eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
502 ویدیو
351 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ عامل اصلیِ انحطاط فرهنگی من آن عامل اصلی و آن میکروب اساسیِ انحطاط و ضیاع فرهنگی خودمان را در آن می‌بینم که اولاً گذشته‌ی ما را [دوران طلایی تمدن اسلامی] که عمده‌اش منبعث از اسلام و جوشیده‌ی از اسلام و تعالیم اسلام است، به فراموشی دادند و از یاد بردند. دوم اینکه، ترتیبات و شیوه‌ی غرب را که با فرهنگ بومی و فرهنگ بَدَوی و دورانِ کراوات بسته‌ی اروپایی را که مربوط به دوران بدویّت است ؛ یعنی اصلاً ربطی به شهرنشینی و تمدن ندارد؛ و این در خورد و خوراکشان، در کیفیت خوردنشان و در کیفیت معاشرتشان منعکس است، اینها را عیناً به اینجا آوردند برای اینکه تزریق کنند. 🎤 انقلاب ۱۳۷۲/۲/۱۲ 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
سانسور تاریخ فیزیک.pdf
2.53M
💥خیانت فرهنگی که فروردین پارسال مطلع شدیم اما معلوم نشد که پیگیری شد یا خیر! ♦️یک دبیر فیزیک در خوزستان مستنداتی از حذف چهره های دانشمندان ایرانی و اسلامی از کتب فیزیک دوره متوسطه و یا حذف ماهواره ها و موشک های ایرانی از این کتاب ها جمع آوری کرده است که بسیار قابل توجه است. 🔻به عنوان نمونه: 1️⃣حذف ابن سنان، ابن هیثم و ابن سهل از مبحث نورشناسی و جایگزینی آن با یک دانشمند اروپایی 2️⃣حذف ابن شاطر از مبحث انتقال حرارت 3️⃣حذف تصویر ماهواره ایرانی از روی جلد کتاب فیزیک، حذف تمرین ماهواره امید و موشک ایرانی از کتاب فیزیک متوسطه 4️⃣حذف ستون مربوط به چهره هایی مثل ابن سینا، ابوریحان، خوارزمی از کتب نظام قدیم منتهی به سال ۹۴ و... ⁉️مسئولین وزارت خانه آموزش و پرورش چه پاسخی دارند؟ آیا خیانت دولت گذشته رو اصلاح کردند؟ 💥کانال معلم فیزیک دغدغه مند👇 https://eitaa.com/Nasleroshan/704 ⁣🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥اگر ما وظيفه خود را درست انجام دهيم، دشمن هيچ كاري از دستش بر نخواهد آمد 🎙حضرت استاد 🗓 1401-08-28 نمازخانه موسسه امام خمینی(ره) 🌷 کشکول ناب حوزوی👇 🍀 @kashkolenab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 علامه ایرانی که فیلسوفان جهان را به چالش کشید! 🇮🇷 @farzandeIRAN_ir
مقاله مباحث کلامی استاد جعفری و برتراند راسل.pdf
533.4K
📕 مباحثه کلامی استاد جعفری و برتراند راسل ✍️استاد نام‌ برتراند راسل‌ و - تا حد‌ی‌ - شخصیت‌ علمی‌ و فلسفی‌ او، برای‌ مخاطبان‌ این‌ بحث‌ ناآشنا نیست؛ در عین‌ حال، به‌ آن‌ دسته‌ از خوانندگان‌ محترم‌ که‌ خواهان‌ آشنایی‌ بیشتر با ابعاد شخصیت‌ او هستند، توصیه‌ می‌شود مقدمه کتاب‌ برگزیده‌ افکار راسل، نوشته‌ پروفسور رابرت‌ اگنر، و نیز بحثی‌ که‌ در پایان‌ ترجمه فارسی‌ همان‌ کتاب، به‌ قلم‌ مرحوم‌ استاد جعفری‌ در تحلیل‌ شخصیت‌ راسل، آورده‌ شده‌ است، مطالعه‌ کنند. از طرفی، نام‌ و شخصیت‌ علمی‌ و فلسفی‌ مرحوم‌ علامه‌ محمدتقی‌ برای‌ مخاطبان‌ آشناست. از ویژگی‌های‌ مشترک‌ دو متفکر و فیلسوف‌ نامبردار، توجه‌ و اهتمام‌ آنان‌ به‌ مقوله‌های‌ مختلف‌ در زمینة‌ ، مذهب‌ و انسان‌شناسی‌ است. به‌ عبارت‌ دیگر، پژوهش‌ فلسفی‌ در زمینة‌ انسان‌ و مذهب‌ در آثار این‌ دو فیلسوف‌ غرب‌ و شرق‌ جایگاه‌ برجسته‌ای‌ را به‌خود اختصاص‌ داده‌ است. با این‌ تفاوت‌ که‌ پژوهش‌های‌ راسل‌ در این‌ باره‌ مبتنی‌ بر فلسفه شکاکیت‌ و الحاد است، ولی‌ تحقیقات‌ استاد جعفری‌ از فلسفه الهی‌ الهام‌ گرفته‌ است، و این‌ امر سبب‌ تفاوت‌ دیدگاه‌ آن‌ دو در این‌گونه‌ مسائل‌ گردیده‌ است؛ تفاوتی‌ که‌ استاد جعفری‌ را در جایگاه‌ منتقد افکار و اندیشه‌های‌ راسل‌ نشانده‌ است. در نوشتار حاضر، نمونه‌هایی‌ از نقدهای‌ استاد که‌ به‌ افکار و اندیشه‌های‌ راسل‌ درباره پاره‌ای‌ از مهم‌ترین‌ مسائل‌ کلامی، مربوط‌ می‌شود، بازگو شده‌ است. 💥منشا دین، تصور از خدا و تجرد روح و... 🌷کشکول ناب👇 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥نشست "آسیب شناسی وضعیت تفکر ورزی در جامعه امروز" + تأثیر فضای مجازی بر تحول نظام شناختی در جامعه امروز 🎤حجت الاسلام دکتر عبدالله محمدی 🗓۵ و ۶ آبان ۱۴۰۱ ⚡️بسیار مفید و قابل استفاده ⁣🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
📚 "مصادر الحدیث و الرجال" ✍آیت الله سید احمد حسینی قطع: رحلی| ۵۱۸صفحه توضیح کتاب: این کتاب معرفی «نسخه‌های خطی» از کتاب‌های مهم «حدیثی و رجالی» شیعه است. در این اثر ضمن ارائه تصاویری از نسخه‌های خطی کتاب‌هایی مانند کافی، من لا یحضره الفقیه، تهذیب الاحکام، استبصار، اختیار الرجال، الرجال و الفهرست تألیف علمای بزرگ شیعه مانند: ، شیخ ، شیخ ، نجاشی و ابن داود حلی است، به معرفی اجمالی نسخه‌های خطی از این کتب حدیثی و رجالی معتبر شیعه پرداخته شده است. در معرفی این کتاب‌ها، ضمن بیان کلیاتی از محتوای کتاب، نویسنده کتاب و تاریخچه تدوین و تألیف آن، به معرفی نسخه‌ها خطی از آن‌ها پرداخته شده و محل نگهداری این نسخه‌های خطی پرداخته شده و در معرفی این نسخه‌ها، قطع کتاب، معرفی تعلیقات صورت گرفته بر آن کتاب، تاریخ چاپ آن، محل چاپ و تعداد صفحات آن‌ها بیان شده است. 🛍 خرید کتاب از ناشر ⁣🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
‍ ⚡️فساد اقتصادی در جامعه اسلامی 🔻آیت الله : 🔸مرحوم والد[آیت الله العظمی شاه آبادی] درباره فساد اقتصادی ایجاد شده در جامعه اسلامی می‌نویسد: بعضی از غَفَله و جَهَله را مشاهده می‌نمائیم که تشکر می‌کنند از این‌که صنایع دشمن، آنها را اداره نموده و می‌گویند خداوند عالم، آنها را خر و حمال ما قرار داده ولی اگر به نظر منصفانه متوجه شوند، می‌فهمند حمّال کسی است که پنبه را یک مَن، شش قِران به دشمن می‌دهد و یک مَن ششصد تومان یا متجاوز، از او می‌خرد. حال مشاهده کن ببین خر کیست؟ 🔹ایشان بر این عقیده است که حلّ مشاکل جامعه اسلامی در گرو توسعه روحیه اخوّت و برادری در جامعه است و در [کتاب]شذرات المعارف اوصاف حمیده اخوت را در قالب قلب ملکوتی ترسیم و بیان کرده است. 📚حدیث نصر ص 150 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
