eitaa logo
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
411 دنبال‌کننده
266 عکس
171 ویدیو
12 فایل
🌹ضیافتی اندیشه ورزانه به نام حضرت مادر سلام الله علیها . 📩راه ارتباطی جهت پیشنهادات خوب شما رفیقان طریق: @Beshnoazzan
مشاهده در ایتا
دانلود
داغ در آیینه (۳): امام رحمة الله علیه به ما آموخت که 🔻« را با مبارزه جمع کنیم» و خود، بهترین شاهد بود بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است، و از این پس، دیگر چه داعیه‌ ای می ‌ماند برای آنان که عرفان را به مثابه امری کاملاً شخصی، بهانه واماندگی خویش می‌گرفتند؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت را با مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما می‌ دانستیم که جهاد اصغر، شرط لازم جهاد اکبر است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته ‌اند. ✍اکنون دیگر عرفان‌ ناب را نه در مسجد و خانقاه و معبد که در میدان مبارزه باید جست ،که آن‌جا اوج‌ هم می گیرد ؛ و نه فقط میدان‌ مبارزه که عرصه نیز اکنون میدان مجاهده فرزندان روح الله است. و چگونه می توان سیاستِ رایجِ متولد و پرورش یافته در عالم غرب را این گونه قداست بخشید و قدسی کرد ، آن گونه که مردم در تشییع یک ،شدیدا حس و و دارند؟ 💠@ziafat_andishe
داغ در آیینه (۴): اکنون، این ماییم و امانت او. دست از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و برادرش و تلمیذ مدرسه ‌اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول‌ الله صلی الله علیه و آله و سلم، ظهر حکومت اسلام  به غروب خونین شهادت حسین بن علی و «شب بی ‌قمر غیبت» انجامید، این بار، امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این، خود نشانه‌ای است بر این بار بشارت که خداوند اراده کرده است تا حزب ‌الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند. ✍و اگر بر پای ماندن فقط در ممکن است، واگر عهد هر تاریخی مناسب آن عصر است، و اگر انقلاب اسلامی اکنون پدیده تاریخ است، پس باید و را بنویسیم. تقوا دیگر فقط یک صفت دینی و اخلاقی شخصی نیست؛ اکنون تقوا یعنی مراقبت سخت از ساحت تفکری که درآن باید عهد خود با رهبری را دائما تجدید کرد تا برای اکنون و آینده خود یابی و اهل راه شوی. و این تفکر، راه بی پایانی است‌که فقط صبر می طلبد و انتظار وامید . صبر وانتظاری که در ،خود را یافته اند... 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍خمینی از شروع کرده بود که می توانست عالم را محضر خدا بداند. واز شروع کرده بود که قرآن را آن قدر تلاوت کرد که ما نیز به آن ایات مومن شدیم‌ و موقِن؛ ان‌تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامنا کم من فئه قلیله غَلَبت فئه کثیره باذن الله و ما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی و در این رسالت رسولانه را یافته بود واز خود شروع کرده بود که راه انتخابی او برای اکنون وآینده به سیاستی غیر از سیاست رایج رسید، چرا که سیاست، پیشه او نبود بلکه عین دیانتش بود فلذا می گوید: 🔻والله اسلام‌همه اش سیاست است. و در این راه ، زبان تاریخیش با لحن توحیدی به عجایب باز می شود: امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. علم و سیاست و عرفان در وجودش همه با جان او یگانه شده بود ، جانی که به نور توحیدی منور بود. و اکنون ترس و خوف دختران و زنان امروز از چیست؟ خوفی که او را بی قرار کرده و در طلب خانه و خانمانش ،خود را رهسپار راه هایی میکند که بی راهه است و از خود دورتر می شود. 🔻شاید در این‌کلام‌ امام بتوان برای زن تاریخ و استاد و معلم و روحانی و پدر و مادر و.... تذکری برای هریک یافت که : ایا ما از خودمان شروع کرده ایم تا در این پوچی و بی معنایی و بی ایندگی تاریخی بشر، آینده و امنیتی را درک کنیم‌ تا تعلقی پیدا کنیم؛ آن گاه حتما عزم و همت ما در طلب این‌آینده نیز قدرت می یابد. و امروز در این شروع از خود، می تواند در سرآغاز تاریخ حاضر شود آنگونه که حیات و معنا به زندگی بشر برگردد ان گونه که خوف ها جایش را به استقبال از اینده خواستنی خواهند داد. 