جزئیات غارت فرح به وقت فرار از کشور
خوب است که #فرح_پهلوی درباره چمدان های بزرگی که به دستور وی، در هنگام فرار از ایران با خود برد هم صحبت کند. چمدانهایی که برچسبهای اختصاصی دربار خورده بود و یک تیم از افراد مورد #اعتماد_فرح، مسئولیت بستهبندی و مهر و موم کردن آنها را برعهده داشتند؛ اینجا بود که راز آن چمدانها برملا شد؛ #جواهرات سلطنتی، نیمتاجهای الماس که یکی از آنها سه هزار و ۳۸۰ قطعه #الماس، ۵۰ قطعه #زمرد، ۳۶۸ حبه #مروارید و حدود دو کیلوگرم وزن داشت، فقط یکی از اقلام بستهبندی را تشکیل میداد.
#تاج مخصوص فرح نیز، با ۱۶۴۶ قطعه #الماس و #جواهر، ضمیمه اقلام ارسالی شد. صدها شیء #عتیقه نیز که از مدتها قبل جمعآوری شده بود، در چمدانها جا داده شد و همه را برای بارگیری به #فرودگاه فرستادند. تخمینی که از ثروت انتقال یافته در آن روز زده میشود، خیلی دقیق نیست؛ چون هیچ کس نمیداند چه حجمی از #ثروت_ملی، با این چمدانها خارج شد.
اما بعدها، روزنامه #فایننشنال_تایمز ضمن گزارشی از #اموال شاه در خارج از کشور، رقم ۳۵ میلیارد دلار را در سال ۱۳۵۷، معتبرتر از بقیه ارقام دانست و بیتردید این #چمدانها، بخش معتنابهی از این مبلغ را در خود جا داده بود؛ با این حال، بعدها #فرح دیبا مدعی شد کل #اموال خارج شده، همهاش ۶۲ میلیون #دلار #ارزش داشته است!
#فرح_پهلوی
#دزد_غارتگر
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
جمهوری اسلامی به جایگاه زن عظمت داد
#رهبر_معظم_انقلاب درباره #جایگان_زنان در جمهوری اسلامی و نگاهِ تکریم و احترام به آنان، در مقابل #نگاه_ابزاریِ_غرب به #زن میفرمایند: نگاه جمهوری اسلامی، #نگاه_تکریم و #احترام_زن است؛ نقطهی مقابلِ نگاه رایج #غرب به زن که نگاه #کالایی و #ابزاری است و حرمت زن در منطق غربی و روش غربی و سبک زندگی غربی در هم شکسته.
ایشان همچنین با اشاره به رشد و پیشرفت زنان در #نظام_جمهوری_اسلامی خاطرنشان کردند: تبلیغات پُرحجم غربی وانمود میکنند که با نگاه اسلامی جلوی رشد و پیشرفت زن گرفته میشود؛ این یک دروغ واضح و یک حرف کاملاً #مغرضانه است. در کشور ما در هیچ مقطعی از تاریخ، نه در گذشته، نه در دوران #غربزدگی، این همه #زن_تحصیلکرده نداشتیم؛ این همه #زن_فعّال در فعّالیّتهای #اجتماعی، در فعّالیّتهای #فرهنگی، در فعّالیّتهای #علمی نداشتیم؛ این همه #بانوی_مؤثّر در سرنوشت اجتماعی نداشتیم؛ این همه #بانوان دارای #فهم_سیاسی و #تحلیل_سیاسی نداشتیم؛ این همه #نویسندهی زن، #مترجم زن، #هنرمند زن، به معنای واقعی کلمه نداشتیم؛ همهی اینها از #برکت_جمهوری_اسلامی و از برکت نگاه #اسلام به #زن است که نگاه تکریم است.
در آخر نیز باید متذکر شد برای زن ایرانی #روز_جهانی_زن فاقد معناست، بلکه #روز_ولادت حضرت #فاطمه_زهرا(س) و سرور #زنان_جهان به عنوان روز زن و مادر شناخته می شود و این خوش سلیقگی هم بعد از پیروزی #انقلاب محقق شد.
#فاطمه_زهرا
#رهبر_معظم_انقلاب
#روز_جهانی_زن
#برکت_جمهوری_اسلامی
#احترام_زن
#بانوی_مؤثّر
#زن_تحصیلکرده
#نظام_جمهوری_اسلامی
#نگاه_ابزاریِ_غرب
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
انحطاط تا کجا #استعمار تا کجا
لایه پنهان جنبش #فمینیسمی برای به استعمار در آوردن #زن و #دختر از هیچ کوششی فرو گذار نیست.
پرسشی بر تصویر :
جریان #فمینیسم در صد سال اخیر، چه بر سر جوامع آورده و چه حاصلی برای #زنان داشته است که حتی خود #فمینیستها نیز نمیتوانند کارنامهاش را ارائه دهند؟
دستیابی #زنان و #دختران صاحبان #قدرت و #ثروت، به مناصب وزارت و وکالت، چه سودی برای نسوان طبقات متوسط و فقیر داشته است که باید برای آن جشن بگیرند؟
#فمینیسم چه معانی دیگری بهجز استحمار و استثمار زنان و دختران دارد؟
#نگاه_ابزاریِ_غرب
#غربزدگی
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
13-14 - نهایی.pdf
10.44M
حجاب اجباری یا اختیاری»؟
نشریه دیدهبان اندیشه (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشهای)
ویژهنامه «#حجاب_اجباری یا #اختیاری»؟
#حجاب از مسائل پرحاشیهای است که بعد از #انقلاب اسلامی و به ویژه در دو دهه اخیر، چالشهای زیادی را در حوزه اندیشهای و اجتماعی به وجود آورده است. ورود افکار و فرهنگ مدرن غربی باعث شده تا مردم جامعه تصویرهای جدیدتری را از حجاب و پوشش تجربه کرده و لذا نسبت به حجاب سنتی و دینی سوالات و شبهاتی را در ذهن بپرورانند.
در این شماره از دیدهبان اندیشه، به طور ویژه به مسئله «حجاب اجباری یا اختیاری»؟پرداخته است.
#دکتر_حسین_سوزنچی
#دکتر_خسروپناه
#دکتر_نصیری
#حجاب
#حجاب_اجباری
#حجاب_اختیاری
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
🔺بزرگترین #ظلم به زن آن است که به نام برابری، هم دقیقا با کم و کیف مرد در بیرون از خانه کار کند و هم خانهداری و همسرداری و بچهداری کند...
