eitaa logo
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
399 دنبال‌کننده
238 عکس
142 ویدیو
11 فایل
🌹ضیافتی اندیشه ورزانه به نام حضرت مادر سلام الله علیها . 📩راه ارتباطی جهت پیشنهادات خوب شما رفیقان طریق: @Beshnoazzan
مشاهده در ایتا
دانلود
(۲): 🔻آدم خائن و بی عرضه مساویست: 🔰  امام صادق (علیه السلام):  مَا أُبَالِي إِلَى مَنِ اِئْتَمَنْتُ خَائِناً أَوْ مُضَيِّعاً ؛ من برايم فرق نميكند كه تو امانت خود را به شخص بسپارى يا كسى كه را نابود ميكند و است (يعنى هر دو بنظر من صحيح نيست كه امانت به آنها بسپارى). حضرت زینب در کربلا نشان داد که هم در احکام‌تشریعی: چه چیز من است هم در برابر حکم تکوینی خدا: چه خواهد افتاد تسلیم‌است. منشا آن یک یقین و تسلیم در آن روح است. راضیه مرضیه است‌ کم‌ترین اعتراض در تکوین که نهایتش، ظهر عاشوراست؛ و نه دربرابر تشریع که باید شما ۷۰ نفر در برابر ۳۰ هزار بجنگید و سپس شهادت و اسارت و شلاق و... اعتراضی ندارد. 🎤تفصیل صوت: https://eitaa.com/ziafat_andishe/711 ... 💠@ziafat_andishe
(۳): از ابا عبدالله می پرسیدند که رفتن خودت، پذیرفته است ، اما : 🔻چرا را می بری؟ _نمی دونی اسیر میشن ، _کتک می خورن ، _ بی احترامی میشه ؟؟؟ بله ما می دانیم ،خداوند می خواهد زنان را در زنجیر ببیند. چه اتفاقی می افته. چون باید بریم. بسیار قوی است. زینب می داند در کربلا قرار است چه شود.!!! نشانی از انانیت نیست تا بگوید : پس تکلیف چه می شود؟؟؟ و حرمت ما ؟ و غربت و اسارت چه؟؟؟ یعنی در زینب ، فعل و صفت و قدرت واراده او این است:هرچه خدا می خواهد، شاد بودن به اطاعت خداوند، حتی در غل و خون و زنجیر و شلاق خوردن. توهین می شنوی. نه گانگی است نه . فانی مطلق. این زینب را روایت کنید که : من نیستم. احساسات من ،منافع من ، احترام من ،مساله اصلی نیست. یعنی من نیستم!! سالکی است که فانی شده. احساسات و تعلقات وتعینات خود را هم نمی بیند. اصلا اگر بود صحنه عاشورا نبود. 🔻چون من نبود زیبا شد. عبد فانی از اراده خود در ارده خداست. پس می تواند بگوید: کربلا خیلی زیباست. 🔻این زینب واقعی است. _دنبال عزت حقه، _ ندیدن کائنات ندیدن، _مثل ما اهل خیالات نیست، _زهر طبیعت را می چشدو می زند. 🔻این جمله ما رایت الا جمیلا از هر دهانی نمی تواند بیرون بیاد. از هر روحی بیرون نمیاد. اغلب ارواح ما نمی تونه این جمله رو بگه این یعنی من هویت مخلوقی خودم رو فراموش کردم و فانی و مستهلک شدم در حق. ✍اکنون از خود بپرسیم: ما در سوگ ‌کدامین زینب، به عزا می نشینیم و اشک می ریزیم ؟؟؟ 🎤تفصیل صوت : https://eitaa.com/ziafat_andishe/711 .... 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: ارادت به شهدا ,یک امر عاطفی نیست؛ ارادت به کسانیست که متذکر عالَم ما می‌باشند و در هر دوره از انقلاب، 🔻شهدا ظهور کردند که آن ظهور در دوره قبل به آن شکل رخ نداده بود. تا معلوم شود ما در در هر آغازی را می‌توانیم تجربه کنیم. ظهور شهدای دفاع مقدس عالمی را به ما عطا کرد که در ادامه آن عالم با در دل آن عالم آغاز دیگری به ظهور آمد و با شهید گویا بعد از عالم دفاع مقدس به ظهور آمد و ما بیشتر از قبل در معرض تجلی تجلیات وجود قرار گرفتیم. 