eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.8هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
568 ویدیو
363 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 اصولاً معلوم نيست كه كتاب هاى متأخر اشخاص، از كتابهاى مُتقدّمشان قوی تر باشد! 🎤آیت الله : 🔹شنيدم بعضى از آقايان گفته‌ اند كه مُلحقات عروه مال مرحوم آقا سيّد محمّد كاظم [یزدی] نيست، چون به قوّتِ خود عروه نيست. جواب اين مطلب هم اين است كه اوّلاً أهل البيت أدرىٰ بما في البيت، مرحوم حاج آقا اسد پسر مرحوم آقا سيّد محمّد كاظم - كه آدم محترمى بوده است - اين را به حساب پدرش آورده است. اينطور نیست كه بگوييم يک شخص مجهول چيزى نوشته است و به نام پدر او ثبت شده است. 🔸عادتاً و اصولاً قاعده اقتضاء مى‌كند كه مُلحقات عروه به قوّت عروه نباشد، زیرا ايشان زمانى عروه را نوشته كه به قول آقا سيّد عبدالعزيز [طباطبایی] - نوه ايشان -: با پيش آمدنِ مسائل مشروطه، مرحوم سیّد، مُنزوى شده و با استفاده از اين انزواء، مشغول نوشتن عروه شده است. از عبارات ايشان اینطور استفاده مى‌شود كه در گرماگرم مشروطه، ايشان مشغول به نوشتن كتاب زكات بوده است. اما ایشان وقتى مشغول به نوشتن مُلحقات عروه مى‌شود که زمان رياست ايشان بوده است و بعد از شكست مشروطه، ایشان عظمت عجیب و فوق العاده ای پيدا كرده بود و حتى بعضى‌ها نقل كرده‌اند كه عظمت ايشان فوق ميرزاى شيرازى بوده است! وقتی ایشان مشغول نوشتن مُلحقات عروه می شود که زمان مداخله انگليسی ها بوده و سنّ ايشان هم بالا رفته بوده است، پس بر اساس حالت عادى ايشان نمى‌توانسته است مُلحقات را مثل خودِ عروه بنويسد. 🔹خلاصه به نظر ما در بسيارى از موارد، كتب مُتقدّمِ اشخاص در سنّ متوسط، بهتر از كتابهايى است كه در اواخر نوشته مى‌شود! خود ما در زمانی مسائل رياضى را به صورت آنى تصوّر مى‌كرديم، ولی الان نمى‌توانيم. حافظه هم ضعيف مى‌شود، و هر چند ممكن است كه انسان يک تتبُّعاتى پيدا بكند، ولى از نظر فكرى، قدرت سابق را ندارد. 🌐درس خارج فقه (کتاب البیع)، تاریخ: 22 مهر 1391. 🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
29.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥اهمیت پژوهش های بنیادی در علوم انسانی اسلامی(۱) 🎥سخنرانی آیت الله ره دیدار مسئولان فرهنگستان علوم اسلامی قم، ۱۳۹۰ ✴️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
30.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥اهمیت پژوهش های بنیادی در علوم انسانی اسلامی(۲) 🎥سخنرانی آیت الله ره دیدار مسئولان فرهنگستان علوم اسلامی قم، ۱۳۹۰ ✴️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥گزارش استاد از اندیشه فرهنگستان در محضر آیت الله (ره) دیدار مسئولان فرهنگستان علوم اسلامی قم، ۱۳۹۰ ✴️کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
ان شاء الله بزودی موسوعه شیخ بهایی منتشر میشه😇 شیخ بهایی یکی از کم نظیرهای عالم تشیعه که آثار مختلفی در علوم مختلف نوشته خدا کنه تمام آثار شیخ در کتابخانه های دنیا احصا شده باشه و در این موسوعه مورد توجه قرار گرفته باشه و بعد چاپ بشه 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
