاخره با یک کودتای نظامی، دولت مصدق سقوط کرد؛ هرچند که اين واقعه بسیار تلخ تاريخی، خیلی زود شیرینی نهضت ملی شدن صنعت نفت را از بین برد، اما در‌س‌های فراوانی برای ملت ايران به همراه داشت که بسیاری از مورخین و سیاستمداران داخلی و خارجی آن را بررسی و تحلیل نموده‌اند؛ یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌ها و اندیشمندانی که این واقعه تاریخی را نقد کرده‌اند، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هستند که در سخنرانی‌های مختلف به علل و عوامل شکست نهضت ملی شدن صنعت نفت پرداخته‌اند، که در ادامه به بخشی از یکی از سخنرانی‌های معظم‌له در‌این‌باره اشاره می‌نمائیم: «من به جوانان عرض می‌کنم، با تاریخ گذشته‌ی نزدیک کشورتان آشنا شوید؛ چون یکی از راه‌های فریب و اغواگری، تحریف تاریخ است که امروز متأسفانه این کار به‌وفور صورت می‌گیرد؛ مرحوم کاشانی کسی است که به کمک ایشان، دکتر مصدّق و دیگر سرانِ نهضت ملی شدن صنعت نفت توانستند حمایت مردم را به این حرکت جلب کنند؛ والاّ حمایت مردم جلب نمی‌شد! کسی مصدّق را نمی‌شناخت! کسی معنای ملی شدن صنعت نفت را نمی‌دانست... (در این میان) مرحوم آیةاللَّه کاشانی وارد میدان شد؛ سابقه‌ی این مرد را، علماء می‌شناختند و مردم ایران هم به ایشان ارادت داشتند؛ او کسی بود که به وسیله‌ی قشون غاصبِ مداخله‌گرِ انگلیس در ایران، از کشور تبعید شده بود... وقتی که از تبعید به تهران برگشت، امواج احساسات و ارادت مردم نسبت به این روحانی مجاهد و مبارز، چنان توفانی به راه انداخت که همه‌ی دشمنان را پس زد و انگلیسی‌ها و دیگران حساب کار خود را کردند و فهمیدند که مبارزه با این عالم روحانی به جایی نخواهد رسید؛ بعد (از آن) مرحوم آیةاللَّه کاشانی به عنوان نماینده‌ی مردم تهران و رئیس مجلس آن روز، از طرح ملی شدن صنعت نفت حمایت کرد... او چنان دل‌های مردم را مثل مغناطیس به خود جذب می‌کرد که هیچ عامل دیگری نمی‌توانست جای این حرکت را بگیرد و به این ترتیب در سال ۱۳۲۹ شمسی... مردم طرفدار ملی‌شدن صنعت نفت ایران شدند و علیرغم این‌که محمدرضا (شاه) موافق نخست‌وزیری مصدّق نبود، به پشتیبانی حمایت مردمی، مصدّق نخست‌وزیر شد؛ (بی‌شک) اگر مرحوم آیةاللَّه کاشانی این حمایت عظیم مردمی را برای مصدّق به وجود نمی‌آورد، او نخست‌وزیر نمی‌شد... این‌ها جزو واضحات تاریخ است..؛ (اما نکته) بسیار مهم این ماجرا این است که... دشمن (در این زمان) فهمید که راز پیروزی ملت ایران چیست! لذا درصدد برآمد تا سیاسیّون و سردمداران دولتی را از «روحانیت و دین» جدا کند و متأسفانه موفّق هم شدند..؛ (از شروع نهضت تا سرنگونی دولت مصدق) یک سال و یک ماه بیشتر طول نکشید؛ در این مدت با وساطت ایادی ضدّ استقلال این کشور و با توطئه‌ی دشمنان این ملت، دکتر مصدّق مرتّب فاصله‌ی خود را با آقای کاشانی زیاد کرد، تا این‌که آیةاللَّه کاشانی چند روز قبل از ماجرای ۲۸ مرداد نامه نوشت که من می‌ترسم با این وضعی که دارید، علیه شما کودتا کنند... (اما) دکتر مصدّق گفت: من مستظهر (متکی) به پشتیبانی مردم ایران هستم! اشتباه او همین‌جا بود؛ ملت ایران را سرانگشت روحانیت، کسی مثل آیةاللَّه کاشانی وادار می‌کرد که صحنه‌ها را پُر کند و به میدان بیاید و جان خود را به خطر بیندازد؛ (لذا) در ۲۸ مرداد که... دولت مصدّق او (مرحوم کاشانی) را منزوی و از خود جدا کرده بود... مردم نیز در صحنه حضور نداشتند؛ و کودتاچیان مأمور مستقیم آمريکا... مصدّق را سرنگون کردند؛ پس از آن هم دیکتاتوریِ محمدرضاشاهی به وجود آمد که بیست‌وپنج سال این ملت زیر چکمه‌های دیکتاتوری او لگدمال شد و ملی شدن صنعت نفت هم در واقع هیچ و پوچ گردید... (همه‌ی این‌ها) به خاطر جدا شدن از «روحانیت و دین» بود، این‌ها عبرت است؛ شبیه همین قضیه در صدر مشروطیت اتفاق افتاد..؛ من از این‌که می‌بینم جوانان ما از این قضایا بی‌اطّلاعند، رنج می‌برم! همیشه اطّلاع از آنچه که دشمن در گذشته عمل کرده است، موجب می‌شود که انسان ترفندهای دشمن را در زمان خودش هم بداند...» (سخنان معظم‌له مورخ ۱۳۸۰/۰۸/۲۰) ✍🏼روزبرگ شیعه 🆔 @howzavian_isfahan