💥جمله «الطرق الی الله بعدد انفاس الخلائق» جست‌وجوی بسیار در متون احادیث نشان می‌دهد که عبارت یادشده در هیچ‌یک از منابع معتبر نقل نشده است و حدیث تلقی‌کردن آن نخستین‌بار در کتاب محیط‌الاعظم از سیّد حیدر آملی (م. 788)، عالم و عارف شیعی، دیده می‌شود (آملی، 1380، ج 1: 235)؛ وی در جامع‌الاسرار نیز آن را حدیث نبوی خوانده است و فیض کاشانی در علم‌الیقین ضمن اشاره به سخن آملی، نسبت‌به حدیث‌بودن آن تردید کرده است (فیض کاشانی، 1377، ج 1: 43 پاورقی). علامه مجلسی (م. 1111 ق.) در بحارالانوار، ذیل شرحی بر یک روایت از امام حسن عسکری (ع)، دقیقاً عین عبارات فیض کاشانی را ـ که در آن به همین عبارت اشاره کرده ـ بدون ذکر منبع آورده است (مجلسی، 1403 ق، ج 64: 137). شاید همین مطالب مجلسی در بحارالانوار، یکی از کتاب‌های بزرگ حدیث، باعث شده است برخی از بزرگان به‌ویژه علمای معاصر شیعه مانند ملااحمد نراقی، میرزا مهدی آشتیانی و علامه طباطبایی این عبارت را حدیث تلقی کنند (رک. نراقی، 1390: 206؛ آشتیانی، 1367: 504؛ رخشاد، 1381: 107). نکتة مهم دیگر این است که از علمای اهل تسنن، هیچ‌یک از متقدمان یا معاصران، این عبارت را حدیث تلقی نکرده‌اند و هنگام نقل آن فعل‌هایی مانند «گفته‌اند» یا «گفته شده است» را به کار برده‌اند... ✂️ بخشی از "پژوهشی در سیر روایی-عرفانی گزارة مشهورِ «الطرق الی الله بعدد انفاس الخلایق»" 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
متن_کتاب_«حاکميت_سياسي_فقيهان_از.pdf
705.7K
⁉️آیا آخوند خراسانی مخالف بود؟ 📚 «حاکمیت سیاسی فقیهان از دیدگاه آخوند خراسانی» این ادعا را تحقیقا و مستند بررسی کرده است. ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
📌 مشکله‌ی خبر زدگی 🔹در انتظار خبر جدید بودن یکی از خصیصه‌های قابل تأمل انسان است که نیازمند کنکاش وجودی است و شایسته است از چرایی آن پرسش شود و نمی‌شود به سادگی از کنار آن گذشت. 🔸مولانا در اشعاری از نسبت میان و سخن می‌گوید و معتقد است یک نوع رابطه وجودی و تکاملی میان این دو برقرار است: جان نباشد جز خبر در آزمون هر که را افزون خبر جانش فزون جان ما از جان حيوان بيشتر از چه زان رو که فزون دارد خبر 🔹حال این سوال مطرح می شود که آیا هر خبری چنین رابطه‌ای با جان آدمی دارد یا نوع خاصی از خبر موجب فزونی جان آدمی می‌شود؟ 🔸اجمالا باید گفت: اخباری چنین کارویژه‌ای دارند که راهبر انسان به حقیقت و وجود باشد چرا که جان آدمی از جنس وجود است و فقط امری که بهره‌ای از حقیقت داشته باشد و حکایت از وجود کند می‌تواند موجب اشتداد و فزونی جان شود و الا خبرهایی که نه بابی از وجود و حقیقت را می‌گشایند و نه راهی به معرفت حقیقی و وحدت بخش ندارند نه تنها موجب فزونی جان نیست بلکه موجب تکثر جان و پراکندگی وجود انسان می‌شود و او را از راه‌یابی به حقیقت جهان و جهان معنا باز می‌دارد. 