🔻آیا نباید باز منتظر آغاز دیگری بود.؟؟؟ ✍و در کدام افق حاضر هستند که با حضورشان می توانند آینده را ببینند و از آن به ما گزارشی بدهندتا اکنون ،دوباره با در سرآغازی دیگر باشیم؟؟؟ و پس از رییس جمهور شهید ،کدامین آغاز را به انتظار نشسته ایم؟ ساده اندیش نباشیم، ما از پیشگویی و ...حرف نمی زنیم ، فرسنگها فاصله است از این حرف های عوامانه تا گزارشگری آینده. آری متفکر با استقرار در ساحتی از اندیشه، می تواند به انتظار بنشیند و ما را نیز به این ساحت فرا خواند. و اکنون است ؛پرسشی که از سر ،برای معنایابی خود، فلذا همواره تازه است؛ چگونه می توان در این تاریخِ بی عالَمی و بی معنایی،گوش های خود را برای شنیدن ندای بی صدایی آماده نکنیم ؛ آن گاه که خدا در هر لحظه ،در دل که در پیش می آید ،ما را به سوی خود فرا می خواند؟؟؟ ... 💠@ziafat_andishe
 من یک بار در یک صحبتی، صبر امام حسین (علیه السّلام) را تشریح کردم. صبرش فقط این نبود که: _ بر تشنگی صبر کند، _بر کشته شدن یاران صبر کند؛ اینها است. این است که دیگران، افراد صاحب نفوذ، افراد آگاه، افراد محترم هی بگویند آقا نکنید، این کار غلط است، این کار خطرناک است. هِی ایجاد تردید کنند. چه کسانی؟ افرادی مثل: _عبدالله جعفر، _عبدالله زبیر، _عبدالله عباس؛ این شخصیتهای برجسته‌ی بزرگ آن روز دنیا، ، اینها هی بگویند نکُن این کار را. هر که باشد، اگر چنانچه آن و آن اراده و آن ثبات در او نباشد، با خودش فکر میکند که: 🔻 من دیگر تکلیفی ندارم، اینها که دارند اینجوری میگویند، دنیا هم که دارد آنجوری حرکت میکند، بگوئیم و بگذریم. آن که در مقابل این اظهارات، در واقع وسوسه‌ها، تردیدافکنیها، بایستد و دلش نلرزد و قدم در این راه بگذارد، او همان کسی است که میتواند این را به وجود بیاورد. و امام بزرگوار ما در این جهت تشبّه کردند و اقتدا کردند به سید و سالار شهیدان، که من یک وقتی گفتم و حالا نمیخواهیم وارد این مقوله بشویم؛ شرحش مفصل است. این پاسدارىِ امام حسین است. 🔰بیانات ۱۳ تیرماه ۱۳۹۰ 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و ما می خواهیم تاریخ بنویسیم؛ اما نه تاریخی که مرسوم است ومتداول. تاریخی که در آن می شود نگاهبانش ، و بشریت. زنی که در تاریخ بی عالَمی و ناامیدی ، و را می بیند ؛ با او هم عهد می شود ؛ و او را می شنود ؛ دعوت به آینده... و زن چگونه در این دعوت ،نسبت ها و تعلق های خود را می بیند و می یابد؟؟؟ در همین دعوت امام است که نسبت ،تاریخ سازی است، او با امام چیزی را یافته است که در این نسبت فقط با فرزندش برای ، خود را می بیند و حاضر می یابد. و این زن ، در مادریش ،اکنون حاضرترین انسان تاریخ است . حضوری امیدوارانه در استقبال از آینده اش‌. و آیا مساله زن امروز چیزی جز این‌ است: 🔻کدامین دعوت می تواند برای فردا و پس فردای زن امروز ،امید آفرین باشد؟ ایا می توان به که در امروزِ ما پنهان شده، دوباره نگاه کنیم؟؟؟ ... 💠@ziafat_andishe