بستۀ جامع اربعین (ویژهٔ مبلغان) تنوع محتوایی با بیش از ۱۰۰ محصول ــــــــــــــــــــــــ 1️⃣ اربعین ما را کجا می‌برد؟! از «استاد پناهیان» 🔸برای مشاهده و دریافت محتواها به نشانی زیر مراجعه نمایید: https://B2n.ir/j83421 2️⃣ اربعین اقتصاد 🔹برای مشاهده و دریافت محتواها به نشانی زیر مراجعه نمایید: https://B2n.ir/f83103 3️⃣ بستۀ جامع محتوایی 🔸برای مشاهده و دریافت محتواها به نشانی زیر مراجعه نمایید: https://B2n.ir/y97516 4️⃣ اربعین شروعی برای زندگی تازه از «استاد پناهیان» 🔹برای مشاهده و دریافت محتواها به نشانی زیر مراجعه نمایید: https://B2n.ir/k51964 5️⃣ موج سوم عشق از «استاد قنبریان» 👈برای مشاهده و دریافت محتواها به نشانی زیر مراجعه نمایید: https://B2n.ir/y75836 6️⃣ پای سفرۀ اربعین 👈برای مشاهده و دریافت محتواها به نشانی زیر مراجعه نمایید: https://B2n.ir/b32626 7️⃣ قدم‌قدم تا ظهور 👈برای مشاهده و دریافت محتواها به نشانی زیر مراجعه نمایید: https://B2n.ir/n44516 ــــــــــــــــــــــــ هم‌قلم شبکۀ ملی تولیدکنندگان محتوای تبلیغی eitaa.com/Hamghalam
📌تمدن اربعين ✍قاسم يزدانی آن طرف هتل «پالمز کازینوی لاس وگاس» قرار دارد با شبی چند ده هزار دلار حق اقامت، که تنها پذیرای های عصر مدرن است و این طرف، فراوان حسینی که به رایگان، پذیرای تمامی می شوند(اینجا). دنیای عجیبی است مگر نه؟! در آن سوی به نام علم و به پشتوانه انواع کدکس های غذایی علمی!!، کهنه ترین و کپک ترین غذاها را می کنند و با انواع و اقسام افزودنی های مضر به خورد بشر می دهند و در این سوی، در مسیر تمدن اربعین، در جریان است و سلامت. دنیای عجیبی است مگر نه؟! در آن سوی از تمدن شیطان، را می بینی که برای سلطه حداکثری بر بشر، تنها کردن و حذف می تازد و در این سوی، اربعین را، با واقعی ترین، زنده ترین و گسترده ترین روابط عمیق انسانی. دنیای عجیبی است مگر نه؟! دنیای قارونها و فرعونها را ببین که ثمره اقتصاد مریض و متمرکز نظام سرمایه داری اند و خیل عظیم بردگان بی اختیار را. و این طرف را نظاره کن! دنیای تمدن اربعین و خیل عظیم آزادگان مختار را. در اینجا هرکسی نقشی دارد و سهمی! آنقدر که یکی برای زائران می شود و آن مادر پیر، با تکه کارتنی رهروان را خنک می کند. دنیای عجیبی است مگر نه؟! آن طرف را ببین که در دنیای ظلمانی سند۲٠۳٠ و چه می گذرد. ابلیس را که در تدارک نبردی تمام عیار با خانواده و انسانیت است. از سویی به دنبال احیای است و از دیگر سوی، با انواع روشهای علمی! برای اختلاط نطفه ها و حرام زادگی و تغییر جنسیتها در تلاش. این طرف اما در دنیای تمدن نور، مردان و زنانی وجود دارند که در دانشگاه اربعین، مشق جوانمردی، غیرت، عفاف و حریم می کنند و برای واژه مقدس جان می دهند. دنیای عجیبی است مگر نه؟! آن طرف پاریس را می بینی که مدعی بر شهرهای عالم است و برای میزبانی کمتر از بیست هزار ورزشکار دچار مشکل می شود و این طرف، نجف و کربلا را ببین که بیش از بیست میلیون نفر را به رایگان پذیرا می شوند و پذیرایی می کنند و مشکلی هم ندارند. دنیای عجیبی است مگر نه؟! آن طرف را ببین که با انواع و اقسام دلایل علمی!! کندن از دیگران و له کردن شان را توجیه می کنند و این طرف را دل بده! هرچه دارند فدایت می کنند و باز خود را شرمنده و مدیون تو می دانند. دنیای عجیبی است مگر نه؟! مطالعه بیشتر: تمدن اربعین التماس دعا برای جاماندگان ٢٦ مرداد ۱۴٠۳/سال چهارم https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b