🔹خبر در رسانه‌های خبری عصر گسست از وجود و وحدت و توجه به ماهیت و کثرت (مدرنیته)، دیگر آن معنای متعالی خبر و کارویژه‌های آن در جهان معنایی مولانا را ندارد و نسبتی با جان آدمی برقرار نمی‌کند بلکه فقط ابزاری برای گذران زندگی راحت‌تر و رقابت پر سودتر در بازار عرضه و تقاضا است. بنابراین با تولید انبوه کالا، تولید انبوه خبر هم برای تبلیغ بیشتر و بهتر کالاها لازم می‌شود و در نتیجه یافتن بهترین و ارزان‌ترین کالا متوقف بر رصد بيشتر اخبار روزمره است که طبیعتا روزمرگی و تکثر و تنوع و سطحی‌شدن بر انسان استیلا می‌یابد و از جان و حقیقت و وحدت و هویت باز می‌ماند. 🔸 خبر زدگی و اعتیاد به خبر یکی از ویژگی‌های عصر تجدد است. امری که علی‌رغم جذابیت و سرگرمی و منفعت آن با توجیهات مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، دامن بشریت امروز را گرفته است و او را از و اندیشه‌ورزی باز داشته است. 🔹این نکته بسیار جالب توجه است که حقیقت خبر که برای تنبه‌بخشی وخروج از غفلت و سطحی‌شدگی است می‌تواند به ضد خودش تبدیل شود و ابزار غفلت و سطحی شدن گردد و باب حقیقت را مسدود سازد و انسان را گرفتار امور غیر واقعی و مجازی کند. گسترش رسانه‌های دیجیتال و شبکه های اجتماعی را نمی‌توان خارج از تحولات معنایی عصر تجدد تحلیل و فهم کرد. 🔸 این نکته به معنای نفی خبر و ترک پیگیری مطلق اخبار و فرو رفتن در بی‌اطلاعی و سر در برف کردن نیست که خود دردی مضاعف است بلکه غرض تأمل و تفکر در خصیصه‌ها و رویه‌هایی است که عادی و ضروری تلقی می‌شوند و از تفکر و پرسش می‌گریزند. 🔹هدف پرسش کردن از ضرورت‌نماهایی است که انسان را از راه‌بابی به حقیقت و تعالی باز می‌دارند و گرفتار غفلت و روزمرگی‌ها کرده است. https://eitaa.com/hekmat121
⚡️خبر خوب سایت "جوانمرد فاضل" افتتاح شد🔻 🌐 https://javanmardefazel.ir 💥ویژگی ها : زندگینامه و معرفی و دانلود کتب و صوت دروس و... استاد شهید سید عبدالکریم هاشمی نژاد 🔴کانال استاد 👇 @shahid_hashemi_nejad
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺حذف و تقطیعات شیخ احمد عابدینی در مباحث علمی 🎤 شیخ جواد 🎬 استاد با احمد عابدینی👇 http://valiasr-aj.com/13085.cgi پ.ن: احمد عابدینی مثل بقیه اعضای مجمع محققین و مدرسین (بخشی از اصلاحطلبان حوزوی) ، نظراتی شاذ در فقه و تفسیر و کلام دارد که مباحثشون معمولا متمایل به نظرات جریان غربزده و روشنفکر سکولار دانشگاه است. حسین موسوی تبریزی ، بیات زنجانی ، محقق داماد ، محمدعلی اَیازی ، ضیاء مرتضوی ، هادی و محمد سروش محلاتی ، احمد عابدینی ، محمدعلی کوشا ، فاضل میبدی ، اصغر ناظم زاده قمی ، ابوالفضل موسویان، محمدرضا یوسفی و... از اعضای یا همفکران این مجمع هستن که در روزنامه های اعتماد و شرق و آرمان و سایتهای انتخاب ، انصاف نیوز ، شفقنا ، جماران و... مطالب متعددی از آنها منتشر می شود 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