💠@ziafat_andishe‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یقینا در مکتبی که 🔻پیگیری امور مردم است، سیاست و دموکراسی هم چیزی غیر از مفهوم رایج است. در سیاست رایج حفظ قدرت یک اصل است و کرسی ریاست جمهوری ، کرسی سیاست و قدرت وثروت است . اما سیاست در مکتب روح الله ، کرسی مراقبت از خود با امامش است. او رای مردم‌را در قاموس انقلاب می بیند که دائما اورا به بی قراری بیش تر و بیش تر می کشاند و چگونه است که در این بی قراری ، خستگی ناپذیر است. گویی رییسی مفاتیح الجنان انقلاب را بازنویسی کرد . این‌چند خط را شاعرانه فقط بخوانید: باید را تاریخی نوشت ،باید جلد دیگری به اضافه کرد ؛ جلد دیگری با خوانش ؛ تا تعقیبات نماز ما فقط به خوانش شیخ عباس قمی و ایت الله جوادی املی نباشد، بلکه در سیره رییسی ،تعقیبات نماز 🔻پیگیری امور مردم ذکر شود. آن قدر اهل مجاهدت و تلاش مظلومانه و صبورانه و مقتدرانه وامیدآفرینانه بودکه امروز (۱۴۰۳/۰۳/۱۴)رهبر انقلاب برایش‌بگوید: 🔻دلم برای رییسی سوخت. و امروز زندگی و حیات ،فقط در همین کار انقلابی مجاهدانه رییسی وارانه است وگرنه در بی معنایی خود از چیزی به چیز دیگر واز کسی به کس دیگر واز جایی به جای دیگر در فراریم. 💠@ziafat_andishe راه ارتباطی هم راهان فرهیخته : 📩@Beshnoazzan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب، امروز در حرم مطهر امام خمینی: 🖤  بعد از فقدان رئیس جمهور عزیز همه جریان‌ها از خدمات او حرف میزنند؛ دلم برای رئیسی سوخت، در زمان حیات او یک کلمه حاضر نبودند از این حرفها بزنند 🗓 ۱۴ خرداد ۱۴۰۳؛ سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی 🖤 مطلب مرتبط: صفحه ویژه «رئیسی عزیز» farsi.khamenei.ir/shahid-raisi 💠@ziafat_andishe
گویا حدیث نفس ما پس از رییس جمهور شهید رامی توان کمی با این زبان گفت: حکایت رفتن ها ونرسیدن هایمان، حکایت بی معنایی نمازهایم، حکایت بی شرری جانم، حکایت گوش گرانم، حکایت.... شب و روزم گذشت به هزار آرزو نه رسیدم به خویش ، نه رسیدم به او نه سلامم سلام ، نه قیامم قیام نه نمازم نماز، نه وضویم وضو دل اگر نشکند به چه ارزد نماز نه بریز اشک چشم، نه ببر آبرو نه به جانم شرر، نه به حالم نظر نه یکی حسب حال، نه یکی گفتگو نه به خود آمدم، نه ز خود می روم نه شدم سربلند ، نه شدم سرفرو همه جا زمزمه ست، همه جا همهمه ست همه جا "لاشریک..."،  همه جا " وحده..." نبرد غیر اشک ، دل ما را به راه نکند غیر آه، دل ما را رفو نشوی تا حزین هله با می نشین هله سر کن غزل، هله تر کن گلو به سر آمد اجل، نسرودم غزل همه اش هوی و های ،همه اش های و هو هله امشب ببر به حبیبم خبر: 🔹️که غمش مال من،که دلم مال او هله از جانِ جان چه نوشتی؟ بخوان ! هله گوشِ گران! چه شنیدی؟ بگو ! بِبَریدَم به دوش، به کوی می فروش که شرابم شراب، که سبویم سبو شاعر : استاد 💠@ziafat_andishe راه ارتباطی با کانال: 📩@Beshnoazzan
رهبری در بزرگداشت سالگرد امام : دلم برای رییس سوخت. و سهم من وتو از این سوختن چیست؟ 💠@ziafat_andishe
✅ بخشی از نامه عرفانی (ره)، به خود : دخترم! در رفع حُجُب [موانع راه سلوک به سمت خدا]، کوش نه در جمع کتب. گیرم کتب عرفانی و فلسفی را از بازار به منزل و از محلی به محلی انتقال دادی یا آنکه نفس خود را انبار الفاظ و اصطلاحات کردی، و در مجالس و محافل، آنچه در چنته داشتی عرضه کردی و حضار را خود کردی و با فریب شیطانی و نفس اماره خبیث تر از شیطان، محموله خود را سنگین‌تر کردی و ملعبه ابلیس مجلس آرا شدی، و خدای نخواسته به سراغت آمد که خواهد آمد. 💡آیا با این محموله های بسیار، به حجب افزودی یا از حجب کاستی؟ خداوند «عزوجل» برای بیداری علما، آیه‌ی شریفه 📜 «مثل الذین حملوا التوراة...» [سوره جمعه/ آیه 5] را آورده تا بدانند انباشتن علوم گرچه علم شرایع و توحید باشد از حجب نمی‌کاهد، بلکه افزایش دهد و از حجب صغار (=حجاب‌های کوچک)، او را به حجب کبار (=حجاب‌های بزرگ) می‌کشاند. 🔹️ نمی‌گویم از علم و عرفان و فلسفه بگریز و با جهل عمر بگذران، که این است!!!. 