اشتغال و فعالیت اجتماعی زنان باید متناسب با مسئولیتهای مادری و همسری آنان باشد.
💬 #سید_یاسر_جبراییلی
➕بزرگترین #فریب یک زن این است که به او گفته شود تو مثل یک مرد هستی!
اتفاقا مزیت و جذابیت زن «متفاوت» بودنش با مرد است؛ مگر مرد معیار است که زن باید مثل او شود تا ارزش پیدا کند؟
گمان نمیکنم در طول تاریخ کسی به اندازه فمنیست ها به زنان ظلم کرده باشد!
💬 #امیرحسین_ثابتی
#روز_زن
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 صحبت های استاد #شجاعی در مورد #انتخابات
دستهای پنهان و آشکار #سلبریتی های #فمینیستی در انتخابات ایران
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدای #فمینیست ها از حنجره فعالین اجتماعی
تبیین #حجاب از دیدگاه #مقام_معظم_رهبری
#حجاب
#حجاب_اجباری
#حجاب_اختیاری
#فائزه_هاشمی
#مهناز_افشار
#فعالین_اجتماعی
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛#مخفیانه_عقیم_کنید.
پشت پرده #فرزند_کمتر_زندگی_بهتر
که حتی بعد از دستور رهبری تا چندی پیش در حال اجرا بود
#نه_به_فرزندآوری
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقد #سریال_گیسو / از بازیگر در بغل نامحرم انتظار نداریم اما ...
#بی_حیایی
#بی_غیرتی
#سلبریتی
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
خدا پیامبرش را در زمانی مبعوث کرد #زن در جامعه #جاهلیت_سنتی #برده_جنسی و #جنس_دوم بود. و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به زن کرامت انسانی و الهی داد.
#فمیسنیت ها در جامعه #جاهلیت_مدرن #زن #برده_جنسی و #نگاه_ابرازی به #زن میکنند.
#ظلم و #ستم به زن همین بس که نقش #مادری و #همسری از وی گرفتند.
#نگاه_جنسی و #کالای_جنسی در بازار #بی_بندوباری #عفت و #حیای_زن را به تاراج بردند.
و خداوند منان در این اوضاع نابسامان فرهنگی و اجتماعی حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم را به پیامبری برگزید و انسان را خصوصا زنان را نجات داد
خداوند متعال در #کتاب_قرآن معجزه برتر رسول الله در آیه ۱۲۸ سوره توبه میفرمود:
لَقَد جاءَكُم رَسولٌ مِّن أنفُسِكُم عَزيزٌ عَلَيهِ ما عَنِتُّم حَريصٌ عَلَيكُم بِالمُؤمِنينَ رَءُوفٌ رَّحِيم.
به یقین، براى شما پیامبرى از خودتان آمد که به رنج و سختی افتادنتان برایش دشوار و گران است، او دلبستهی شماست و اشتیاق شدیدی به هدایتتان دارد، و با مؤمنان دلسوز و مهربان است.
#مبعث رسول خاتم، مبارک باد 🌸🍃
#عید_مبعث
#اسلام
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
عضو کارگروه جمعیت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم مطرح کرد:
سردمداری #فمینیسم_رادیکال در توسعه #سقط_جنین/ فعالیت جنبشهای تسهیلکننده سقط جنین در ایران
حوزه/ عضو کارگروه جمعیت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: جنبش #فمینیسم در رویکرد #رادیکال علاوه بر آسیب زدن به ارزش مادر، گاهی از #سقط_جنین به عنوان نوعی ابزار اعتراض یا عاملیت #زن نام برده است.
به گزارش خبرگزاری حوزه، وبینار «فرشتگان رحمت» به منظور تبیین ابعاد گوناگون #سقط_جنین از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.
در این نشست مجازی که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام تشکیل شد، حجت حاجی کاظم عنوان کرد: بررسی #سقط_جنین چند بخش دارد این بحث بررسی تاریخی این ماجرا است که چرا چنین اتفاقی در جهان شیوع پیدا کرد، بخش دوم راجع به بررسی #جنبش های #ضد_اسقاط_جنین در ایران و بخش سوم در جهان بررسی میشود.
عضو کارگروه جمعیت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم به روند تاریخی شکل گیری #اسقاط_جنین اشاره کرد و گفت: برای بیان این موضوع به بررسی پژوهشی تاریخی مفصلی نیاز هست که هم در ایران و هم در جهان مطالعه شود که این ماجرا ا کجا شروع شد و این مطالعه باید به دوره های باستان نیز بپردازد.
#ادامه_یک
#سقط_جنین
#فمینیسم
#فمینیسم_رادیکال
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#ادامه_دو
سردبیر نشریه مکاتبه و اندیشه و فعال حوزه حقوق جنین افزود: در دوران معاصر یکی از جنبش هایی که این ماجرا را دامن زد #جنبش #فمینیسم در رویکرد #رادیکال خودش بود به طوری که جدا از آسیب زدن به ارزش مادر در جنبش #فمینیسم به عنوان ستمی دیگر به #زنان و بشریت، اتفاقی که افتاد این بود که گاهی به عنوان نوعی ابزار اعتراض یا عاملیت #زنیین می توان #جنین را از بین برد که این نسخه سراسری نسخه درستی نباشد، بحث #فرزند_نامشروع بودن و سقط های ضروری نما از دیگر بهانه های #اسقاط_جنین در کشور ما هستند.
عضو کارگروه جمعیت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم به جنبش های تسهیل #اسقاط_جنین در جهان اشاره کرد و گفت: کلان تشکیل تسهیل اسقاط #جنین در جهان با عنوان »Planned parenthood» به معنای «پدر و مادری کردن برنامه ریزی شده» است که معمولا به این بهانه سقط جنین را توجیه میکنند.
مفاهیمی برای کلان توجیه #اسقاط_جنین هست از جمله اختیار نسبت به #بدن، #بدن_زن دانستن #جنین، مراقبت #بهداشتی، انتخاب #زن، برنامه ریزی شده و #بارداری قصد نشده و پیش بینی نشده که در ایران به نام #بارداری ناخواسته بیان میشود حال آنکه بارداری ناخواسته این را به ذهن می رساند که این نخواستن در گذشته و حال هست و برای آینده هم ادامه دارد. در حالی که می توان با برنامه ریزی مجدد این را به خواست تبدیل شود. اینکه آن را کاملا ناخواسته بدانیم درست نیست.