اکنون دوباره می توان به پیام رهبری دوباره نگاه کرد ؛ ایشان در پیامی در ۱۵ اسفند سال ۱۳۹۱ به کنگره‌ی «هفت هزار زن شهید کشور»، نقش زنان مسلمان ایرانی را در بهترین زبان و سخن بیان کردند. به قسمت پایانی پیام توجه کنیم: زن مجاهد مسلمان ایرانی، برای زنان جهان خواهد بود؛ پس از که زنان مجاهد صدر اسلام بودند. سلام خدا بر بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه‌ی زهرا و بر همه‌ی زنان بزرگ صدر اسلام و بر بانوان فداکار و از جان گذشته‌ی ایران اسلامی. اکنون باید پرسید: در چه نحوه از حضور می توان ، زن امروز را به آینده بشارت داد تا امیدوارانه در تاریخ حاضر باشد؟ چقدر به حضور تاریخی او در افق تفکر حضرت روح الله توجه کرده ایم تا اکنون به او ، به عنوان معلم ثانی بعد از حضرت زهرا سلام الله علیها؛ توجه شود؟؟؟ در کدامین افق می توان انتطار تولد شخصیت هایی در حوزه زن را کشید که دعوتی در حضور آن ها نهفته است ؟ دعوتی که می تواند زن ناامید و خسته تاریخ امروز را به آینده شوق آمیزش بشارت داد. و مگر آینده چیزی جز فهم‌گذشته است؟ و ما تا در گذشته خود درست حاضر نشویم، در آینده هم حضور نداریم. اگر جهان مدرن ، ما را به بهانه حضور در فضای زندگی تکنولوژیک ، به جدایی از سنت های جهان دیروز دعوت می کند ،باید همین نقطه را برای گفت وگو انتخاب کنیم، نقطه ای که در آن از باید گفت و شنید؛ و آیا همان حضور جهانی بین دو جهان برای آینده ما نیست؟ و در این افق می توان از نیازمندی های زیستن در این جهان بگوییم ، سپس نسبت برای حضور زن از این ابهام و پوشیدگی و اجمال به در می آید. تفصیلی بر این متن : https://eitaa.com/ziafat_andishe/718 ... 💠@ziafat_andishe
: فجر صادق دمید و موذن آسمانی در میان زمین و آسمان ندا در داد: صبوحُُ قُدوس رب الملائکه و الرّوح. امام به نماز فجر ایستاد و اصحاب به او اقتدا کردند و ظاهر و باطن و اول و آخر به هم پیوست . میان ظاهر و باطن است که در آن سرگردان است. تن در دنیاست و جان در آخرت ؛ این یک به سوی خاک می‌کشاند و آن یک به سوی آسمان ، و چشمِ حس ظاهر بین است. و آیا مادری در این وادی حیرت، که فاصله میان ظاهر و باطن است ، مقیم نیست؟ وگویی عقل در مقام مادری ان گاه به کمال می رسد که در همین مستقر گردد ، وگرنه عقل ظاهر و رایج ، در این غربت و تنهایی، سرگردان است و در همه جا‌. پای مادر در زمین است ، ولی چشمانش امیدوار به آسمان است و در حیرت خویش ، امیدوارانه و منقطع از عقل حسابگرانه همواره در انتظار است. و آیا زن امروز، به میزان دوری از وادی حیرتِ مادرانه، مقیم نمی گردد؟ چرا که چشم در این وادی وهم ، فقط ظاهر بین است و غافل از باطن عالم . ... 💠@ziafat_andishe
: تابلوی عصر عاشورای را می‌نگرم . از خود می‌پرسم که مگر استاد فرشچیان جز در نسبت خود با امام حسین و در توجه به غربت آل الله این تابلو را خلق کرد؟ واگر امروز کسی در طلب نسبت خود با امام حسین باشد ،جز در توجه به غزه می‌تواند خود را بیابد؟ 🔻و به راستی در عصر غلبه ظاهر بینی ، چگونه از این ظاهر نازیبا و سخت ، صابرانه وشاکرانه عبور کرده و باطن شهادت و اسارت و غربت و بی‌خانه و بی‌خانمانی را می‌بیند؟؟؟ شان زن غزه ، امروز تلاوت آیات الهی است ، آیاتی که حقیقت ایمان را در جهاد یافته اند و باطن مقاومت را که سِرُّالاسرار کربلاست درک کرده اند. چگونه امروز ، زن غزه دلخوش به کنج فراغت و رزق کافی نیست؟ گویی او امروز آمده است تا دوباره به ما تذکری دهد و ما را دعوت به کند که امروز به فراخور تاریخ ما ، غزه کربلا گشته و زن غزه با گذر از ساحت ظاهر، باطن عالم را می بیند. 🔻او امروز خانه و خانمان خود را در بی سروسامانی بنا کرده است ، 🔻درست مثل در کربلا: با نوای کاروان باربندید هم رهان این قافله عزم‌کرب و بلا دارد... ... 💠@ziafat_andishe