جوابیه حجت الاسلام نجمی مدیر سایت مباحثات به انتقادی که چند وقت پیش مطرح کردیم. با تشکر از آقای نجمی و دوستانشان جدا از برخی انتقادات ، این سایت گفتگوهای تصویری خیلی خوبی با اساتید جریانات مختلف حوزوی داشته که واقعا قابل استفاده اند. البته گفتگوهای نوشتاری بیشتری در این سایت موجوده از جمله مباحثاتی با اساتید برنجکار و سبحانی و... ، منتها محل انتقاد ما گفتگو های تصویری بوده. 🎞گفتگو های تصویری سایت مباحثات 👉 ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
💥دانلود ویندوزی «مشكات» 🔻گفتنی است در این نرم‌افزار علاوه بر امكان مطالعه متن 100 جلد از كتاب‌های مرحوم آیت الله رضوان‌الله‌عليه در موضوعات تفسیر و علوم قرآن، شرح روایات و سیره معصومان، فلسفه و منطق، كلام و فلسفه دین، اخلاق و عرفان، مدیریت، علوم سیاسی، حقوق و مسایل اجتماعی و فرهنگی، امكانات پژوهشی از قبیل جستجوی ساده و پیشرفته، فیش‌برداری، نشانه‌گذاری، حاشیه‌نویسی، یادداشت‌نویسی و... در نظر گرفته شده است. دسترسی به آثار صوتی و تصویری این استاد برجسته از دیگر امكانات این نرم‌افزار است. 🌐لینک دانلود👇 https://mesbahyazdi.ir/meshkat.zip 💥نسخه ویندوز 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab 👈
4_5798452118729788595.pdf
537.4K
📕 : "یادی از حکیم آیة الله العظمی آقا سیّد ابوالحسن " ✍مرحوم استاد غلامحسین رضانژاد(متخلّص به نوشین) 🗃مجلّه ی کتاب ماه(ماه دین) ، اسفند ۱۳۷۸ خورشیدی ، سال سوم ، شماره ی پنجم ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
هدایت شده از جهانِ پساکرونا
📊 فاجعه ی کاهش شدید رشد جمعیت 📃 استاد رحیم پور ازغدی پی نوشت: از برخی مسئولین قم مثل آقای ذوالنور و امیرآبادی تشکر می کنیم که مانع شدند تا دستور رئیس جمهور مبنی بر خانه های حیاط دار و یک طبقه به عنوان زمینه ای برای فرزند آوری متعدد اجرا شود!! 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
قاعده فقه در عدالت شیعه علی اکبریان.mp3
41.83M
💥قاعده عدالت در فقه شیعه 🎤استاد علی اکبریان گروه عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥بخشی از سخنان مهم شهید سید مرتضی #آوینی در مورد اهمیت معرفی الگوی مناسب برای جوانان 📚مبانی توسعه و
⚠️ شخصیت‌سازی برای نوجوانان 🎤 آیت الله (ره) : ⁉️ امروز فکر افراد جامعه ما، به ویژه نوجوان ها با چه چیزی ساخته می‌شود؟ آیا با سخنان امام، و دیدن صحنه هایی از شهداء و دفاع مقدس؟ نوجوان ما دین، فکر، شخصیت و هویت خود را از معلم، استاد، رسانه‌ها و فیلم‌ها می‌گیرد؛ ما برای این‌ها چه کار کرده‌ایم؟ چه توقعی داریم که این‌ها مثل فلان شهید و فلان شخصیت شوند و حاضر باشند همه چیز خود را برای خدا، دین، مصلحت مردم و کمک به مستضعفین فداکنند؟ چه چیزی به آن‌ها داده‌ایم که توقع داریم این‌گونه شوند؟ ⭕️ می‌گویند ما به برکت تعالیم امام، هفت سال دفاع مقدس و به برکت هزاران عواملی که در انقلاب مؤثر بودند این‌گونه شدیم؛ پس شما هم مثل ما باشید. شما آن‌ها را داشتید و این‌گونه شدید. این نوجوان‌ها چه چیزی دارند که آن‌گونه شوند؟ آیا توقع دارید فقط با دستور شما این‌گونه شوند؟ عزیزان من! این کار معلول صدها عامل است؛ چند مورد از آن عوامل الان وجود دارد؟ پس ما باید فکری کنیم تا عواملی به وجود آوریم که زمینه را فراهم سازد تا نسل بعد لااقل در این حد بمانند. 📰نشریه فرهنگ پویا ، شماره ۳۷ ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 ✴️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