وی در ادامه به جنبش های #ضد_اسقاط_جنین در جهان و راهبردهای آن اشاره کرد و اظهار داشت: #قتل دانستن و #قتل معرفی کردن سلب #حیات_جنین، مبارزه #حقوقی در دادگاه ها برای کاهش #قتل_جنین، گفتگو با کسانی که می خواهند اقدام به #قتل_فرزندشان کنند، پیشنهاد پذیرفتن #جنین به عنوان #فرزندخوانده باعث میشود خود #خانواده #فرزند را حفظ کنند و به دیگر ندهند و نشان دادن بی رحمانه بودن #قتل_جنین جزو راهبردها هست.
وی به فیلم #سینمایی «unplanned#» که در کشورهای #غربی پخش شد اشاره کرد و گفت: این فیلم درباره #زنی است که در #اسقاط_جنین نقش داشته و وقتی نوبت خودش می رسد، پشیمان میشود که امیدواریم این فیلم به فارسی ترجمه و از صدا وسیما پخش شود، همچنین #مستند «#فریاد_خاموش» هم از برنامه هایی است که پیشنهاد میشود مشاهده کنید.
به گفته حاجی کاظم: #قتل معرفی کردن سلب حیات جنین معمولا در هر زمان از بارداری است و اینکه برخی تصور میکنند اگر ماه های اول بارداری جنین را از بین ببرند مشکلی ندارد، سخت در اشتباهند.
به گفته عضو کارگروه جمعیت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم یکی از مستندها، #جنایت هیتلر را با موضوع #اسقاط_جنین مقایسه میکند، یعنی کسی که جنین را از بین می برد، مانند این است که #هیتلر را در کشتار انسان ها همراهی کرده است.
وی به تصویری که #احساس درد #جنین را نشان می داد، اشاره کرد وافزود: برخی #سقط_جنین را جزو #آزارهای_کودکان می دانند؛ در فضای امروز بحث #آزار و #اذیت_کودکان بسیار مورد توجه است و درباره کودکانی است که به دنیا آمدند، اما اسقاط جنین هم به نوعی آزار دادن #کودک محسوب میشود.
عضو کارگروه جمعیت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه #جنبش های #ضد_اسقاط_جنین خود را #پرولایف «pro –life» معرفی میکنندتصریح کرد: یعنی این گروه مدافع زندگی هستند، این #جنبش ها #اسقاط_جنین را انتخاب شخصی نمی دانند، بلکه #جنین را موجودی مستقل می دانند که در انتخاب افراد دیگر نمی تواند قرار گیرد. در مقابل #جنبش های #مدافع_اسقاط_جنین، خود را #مدافع_انتخاب_زندگی یا «pro-choice» معرفی میکنند و تنها نظر #مادر را در حق #حیات_جنین مهم می دانند.
به گفته وی به نظر می رسد برای قدم برداشتن در مسیر کاهش #اسقاط_جنین باید جریان هایی را که اتفاق افتاده، معکوس کنیم، آقای گلشنی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی می گفتند متأسفانه در کشور ما هر چه علیه دین و اخلاق هست در اینجا ترجمه میشود اما آنچه که با تعالیم پیامبران و دین و اخلاق همراه است، ترجمه نمی شود. به نظر می رسد که آن میراث فرهنگی که داریم باید دیده شود و فعالیت های جنبش های جهانی دیده شود و آنجا که جنبه مذهبی دارد باید اصلاح شود.
#سقط_جنین
#اسقاط_جنین
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده:
کاهش بیسابقه جمعیت جامعه با نگاه صهیونیستی/حوزه باید در مسئله سقط جنین قانونی ورود کند
حوزه/ رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده به سابقه سیاسی #سقط_جنین در کشورها اشاره کرد و گفت: ما تحت امر نهادهای سازمان ملل با نگاه صهیونیستی باید جمعیت ایران را کم کنیم، امروز مسئله مهم جامعه ما کاهش شدید جمعیت است که در تاریخ بشریت بی نظیر است؛ کل اروپا و آمریکا در طی صد الی ۳۰۰ سال سی درصد کاهش جمعیت داشته، اما ایران در ۱۰ الی ۱۵ سال ۷۰ درصد کاهش جمعیت داشته است.
به گزارش خبرگزاری حوزه، کبری خزعلی در نشست کشوری «زن تراز انقلاب اسلامی» با محوریت الگوی سوم زن ایرانی از سوی مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا علیهاالسلام با همکاری سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، اظهار داشت: ما با تأسی از الگوهای تمام نمای بشریت به ویژه حضرت زهرا علیهاالسلام در دفاع از حریم ولایت و در کنار رهبر معظم انقلاب مدظله العالی ایستاده ایم.
رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده بیان داشت: ما در کل درس قرآن می بینیم که همیشه خانواده مطرح بوده و الگوی تمام نمای زن برای تمام بشریت مطرح میشود، چنانچه دو زن برجسته همچون حضرت آسیه و مریم علیهماالسلام مورد ستایش قرار گرفتند.
خزعلی با اشاره به زن تراز اسلام و انقلاب اسلامی، گفت: حضرت امام خمینی(ره) این موضوع ترسیم کردند و رهبر معظم انقلاب نیز الگوی سوم را مطرح کردند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی می فرماید آینده امیدوارکننده است و ما این حرکت را به نتیجه می رسانیم، در جایی دیگر نیز می فرمایند که خرمشهرها در پیش است، ولی پیروز و موفقیم.
رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب بیش از چهل بار درباره جمعیت سخن فرمودند و مردم را به فرزندآوری ترغیب کردند؛ امسال بعد از ۴۰ بار فرمودند من بارها در این باره گفتم اما گویی شنیده نمی شود.
خزعلی تصریح کرد: امروز مسئله مهم جامعه ما کاهش شدید جمعیت است که در تاریخ بشریت بی نظیر است؛ کل اروپا و آمریکا در طی صد الی ۳۰۰ سال سی درصد کاهش جمعیت داشته، اما ایران در ۱۰ الی ۱۵ سال ۷۰ درصد کاهش جمعیت داشته است.
وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای #کنترل_جمعیت، سقط جنین است، افزود: علاوه بر ۱۳ روش کنترل جمعیت سقط جنین هم به این روشها اضافه شده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: پزشکان درباره دستورالعمل #سقط_جنین اذعان میکنند که در این روش خطا بسیار است و فرزند سالم هم کشته میشود، درحالیکه فتاوای مراجع عظام به هیچ وجه #اجازه_سقط_جنین را نداده اند و آیه «لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ» درباره سقط جنین هم صدق میکند.
خزعلی به سابقه سیاسی سقط جنین در کشورها اشاره کرد و گفت: ما تحت امر نهادهای سازمان ملل با نگاه #صهیونیستی باید #جمعیت_ایران را کم کنیم، به ویژه #ایران انقلابی که از روشهای مختلف در این راستا استفاده میشود.
وی با اشاره به مجوز دستیابی به سقط جنین قانونی در اسناد و دستورالعملهای بین المللی، تصریح کرد: حق سقط جنین، منع جرم انگاری #سقط_جنین با ترویج #سقط_جنین ایمن به عنوان ملزومات سلامت جسمی و باروری در معاهدات بین المللی وجود دارد و به همه کشورها توصیه شده که باید #جرم_انگاری برداشته شود و سقط جنین آزاد شود.
رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده اضافه کرد: مباحث #حقوق_جنسی، #اخلاق_جنسی و #بهداشت_جنسی و غیره در اسناد در حقیقت #سقط_قانونی جنین است و گسترش #سقط_جنین را تصریح میکنند؛ بنابراین ما باید در قانون بازنگری داشته باشیم.
#خزعلی در ادامه به مباحثی چون زمان ولوج روح در جنین و آزمایشات #غربالگری و #حرج_مادر اشاره کرد و اظهار داشت: ما امتحانهای بزرگی پیش رو داریم و خرمشهرها در عرصه ما #فمینیسم است که درحال رشد و توسعه است.
وی در پایان تصریح کرد: حوزه باید در مسئله #سقط_جنین قانونی ورود کند و به کمک بیاید و در این باره پژوهشهای جامع با در نظر گرفتن مباحث پزشکی و فتاوای مراجع صورت بگیرد و دستورالعملها اصلاح شوند.
#کنترل_جمعیت
#جمعیت_ایران
#سقط_جنین
#اسقاط_جنین
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
عضو شورای سیاستگذاری حوزههای علمیه خواهران:
فهم سیاسی و بینش اجتماعی اضلاع شخصیتی #زن_تراز_انقلاب_اسلامی است
حوزه/ عضو شورای سیاستگذاری حوزههای علمیه خواهران با بیان اینکه یکی از اضلاع #زن_تراز_انقلاب_اسلامی، #فهم_سیاسی و بینش اجتماعی و آگاهیهای سیاسی است، اظهار داشت: ضلع دیگر مسئله #زن_تراز_انقلاب_اسلامی، #بانوی_مؤثر و دارای بینش در حوزه #اجتماعی و #سیاسی است.
به گزارش خبرگزاری حوزه، #فریبا_علاسوند در نشست کشوری «#زن_تراز_انقلاب اسلامی» با محوریت #الگوی_سوم_زن_ایرانی که از سوی مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا علیهاالسلام با همکاری سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، عنوان کرد: یکی از موضوعات درباره زن تراز انقلاب اسلامی این است که این موضوع، دچار بحران مفهومی و آموزه ای است.
لزوم توجه به بحران مفهومی «#زن_تراز_انقلاب اسلامی»
عضو شورای سیاستگذاری حوزههای علمیه خواهران اظهار داشت: برخی تصور میکنند که #زن_تراز انقلاب مقصد را به ما نشان میدهد که به کجا باید برسیم، اما این موضوع در اندیشه بدنه متدینین دچار #بحران مفهومی شده است.
#علاسوند یادآور شد: حضرت #امام_خمینی (ره) زمانی که بساط #انقلاب را مفتوح کرد، از همان ابتدا تا کنون مسئله #زنان و #انقلاب در نظر حضرت #امام یک مسئله #استراتژیک بود. پیش از انقلاب که حضرت #امام تشویق میکردند که زنان در انتخابات شرکت نکنند، فرمایش حضرت امام این بود که #شاه_ملعون میخواهد از شما استفاده کند،رأی شما را بخرد، #ایمان شما را بگیرد و #اسلام شما را بگیرد.
وی ادامه داد: عده ای از شاگردان امام، #کتاب «#زن_و_انتخابات» را تألیف کردند و فرمایش امام را تئوریزه کردند و با استناد به آیه قرآن کریم استدلال کردند که #شرکت_زنان در #انتخابات و #رأی_دادن، اشتباه است، اما این با دکترین امام قرابت نداشت و امام چنین منظوری نداشتند.
عضو شورای سیاستگذاری حوزههای علمیه خواهران یادآور شد: آن زمان شرایطی که از نظر سیاسی اجتماعی وجود داشت و قصد و نیتی که #شاه از #حضور_زنان در #انتخابات داشت، باعث مخالفت حضرت #امام بود، پس از انقلاب اسلامی، حضرت #امام فرمودند #زن باید به #صحنه بیایند و اگر نگویم نقش #زنان بیشتر است، کمتر نیست.
#علاسوند افزود: آن زمان طیفی از شاگردان امام گفتند #زنان کار خود را در #پیروزی_انقلاب انجام دادند و حالا باید در #خانه بمانند، وقتی حضرت امام شنیدند ناراحت شدند و فرمودند این حرفها چیست، #زنان باید در همه کارهای کشور ورود کنند، همان امام که #حجاب را بر سر #زنان نهاد و همان امام که به جمع شدن بساط #فحشا و #فساد فتوا داد و همت نهاد، فرمود #زنان باید در #جامعه فعالیت کنند.
وی بیان داشت: حضرت #امام به #زنانی که به مدرسه رفاه آمده بودند، فرمودند که به حکومت بر مبنای #ولایت_فقیه رأی دهید که همین حکومت است که #حق_طلاق_قضایی را به شما میدهد، حضرت امام در اینجا #زنان را به #طلاق تشویق نکردند، بلکه منظور ایشان این بود که این حکومت نوعی از #مدیریت_اجتماعی است که زنان در #دفاع از #قانون و #قانون_گذاری #حق دارند و #تکریم شخصیت #زن در تشکیلات اندیشه حضرت امام بود.