💥جداول حيات معصومين عليهم السلام شيخ كفعمی ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥پاسخ استاد تاج آبادی به شبهات احمد عابدینی دربارۀ حجاب (قسمت اول) قسمت دوم 👉 @tajaabadi 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
📚 «کلام جدید با رویکرد تطبیقی» دکتر محمد با مقدمه آیت الله را از طاقچه دریافت کنید👇 https://taaghche.com/book/99323 ✍پ.ن: دکتر محمدرضایی استاد دانشگاه تهران ، از شاگردان آیت الله جعفر سبحانی می باشند و تالیفات متعددی در مباحث فلسفی و کلامی دارند. 🗃 نشر معارف 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
💥ابن سینا و بهمنیار ✍استاد شهید : 🔹قضیه معروف است و در كتابهای خودمان نوشته اند: بوعلی سینا شاگرد مبرّزی دارد به نام بهمنیار آذربایجانی كه آذربایجانی هم هست. او ابتدا زردشتی بود (از خاندانهای زردشتی بوده) ولی اواخر مسلمان شد. می گویند بوعلی این شاگرد را كشف كرد. روزی بوعلی در دكان نانوایی بود. بهمنیار كه بچه كوچكی بود آمد به نانوا گفت: كمی آتش احتیاج داریم برای آتشگیره. یك ذره آتش بده می خواهم ببرم خانه مان. نانوا گفت: آتش را كه این جور نمی شود برد، برو ظرفی بیاور. فورا این بچه مشتش را پر از خاكستر كرد و گفت: آتش را اینجا بگذار. بوعلی كشف كرد كه این بچه باهوشی است. 🔸رفت سراغ پدر و مادرش، گفت: حیف است كه این بچه از بین برود، او را در اختیار من قرار بدهید، در آینده مرد فاضلی خواهد شد. 🔻بهمنیار شاگردی است كه بسیاری از افكار بوعلی را او عرضه كرده است. 🔹خودش هم كتابی نوشته است به نام التحصیل كه این كتاب را شاید اولین بار من چاپ كردم (در ایران كه اول بار ما چاپ كردیم) و كتاب بزرگی است. او مباحثه ای دارد با استادش بوعلی. بهمنیار معتقد بود كه همه چیز عوض می شود؛ نه تنها بدن انسان، بلكه روان انسان هم عوض می شود. همین طور كه بدن در یك لحظه غیر از بدنِ لحظه بعد است، منِ این لحظه هم غیر از منِ لحظه بعد است. روزی با استادش بوعلی درباره همین مسئله مباحثه می كرد. بوعلی می گفت این جور نیست، بدن عوض می شود ولی «من» عوض نمی شود، «خود» ثابت است. 🔸او پافشاری داشت. یك دفعه كه سؤال كرد، بوعلی سكوت كرد و جواب نداد. گفت: چرا جواب نمی دهی؟ گفت: آن بوعلی كه تو در آن لحظه از او سؤال كردی كه در لحظه بعد نیست. آن سؤال كننده لحظه قبل هم در لحظه بعد نیست. تو در هر لحظه كه سؤال می كنی یك آدم هستی و با یك مخاطب حرف می زنی، در لحظه بعد تو آدم دیگری هستی و او نیز اصلاً وجود ندارد. پس نه تو در لحظه بعد هستی كه جواب بگیری، و نه من در لحظه بعد هستم كه جواب بدهم. در همین جا بهمنیار دیگر سكوت كرد. 