💥نظریه معاد ملاصدرا از دیدگاه آیت الله شیخ (ره): 🎤 آیت الله : 🔹مرحوم آیت الله شیخ محمدتقی آملی انصافا مرد ملایی است. این مرد خیلی پخته بود، هم عِلما و هم عَملا و هم اخلاقا. جزوه‌هایی داشت می‌داد به ما تا نگاه کنیم. یک روز آمدیم به خانه ایشان. خانه‌اش هم چهارراه خیابان بود. گفتیم: امروز من می‌خواهم صحبت کنم، شما گوش بده. بعد، شروع کردیم نظر ملاصدرا در معاد بر مبنای حرکت جوهریه را. گفتم: آیا در عصر ابلاغ آیات معاد قرآن، مردم این نظریه را از این بیان در کلام خدا فهمیدند یا نه؟ آیا سلمان، ابی ذر، مقداد، عمار، حرکت جوهریه و معاد را از قرآن استفاده کردند؟ 🔸مرحوم آملی همان طور که قلم به دستش بود مدتی در فکر فرو رفت. گفتم: نوبت رسید به شیخ مفید، شیخ طوسی. این‌ها هم از قرآن، معاد را این گونه فهمیدند؟ هرگز یادم نمی‌رود، این رنگ عوض شد! بعد که صحبت تمام شد، گفت: من آماده‌ام برای استماع بیانات شما. قلم گرفت نوشت: «الآن رجوع کنید، آن نوشته هست، چاپ شده» این روز و این ساعت شهادت می‌دهم که اعتقادم در معاد، همان است که شریعت غراء بیان کرده. 🔻درس خارج فقه در مسجد اعظم ۹۷/۲/۸ 🖼تصویری از کتاب دررالفوائد (تعلیقه شیخ محمدتقی آملی بر منظومه ملاهادی ) 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥نظریه معاد ملاصدرا از دیدگاه آیت الله شیخ #محمدتقی_آملی (ره): 🎤 آیت الله #وحید_خراسانی: 🔹مرحوم آی
mofidi.mp3
3.32M
💥تبیین نظریه معاد جسمانی+ نقل مطلبی از حضرت آیت الله (ره) 🎤استاد حسین یزدی ✍پ.ن: استاد مفیدی اخیرا در مسجد فاطمیه(همان مسجدی که مرحوم آیت الله بهجت نماز میخواندند) اقامه نماز مغرب و عشا می کنند، پرسش و پاسخ هم قبل و هم بعد نماز ممکن است 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥سه خاطره جالب و مفید از استاد خاطره درباره تاسیس ستاد اقامه نماز در حضور معظم انقلاب + خاطره ای از حجره گرفتن در قم از حضرت آیت الله (ره) + خاطره ای در مورد تفکر ضد آخوندی ملی گرایان حتما ببینید جالبه 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
14- گفتمان معرفت 5) جستجوی اخلاق و معنویت در فقه - استاد مجتبی الهی خراسانی (1).mp3
37.48M
💥نشست "جستجوی اخلاق و معنویت در فقه" 🎤استاد مجتبی الهی خراسانی 🔻مرکز تحقیقات اسلامی مشهد مقدس ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥ضرورت دعا و توسل در شرایط حساس کنونی 🎤بیانات آیت‌ الله‌ #گرامی در ابتدای درس خارج فقه 📝متن حدیث:
💥درباره برهم‌زنندگان امنیت کشور و مسئله حجاب 🎤آیت الله : کسانی که با استفاده از سلاح باعث ترس مردم می‌شوند حتی اگر باعث کشتن کسی نشوند محارب هستند، در مواردی که محاربه منجر به قتل نشود سایر حدود محاربه برای آنها جاری می‌شود محاربه مخصوص درگیری با عموم مردم نیست و درگیری با گروه‌های خاص هم می‌تواند شامل این عنوان باشد گروهک‌هایی که حوادث اخیر را رقم زدند انصافا امنیت کشور را برهم زدند و باعث نارضایتی مردم شدند، باید بر اساس قواعد فقهی بدون افراط برخوردی شود که عاملین این حوادث عبرت بگیرند بسیاری از جوانان در اثر جهالت موضوعی فریب خورده‌اند، انتقاداتی وجود دارد، اگر کسی دنبال براندازی نظام باشد حکم روشن است کنار گذاشتن حجاب عوارض بسیار بدی برای کانون خانواده دارد، حجاب یکی از وسایل امنیت است مراجع باید از مطالبات به حق مردم حمایت کنند و مردم هم باید ملاحظه جایگاه مرجعیت را بکنند که نیابت از امام زمان (عج) است مظلوم‌ترین قشر جامعه طلابی هستند که بدون دخیل بودن در هیچ کار حکومتی مورد اهانت قرار می‌گیرند، این گونه هتک حرمت‌ها عوارض منفی دنبال خواهد داشت این افراد به راحتی شامل عفو خداوند نخواهند شد 📆۲۳آذر 🌷 کشکول ناب حوزوی👇 🍀 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ در جریان ترجمه‌ی کتب علمی! / به "جریان ترجمه" مشکوکم! 