اولویتهای #خانوادگی #زن_تراز انقلاب اسلامی
عضو شورای سیاستگذاری حوزههای علمیه خواهران تصریح کرد: همین سخنان حضرت امام(ره) خیلی طوفانی تر از سوی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی تکرار شد. #رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در همه این سالها در قالب #نظریه درباره #زنان سخنانی فرمودند. اما سخنان رهبر فرزانه انقلاب در دولتهای مختلف، متفاوت بوده است، چنانچه دولتی مستقر میشود که خانواده گرا نیست و #رهبر معظم انقلاب مدظله العالی به عنوان حاکمیت میفرمایند الان مسئله #خانواده است، گاهی دولتی مستقر میشود که خیلی #خانواده_گرا است و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی درباره #حق و #حقوق_زنان و #فعالیت آنان در جامعه سخن میگوید.
#ادامه_یک
#زن_تراز_اسلامی
#زن_تراز_انقلاب_اسلامی
#زن_تحصیلکرده
#زن_ايرانی
#زن_و_انتخابات
#کرامت_زن
#زن_کرامت_انسانی
#زن_کرامت_الهی
#الگوی_سوم_زن
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#ادامه_دو
#علاسوند بیان داشت: #زن_تراز انقلاب اسلامی شخصیت متضلعی است که یک ضلع آن بی تردید مسئله اولویتهای #خانوادگی شامل #ازدواج_بهنگام، #فرزندآوری، #همسرداری و غیره است به صورتی که #خانواده احساس غنای عاطفی کند، هیچ فقیهی پیدا نمی کنید که بگوید #جوان لازم نیست #خانواده تشکیل دهد.
وی تأکید کرد: #خانواده_گرایی در این شرایط و تأثیر #زن و #مرد در #خانواده، شاه بیت این #الگو و #زن_تراز_انقلاب است. نه به این معنا که اگر #دختری #ازدواج نکرد، همه خسارتهای #دنیا و #آخرت را به او نسبت دهیم.
عضو شورای سیاستگذاری حوزههای علمیه خواهران یادآور شد: #ازدواج و #فرزندآوری واجب نیست، اما از مستحبات موکد هستند و #جامعه_اسلامی با این دو تداوم پیدا میکنند و از اولویتهای بی بدیل هستند، اما گاهی، از #ازدواج به گونه ای صحبت میکنیم که #جوانان_مجرد تصور میکنند که راه دیگری برای #تقرب الی الله وجود ندارد.
#علاسوند در ادامه با بیان اینکه یک ضلع دیگر #زن_تراز_انقلاب اسلامی، #فهم_سیاسی و #بینش_اجتماعی و #آگاهی_های_سیاسی است، اظهار داشت: ضلع دیگر مسئله #زن_تراز_انقلاب اسلامی، بانوی مؤثر و دارای بینش در حوزه اجتماعی و سیاسی است. فردی که به درد حوزه اسلام ولایی میخورد، فردی دارای #بینش و #فرهیختگی سیاسی اجتماعی است.
#حضور_فعال_زن در #اجتماع از #اضلاع #شخصیتی #زن_تراز_انقلاب اسلامی است
وی اضافه کرد: ضلع دیگر مسئله، حضور فعال زن در اجتماع است. گاهی فرد بینش دارد و در سر بزنگاهها تصمیم درست میگیرد، گاهی نیز علاوه بینش سیاسی، اصولا در روند سیال و حرکت اجتماعی خود فعال است؛ به عنوان مثال گاهی #فعال_اجتماعی است، گاهی داوطلب در مسائل #خیریه است، گاهی به #ایتام رسیدگی میکند و یا در سطوح کلان خدمات منحصر به فرد انجام میدهد.
عضو شورای سیاستگذاری حوزههای علمیه خواهران تصریح کرد: در #ادله_دینی ما و #رهبران_معصوم ما و #رهبران_انقلاب هیچ جایی ندیدم که #متعرض #شغل_زنان باشند، اما متأسفانه در #بدنه_مذهبیها و #انقلابی ها که میرسیم، برخی افراد که لیدر #بدنه_اجتماعی هستند، سلیقههای خود را به خورد #جامعه_اسلامی میدهند و #مشروعیت_حضور_زنان در #جامعه و #تحصیل و #شغل_زنان را زیر سوال میبرند.
#علاسوند یادآور شد: #حضور و #فعالیت_زنان در #جامعه و #تحصیل_زنان از جمله #دستاورد_انقلاب اسلامی است و ما به آن افتخار میکنیم و همین مسائلی که نقاط روشن و دستاورد انقلاب هستند، توسط برخی زیر سوال برده میشود.
وی اضافه کرد: اگر #تربیت_فرزندان #ناصحیح باشد میگویند به خاطر #اشتغال_زنان است. اگر بحران جمعیتی پیش بیاید میگویند به خاطر #اشتغال_زنان است. اما مشکل این است که ما به موازات اینکه تحصیل را مهم کردیم، #ازدواج را مهم ندانستیم و عده ای خودخواسته این فرایند را تغییر دادند و در بین بهترین و جوان ترین نسل ما کمترین #ازدواج رخ داد. ما مهارت ارتباط #زنان_شاغل با #مردان را آموزش ندادیم و #طلاق افزایش یافت، اینها همه خلاها هستند.
#زن_تراز_اسلامی
#زن_تراز_انقلاب_اسلامی
#زن_تحصیلکرده
#زن_ايرانی
#زن_و_انتخابات
#کرامت_زن
#زن_کرامت_انسانی
#زن_کرامت_الهی
#الگوی_سوم_زن
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#ادامه_سه
عضو شورای سیاستگذاری حوزههای علمیه خواهران تصریح کرد: یک #جامعه #بی_سواد و #غیرفعال خوب نیست، نگذاریم این بحران مفهومی اتفاق بیفتد. در جریان #غیردینی، یک خانم درس میخواند، مسئول میشود، مدیر میشود، از سوی دیگر، بچههای انقلابیهای ما #خانه_نشین و #خانه_دار میشوند، بعد چه اتفاقی میافتد؟؛ بنده به عنوان یک #زن از خانه ماندن لذت میبرم، به امر #خانه_داری اهمیت میدهم، #خانه_داری را دوست دارم اما #فعالیت_اجتماعی هم دارم.