🔷️می‌گویم کوشش و مجاهده کن که انگیزه، الهی و برای دوست باشد. و اگر عرضه کنی، برای خدا و تربیت بندگان او باشد، نه برای ریا و خودنمایی که خدای نخواسته، جزو علمای سوء شوی که بوی تعفنشان اهل جهنم را بیازارد. 📚 عرفانی امام خمینی(ره)، به عروس خودشان، خانم دکتر 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 : امام(ره) حرف نزد اما همه مردم را صدرایی کرد. و در ادامه به بیانات رهبری در مورد توجه کنیم : در زمان ما، بزرگ‌ترین کسی که «» کرد امام راحل بود، و بزرگ‌ترین کاری که با «جهاد تبیین» انجام گرفت، کاری بود که امام بزرگوار ما انجام داد. امام راحل با «جهاد تبیین» کاری کرد که دیگران با هیچ وسیله‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاریِ دیگری، نه میتوانستند بکنند، نه امیدش را داشتند که بکنند؛ امام با و با [این کار را کرد]؛ «جهاد تبیین» این است. [امام] از روز اوّل نهضت شروع کرد به ، تا روزی که آمد اینجا در بهشت زهرا گفت من تو دهن این دولت میزنم و دولت تعیین میکنم؛همه با «جهاد تبیین» بود.(۱۴۰۲/۱۰/۱۳) ✍اگر همه ساله در ۱۴ و ۱۵خرداد،به استقبال بزرگداشت مقام ویاد امام خمینی می رویم ، یقینا این بزرگداشت ، همان تعظیم راه و رسم امام می باشد. و آیا راه امام چیزی جز همان رجوع به عالَم فکری واندیشه او است؟ و اندیشه صدرایی امام چگونه توانست در ژرفای وجود مردم ودر سطحی وسیع و گسترده نافذ گردد و با آن ها شود؟ ما اکنون در جست و جوی هستیم ، زبانی که در عین سادگی ، اما عمیق بود و راه تفکر برای طلب حقیقت را می گشود. 🌿@matalebevijeh🌿 💠@ziafat_andishe
یک نکته مهم که از از پر حکمت امام به عروسشان ، قابل تامل است: 🔰.....نمی گویم از و و بگریز و با جهل عمر بگذران که این است .... چگونه امام عروس خود را از انحرافی خاص بر حذر می دارند؟ انحرافی خاص که همان از علم و فلسفه و عرفان است.. و مگر به ساحت عرفان و فلسفه چیست‌که گریزش انحراف است؟ گفت وگو از فلسفه وعرفان آن گاه برای ما ارزش اندیشیدن را دارد که حواسمان باشد امام چگونه توانست سرآغاز تاریخی باشد که تا قبل از او هم‌سلکان و هم طریقان او به تکرار روزهای عادی و درس های رایج در حوزه مشغول بودند. انقلابی که تقریبا تمام‌مورخان و حتی غیر مورخان در باره تاریخی بودنش به توافق رسیده اند. یقینا امام برای ، داشت ، نه از نوع طرح های مدرن حسابگرانه مدیریت شده، بلکه طرحی که در هم نوایی و هم‌زبانی با وجود و زمان و عالم در افکند و این طرح در تاریخ محقق شد. طرحی که فقط محقق می شد و این جاست که بر باید تامل داشت. نقش تفکر فلسفی عرفانی امام در زبان ایشان چه بود؟ اگر بودن یعنی دارای زبان هم زبانی با مردم بودن؛ پس باید از گفت و به نقش در شکوفایی تفکر فلسفی پرداخت تا بتوانیم در عصر گنگی زبان ها و گوشهای ناشنوا از شنیدن، به استقبال عالَمی برویم که درآن بتوان با هر عقیده و هر مسلکی با هم دیگر آن گونه گفت وگو کنیم که فراتر از و باشد. و زن میتواند با ، اینده باشد. یک نکته مهم که از ا نامه‌ی پر حکمت امام به عروسشان ، قابل تامل است: .....نمی گویم از و و بگریز و با جهل عمر بگذران که این است .... چگونه امام عروس خود را از انحرافی خاص بر حذر می دارند؟ انحرافی خاص که همان از علم و فلسفه و عرفان است.. و مگر به ساحت عرفان و فلسفه چیست‌که گریزش انحراف است؟ گفت وگو از فلسفه وعرفان آن گاه برای ما ارزش اندیشیدن را دارد که حواسمان باشد امام چگونه توانست سرآغاز تاریخی باشد که تا قبل از او هم‌سلکان و هم طریقان او به تکرار روزهای عادی و درس های رایج در حوزه مشغول بودند. انقلابی که تقریبا تمام‌مورخان و حتی غیر مورخان در باره تاریخی بودنش به توافق رسیده اند. یقینا امام برای ، داشت ، نه از نوع طرح های مدرن حسابگرانه مدیریت شده، بلکه طرحی که در هم نوایی و هم‌زبانی با وجود و زمان و عالم در افکند و این طرح در تاریخ محقق شد. طرحی که فقط محقق می شد و این جاست که بر با باید تامل داشت. نقش تفکر فلسفی عرفانی امام در زبان ایشان چه بود؟ اگر بودن یعنی دارای زبان هم زبانی با مردم داشتن؛ پس باید از امام گفت و به نقش در شکوفایی تفکر فلسفی پرداخت تا بتوانیم در عصر گنگی زبان ها و گوشهای ناشنوا از شنیدن، به استقبال عالَمی برویم که درآن بتوان با هر عقیده و هر مسلکی با هم دیگر آن گونه گفت وگو کنیم که فراتر از و باشد. و زن می تواند با ، آینده ای باشد که آن جا همه به هم‌گوش فرا می دهند . شنوای سخن دختران و زنان امروز: 📩@Beshnoazzan میز گفت وگوی دختران و زنان امروز: 💠@ziafat_andishe