📚مجموعه آثار شهید مطهری . ج22، ص: 599 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥فلسفه اسلامی حاصل پیوند فلسفه یونان و اسلام است 🎤استاد منوچهر ، استاد فلسفه و عرفان اسلامی در نشست و معرفی و نقد کتاب «تاریخ عمومی فلسفه اسلامی» ضمن نقد دیدگاه مورخانی که فلسفه اسلامی را صرفا ترجمه فلسفه یونانی قلمداد می‌کنند به تبیین دو مصداق فلسفه اسلامی پرداخت و گفت: گرچه این فلسفه از یونان آمده، ولی صرف ترجمه نیست بلکه براساس ترجمه فلسفه یونان، حکما مکتب جدیدی ایجاد کردند که نه اسلام محض است نه یونان محض است. 💎 متن + فیلم نشست👇 ۱: https://b2n.ir/f47389 ۲: https://b2n.ir/q65073 ♦️نشست رونمایی از کتاب «تاریخ عمومی فلسفه اسلامی بالمعنی الأعم یا برآمده تفاعل اسلامیّات و یونانیّات» اثر منوچهر صدوقی سها، ، ۹۲۸ صفحه 🗃 انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🔻آخرین یادداشت دکتر در وبلاگش 💥ضرورت احیاء فلسفه اسلامی به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه بر نگذرد دوستان سلام مدتی این مثنوی تأخیر شد        مهلتی بایست تا خون شیر شد با یاری حق تعالی بر آن شدم که بار دیگر نوشتن مطلب را آغاز کنم. و اگر خدا بخواهد ادامه دهم و با یاری او و شما آهنگ زمانی مشخصی را برای درج مطالب رعایت کنم. عنوانی که در بالا ذکر شد، شاید شگفتی آور باشد. شاید سؤال شود که مگر فلسفه اسلامی مرده است که نیاز به احیا داشته باشد. و نیز، چه نیازی به احیاء این فلسفه داریم؟ ابتدا به این سؤال می پردازیم که حیات چیست. از دید این حقیر حیات یعنی قدرت ایجاد تعامل با محیط پیرامون و تأثیر گذاری بر آن و تأثیر پذیری از آن. و حیات متعالی وقتی است که این تعامل منجر به رشد دو طرف تأثیر گذار و تأثیر پذیر شود. حال قضاوت را به اهل فلسفه می سپارم که پاسخ دهند که  آیا فلسفه اسلامی در دوران حاضر با محیط پیرامون خود تعامل دارد؟ در حل کدام مسئله علمی تلاش کرده است؟ هر علمی اعم از علوم انسانی و علوم تجربی؟ اساسا فیلسوفان این عصر تن به رویارویی جدی با مسائل سنگین علمی می دهند؟ چند مقاله داریم که به نقد تفسیرهای فلسفی ناشی از علوم بر اساس مبانی فلسفه اسلامی پرداخته باشد؟  این فلسفه چقدر تأثیر پذیرفته است. روایت فلسفه امروز با روایت تفاوتی کرده است؟ هنوز مقولات عشر با همان شکل و ترتیب و عناوین نقل می شود. هنوز از عبارات صده های قبل استفاده می شود. فلسفه اکنون همان است که ملای شیرازی می فرمود. شاید بعضی از مثال های آن تغییر یافته باشد. مقایسه کنیم با فلسفه در مغرب زمین. چه تعامل چدی با علوم دارد. چالش ایجاد می کند و چالش می پذیرد. در پی این چالش ها نحله های مختلف به وجود آمده است. و مدام در حال رشد است. تأثیر جدی بر علوم دارد. و اساسا علاوه بر تأیر بر روند پیشرفت علوم نقش انطباق یافته های این علوم را با نحوه زندگی مردم بر عهده گرفته است. در رشد علوم هم وضعیت روشن و واضح است. می گویند انشتین بعد از مدتی گفته بود که این نسبیت آن قدر پیشرفت کرده است که من دیگر قادر به فهم آن نیستم. فکر می کنم تا این جای کار زنده نبودن فلسفه اسلامی را روشن کرده باشیم. و در یاد داشت بعدی به ضرورت احیاء می پردازیم. ان شاءالله  تا نوشته ای دیگر خدا نگه دار 📝نوشته شده در یکشنبه دهم شهریور ۱۳۹۲ ساعت 14:27 توسط محسن فخری زاده 🌐 http://www.mfakhrizadeh.blogfa.com ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