#جریان_نخبه_انقلابی باید در جامعه پیشرفت کند
#علاسوند بیان داشت: بخش زیادی از انسانها حوصله ندارند چند وجهی بار بیایند، اما همیشه #جریان_نخبگی و پرتلاش وجود دارد، اجازه بدهید که در این تنوع، جریان #نخبه_انقلابی پیشرفت کند، نسل ما که #نوجوانی و #جوانی را در انقلاب طی کردیم با آن مدل امام خو گرفتیم و سعی کردیم به جای دو انسان زندگی کنیم، این نسل #ازدواج_بهنگام داشتند، #فرزند_آوردند، #فعالیت_اجتماعی دارند و به صورت مجاهدگونه چند عرصه را مدیریت میکنند.
وی با اشاره به نخستین سالگرد درگذشت مرحومه خانم #دکتر_رهبر، نماینده مردم تهران در مجلس و حاجیه #خانم_داودی از اساتید و عضو هیئت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام، عنوان کرد: #خانواده هر دو بزرگوار تأکید داشتند که ایشان برای خانواده کم نگذاشتند در عین حال در عرصههای #اجتماعی فعالیت داشتند.
عضو شورای سیاستگذاری حوزههای علمیه خواهران اظهار داشت: این مدل، #مدل استثنایی #انقلاب_اسلامی است که داریم مخدوش میکنیم. در کشورهای دیگر عجیب است که #بانویی هم #درس_خوانده، هم #ازدواج کرده، #فرزند دارد و #کار هم میکند، در کشورهای دیگر میگویند یا #کار و یا #خانواده.
#علاسوند اضافه کرد: در کشورهای دیگر برای اینکه از #ظرفیت_زنان استفاده کنند و مشکل جمعیتی را حل کنند، یارانه مادری دارند و حمایتهای زیادی میکنند.
وی با اشاره به ایجاد بحران ذهنی و احساس گناه دادن به #زنان_شاغل، تصریح کرد: امروز وضعیت کشور خاص است و خانوادهها باید به #دختران و #پسران جوان کمک کنند تا جمعیت کشور افزایش پیدا کند و ما از این بحران عبور کنیم، اما در شرایط معمولی و نرمال، #دستاوردهای امام انقلاب را مخدوش نکنید.
#زن_تراز_اسلامی
#زن_تراز_انقلاب_اسلامی
#زن_تحصیلکرده
#زن_ايرانی
#زن_و_انتخابات
#کرامت_زن
#زن_کرامت_انسانی
#زن_کرامت_الهی
#الگوی_سوم_زن
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(فیلم) مصاحبه با #دخترها : با #پسر با ماهی چهار تومن حقوق #ازدواج میکنی ؟
ویدیو مصاحبه با #دختران و #والدین درباره #ازدواج با پسری که حقوقش ماهیانه چهار میلیونه رو ببینید.
یک #مصاحبه بسیار جالب و دیدنی با #دختران و #پدر و #مادرها درباره اینکه پسر باید چقدر حقوق داشته باشه تا بهش زن بدی (باهاش #ازدواج کنی) که ویدیو اون در شبکه های اجتماعی مورد توجه کاربرا قرار گرفته است.
جالب اینجاست که تعداد کمی از اونها پسری با چهارتومن حقوق رو مورد مناسب #ازدواج میدونن و جالب تر اینکه حقوق متداول کسب و کارها الان چهارتومن و کمتره حتی .
#سختی_زندگی_زناشویی
#فشار_اقتصادی
#مشکلات_مالی
#سختگیری_والدین
#دوری_از_تجملات
#ازدواج_بهنگام
#آنتی_فیمینیستی
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
کلکسیون #فیلم_های_فمینیستی،'گزارشی اجمالی از آثار #تهمینه_میلانی
نویسندگان: #حسن_احمدیان_دلاویز
منبع: حوراء سال 1388 شماره 32
#چکیده
نگاه #میلانی به جامعة #زنان نگاهی #زن_گرایانه است نه #انسان_گرایانه، لذا برای تثبیت یک قشر، قشر دیگری را نفی کرده و برای اثبات یک #انسان، #انسان دیگری را انکار میکند. این نوع نگاه همان بینش اغراقآمیز و سیاه و سپید در #سینمای قبل از انقلاب است که از یک فرد نگاه کاملاً منفی یا کاملاً مثبت ارائه داده و او را بر منبری بلند شده از افراطهای ذهنی بشری مینشاند. محکوم کردن یک انسان برای اثبات حقانیت انسان دیگر، واقعیت امر را زیر سؤال برده و حقانیت قهرمان فیلم را نیز مخدوش میکند چرا که بالا رفتن از نردبان انکار دیگری، اثباتی پوشالی و سست به ارمغان میآورد، لذا پرهیز از مطلق انگاری،به مخاطب کمک میکند تا مفهوم فیلم را بهتر درک کرده و با شخصیت داستان همذاتپنداری کند.
#سینمای_میلانی به نوعی #سینمای_اعتراض است. #اعتراض به «#امر_مردانه و #اطاعت_زنانه». او زاویة دوربین خود را بر #چهرة_شکسته و #تکیدة_زنهایی زوم میکند که مجموعهای از خواستهای سرکوب شده و آرزوهای بر باد رفتهاند. نوشتار پیش رو گزارشی اجمالی است از پرونده #فیلم_های_فمنیستی_میلانی که به نظر خوانندگان می رسد.
#ادامه_یک
#تهمینه_میلانی
#سینمای_فمینیستی
#فیلم_فمینیسم
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#ادامه_دو
نگاه #میلانی به #جامعة_زنان نگاهی #زن_گرایانه است نه انسان گرایانه، لذا برای تثبیت یک قشر، قشر دیگری را نفی کرده و برای اثبات یک انسان، انسان دیگری را انکار میکند. این نوع نگاه همان بینش اغراقآمیز و سیاه و سپید در سینمای قبل از انقلاب است که از یک فرد نگاه کاملاً منفی یا کاملاً مثبت ارائه داده و او را بر منبری بلند شده از افراطهای ذهنی بشری مینشاند. محکوم کردن یک انسان برای اثبات حقانیت انسان دیگر، واقعیت امر را زیر سؤال برده و حقانیت قهرمان فیلم را نیز مخدوش میکند چرا که بالا رفتن از نردبان انکار دیگری، اثباتی پوشالی و سست به ارمغان میآورد، لذا پرهیز از مطلق انگاری،به مخاطب کمک میکند تا مفهوم فیلم را بهتر درک کرده و با شخصیت داستان #همذاتپنداری کند.