🎥پروفسور مهدی از تعصب‌های جاهلانه‌ی بعضی از دانشگاهیان و اهالی علم در ایران میگوید که کتاب های علمی را یکسویه ترجمه میکنند و اجازه نمیدهند صداهای مخالف الحاد به جامعه‌ی ایران برسد!... 📝 متن کامل نشست انرژی در فیزیک و فلسفه 💠یک نمونه از سانسورهای جنجالی از دانشگاه شریف👇 https://eitaa.com/kashkolenab/815 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
بزرگداشت علامه طباطبایی ره.mp3
4.42M
💥سخنان آیت الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی درباره علامه طباطبایی (ره)+خاطره ای از سوال اخوی مرحومشان از علامه 🌐قم، مرکز آیت الله محمدحسن احمدی فقیه یزدی (ره) 🌷 کشکول ناب حوزوی👇 🍀 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🎯تاثیر جهان بینی بر علوم انسانی بحث سر این نیست که ما جامعه‌شناسی یا روان‌شناسی یا علم مدیریت یا تع
💥ریشه مشکلات در اسلامی نبودن علوم انسانی است! 🎤 انقلاب: 🔹مسأله‌ی تولید علم فقط مربوط به علوم پایه، تجربی و ... نیست، بلکه شامل همه‌ی علوم و از جمله علوم انسانی است. ما بخصوص در زمینه‌ی علوم انسانی، برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت و توقّع بود، حرکت متناسب و خوبی نکرده‌ایم، بلکه مفاهیم گوناگون مربوط به این علم را - چه در زمینه‌ی اقتصاد و چه در زمینه‌های جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و سیاست - به شکل وحی مُنزل از مراکز و خاستگاههای غربی گرفته‌ایم و به‌صورت فرمولهای تغییر نکردنی در ذهنمان جا داده‌ایم و بر اساس آن می‌خواهیم عمل و برنامه‌ی خودمان را تنظیم کنیم! گاهی که این فرمولها جواب نمی‌دهد و خراب درمی‌آید، خودمان را ملامت می‌کنیم که ما درست به‌کار نگرفته‌ایم؛ در حالی‌که این روش، روشِ غلطی است. 🔸 ما در زمینه‌ی علوم انسانی احتیاج به تحقیق و نوآوری داریم. مواد و مفاهیم اساسی‌ای هم که بر اساس آن می‌توان حقوق، اقتصاد، سیاست و سایر بخشهای اساسی علوم انسانی را شکل داد و تولید و فراوری کرد، به معنای حقیقی کلمه در فرهنگ عریق و عمیق اسلامی ما وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم. البته در این قسمت، حوزه و استادان مؤمن و معتقد به اسلام می‌توانند با جستجو و تفحّص، نقش ایفا کنند. این‌جا از آن‌جاهایی است که ما باید به تولید علم برسیم. ۱۳۸۲/۰۸/۰۸ 🌷 کشکول ناب حوزوی👇 🍀 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥خاطراتی جالب از شهید آیت الله مدرس 🎤 خمینی (ره): 🔹«...شما ملاحظه کرده‌اید، تاریخ مرحوم مدرس را دیده‌اید: یک سید خشکیده لاغرِ -عرض می‌کنم- لباس کرباسی -که یکی از فحش‌هایی که آن شاعر به او داده بود، همین بود که تنبان کرباسی پوشیده- یک همچو آدمی در مقابل آن قلدری که هر کس آن وقت را ادراک کرده می‌داند که زمان رضاشاه غیر زمان محمدرضاشاه بود. آن وقت یک قلدری بود که شاید تاریخ ما کم مطلع بود، در مقابل او همچو ایستاد، در مجلس، در خارج که یک وقت گفته بود: سید چه از جان من می‌خواهی؟ گفته بود که می‌خواهم که تو نباشی، می‌خواهم تو نباشی! این آدم که -من درس ایشان یک روز رفتم- می‌آمد در مدرسه سپهسالار -که مدرسه شهید مطهری است حالا- درس می‌گفت -من یک روز رفتم درس ایشان- مثل این که هیچ کاری ندارد، فقط طلبه‌ای است دارد درس می‌دهد؛ این طور قدرت روحی داشت. در صورتی که آن وقت در کوران آن مسائل سیاسی بود که باید حالا بروند مجلس و آن بساط را درست کند. از آنجا -پیش ما- رفت مجلس. آن وقت هم که می‌رفت مجلس، یک نفری بود که همه از او حساب می‌بردند. من مجلس‌ آن وقت را هم دیده‌ام. کأنَّهُ مجلس منتظر بود که مدرس بیاید؛ با این که با او بد بودند، ولی مجلس کأنَّهُ احساس نقص می‌کرد وقتی مدرس نبود. وقتی مدرس می‌آمد، مثل این که یک چیز تازه‌ای واقع شده. این برای چه بود؟ برای این که یک آدمی بود که نه به مقام اعتنا می‌کرد و نه به دارایی و امثال ذلک؛ هیچ اعتنا نمی‌کرد؛ نه مقامی او را جذبش می‌کرد، [نه دارایی‌] ایشان وضعش این طور بود که -برای من نقل کردند این را که- داشت قلیان خودش را چاق می‌کرد. خودش این طور بود. فرمانفرمای آن روز -حالا که من می‌گویم «فرمانفرما»، شما به ذهنتان نمی‌آید که یعنی چه- فرمانفرمای آن روز وارد شده بود منزلش. گفته بود که به او، حضرت والا، من قلیان را آبش را می‌ریزم، تو این را، آتش سرخ‌کن را درست کن یا بعکس. از اینجا، همچو او را کوچک می‌کرد که دیگر نه، طمع دیگر نمی‌توانست بکند. وقتی این طور با او رفتار کرد که بیا این آتش سرخ‌کن را گردش بده، آن آدمی که همه برایش تعظیم می‌کردند، همه برایش چه می‌کردند، این وقتی این طوری می‌رسیده، این شخصیت‌ها را این طوری از بین می‌برد که مبادا طمع کند که از ایشان چیزی بخواهد. من بودم آنجا که یک کسی یک چیزی نوشته بود. 🔸زمان قدرت رضاشاه، زمانی که آن وقت باز شاه نبود -آن وقت یک قلدر نفهمی بود که هیچ چیز را ابقا نمی‌کرد- یک کسی آمد گفت: من یک چیزی نوشتم برای عدلیه، شما بدهید ببرند پیش حضرت اشرف که -یک همچو تعبیرهایی- که ببینند. گفت: رضاخان، که باز نمی‌داند اصلش عدلیه را با «الف» می‌نویسند یا با «ع» می‌نویسند؛ من بدهم این را او ببیند؟ نه این که این را در غیاب می‌گفت، در حضورشان هم می‌گفت. این جوری بود وضعش. ⁉️این چه بود؟ برای این که وارسته بود، وابسته به هواهای نفس نبود، اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ نبود. این، هوای نفسانی خودش را اله خودش قرار نداده بود، این اله خودش را خدا قرار داده بود. این برای مقام و برای جاه و برای وضعیت کذا نمی‌رفت عمل بکند، او برای‌ خدا عمل می‌کرد. کسی که برای خدا عمل می‌کند، وضع زندگی‌اش هم آن است، دیگر از آن وضع بدتر که دیگر نمی‌شود برایش. برای چه دیگر چه بکند؟ از هیچ‌کس هم نمی‌ترسید. وقتی که رضاشاه ریخت به مجلس که فریاد می‌زدند آن قلدرهای اطرافش که زنده‌باد کذا و زنده‌باد کذا، مدرس رفت ایستاد و گفت که مرده‌باد کذا، زنده‌باد خودم. خب، در مقابل او، شما نمی‌دانید حالا، در مقابل او ایستادن یعنی چه و او ایستاد. این برای این بود که از هواهای نفسانی آزاد بود، وارسته بود، وابسته نبود...». 📚مطالعه آنلاین کتاب تاریخ معاصر ایران از دیدگاه امام خمینی(ره)👉 ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab