eitaa logo
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
399 دنبال‌کننده
238 عکس
142 ویدیو
11 فایل
🌹ضیافتی اندیشه ورزانه به نام حضرت مادر سلام الله علیها . 📩راه ارتباطی جهت پیشنهادات خوب شما رفیقان طریق: @Beshnoazzan
مشاهده در ایتا
دانلود
واگر رهبر انقلاب در یکی از حساس ترین زمان های تاریخ جهان، دانشجویان ایالات متحده را هم‌ چنان با دعوت به فکر و تامل در پدیده های امروز جهان می کنند ، و در جمله پایانی هم آنان را دعوت به می نمایند ، ما باید چه بگوییم‌ ،آن گاه که در گنگی زبان ها و ناتوانی از شنیدن های همدیگر ، باز هم‌تمنایی برای هم زبانی با قرآن نداریم!!! و به‌ راستی آن گاه که کودک و زن ومرد غزه ، ایمان به وعده های الهی را با قرائت آیات الهی به ما متذکر می شوند: حسبنا الله و نعم‌الوکیل. خوب است که قدری ساده عبور نکنیم: توجه به تفکر و تاریخ در قرآن کریم می توانست به پدید آمدن نوعی بینجامد ، (و تاریخ در قران چیزی جز تذکر به وعده الهی و عبرت از آنچه که قرآن ذکر می کند، نیست.) و گرچه تاریخ اکنون ،هم ،جهانی است؛ اما این جهانی بودن ذیل غرب و تجدد کجا و جهانی شدن در ذیل تفکر قرآن کجا؟ تاریخ جهانی در ذیل تقدیر قرآن ،تاریخ حکومت اسمای الهی است و آدم در این تاریخ می تواند با شناخت اسماء الهی،خود مظهر اسمی از اسماء در آن زمان گردد. وچگونه انسانِ غافلِ امروزی در و خود، می تواند به تاریخ و به اسماء الهی و حقیقت های زمان خود توجه نماید ؟ و این غفلت عمیق انسان ، که همان غفلت از سیر حوادث تاریخش است، همان است وچه بلایی است بی تاریخی؟؟!! اکنون در تمنای آن نگاهی به قرآن هستیم که در آن بتوان تذکر و عبرت و تفکر را یافت‌. تذکر به این که چه هستیم؟ مساله امروز ما در مواجهه با آینده چیست؟ راهمان به کدام سمت است؟ و به کجا منتهی می شود؟ و برای این تذکرها ضروری است و در این هم زبانی ، چه قدر به که زبان تفکر است اندیشیده ایم؟ ما در ظهور برای طی راه آینده خود هستیم. زنانی که خود هستند، فلذا هم زبان همه تاریخند. 💠@ziafat_andishe
و اگر ها با مأنوس بشوند، بسیاری از مشکلات جامعه خواهد شد؛ چون انسانهای نسل بعد در پرورش پیدا میکند و زنِ آشنای با قرآن و مأنوس با قرآن و متفاهم با مفاهیم قرآن، خیلی میتواند در تربیت فرزند تأثیراتی داشته باشد و امیدواریم ان‌شاءالله به برکت این حرکت عظیم شماها، فردای جامعه‌ی ما بمراتب از امروز قرآنی‌تر باشد. @ziafat_andishe
🔰سوره مبارکه البقرة، آیه ۱۵۵: وَلَنَبلُوَنَّكُم بِشَيءٍ مِنَ الخَوفِ وَالجوعِ وَنَقصٍ مِنَ الأَموالِ وَالأَنفُسِ وَالثَّمَراتِ ۗ وَبَشِّرِ الصّابِرينَ﴿۱۵۵﴾ قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش در مالها و جانها و میوه‌ها، آزمایش می‌کنیم؛ و بشارت ده به استقامت‌کنندگان! 💠@ziafat_andishe
جهان در افق قرآن: پیروزی نهائی حق، در کارزار حق و باطل: دشمن غالباً نشانه‌ی 🔻ضعف و بی‌تدبیری اوست. به صحنه‌ی فلسطین و بویژه بنگرید. حرکات بیرحمانه و دژخیمانه‌ی دشمن در غزه که نظیر آن در تاریخ ظلمهای بشری کمتر دیده شده است، نشانه‌ی ضعف او در فائق آمدن بر آن مردان و زنان و جوانان و کودکانی است که با دست خالی،‌ در برابر رژیم غاصب و پشتیبانش یعنی ابرقدرت امریکا ایستاده و خواسته‌ی آنها را که رویگردانی از دولت حماس است زیر پای خود افکنده‌اند. 🔻 درود خدا بر آن ملت مقاوم و بزرگ. 🔻مردم غزه و حکومت حماس این را معنی کردند: «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‌ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الأَْمْوالِ وَ الأَْنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ *الَّذِینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ *أُولئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ» و «لَتُبْلَوُنَّ فِی أَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ وَ لَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ مِنَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا أَذیً کَثِیراً وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا فَإِنَّ ذلِکَ مِنْ عَزْمِ الأُْمُورِ» پیروز نهائی در این کارزار حق و باطل، جز حق نیست و این ملت مظلوم و صبور فلسطین است که سرانجام بر دشمن پیروز خواهد شد «وَ کانَ اللَّهُ قَوِیًّا عَزِیزاً ». همین امروز هم علاوه‌بر ناکامی در شکستن مقاومت فلسطینیان، در عرصه‌ی سیاسی با دروغ در آمدن داعیه‌های آزادی‌طلبی و دموکراسی‌خواهی و شعار حقوق‌بشر، شکست سختی بر آبروی رژیم امریکا و بیشتر رژیم‌های اروپائی وارد آمده است که به این زودی قابل جبران نخواهد بود. رژیم بی‌آبروی صهیونیستی از همیشه روسیاه‌تر و برخی رژیم‌های عربی نیز در این امتحان عجیب، بازنده‌ی تتمه‌‌ی آبروی نداشته‌ی‌ خودند. وَ سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ. پیام رهبری به کنگره ؛۱۳۸۷/۰۹/۱۷ 💠@ziafat_andishe
آن روزی که آیه: وَلَنَبلُوَنَّكُم بِشَيءٍ مِنَ الخَوفِ وَالجوعِ وَنَقصٍ مِنَ الأَموالِ وَالأَنفُسِ وَالثَّمَراتِ ۗ وَبَشِّرِ الصّابِرينَ﴿۱۵۵﴾ قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش در مالها و جانها و میوه‌ها، آزمایش می‌کنیم؛ و بشارت ده به استقامت‌کنندگان! (۱۵۵ بقره) بر پیامبر عزیز نازل شد همه فهمیدیم که عالَم ما عالَم ابتلاست و بحران‌ها حتماً و حتماً جزئی از زندگی بشرند( لام تاکید و نون مشدد در لَنبلونَّکم هر دو نشان حتمی بودن هستند) 🔻اما آیا هیچ وقت عالَم، بحرانی به این را به خود دیده است ؟ باید به تاریخ نگاه کرد ؛هیچ وقت این همه جنگ و جنایت و این همه (بی خردی )در جامعه انسانیت را دیده‌ایم؟ گویی مدرنیته در ابتدا با شوق ، ما را به مدینه فاضله‌ی خود بنیاد دعوت کرد و در ادامه و در ناتوانی خود و ورود به دوران پست مدرن، سایه بحران‌ها را بیش از پیش در خود دید . به هر گوشه عالم که نگاه می‌کنیم بی‌سامانی و بحران زدگی را می‌بینیم. روزی گفته: نقطه پایان یک دوران بود و راست می‌گفت ،آشویتس نقطه پایان بود بر رویای خیالی اوتوپیایی. اما آشوویس هم بود ،کافیست درباره غرب و مدرنیته جستجو کنیم؛ خواهیم دید که آشویتس چیز اتفاقی نیست، آشویتس زندان مخوف هیتلر و نازی‌هایی بود که اِسماََ برای کار اجباری ساخته شده بود اما رسماََ یک مخوف بود. اگر امروز جامعه غربی، کاملا حساب شده هیتلر و آشویتس را بهانه حمله یهودیان صهیونیسم به و کرده، اما باید دانست که آشویتس، و است . فقط یک حادثه و اتفاق خاص مربوط به جنگ‌جهانی دوم نبود. .هیتلر مثل همه بود و مشتی از خروار غرب ،فقط او به چشم‌آمد تا برایش فیلم بسازند و رمان بنویسند . سایر جنایتکاران تا قبل از در سایه بودند ،آشویتس نمادی است برای پایان قرن ۱۸ و همه ادعاهای این تمدن فرسنگ ها دور از تمدن. و پس از آن همه جای دنیا آشویتس ها بر پا شد : ویتنام و ژاپن و افغانستان و عراق و و بحرین و یمن ولبنان و سوریه... و اکنون در فلسطین و غزه هم آشویتسی متوحشانه با هیتلرهای دیگر برپا هست، آتش سوزی در ، چیزی جز ادامه همان آشویتس ها و نمایش ذات غرب نیست. و به راستی، غرب ، امروز دیگر از کدامین و و دم می‌زند ؟ 🔻و اصلاََ دادگاه کجاست؟ اکنون باید فیلم ساخت و رمان نوشت تا این مظلومیت را به عالَم نشان داد؛ و فریبندگی و دروغ بودن ذاتی شعارهای غربی را به وضوح بیش از پیش به عالم معرفی کرد. و ما چه ساده اندیشانه و یا غرض ورزانه ، در تمنای برای ، را از این دنیای سیاست ورزِ مکّار طلب داشتیم!!! برداشتی آزاد از : مقاله و جلسه 💠درتمنای در: 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در آیینه (۱) داغ ‌های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم؛ چرا که ما امت آخرالزمانیم، و رحمة الله علیه، میراث‌ دار همه صاحبان بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر، در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیامبری مبعوث نمی ‌شد و هیچ منذری نمی‌آمد، خمینی، میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و او بر دل ما، داغ همه اعصار است، داغی بی‌ تسلی. 💠@ziafat_andishe
داغ در آیینه (۲): دست ما اگر به نخل بلند وجود او ( حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه) نمی‌ رسد، دست خمینی که می‌ رسید. او آمد تا معنای «» را به این امت بیاموزد، در آینه وجود خود که اسوه مصادیق منتظران بود. و اکنون، دیگر دور افلاک را مرادی نیست جز آنکه منتظر مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد. امام رحمة الله علیه به ما آموخت که 🔻«انتظار در مبارزه است» و این بزرگترین پیام او بود، و پس از او، اگر باز هم ما را زنده می‌ دارد، همین است که برای ظهور آخرین حجت حق مبارزه کنیم. ✍و به راستی و یمن و جبهه ،اکنون در وسط میدان مبارزه ،امیدوارترین و منتظرترین انسان های تاریخ نیستند؟ 💠@ziafat_andishe
داغ در آیینه (۳): امام رحمة الله علیه به ما آموخت که 🔻« را با مبارزه جمع کنیم» و خود، بهترین شاهد بود بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است، و از این پس، دیگر چه داعیه‌ ای می ‌ماند برای آنان که عرفان را به مثابه امری کاملاً شخصی، بهانه واماندگی خویش می‌گرفتند؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت را با مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما می‌ دانستیم که جهاد اصغر، شرط لازم جهاد اکبر است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته ‌اند. ✍اکنون دیگر عرفان‌ ناب را نه در مسجد و خانقاه و معبد که در میدان مبارزه باید جست ،که آن‌جا اوج‌ هم می گیرد ؛ و نه فقط میدان‌ مبارزه که عرصه نیز اکنون میدان مجاهده فرزندان روح الله است. و چگونه می توان سیاستِ رایجِ متولد و پرورش یافته در عالم غرب را این گونه قداست بخشید و قدسی کرد ، آن گونه که مردم در تشییع یک ،شدیدا حس و و دارند؟ 💠@ziafat_andishe
داغ در آیینه (۴): اکنون، این ماییم و امانت او. دست از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و برادرش و تلمیذ مدرسه ‌اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول‌ الله صلی الله علیه و آله و سلم، ظهر حکومت اسلام  به غروب خونین شهادت حسین بن علی و «شب بی ‌قمر غیبت» انجامید، این بار، امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این، خود نشانه‌ای است بر این بار بشارت که خداوند اراده کرده است تا حزب ‌الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند. ✍و اگر بر پای ماندن فقط در ممکن است، واگر عهد هر تاریخی مناسب آن عصر است، و اگر انقلاب اسلامی اکنون پدیده تاریخ است، پس باید و را بنویسیم. تقوا دیگر فقط یک صفت دینی و اخلاقی شخصی نیست؛ اکنون تقوا یعنی مراقبت سخت از ساحت تفکری که درآن باید عهد خود با رهبری را دائما تجدید کرد تا برای اکنون و آینده خود یابی و اهل راه شوی. و این تفکر، راه بی پایانی است‌که فقط صبر می طلبد و انتظار وامید . صبر وانتظاری که در ،خود را یافته اند... 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍خمینی از شروع کرده بود که می توانست عالم را محضر خدا بداند. واز شروع کرده بود که قرآن را آن قدر تلاوت کرد که ما نیز به آن ایات مومن شدیم‌ و موقِن؛ ان‌تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامنا کم من فئه قلیله غَلَبت فئه کثیره باذن الله و ما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی و در این رسالت رسولانه را یافته بود واز خود شروع کرده بود که راه انتخابی او برای اکنون وآینده به سیاستی غیر از سیاست رایج رسید، چرا که سیاست، پیشه او نبود بلکه عین دیانتش بود فلذا می گوید: 🔻والله اسلام‌همه اش سیاست است. و در این راه ، زبان تاریخیش با لحن توحیدی به عجایب باز می شود: امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. علم و سیاست و عرفان در وجودش همه با جان او یگانه شده بود ، جانی که به نور توحیدی منور بود. و اکنون ترس و خوف دختران و زنان امروز از چیست؟ خوفی که او را بی قرار کرده و در طلب خانه و خانمانش ،خود را رهسپار راه هایی میکند که بی راهه است و از خود دورتر می شود. 🔻شاید در این‌کلام‌ امام بتوان برای زن تاریخ و استاد و معلم و روحانی و پدر و مادر و.... تذکری برای هریک یافت که : ایا ما از خودمان شروع کرده ایم تا در این پوچی و بی معنایی و بی ایندگی تاریخی بشر، آینده و امنیتی را درک کنیم‌ تا تعلقی پیدا کنیم؛ آن گاه حتما عزم و همت ما در طلب این‌آینده نیز قدرت می یابد. و امروز در این شروع از خود، می تواند در سرآغاز تاریخ حاضر شود آنگونه که حیات و معنا به زندگی بشر برگردد ان گونه که خوف ها جایش را به استقبال از اینده خواستنی خواهند داد. 💠@ziafat_andishe‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یقینا در مکتبی که 🔻پیگیری امور مردم است، سیاست و دموکراسی هم چیزی غیر از مفهوم رایج است. در سیاست رایج حفظ قدرت یک اصل است و کرسی ریاست جمهوری ، کرسی سیاست و قدرت وثروت است . اما سیاست در مکتب روح الله ، کرسی مراقبت از خود با امامش است. او رای مردم‌را در قاموس انقلاب می بیند که دائما اورا به بی قراری بیش تر و بیش تر می کشاند و چگونه است که در این بی قراری ، خستگی ناپذیر است. گویی رییسی مفاتیح الجنان انقلاب را بازنویسی کرد . این‌چند خط را شاعرانه فقط بخوانید: باید را تاریخی نوشت ،باید جلد دیگری به اضافه کرد ؛ جلد دیگری با خوانش ؛ تا تعقیبات نماز ما فقط به خوانش شیخ عباس قمی و ایت الله جوادی املی نباشد، بلکه در سیره رییسی ،تعقیبات نماز 🔻پیگیری امور مردم ذکر شود. آن قدر اهل مجاهدت و تلاش مظلومانه و صبورانه و مقتدرانه وامیدآفرینانه بودکه امروز (۱۴۰۳/۰۳/۱۴)رهبر انقلاب برایش‌بگوید: 🔻دلم برای رییسی سوخت. و امروز زندگی و حیات ،فقط در همین کار انقلابی مجاهدانه رییسی وارانه است وگرنه در بی معنایی خود از چیزی به چیز دیگر واز کسی به کس دیگر واز جایی به جای دیگر در فراریم. 💠@ziafat_andishe راه ارتباطی هم راهان فرهیخته : 📩@Beshnoazzan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب، امروز در حرم مطهر امام خمینی: 🖤  بعد از فقدان رئیس جمهور عزیز همه جریان‌ها از خدمات او حرف میزنند؛ دلم برای رئیسی سوخت، در زمان حیات او یک کلمه حاضر نبودند از این حرفها بزنند 🗓 ۱۴ خرداد ۱۴۰۳؛ سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی 🖤 مطلب مرتبط: صفحه ویژه «رئیسی عزیز» farsi.khamenei.ir/shahid-raisi 💠@ziafat_andishe
گویا حدیث نفس ما پس از رییس جمهور شهید رامی توان کمی با این زبان گفت: حکایت رفتن ها ونرسیدن هایمان، حکایت بی معنایی نمازهایم، حکایت بی شرری جانم، حکایت گوش گرانم، حکایت.... شب و روزم گذشت به هزار آرزو نه رسیدم به خویش ، نه رسیدم به او نه سلامم سلام ، نه قیامم قیام نه نمازم نماز، نه وضویم وضو دل اگر نشکند به چه ارزد نماز نه بریز اشک چشم، نه ببر آبرو نه به جانم شرر، نه به حالم نظر نه یکی حسب حال، نه یکی گفتگو نه به خود آمدم، نه ز خود می روم نه شدم سربلند ، نه شدم سرفرو همه جا زمزمه ست، همه جا همهمه ست همه جا "لاشریک..."،  همه جا " وحده..." نبرد غیر اشک ، دل ما را به راه نکند غیر آه، دل ما را رفو نشوی تا حزین هله با می نشین هله سر کن غزل، هله تر کن گلو به سر آمد اجل، نسرودم غزل همه اش هوی و های ،همه اش های و هو هله امشب ببر به حبیبم خبر: 🔹️که غمش مال من،که دلم مال او هله از جانِ جان چه نوشتی؟ بخوان ! هله گوشِ گران! چه شنیدی؟ بگو ! بِبَریدَم به دوش، به کوی می فروش که شرابم شراب، که سبویم سبو شاعر : استاد 💠@ziafat_andishe راه ارتباطی با کانال: 📩@Beshnoazzan
رهبری در بزرگداشت سالگرد امام : دلم برای رییس سوخت. و سهم من وتو از این سوختن چیست؟ 💠@ziafat_andishe