#سینمای_میلانی به نوعی #سینمای_اعتراض است. #اعتراض به «#امر_مردانه و #اطاعت_زنانه». او زاویة دوربین خود را بر چهرة شکسته و تکیدة زنهایی زوم میکند که مجموعهای از خواستهای سرکوب شده و آرزوهای بر باد رفتهاند. «فرشته»های فیلمهای #میلانی #زنانی #ضربهپذیر هستند که در جامعهای به شدت #مرد_سالار و #زنستیز، تمام شخصیت خود را بخاطر رفتار جامعة مردان سرکوب شده میبینند از دید #میلانی، زنان در هر طبقه #اجتماعی؛ #فقیر، #غنی، #مذهبی، #غیرمذهبی، #سنتی و #مدرن دچارمشکل #تبعیض_جنسیتی هستند.
سینمای این کارگردان «#اسمی» #زنانه را با خود یدک میکشد و این مسئله، چه #میلانی بخواهد یا نخواهد با توجه به مجموعة فیلمها و خواستهای او بر آثارش بار میشود. او در قانون کندوکاو کرده و آن را برای #دفاع از #مشکلات_زنان ناکافی و ناکارآمد میداند. این مسئله به وضوح در فیلم «#دو_زن» و صحنة دادگاه فرشته نمود یافته و در #نیمة_پنهان نیز در لایههایی نهفته به چشم میآید. نگاه این نویسنده به مسائل #زنان نگاهی #واقعگرایانه نیست و حتی نمیتوان مؤلفههای جامعة ایدهآل را از درون آثار او جستجو کرد چرا که ایشان با محکوم کردن قشر #مردان و انسانهایی با #جنس_مرد اقدام به بررسی #مشکلات #زنان نموده و با تصویری #سیاه از یک انسان، به دنبال تصویری #سفید از «#فرشتههای» آثار خود میگردد. او تلاش میکند این مسئله را گوشزد کند که در جایی در همین نزدیکی و شاید همسایگی ما #زنی زیر فشارهای یک #مرد تمام شخصیت و خواستههای خود را بر باد رفته مییابد. اما این تمرکز و سیاهنمایی بر شخصیت #مرد و #اغراق در بازنمایی این جنس به عنوان #موجودی #فاقد_عاطفه و #درک، صحت و سقم #شخصیت_زن را زیر سؤال برده و مشکلات او را شاید ناشی از این سیاهنمایی قلمداد کند. #میلانی خود بر این باور است که بازنمایی شخصیت زنان در آثارش برخاسته از سیاهنمایی مردان نیست. اما آنچه بصورت معقول از آثار او بدست میآید شخصیت غالب مردان این آثار است که اگرچه هیچ کدام مشکلات قانونی #مجوز_طلاق را در کارنامة خود ندارند؛ اما #مردانی #فاقد_درک و #عاطفه بوده و هرگز #شخصیت_زن را به عنوان یک انسان درک نمیکنند. سؤال اینجاست که آیا مردان مجموعهای از «اوامر» و زنان مجموعهای از «اطاعت» هستند و آیا تصویر واقعی زنان و مردان در جامعة امروز ایران اینگونه است؟
#تهمینه_میلانی
#سینمای_فمینیستی
#فیلم_فمینیسم
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#ادامه_سه
#اولین_فیلم_بلند_تهمینه_میلانی که با موضوع #زنان بر پرده رفت «#بچههای_طلاق» در سال 1368 بود که به عنوان #اولین_کار_سینمایی این نویسنده و کارگردان توجه مخاطب خصوصاً قشر #زنان را به خود جلب کرد. #بچههای_طلاق، #ملودرامی پیرامون #جایگاه_زن و #وضعیت #خانوادگی_زنان در جامعهای #مردسالار بود که به #زن به عنوان موجودی آسیبپذیر در دنیای سرد و #خشونتبار #مردانه مینگریست. #زنان این فیلم همگی از #مردان زندگی خود آسیب دیده و یک #مرد گاه در قالب #پدر و زمانی در رنگ #همسر عرصة زندگی را بر #همسر و #دختر خود به شدت تنگ کرده و حتی #مادر خویش را به ستوه آورده است. این فیلم که اولین فیلم بلند #تهمینه_میلانی به حساب میآید به خوبی تمایلات و گرایشهای این کارگردان را تعریف کرده و توجه خاص او را به مشکلات زنان جامعه نشان میدهد.
#تهمینه_میلانی
#سینمای_فمینیستی
#فیلم_فمینیسم
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#ادامه_چهار
#فیلم_افسانه_آه» اثر دیگر این کارگردان، سعی دارد با رویکرد روانشناختی و با نگاهی علمی و عمیق به همین موضوع بنگرد اما هرچه بیشتر در اپیزدهای خود به زن داستان توجه میکند، موضوع را بیشتر به سطح آورده و از لحاظ عمق و معنا، فیلمی شعارگونه و سطحی ارائه میدهد. این اثر از چند اپیزود مختلف تشکیل شده که هرکدام به تکمیل دیگری کمک میکنند. شخصیت اصلی فیلم زنی است که در بستر مشکلات خویش، ناامیدانه از زندگی پشیمان شده و از ذهن «#آه» را میآفریند. «#آه» همچون فرشتة آرزوها، زن را به موقعیتهای مختلف برده و او را جای کسانی مینشاند که گمان میکند از او خوشبختترند و در پایان هر اپیزود، به این نتیجه دست مییابد که #زنان در هر مقام و موقعیت #اجتماعی، #اقتصادی و #فرهنگی با #مشکلات_فراوانی دست به گریبان بوده و قشری آسیبپذیر، رنجور و بیحمایت هستند. نقطة مشترک در تمام این اپیزودها و داستانهای مختلف این فیلم، علت #مشکلات #جامعة_زنان، #جامعة #مرد_سالار و #زن_ستیز است. #میلانی با نسبت سنجی رابطه زن و مرد به این نتیجه میرسد که نگاه جامعه به این دو جنس هیچگاه عادلانه نبوده و فرازهای زندگی مردان، فرودها و کاستیهای بسیاری در زندگی زنان بوجود آورده است لذا تیغ تیز انتقاد خود را بر جامعة #مرد_سالار نشانه میرود. «#آه» یا همان روان #مردانة_زن، به گفته خود #کارگردان موجودی است که نه #زن است نه #مرد یعنی همان انسان ایدهآل از نگاه #فمینیستهاست.