نزدیک نیمه شب بود آقا پرسید آیا به راهم ایمان داری؟ خانم به صراحت گفت، می‌ترسم اما به عقل و ایمانت ایمان دارم. با این حال نمیدانم چه در سر داری. -اگر اقدامی نکنیم ایران را به یکی از استان‌های اسرائیل تبدیل می‌کنند و فاتحه اسلام را می‌خوانند. - آنها خیلی قدرت دارند از شما و یک مشت طلبه چه کاری ساخته است؟ - من تنها نیستم. بیست و پنج میلیون آدم در ایران، اسلام را می‌خواهد. من فقط هستم. وسیله و وظیفه‌ای هم جز سخنرانی و اعلامیه دادن ندارم. کافی است یک نفر از حرف بزند، مردم خودشان می‌دانند چگونه از دین و کشور خود حمایت کنند. مگر ندیدی که امروز از سراسر ایران آمده بودند؟ آیا آمده بودند حرف‌های یک طلبه رابشنوند؟ نه، آمده بودند بگویند که ما اسلام را می‌خواهیم. - پس به راهی که انتخاب کرده‌ای ایمان داری؟ -با توکل به خدا، آری. بخشی از گفتگوی امام انقلاب با همسرشان، در شب بعد از سخنرانی امام درباره حادثه 🔻در جست وجوی 🔻 گروه فرهنگی پُرسا↙️ @porsa_andishe 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنان خانم دکتر علم‌الهدی همسر شهید آیت‌الله رییسی ⚡️: ✍️راستی را! در کدام مکتب است که چنین زنانی پرورده شده‌اند که در اوج چنین مصیبتی، این چنین وسیع در جهان انسانیت حاضرند؟ آیا حکایت وسعت انسان و انسانیت در آینه چنین بانوانی اشاره به حضور متعالی انسان در مکتب نبوت و معنویت نیست؟ هر اندازه بخواهیم از محتوای چنین کلماتی سخن بگوییم کم گفته‌ایم، مگر آن‌که دوباره به آن سخنان گوش فرا دهیم تا معلوم شود ریشه ما مربوط به کدام قبیله و تبار در تاریخ می‌باشد و فردای ما چه فردایی می‌باشد وقتی اکنون ما این اندازه اصیل است.☘️ 🌼🍂 🍂🌼 -------------------------<><> 🌼@matalebevijeh -------------------------<><> ✍با هربار شنیدن این کلمات ،کلام امام طنین افکن می شود؛آن گاه که امام فرمود: مربی انسان ها زن است، سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است. مبدا همه سعادت ها از دامن زن بلند می شود. ما نهضت خودمان را مرهون زن ها می دانیم.مردهابه تبع زن ها در خیابان می ریختند. زن یک همچو موجودی است که می تواند یک قدرت شیطانی را بشکند. 📚جلدهفتم صحیفه امام، صفحه۳۳۸ 🔷️آیا برای جامعه ایمانی و انقلابی ما، فرصتی پیش آمده است تا این گونه زن را ببیند تا به درک حضور حقیقی او که همان و است نائل گردد؟ و شنیدنی است آن گاه که طنین کلام‌امام را شنوا گردیده وخود می گردد. آن قدربرای گوش گران تاریخ راهگشاست که شاعرومتفکر وفیلسوف نیزفقط در پناه این زبان می توانندحرفی داشته باشند. 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(قسمت اول) ضیافت قرآن با روایت علامه طباطبایی: اگر ابراهیم را پدر مسلمین خوانده بدین جهت است که او اولین کسی است که برای خدا اسلام آورد همچنان که قرآن فرمود: اذ قال له ربه اسلم قال اسلمت لرب العالمین. و نیز از آن جناب حکایت کرده که گفت:فمن تبعنی فانه منی که از ترکیب این دو آیه به دست می‌آید تمامی مسلمانان دنیا ازهرجا که باشند و از اویند. (ایه ۷۸ سوره حج) 📚تفسیر المیزان ،علامه طباطبایی واز خود می پرسم که این احساس خویشی و خویشاوندی با پدرم‌ را کجا باید جست وجو کنم؟ گویی هرچه ما از سیر به خانه حقیقت خویش غافل شدیم، از پدرمان دور افتادیم و این دورافتادگی هم‌تاریخی است. ایا می توان از آزمایش ابراهیم‌گفت آن گاه که از خوابش به اسماعیل می گوید: انی اری فی المنام انی اذبحک ،فانظر ماذا تری؟ قال یا ابت افعل ماتومر ،ستجدنی ان شاالله من الصابرین. حج ، تذکر هرساله به سر گذشت و آزمایش ابراهیم و هاجر واسماعیل است. او به استقبال دشوارترین آزمون عشق رفت ، آزمونی که پس از او در ‌کربلا دشوارتر هم شد. به اوفرمان قربانی فرزندی می رسد که پس از سالها انتظار و با خون دل پروردن به جوانی رسیده است. و او بدون تردید و درنگ و آزاد از این تعلق پدرانه ، اطاعت کرد . و عجباکه در این آزمایش فقط ابراهیم‌ طی طریق نکرد که اسماعیل و هم همراه او بودند. و مگر هجرانِ فرزند، برای مادر آسان است؟ آن ها سرآغازی شدند برای اسلام و برای تاریخ، و پس از آن ،حجاج در پاسداشت این خانواده توحیدی، باید در مناسک حج به آن ها اقتدا نمایند. 💠
🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋 (قسمت دوم) ابراهیم‌و اسماعیل و هاجر پس از آزمایش های سخت ، با هم خانه کعبه را بنا نهادند تا مردم به اذن‌الهی به آن رو آورند و همه ساله عده ای از مسلمانانِ فرزندان ابراهیم، با خدای این خانه تجدید عهد کنند ، عهدی که پس از قرن ها و برای آن خانه ای را برپا کردند که اهل آن خانه، اهل بیت النبوه شدند، در شان آن ها حدیث کساء نازل شد و واهل این خانه نیز به استقبال آزمایش های ابراهیم ولی بسی دشوارتر رفتند. چه نمایش نامه زیبایی است آزمایش ابراهیم و اسماعیل و هاجر آن گاه که او فرزند را به قربانگاه برد، و قربانی او قبل از پذیرفته شد و به او بازگردانده شد. و اما چه نمایشی است سرآغاز تاریخ اسلام!!! علی و زهرا خانه ای بلا خیز را در عالم بنیان نهادند که هر که دل در گرو این خانه نهاد ، عهده دار عهدی می گردد که استقبال از بلا با آغوش باز، برایش "احلی من العسل" می گردد. این‌جا غبار غفلت و حجاب ظلم و نفاق ازچهره اسلام، فقط در بذل جان و ایثار خون و با مجاهدت زدوده می شود و این است رسم این بیت متصل به آسمان. و تو اکنون تمنای اهلیت این بیت را داری؟ اکنون تو در طلب اهلیت این بیت، پایت را به کدامین زمین و چشمت را به کدامین آسمان دوخته ای؟ پس در تجدید عهد خود، در سالروز بنای این بیت مقدس، و در تمنای اهلیت خانه زهرا وعلی، بگوییم تا شویم ، و می دانیم که پروای ما در این لبیک چیست،پروای ما از گفتن لبیک ، در شنیدن‌ جواب است که نکند ما را نپذیرند؟ اما خوب می دانیم که انقلاب اسلامی همان توبه بشریت اخرالزمانی است،می توان در این انقلابِ روح اللهی ،با انتظار و وارستگی ؛ به آینده ای چشم دوخت که برای لبیک های ما پاسخی هست ، همانند لبیکی که و گفتند و چه زیبا اکنون شنیده اند، آن ها را به درون این خانه راهشان داده اند، تا و و ازچهره اسلام را بنا بر عهدِ دل دادگان‌ این بیت ، با خود بزدایند، همان گونه که در کربلا حسین و زینب به استقبال دشوارترین آزمایش عالم رفتند و غفلت زدگان را تا ابد متذکر شدند . 💠@ziafat_andishe
. 🎙خانم ها خوب است تعدادی از نمایش نامه های شکسپیر را اگر نخوانده اند بخوانند تا ببینند زن در چشم غربی ها چیست. 🔰دعوت به ضیافت ضیافتی از جنس گفت و گو با نظر به: نمایش نامه های "ایبسن" 🔰...تصویر زن در آینه غرب... 📆 زمان:فردا دوشنبه ۲۱ خرداد 🕰ساعت : ۱۳:۳۰ 📚با نگاه به نمایش نامه‌ی: گابریل_بورکمن 💢میز گفت وگوی جوان امروز : ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕋🕋🕋🕋🕋 (قسمت سوم) اگر قرآن ،کتاب ازلی و ابدی است، چگونه می‌توان آن را از تجرد و ذهنیت محض خارج کرده و ناظر به تکالیف عملی و به ویژه زندگی اجتماعی اکنون انسان آخرالزمانی به آن نظر کرد ؟ چگونه می‌توان در نگاه به این کتاب، طرحی برای زندگی انسان و آینده او و هدفی برای بودن انسان بی‌معنای امروز و راهی برای رسیدن به آن ارائه کرد؟ بخوانیم: ماه ذی‌الحجه است ، حاجیان همه درتجدیدعهدتوحیدی خود با ابراهیم درطواف کعبه وسعی صفا و مروه اند ، که ابراهیم به عهده گرفت و خود یک تاریخ شد، آن‌گاه که و را دروادی بی آب و آبادی گذاشت وخود بازگشت؛ این درد،عجب تحمّلی می‌خواهد، ازهمه و صرفا تعلق به یکی!!! 🔻و چگونه تنهایی و بی پناهی وبیم وامید را آزموده بود و به توکل رسیده بود؟ اکنون فقط ابراهیم در تحمل درد تنها نیست، زن تاریخِ‌ابراهیم،هاجر،خودش، بود، یعنی از خود نمی پرسید: چرا باید این جا با فرزندم ، در این بیابان بی آب و آبادی، تنها باشم؟ به امید کدام‌پناه باید باشم؟ چاره ای در این در ماندگی هست؟ می توانی زن تاریخ را ببینی که در بی پناهی و درماندگیِ نه فقط خود، بلکه در اضطرارِ مادری اسماعیل ،به پناه خدا می رود و در این پناه ، و طمانینه می آموزد. وقتی ابراهیم، هاجر و اسماعیل را به حکم‌ پرودگار خود ، به جایگاه کعبه می بَرَد و آن دو را به خدا می سپارد ، چگونه هاجر در می یابد که اکنون اوست. به راستی اکنون،کسی صفا و مروه را هاجر می داند؟ 🔻یقینا فارغ از این سوال است. 💠@ziafat_andishe
🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋 (قسمت چهارم) وقتی ابراهیم‌هاجر و فرزند را به حکم‌پروردگار خود به جایگاه کعبه برد و آن دو را به خدا سپرد ،هاجر از این سوی دره به آن سو دوید تا مگر نشان آب و آبادی وآثار زندگی بیابد. و مگر یافت شد؟ تو خوب می دانی که در این سعی مادرانه هاجر ، هیچ نیافت. و فقط یک حاجی با تمام‌وجود ،سختی تحمل این تنهایی و بی پناهی را درک کرده؛ چرا که سعی او اکنون با وجود نسیم‌ دلنواز و خنک در فضای صفا و مروه ، باز هم خستگی دارد ،حاجی فقط باید راه برود ، آب خنک و هوای مطبوع او را مددرسان‌است.اما هاجر با درد تشنگی و تنهایی و گرما و اضطرار مادرانه و...چه کند؟؟ و عجب فاصله ای بین سعی هاجر و اکنون ماست!!! هاجر اکنون باید خسته شود؛ غر بزند و اهل بی صبری گردد: 🔹️که خدای این عالم‌کیست ؟ 🔹️و چه ابتلائاتی را می پسندد؟ اما ببینیم که چگونه هاجر ،اکنون در وقت_قرب خویش است؛ پس از سعی خود ، امید را از خلق بُرید و به رو کرد، ناگهان متوجه فررند گریان خود شد که از زیر پای او آب می جوشید.. و تجلی بود و نه چیز دیگر!!! که همه ساله تجدید عهدش واجب است. و اکنون می توان از ایمان به گفت و گفت؛ و باید گفت و نوشت؛ هاجر خوب دریافته است که ایمان به خدای ابراهیم ،یعنی ایمان به: امیدی که را می گشاید و همه پیش بینی های محاسبه گرانه را در هم میریزد‌. و نیز اکنون در همین نقطه: با با با همسر فرعون با مادر عیسی با همسر محمد صلی الله با فاطمه سیده نساء العالمین و با تبیین گر و جهاد گر کربلا ایستاده است. چرا که همه این ها سرآغاز تاریخی بودند که باآن ها روزهای تاریخ از تکرار در آمد‌‌. واکنون زن غزه ، نمی بیند؛ او می داند که در هم ریختن دنیای مدرن ، فقط در است. باید بیش تر بگوییم و بشنویم‌. 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: ✍ اگر را فضیلتی در میان است ،آن فضیلت در آن است که جرات و هر آن چیزی که جوابگوی او نیست را دارد. 🔻 و به راستی ،اکنون در طلب کدام فضیلت است که فضائل نماهای پوچ تاریخ مدرن را این گونه فرو می ریزد؟ اگر عالم مدرن امکان های فراروی بشر را به امکان های قابل و تکنیکی محدود کرد ، آن گونه که به صبرزدایی و امیدزدایی وانتظارزدایی موفق شد، اما خدای امروز دوباره آیه ای نازل کرد: و نفخت فیه من روحی.. آری به عالم دمیده شدو روح الله الموسوی الخمینی مبعوث شد تا ایات الهی دوباره با زبان او تلاوت شود؛ نسیم ایمان و امید وصبر وانتظار که با جانش یگانه بود، دوباره وزید و در عالَم متولد شد، زبانی که در افق آن ،تفکّر نیز متجلّی شد. تفکّری که آن را به تفصیل آورد و امروز باید تاریخ را از شنید، او اکنون و آسایش را به سُخره گرفته، به رفته که دائما خطری در کمینش است، و او این خطر را به جان خریده است. آیا چیزی جز ایمان شورمندانه تاریخ روح اللهی، می تواند زن غزه را طالب آن آزادی کند که باید هر لحظه خطرات را به جان بخرد و از هرگز پا پس نکشد؟؟؟ ... 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: ✍در راستای انقلاب اسلامی و تجربه بهترین عشق ، به این نکته نظر کنید که ایمان به خدا ایمان به است ،امیدی که ها را می گشاید و پیش‌بینی های محاسبه گرانه را در هم می ریزد. 🔰به راستی چگونه می توان ازفهم حقیقت انقلاب در‌ اذهان خود هم‌چنان پرسش گر باشیم و منتظر؟ پرسش ازحقیقتی که تاریخ درطلبش همواره درایمان و امید و انتظار،طی مسیر کرده وهر‌گاه در مسیر توحیدی خود همه امکان های پیش رو را منتفی دیده، آن چنانکه گویی که در فهم رایج با روبه‌رو شده است، تازه راه به سوی خدا هموار می گردد و وحضورخدا را زنده تر ازقبل می یابد. همان گونه که با خویش، اسباب آتشی را فراهم‌کرده بود تااو را بسوزانند،اما: 🔥یا نار کونی بردا و سلاما علی ابراهیم. آتش سوزاننده گلستان می شود و راهی مقابل ابراهیم گشوده؛ راهی که ابراهیم عازم آن است: انی ذاهب الی ربی سیهدین. من به سوی پروردگارم درحرکت هستم، می رود که مرا هدایت کند و که باید در آن قدم بگذارم را مقابلم‌ . اکنون در آستانه ، باید به این سنت الهی که در بطن تاریخ جاری بوده متذکر شویم‌که: حقیقتا انتخاب رییس جمهور،فقط انتخاب یک شخص نیست؛ بلکه می تواند لبیک به سنت توحیدی باشد که هر گاه عازم آن گردیم، حتی با وجود ناشناخته بودن آینده،اما می توان حرکت کرد و بت شکنانه در دل آتش دنیای مدرن استعمارگر،گلستانی را پیش روی خود دید. وانتخابات همان تجدید عهد با سنت های توحیدی است که تقدیر ملت ها در دل آن رقم‌خواهد خورد. 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دیدار امروز رهبری با مدال اوران ؛ خطاب به : 🔻خدا ان شاءالله عاقبت بخیرتان کند و های_زیادی به شما بدهد، این حرفایی که میزنند را نخورید.. بچه دار بشید، نه با زندگی کردن منافات داره ، نه با درس خواندن، نه با درس دادن . بچه دار شدن با هیچ‌کدام منافات نداره. 🔻و اگر امروز جامعه فرهنگی کشور، در استانه شکاف جمعیتی ،در تکاپوی افزایش رغبت فرزنداوری در بین زنان هست ، باید فقط در همین نقطه متمرکز شد و تمنای جرعه جرعه نوشیدن این افق حکیمانه را داشت که چگونه رهبری در مقابل یک دختر نخبه مدال آور ، او را هم چنان به دعوت می کند ؟؟!! در حالی که در فضای رایج جامعه و افکار عمومی، رشد دختر نخبه ، در توجه به مادری و فرزنداوری متوقف و از توجه به بُعد اجتماعی وعلمی وتحصیلی خود ، غافل می گردد. آیا می توان امروز به مادری این گونه اندیشید؟ شاید بتوان از ورطه به عنوان نقطه مقابل فرزند آوری ،با درنگ وتامل در این افق رهبری به سلامت عبور کنیم. 💠@ziafat_andishe
🎨 لوح | رهبر انقلاب: اگر به مندرج در توجه شود، خیلی از راهها برای ما باز میشود. بالاتر از ایثار جان، در مواردی ایثار عزیزان است.  علیه‌السلام در راه پروردگار، به دست خود عزیزی را قربان میکرد؛ آن هم فرزند جوانی که خدای متعال بعد از عمری انتظار به او داده بود. ۱۳۸۹/۸/۲۶ ✍ و تاریخ بشر با : 🔰و علم ءادم الاسماء کلها آغاز شد و بشر اهل معرفت به شد و ایینه آن ها گردید، و فقط انسان شان تاریخی یافت. بشری که از احسن التقویم خلق شد و سپس به اسفل السافلین در افتاد، باید این فاصله را طی کند و طی این فاصله در هر زمانی متفاوت است، چرا که او است و هر زمان هر چه را که بخواهد نمی شود و باید در توجه به تاریخ خود، عمل مناسب را بشناسد. به راستی اگر امروز در تمنای عید قربان، به این واقعه تاریخی توجه کنیم ، کدامین برای ما گشوده خواهد شد؟ یقینا مادران و همسران شهداء همان ابراهیم و هاجرهای متمثل امروز هستند؛ و در این راه ، چه خوب حکمت یاب شده است، نگاه تاریخی او به عید قربان ، او را در حکمت یابی به شهید پروری رسانده ، همان‌گونه که ابراهیم چون خلیل بود واهل خُلَّت ، شرط دوستی و بندگی را به جا اورد و مهیای قربانی فرزند شد، او عهده دار عهدی شد که تا ابد، تجدید عهدش برای حاجیان واجب شد . وامروز از کسی را بیشتر اهل خُلت و دوستی خدا می توان یافت؛ آن گونه که و مهیای باشد؟ او ابراهیم تاریخ است. سلامُُ علی ابراهیم. 💻 Farsi.Khamenei.ir 💠@ziafat_andishe
‌ 🔸 دعوت به اندیشه 👤گفتگوی استادطاهرزاده ودکترموسی نجفی 🔹 پیرامون کتاب گسست تاریخی و شرق شناسی(اثر دکتر رضا داوری اردکانی) 📆 سه شنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳ 🕠 ساعت ۹ صبح 📍مکان: خانه مشروطیت اصفهان @soha_sima 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حال خونین دلان که گوید باز وز فلک ،خونِ خُم که جوید باز از چشم می پرستان باد اگر برویَد باز هر که چون لاله کاسه گردان شد زین جفا به بشویدباز نگشاید دلم چو غنچه اگر ساغری از لبش نبوید باز بس که در پرده چنگ گفت سخن ببرش موی تا نموید باز گرد بیت الحرام خُم حافظ گر نمیرد به سر بپوید باز 🔰خانم الهدی ،همسر ،چند روز اخیر با نمایش این تصاویر و موسیقی مناسبِ آن ها، با ما سخن گفتند. : باید دوید و باز هم دوید و اگر در این شرایطِ تاریخی کس دیگری را هم نیافتید و ماندید، بدانید در این راه حتی از تنهایی خود هم می‌برید ؛ زیرا در هستید که دارد. دویدنی شبیه دویدن علیه السلام در راهی که راه اطاعت از حضرت حق و دور شدن از معصیت الهی بود. دویدنی که تنها در مسیر دویدن، ، می‌شود. ✍و به راستی در این هیاهوی ، و نزاع برسر دوگانه های پیش رو،می توان کمی داشت تا از خود بپرسیم: اگر اکنون ،حتّی بنا بر گفته های دشمن شادکنِ بعضی داوطلبان در ایام تبلیغات،دچار تنگناهای اقتصادی ،معیشتی،فرهنگی ...باشیم، آیا جز دویدن در مسیر ارمان های انقلاب، راهی برای باز شدن این درهای بسته شده وجود دارد؟ وایا راه رییسی، مسیری جز دویدن یوسف وار، درسختی و تنگنای یاس مردم‌از انقلاب بود تا بازشدن درهای به ظاهربسته را مردم به نظاره بنشینندو در تشییع باشکوهش، این دویدن های بی اَمان مقدر شد. اکنون فقط یک انتخاب نیست،بلکه ایمان به سنتهای تاریخ توحیدی است. 💠@ziafat_andishe
پس از مدت‌ها و سالیانی دراز آمده‌ام تا به شما سلام کنم؛ به شمایی که خود را نامیدی؛چه ساده و چه عمیق!!! و همین انتخاب حکایت ازعهدیست که آن را به عهده گرفتیدواین نام را نیز مناسب تجدید عهدتان یافتید. به راستی کدامین عهد را عهده‌دار شدیدکه اینگونه خودگشتید؟ آیا می‌توان فراترازسطورِ کتاب‌هایتان،به آنها بیندیشیم؟؟؟ بین السطوری که در آن،حجاب از تفکرتان پس می رودوعزم شما رخ می نماید. عزمی که جزم کردید تا پرده‌ای روی رویای دیده شده برای آینده زن در افق رضاخانی بکشید و از طرفی به گذشته ای که برای اکنون و فردای زن کافی نیست، عمیق‌تر نگاه کنید و آن‌عهد گذشته را تازه گردانید. چگونه می‌توان اکنون این جملات را در توجه به تفکر شما جرعه جرعه نوشید: 🔻از معاصرین دوره من را نیافتم که برایم ممکن باشد برای او کلمه‌ای از آنچه که در و وجود داشت را بتوانم اظهار کنم و نکردم !!! () و خداوند بر قلب تو چه حقایقی را القاء کرده بود که تو برای شنیدنش از معاصرین، گوشی را شنوا و مَحرمِ آن نیافتی؟؟؟ ما اکنون پس از سال ها ، در تمنای تفصیل تفکر شما،عزم‌سفربه عالَم شماکرده ایم، عزم کرده ایم که شمارا تجربه کنیم اما نه درطلب فهم گذشته که در تمنای درک که درآن حاضر بودید؛ افقی که با همنواست ونوید ای دیگررا می‌دهد؛ ما اکنون نظاره گر هستیم که با آن همواره درسرآغازید ومگر وجود،پایان پذیر است؟ و زن امروز نیزچشم انتظاراست؛ از جنس آنچه به قلب شما خدا نازل کرد‌. (۱) 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا می توان این سوال را از مسلمانان صدر اسلام‌پرسید : که مگر نشنیدید رسوال الله ، است ؟پس شما نیز هستید ، پس چگونه است که شما فراخوان خدا را که برای شما اراده کرده بود تا امت وسط و شاهد بر مردم باشید، درک نکردید و به عنوان از عهده کاری که در به عهده گرفتید و در شدنی بود بر نیامدید؟؟؟؟ ایا میتوان با گوش دل این پاسخ تاریخی رابشنویم: ما گرفتار تعصبات جاهلیت شدیم نژاد گرایی مانع حضور بر ما شد و کار به تقابل عرب و عجم رسید، عجم ها غیر خودی شدند ،مسلمان باشند یا نباشند. گویی امت وسط در انتخاب خلیفه ، از عالَم عهد خود با پیامبر خارج شدند و با شعار ، مسیر تاریخ را در رویگردانی از امیرالمومنین (علیه السلام)تغییر دادند. حال در این سفر تاریخی ، به اکنون خود بنگریم: اگر مسلمانان صدر اسلام نتوانستند در بستر تاریخی که با پیامبر شروع شد، آن را از بین ببرند، می شود ما اکنون در بستر انقلابی که با خمینی آغاز شده ، بر دوگانه های ؛ اصلاح طلبی و اصولگرایی؛ اجرایی و عملیاتی؛ تندرو و میانه رو ؛ فائق آییم؟ مانند مادری که فقط نگران فررند است و در این نگرانی از همه چیز خود می گذرد،تا مبادا فرزندش دو نیم شود، کاری که نامادری به آن رضایت داد؛ ما نیز اکنون فقط دل نگران گفتمان انقلاب باشیم و متوجه حضور انقلاب در درون تک تک خود باشیم ، در این هنگام ما نسبت به آنچه ما را در بر گرفته است پرسشگریم . پس در طلب این پرسش ،می توان سخن انقلاب را بی صدا شنید ومسیر بهترین انتخاب را برای خود هموار کرد. 💠@ziafat_andishe