✅ بخشی از نامه عرفانی (ره)، به خود : دخترم! در رفع حُجُب [موانع راه سلوک به سمت خدا]، کوش نه در جمع کتب. گیرم کتب عرفانی و فلسفی را از بازار به منزل و از محلی به محلی انتقال دادی یا آنکه نفس خود را انبار الفاظ و اصطلاحات کردی، و در مجالس و محافل، آنچه در چنته داشتی عرضه کردی و حضار را خود کردی و با فریب شیطانی و نفس اماره خبیث تر از شیطان، محموله خود را سنگین‌تر کردی و ملعبه ابلیس مجلس آرا شدی، و خدای نخواسته به سراغت آمد که خواهد آمد. 💡آیا با این محموله های بسیار، به حجب افزودی یا از حجب کاستی؟ خداوند «عزوجل» برای بیداری علما، آیه‌ی شریفه 📜 «مثل الذین حملوا التوراة...» [سوره جمعه/ آیه 5] را آورده تا بدانند انباشتن علوم گرچه علم شرایع و توحید باشد از حجب نمی‌کاهد، بلکه افزایش دهد و از حجب صغار (=حجاب‌های کوچک)، او را به حجب کبار (=حجاب‌های بزرگ) می‌کشاند. 🔹️ نمی‌گویم از علم و عرفان و فلسفه بگریز و با جهل عمر بگذران، که این است!!!. 🔷️می‌گویم کوشش و مجاهده کن که انگیزه، الهی و برای دوست باشد. و اگر عرضه کنی، برای خدا و تربیت بندگان او باشد، نه برای ریا و خودنمایی که خدای نخواسته، جزو علمای سوء شوی که بوی تعفنشان اهل جهنم را بیازارد. 📚 عرفانی امام خمینی(ره)، به عروس خودشان، خانم دکتر 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 : امام(ره) حرف نزد اما همه مردم را صدرایی کرد. و در ادامه به بیانات رهبری در مورد توجه کنیم : در زمان ما، بزرگ‌ترین کسی که «» کرد امام راحل بود، و بزرگ‌ترین کاری که با «جهاد تبیین» انجام گرفت، کاری بود که امام بزرگوار ما انجام داد. امام راحل با «جهاد تبیین» کاری کرد که دیگران با هیچ وسیله‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاریِ دیگری، نه میتوانستند بکنند، نه امیدش را داشتند که بکنند؛ امام با و با [این کار را کرد]؛ «جهاد تبیین» این است. [امام] از روز اوّل نهضت شروع کرد به ، تا روزی که آمد اینجا در بهشت زهرا گفت من تو دهن این دولت میزنم و دولت تعیین میکنم؛همه با «جهاد تبیین» بود.(۱۴۰۲/۱۰/۱۳) ✍اگر همه ساله در ۱۴ و ۱۵خرداد،به استقبال بزرگداشت مقام ویاد امام خمینی می رویم ، یقینا این بزرگداشت ، همان تعظیم راه و رسم امام می باشد. و آیا راه امام چیزی جز همان رجوع به عالَم فکری واندیشه او است؟ و اندیشه صدرایی امام چگونه توانست در ژرفای وجود مردم ودر سطحی وسیع و گسترده نافذ گردد و با آن ها شود؟ ما اکنون در جست و جوی هستیم ، زبانی که در عین سادگی ، اما عمیق بود و راه تفکر برای طلب حقیقت را می گشود. 🌿@matalebevijeh🌿 💠@ziafat_andishe
یک نکته مهم که از از پر حکمت امام به عروسشان ، قابل تامل است: 🔰.....نمی گویم از و و بگریز و با جهل عمر بگذران که این است .... چگونه امام عروس خود را از انحرافی خاص بر حذر می دارند؟ انحرافی خاص که همان از علم و فلسفه و عرفان است.. و مگر به ساحت عرفان و فلسفه چیست‌که گریزش انحراف است؟ گفت وگو از فلسفه وعرفان آن گاه برای ما ارزش اندیشیدن را دارد که حواسمان باشد امام چگونه توانست سرآغاز تاریخی باشد که تا قبل از او هم‌سلکان و هم طریقان او به تکرار روزهای عادی و درس های رایج در حوزه مشغول بودند. انقلابی که تقریبا تمام‌مورخان و حتی غیر مورخان در باره تاریخی بودنش به توافق رسیده اند. یقینا امام برای ، داشت ، نه از نوع طرح های مدرن حسابگرانه مدیریت شده، بلکه طرحی که در هم نوایی و هم‌زبانی با وجود و زمان و عالم در افکند و این طرح در تاریخ محقق شد. طرحی که فقط محقق می شد و این جاست که بر باید تامل داشت. نقش تفکر فلسفی عرفانی امام در زبان ایشان چه بود؟ اگر بودن یعنی دارای زبان هم زبانی با مردم بودن؛ پس باید از گفت و به نقش در شکوفایی تفکر فلسفی پرداخت تا بتوانیم در عصر گنگی زبان ها و گوشهای ناشنوا از شنیدن، به استقبال عالَمی برویم که درآن بتوان با هر عقیده و هر مسلکی با هم دیگر آن گونه گفت وگو کنیم که فراتر از و باشد. و زن میتواند با ، اینده باشد. یک نکته مهم که از ا نامه‌ی پر حکمت امام به عروسشان ، قابل تامل است: .....