شعار «علي ولي الله» على المسكوكات الإيرانية في العصر الإسلامي (من القرن الرابع حتى بداية القرن العاشر الهجري) .pdf
1.37M
📕 "شعار «علي ولي الله» على المسكوكات الإيرانية في العصر الإسلامي (من القرن الرابع حتى بداية القرن العاشر الهجري)" 💧چکیده💧 المسكوكات من أهم الوثائق التاريخية، إذ تقدّم العبارات المنقوشة عليها معلومات مهمة ومفيدة للباحثين عن مختلف العصور ومن النواحي السياسية والثقافية والاجتماعية والاقتصادية. من أهم العبارات المنقوشة على المسكوكات الشعارات الدينية والتي تتيح معلومات موثّقة عن سير التحولات الدينية على مرّ الأزمنة. وتحتوي المسكوكات التي ضُربت في العصر الإسلامي الإيراني شعارات دينية مختلفة من أهمها شعار «علي ولي الله»، الذي يعدّ الشعار الشيعي الرئيسي الأهم. تهدف هذه الورقة إلى تقديم دراسة تحليلية تعريفية بأحد أنواع هذه المسكوكات التي ضُربت في إيران في الفترة الواقعة (من القرن الرابع الهجري حتى تأسيس الدولة الصفوية)، حيث نُقش على هذه المسكوكات شعار «علي ولي الله». نسعى في هذا البحث بأسلوب وصفي تحليلي وبالرجوع إلى البيانات والوثائق المكتبية إلى بيان أنّ نقش الشعار المذكور بوصفه أهم شعار احتوته المسكوكات الإيرانية منذ القرن الرابع إلى بداية القرن العاشر الهجري يدلّل على الحضور الشيعي الفاعل في العلاقات السياسية والاجتماعية. منبع ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥تبیین و بررسی اجمالی اندیشه های مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی(موسس فرهنگستان علوم قم) 🎤حجت الاسلام علی میثمی تهرانی(استاد سطوح عالی حوزه قم) 📆 16 اسفند مدرسه امام خمینی ره اُزگُل تهران ✍پ.ن: استاد سیدمحمدمهدی میرباقری و استاد علیرضا پیروزمند از بزرگترین شاگردان مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی هاشمی هستند و در حال حاضر ریاست فرهنگستان علوم قم در اختیار استاد میرباقری می باشد. 🎥 فیلم جلسه ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥صوت بخش پرسش و پاسخ انتهای جلسه تبیین و بررسی اجمالی اندیشه های مرحوم سید منیرالدین هاشمی 🎤حجت الاسلام علی میثمی تهرانی ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
🔺ماجرای جالب نقد یک طلبه در درس خارج مرحوم آیت الله ❇️ کشکول ناب حوزوی🔻 🔘 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥تشرف استاد شهید هاشمی نژاد همراه استادش شیخ علی کاشانی(شیخ الشهدا) محضر حضرت ولی عصر(ع) 🎤حجت الاسلام محسن قنبریان 🔴کانال استاد شهید 👇 @shahid_hashemi_nejad