#تهمینه_میلانی
#سینمای_فمینیستی
#فیلم_فمینیسم
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#ادامه_پنج
#فیلم_دو_زن» فیلمی کاملاً متفاوت است. میتوان آن را شروع رسمی #سینمای_فمینیستی در ایران معرفی کرد. اگرچه قبل از آن #فیلم_های_فمینیستی متعددی ساخته شد اما «#دو_زن» مجموعهای از همة المانها و مولفههای #سینمای_زنان است. نگاهی در نهایت سیاهنمایی و اغراق به درک #مرد از روان و #شخصیت_زنانه که از #زن #شخصیتی_قربانی، #واپس_مانده و #آسیب_دیده میسازد.
#زن در این فیلم که با همان نام آشنای #فرشته_قربانی تمامعیار #جامعهای #سنتی و #مرد_سالار است. #مردان زندگی فرشته همگی در دنیای #مرد_سالار خود غرق شده و از قاضی دادگاه تا #همسر، #پدر و #خواستگار_فرشته، همگی #اسباب #رنجوری و #بیچارگی او را فراهم میکنند. #همسر فرشته او را در خانة خود حبس کرده و کتابها و وسایل ارتباطی او را پنهان میکند و محرومیتی شدید برای او بوجود میآورد. اولین نکتهای که در مشاهدة این فیلم به چشم میآید؛ نسبتسنجی آشکار شخصیت #زن و #مرد و تعریف این دو شخصیت به عنوان #جهان_مردانه و #جهان_زنانه است اما در این نسبتسنجی، چند واقعیت نادیده انگاشته شده است و #میلانی سعی میکند با انکار مرد، به تثبیت زن و حل مشکلات او دست یابد. او از #بیماری_روحی و #حساسیت_گونه_مرد بر رفتارهای #همسرش پلی میسازد تا مشکلات و محدودیتهای فرشته را نمود بخشد.
#تهمینه_میلانی
#سینمای_فمینیستی
#فیلم_فمینیسم
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#ادامه_پنج_فیلم_دو_زن
اما همین #سیاهنمایی #افراطی از #جهان_مردانه، روان مخاطب را آزار داده و زمینة همذاتپنداری کامل زنان با شخصیت فرشته را محدود و کمرنگ میکند. این خطا در حرکتهای #فمینیستی خصوصاً #فمینیستهای #موج_اول کاملاً مشهود است و اصلاً همین خطا و سیاهنمایی اغراقآمیز از #جامعه_مردان #موج_اول را کمرنگ کرده و جنبش زنان را به سمت و سویی دیگر سوق میدهد. #میلانی در تمام فیلمهای خود #زن را از حاشیه بیرون آورده و در مرکز کادر مینشاند و قهرمان اکثر فیلمهای خود را از میان #زنان برمیانگیزد اگرچه قهرمان در فیلمهای او تنها به معنای حضور پررنگ یک #جنس است و الا زن در آثار او کلیکسیونی از #شکست و #رنجوری در جامعة #مردانه است.
در پایان فیلم «#دو_زن» که مصادف با مرگ همسر فرشته است سؤال دیگری مطرح میکند و آن این است؛ فرزندان به چه کسی سپرده خواهند شد و فیلم با این نقطه بحران و شروعی دوباره در مشکلات قانونی زنان به پایان میرسد.
#میلانی در مورد فیلم «#دو_زن» اینگونه میگوید:«دو زن در واقع اعتراضی است به اصول و قوانین جامعة مردسالار و بیان این موضوع که افراد در درون این جامعه، بیمار و به نوعی قربانی جامعة #مردسالارند.» از نظر او اصول جامعه، بیشترین حق را به مردان داده و دایرة آزادی زنان را بسیار محدود میکند لذا او خود را ملزم میبیند تا در آثار خود با فرهنگ این جامعه مقابلهای جدی کرده و به عنوان یک فیلمساز، زمینهسازی که تحول فرهنگی شود.
فیلمهای #میلانی بر جهان #زنانه هیچگونه تمرکزی نداشته و مانند #فیمینستهای اولیه این جهان را نادیده گرفته و گاه انکار میکند و به همان دلیل که تفکر فمینیسم دیگر پاسخگوی نیازهای جامعة زنان نبوده، آثار او نیز حلالی برای مشکلات این قشر نیست. انتخاب نام «#فرشته» برای زنان این فیلمها بر #پاکی و بیآلایشی #جنسیت_زن تکیه داشته و او را به عنوان موجودی بیگناه معرفی میکند که همواره مورد ظلم واقع شده و نقشی در این #ستمکاری و ستمپذیری ندارد.
#تهمینه_میلانی
#سینمای_فمینیستی
#فیلم_فمینیسم
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2
#ادامه_شش
#میلانی در فیلم بعدی خود #فیلم_نیمه_پنهان بیپروا و افشاگرانه به بیان مواضع #فمینیستی خود پرداخته و #فیلم را بر اساس موضع #جنبش_زنان و #مطالعات_فمینیستی بر پرده میبرد. این فیلم به خاطر بیان شعارگونه مواضع #کارگردان بصورت #کلیشهای و عریان به صورت #بیانیهای_آشکار درآمده است. او حتی در مسئله #عشق_به_غیر_همجنس بیانیهای کاملاً #فمینیستی ارائه داده: «#عشق به #غیر_همجنس، #احساسی #غریزی است؛ اما اگر در کوران #مبارزه قرار گیریم باید قادر باشیم از این #عشق بگذریم». #میلانی با این اعلام، #رابطة_زناشویی و #عشق_به_همسر را نیز زیر سؤال برده و بر نظر #فمینیست_رادیکال مبنی بر #استثمار_جنسی_زن توسط #مرد حتی #همسر تاکید میکند.
#تهمینه_میلانی
#سینمای_فمینیستی
#فیلم_فمینیسم
#فمینیسم
#Antifeminism
https://eitaa.com/Antifeminism2