نمی گویم از و و بگریز و با جهل عمر بگذران که این است .... چگونه امام عروس خود را از انحرافی خاص بر حذر می دارند؟ انحرافی خاص که همان از علم و فلسفه و عرفان است.. و مگر به ساحت عرفان و فلسفه چیست‌که گریزش انحراف است؟ گفت وگو از فلسفه وعرفان آن گاه برای ما ارزش اندیشیدن را دارد که حواسمان باشد امام چگونه توانست سرآغاز تاریخی باشد که تا قبل از او هم‌سلکان و هم طریقان او به تکرار روزهای عادی و درس های رایج در حوزه مشغول بودند. انقلابی که تقریبا تمام‌مورخان و حتی غیر مورخان در باره تاریخی بودنش به توافق رسیده اند. یقینا امام برای ، داشت ، نه از نوع طرح های مدرن حسابگرانه مدیریت شده، بلکه طرحی که در هم نوایی و هم‌زبانی با وجود و زمان و عالم در افکند و این طرح در تاریخ محقق شد. طرحی که فقط محقق می شد و این جاست که بر با باید تامل داشت. نقش تفکر فلسفی عرفانی امام در زبان ایشان چه بود؟ اگر بودن یعنی دارای زبان هم زبانی با مردم داشتن؛ پس باید از امام گفت و به نقش در شکوفایی تفکر فلسفی پرداخت تا بتوانیم در عصر گنگی زبان ها و گوشهای ناشنوا از شنیدن، به استقبال عالَمی برویم که درآن بتوان با هر عقیده و هر مسلکی با هم دیگر آن گونه گفت وگو کنیم که فراتر از و باشد. و زن می تواند با ، آینده ای باشد که آن جا همه به هم‌گوش فرا می دهند . شنوای سخن دختران و زنان امروز: 📩@Beshnoazzan میز گفت وگوی دختران و زنان امروز: 💠@ziafat_andishe
نزدیک نیمه شب بود آقا پرسید آیا به راهم ایمان داری؟ خانم به صراحت گفت، می‌ترسم اما به عقل و ایمانت ایمان دارم. با این حال نمیدانم چه در سر داری. -اگر اقدامی نکنیم ایران را به یکی از استان‌های اسرائیل تبدیل می‌کنند و فاتحه اسلام را می‌خوانند. - آنها خیلی قدرت دارند از شما و یک مشت طلبه چه کاری ساخته است؟ - من تنها نیستم. بیست و پنج میلیون آدم در ایران، اسلام را می‌خواهد. من فقط هستم. وسیله و وظیفه‌ای هم جز سخنرانی و اعلامیه دادن ندارم. کافی است یک نفر از حرف بزند، مردم خودشان می‌دانند چگونه از دین و کشور خود حمایت کنند. مگر ندیدی که امروز از سراسر ایران آمده بودند؟ آیا آمده بودند حرف‌های یک طلبه رابشنوند؟ نه، آمده بودند بگویند که ما اسلام را می‌خواهیم. - پس به راهی که انتخاب کرده‌ای ایمان داری؟ -با توکل به خدا، آری. بخشی از گفتگوی امام انقلاب با همسرشان، در شب بعد از سخنرانی امام درباره حادثه 🔻در جست وجوی 🔻 گروه فرهنگی پُرسا↙️ @porsa_andishe 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنان خانم دکتر علم‌الهدی همسر شهید آیت‌الله رییسی ⚡️: ✍️راستی را! در کدام مکتب است که چنین زنانی پرورده شده‌اند که در اوج چنین مصیبتی، این چنین وسیع در جهان انسانیت حاضرند؟ آیا حکایت وسعت انسان و انسانیت در آینه چنین بانوانی اشاره به حضور متعالی انسان در مکتب نبوت و معنویت نیست؟ هر اندازه بخواهیم از محتوای چنین کلماتی سخن بگوییم کم گفته‌ایم، مگر آن‌که دوباره به آن سخنان گوش فرا دهیم تا معلوم شود ریشه ما مربوط به کدام قبیله و تبار در تاریخ می‌باشد و فردای ما چه فردایی می‌باشد وقتی اکنون ما این اندازه اصیل است.☘️ 🌼🍂 🍂🌼 -------------------------<><> 🌼@matalebevijeh -------------------------<><> ✍با هربار شنیدن این کلمات ،کلام امام طنین افکن می شود؛آن گاه که امام فرمود: مربی انسان ها زن است، سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است. مبدا همه سعادت ها از دامن زن بلند می شود. ما نهضت خودمان را مرهون زن ها می دانیم.مردهابه تبع زن ها در خیابان می ریختند. زن یک همچو موجودی است که می تواند یک قدرت شیطانی را بشکند. 📚جلدهفتم صحیفه امام، صفحه۳۳۸ 🔷️آیا برای جامعه ایمانی و انقلابی ما، فرصتی پیش آمده است تا این گونه زن را ببیند تا به درک حضور حقیقی او که همان و است نائل گردد؟ و شنیدنی است آن گاه که طنین کلام‌امام را شنوا گردیده وخود می گردد. آن قدربرای گوش گران تاریخ راهگشاست که شاعرومتفکر وفیلسوف نیزفقط در پناه این زبان می توانندحرفی داشته باشند. 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(قسمت اول) ضیافت قرآن با روایت علامه طباطبایی: اگر ابراهیم را پدر مسلمین خوانده بدین جهت است که او اولین کسی است که برای خدا اسلام آورد همچنان که قرآن فرمود: اذ قال له ربه اسلم قال اسلمت لرب العالمین. و نیز از آن جناب حکایت کرده که گفت:فمن تبعنی فانه منی که از ترکیب این دو آیه به دست می‌آید تمامی مسلمانان دنیا ازهرجا که باشند و از اویند. (ایه ۷۸ سوره حج) 📚تفسیر المیزان ،علامه طباطبایی واز خود می پرسم که این احساس خویشی و خویشاوندی با پدرم‌ را کجا باید جست وجو کنم؟ گویی هرچه ما از سیر به خانه حقیقت خویش غافل شدیم، از پدرمان دور افتادیم و این دورافتادگی هم‌تاریخی است. ایا می توان از آزمایش ابراهیم‌گفت آن گاه که از خوابش به اسماعیل می گوید: انی اری فی المنام انی اذبحک ،فانظر ماذا تری؟ قال یا ابت افعل ماتومر ،ستجدنی ان شاالله من الصابرین. حج ، تذکر هرساله به سر گذشت و آزمایش ابراهیم و هاجر واسماعیل است. او به استقبال دشوارترین آزمون عشق رفت ، آزمونی که پس از او در ‌کربلا دشوارتر هم شد. به اوفرمان قربانی فرزندی می رسد که پس از سالها انتظار و با خون دل پروردن به جوانی رسیده است. و او بدون تردید و درنگ و آزاد از این تعلق پدرانه ، اطاعت کرد . و عجباکه در این آزمایش فقط ابراهیم‌ طی طریق نکرد که اسماعیل و هم همراه او بودند. و مگر هجرانِ فرزند، برای مادر آسان است؟ آن ها سرآغازی شدند برای اسلام و برای تاریخ، و پس از آن ،حجاج در پاسداشت این خانواده توحیدی، باید در مناسک حج به آن ها اقتدا نمایند. 💠
🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋 (قسمت دوم) ابراهیم‌و اسماعیل و هاجر پس از آزمایش های سخت ، با هم خانه کعبه را بنا نهادند تا مردم به اذن‌الهی به آن رو آورند و همه ساله عده ای از مسلمانانِ فرزندان ابراهیم، با خدای این خانه تجدید عهد کنند ، عهدی که پس از قرن ها و برای آن خانه ای را برپا کردند که اهل آن خانه، اهل بیت النبوه شدند، در شان آن ها حدیث کساء نازل شد و واهل این خانه نیز به استقبال آزمایش های ابراهیم ولی بسی دشوارتر رفتند. چه نمایش نامه زیبایی است آزمایش ابراهیم و اسماعیل و هاجر آن گاه که او فرزند را به قربانگاه برد، و قربانی او قبل از پذیرفته شد و به او بازگردانده شد. و اما چه نمایشی است سرآغاز تاریخ اسلام!!! علی و زهرا خانه ای بلا خیز را در عالم بنیان نهادند که هر که دل در گرو این خانه نهاد ، عهده دار عهدی می گردد که استقبال از بلا با آغوش باز، برایش "احلی من العسل" می گردد. این‌جا غبار غفلت و حجاب ظلم و نفاق ازچهره اسلام، فقط در بذل جان و ایثار خون و با مجاهدت زدوده می شود و این است رسم این بیت متصل به آسمان. و تو اکنون تمنای اهلیت این بیت را داری؟ اکنون تو در طلب اهلیت این بیت، پایت را به کدامین زمین و چشمت را به کدامین آسمان دوخته ای؟ پس در تجدید عهد خود، در سالروز بنای این بیت مقدس، و در تمنای اهلیت خانه زهرا وعلی، بگوییم تا شویم ، و می دانیم که پروای ما در این لبیک چیست،پروای ما از گفتن لبیک ، در شنیدن‌ جواب است که نکند ما را نپذیرند؟ اما خوب می دانیم که انقلاب اسلامی همان توبه بشریت اخرالزمانی است،می توان در این انقلابِ روح اللهی ،با انتظار و وارستگی ؛ به آینده ای چشم دوخت که برای لبیک های ما پاسخی هست ، همانند لبیکی که و گفتند و چه زیبا اکنون شنیده اند، آن ها را به درون این خانه راهشان داده اند، تا و و ازچهره اسلام را بنا بر عهدِ دل دادگان‌ این بیت ، با خود بزدایند، همان گونه که در کربلا حسین و زینب به استقبال دشوارترین آزمایش عالم رفتند و غفلت زدگان را تا ابد متذکر شدند . 💠@ziafat_andishe
. 🎙خانم ها خوب است تعدادی از نمایش نامه های شکسپیر را اگر نخوانده اند بخوانند تا ببینند زن در چشم غربی ها چیست. 🔰دعوت به ضیافت ضیافتی از جنس گفت و گو با نظر به: نمایش نامه های "ایبسن" 🔰...تصویر زن در آینه غرب... 📆 زمان:فردا دوشنبه ۲۱ خرداد 🕰ساعت : ۱۳:۳۰ 📚با نگاه به نمایش نامه‌ی: گابریل_بورکمن 💢میز گفت وگوی جوان امروز : ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕋🕋🕋🕋🕋 (قسمت سوم) اگر قرآن ،کتاب ازلی و ابدی است، چگونه می‌توان آن را از تجرد و ذهنیت محض خارج کرده و ناظر به تکالیف عملی و به ویژه زندگی اجتماعی اکنون انسان آخرالزمانی به آن نظر کرد ؟ چگونه می‌توان در نگاه به این کتاب، طرحی برای زندگی انسان و آینده او و هدفی برای بودن انسان بی‌معنای امروز و راهی برای رسیدن به آن ارائه کرد؟ بخوانیم: ماه ذی‌الحجه است ، حاجیان همه درتجدیدعهدتوحیدی خود با ابراهیم درطواف کعبه وسعی صفا و مروه اند ، که ابراهیم به عهده گرفت و خود یک تاریخ شد، آن‌گاه که و را دروادی بی آب و آبادی گذاشت وخود بازگشت؛ این درد،عجب تحمّلی می‌خواهد، ازهمه و صرفا تعلق به یکی!!! 🔻و چگونه تنهایی و بی پناهی وبیم وامید را آزموده بود و به توکل رسیده بود؟ اکنون فقط ابراهیم در تحمل درد تنها نیست، زن تاریخِ‌ابراهیم،هاجر،خودش، بود، یعنی از خود نمی پرسید: چرا باید این جا با فرزندم ، در این بیابان بی آب و آبادی، تنها باشم؟ به امید کدام‌پناه باید باشم؟ چاره ای در این در ماندگی هست؟ می توانی زن تاریخ را ببینی که در بی پناهی و درماندگیِ نه فقط خود، بلکه در اضطرارِ مادری اسماعیل ،به پناه خدا می رود و در این پناه ، و طمانینه می آموزد. وقتی ابراهیم، هاجر و اسماعیل را به حکم‌ پرودگار خود ، به جایگاه کعبه می بَرَد و آن دو را به خدا می سپارد ، چگونه هاجر در می یابد که اکنون اوست. به راستی اکنون،کسی صفا و مروه را هاجر می داند؟ 🔻یقینا فارغ از این سوال است. 💠@ziafat_andishe
🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋 (قسمت چهارم) وقتی ابراهیم‌هاجر و فرزند را به حکم‌پروردگار خود به جایگاه کعبه برد و آن دو را به خدا سپرد ،هاجر از این سوی دره به آن سو دوید تا مگر نشان آب و آبادی وآثار زندگی بیابد. و مگر یافت شد؟ تو خوب می دانی که در این سعی مادرانه هاجر ، هیچ نیافت. و فقط یک حاجی با تمام‌وجود ،سختی تحمل این تنهایی و بی پناهی را درک کرده؛ چرا که سعی او اکنون با وجود نسیم‌ دلنواز و خنک در فضای صفا و مروه ، باز هم خستگی دارد ،حاجی فقط باید راه برود ، آب خنک و هوای مطبوع او را مددرسان‌است.اما هاجر با درد تشنگی و تنهایی و گرما و اضطرار مادرانه و...چه کند؟؟ و عجب فاصله ای بین سعی هاجر و اکنون ماست!!! هاجر اکنون باید خسته شود؛ غر بزند و اهل بی صبری گردد: 🔹️که خدای این عالم‌کیست ؟ 🔹️و چه ابتلائاتی را می پسندد؟ اما ببینیم که چگونه هاجر ،اکنون در وقت_قرب خویش است؛ پس از سعی خود ، امید را از خلق بُرید و به رو کرد، ناگهان متوجه فررند گریان خود شد که از زیر پای او آب می جوشید.. و تجلی بود و نه چیز دیگر!!! که همه ساله تجدید عهدش واجب است. و اکنون می توان از ایمان به گفت و گفت؛ و باید گفت و نوشت؛ هاجر خوب دریافته است که ایمان به خدای ابراهیم ،یعنی ایمان به: امیدی که را می گشاید و همه پیش بینی های محاسبه گرانه را در هم میریزد‌. و نیز اکنون در همین نقطه: با با با همسر فرعون با مادر عیسی با همسر محمد صلی الله با فاطمه سیده نساء العالمین و با تبیین گر و جهاد گر کربلا ایستاده است. چرا که همه این ها سرآغاز تاریخی بودند که باآن ها روزهای تاریخ از تکرار در آمد‌‌. واکنون زن غزه ، نمی بیند؛ او می داند که در هم ریختن دنیای مدرن ، فقط در است. باید بیش تر بگوییم و بشنویم‌. 💠@ziafat_andishe