این حسین کیست که هرکسی در تب وتاب سوار شدن بر کشتی نجات اوست؟ به این‌کودک و بساط اما نگاه کنید، او چگونه خود را در محضر ابا عبدالله عرضه کرده است؟ یقین او هم فهمید که حسین وقتی دیگر نداشت که فدا کند ، جز جانش ، آن را نیز فدا کرد. همین سینی چای ، رشته حب او به حسین است . و کدام‌ او را به این ارادت زیبا و ساده و خالصانه دلگرم کرده است؟؟؟ 🔻آری، این ، وجود است که فرزندش را با همین یک سینی ساده چای، در کشتی نجات اباعبدالله جای داده است‌. مادری رازی است که هم‌هست و هم‌نیست ، او امیدوار به رحمت واسعه اباعبدالله است. و مکتب کربلا ، در گرو همین است‌. .‌‌.. 💠@ziafat_andishe @khandehhhal‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌al‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🏴‌عظمت زینب کبری (سلام‌الله‌علیها). ؛ (۱) 📝 رهبر انقلاب: یک مقایسه‌ی کوتاه بین و بین همسر فرعون، مقام زینب کبری را نشان میدهد. در قرآن کریم، زن فرعون نمونه‌ی ایمان شناخته شده است، برای مرد و زن در طول زمان تا آخر دنیا. آن وقت مقایسه کنید زن فرعون را که به موسی ایمان آورده بود و دلبسته‌ی آن هدایتی شده بود که موسی عرضه میکرد، وقتی در زیر فشار شکنجه‌ی فرعونی قرار گرفت، که با همان شکنجه هم - طبق نقل تواریخ و روایات - از دنیا رفت، شکنجه‌ی جسمانی او، او را به فغان آورد: «اذ قالت ربّ ابن لی عندک بیتا فی الجّنة و نجّنی من فرعون و عمله»؛ از خدای متعال درخواست کرد که پروردگارا! برای من در بهشت خانه‌ای بنا کن. در واقع، طلب مرگ میکرد؛ میخواست که از دنیا برود. «و نجّنی من فرعون و عمله»؛ من را از دست فرعون و عمل گمره‌کننده‌ی فرعون نجات بده. در حالی که جناب مشکلش، شکنجه‌اش، درد و رنجش، درد و رنج جسمانی بود؛ مثل ، چند برادر، دو فرزند، تعداد زیادی از نزدیکان و برادرزادگان را از دست نداده بود و در مقابل چشم خودش به قربانگاه نرفته بودند. این رنجهای روحی که برای زینب کبری پیش آمد، اینها برای جناب آسیه پیش نیامده بود. 📝 در روز عاشورا زینب کبری این همه عزیزان را در مقابل چشم خود دید که: 🔻 به قربانگاه رفته‌اند و شهید شده‌اند. بعد از شهادت، آن همه محنتها را دید،: _تهاجم دشمن را، _هتک احترام را، _ مسئولیت حفظ کودکان را، _زنان را. عظمت این مصیبتها را مگر میشود مقایسه کرد با مصائب جسمانی؟ اما در مقابل همه‌ی این مصائب، زینب به پروردگار عالم عرض نکرد: «ربّ نجّنی»؛ نگفت پروردگارا! من را نجات بده. بدن پاره پاره‌ی برادرش در مقابل چشم؛ دل به سمت پروردگار عالم، عرض میکند: 🔻پروردگارا! این قربانی را از ما قبول کن. ببینید این مقام، مقام چنین ، چنین دلدادگی نسبت به و ، چقدر متفاوت است با آن مقامی که قرآن کریم از جناب آسیه نقل میکند. این، عظمت مقام زینب را نشان میدهد. (🎙بیانات ؛۱۹ دی ماه ۱۳۸۸) ✍واگر آن نحوه از حضور توحیدی آسیه در کنار فرعون ، شایسته نزول آیه ای است که او را اسوه ای برای همه مردان‌ و زنان تاریخ معرفی کند، پس ،چگونه می توان قرآنی در شان زینب نازل کرد و خواند ، ان‌گاه که در مقابل این همه مصائب ، آیه ای از آیات کتاب وجودش را تلاوت می کند: ما رایت الا جمیلا... و مگر حضور شیر مردانه زینب در کاخ ابن زیاد و یزید ، با آن همه مصیبت و اسارت و محنت و ...قابل قیاس با حضور آسیه در کاخ فرعون هست؟ 🔻و چه زیبا رهبری ، وجود زینب را روشنی گاه وجود برای ابدیت معرفی می کنند تا حواسمان به کتاب وجودی زینب باشد . کلید رمز کتاب وجودی زینب همان‌جمله عظیمی است که فراتر از است، که العبارت للعوام‌ و الاشارت للخواص . پس باید شد تا عازم راهش شویم که فقط در خیمه حسین راه دارند. ... 💠@ziafat_andishe 🖥 @khamenei_reyhaneh‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖زینب « سلام الله علیها» و درک حضور تاریخ قدسی حصرت ابا عبدالله «علیه السلام» 🎙رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ حضرت زینب (سلام اللَّه علیها) می فرمایند: در عاشورا، در حادثه‌ کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزی، حضرت زینب بود... این حادثه نشان داد که زن در حاشیه‌ تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.» 1/اردیبهشت/۱۳۸۹ 🎧؛ 🎙🔻: 🖌اگر افقی بسی بلند از تاریخ در مقابل حضرت زینب سلام الله علیها نبود چگونه در دل آن همه مصیبت، اینهمه امید در شخصیت او به ظهور می‌آمد؟ تا آنجایی که این چنین شورمندانه و سلحشورانه در مقابل عبیدالله و یزید سخن بگوید! جایگاه این سخنان و این همه امید جز با است که در مقابل او گشوده شده است؟ ای زن ! ای کلام علی در کام! در آینه نهضت اباعبدالله علیه السلام چه حضوری را مشاهده کرده ای که اینهمه امیدوارانه وعاقلانه در میدانی ؟☘️ ✍و به راستی چگونه میتوان از گفت که در توجه به تاریخ ، مقابل انسان‌گشوده می شود؟ و در کدامین افق می توان از آن‌گونه گفت که در آن معنای از تاریخ ، می توان ، را ملاقات کرد؟ این تاریخ چیست ؟ (۲) 💠@ziafat_andishe 🔘@matalebevijeh 🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘
🔹️جلسه گفت وگو 🔹️موضوع: زن و‌ حضور تاریخی ، بشارتی برای عهد قدسی. 🗓روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه ⏰ساعت ۱۷ 🎙رهبر معظم انقلاب : در عاشورا، در حادثه‌ کربلا، خون بر شمشیر پیروز شد - که واقعاً پیروز شد - عامل این پیروزی، بود... این حادثه نشان داد که زن در نیست؛زن در مهم‌تاریخی قرار دارد.(۱۳۸۹/۲/۱) آیا می شود از کربلا آن گونه گفت و شنید و روضه خواند که عقیله بنی هاشم را در متن آن ببینیم ؟ کدامین روایت می تواند از بودن زینب برای ما گره بگشاید و زن امروز را در در روزگار سرگردانی و گم‌گشتگی به تولد زن هایی رهنمون گردد که: _ می شوند ، _ خود هستند، _ که روح الله در دامنشان مشق تفکر می کند. ...... ما به استقبال روایتی از تاریخ می رویم‌که زن در متن حوادث آن تاریخ جای دارد و با حضورش همواره تاریخ در سرآغاز است. ... 💠@ziafat_andishe
‌ ...دعوت به اندیشه... 🔹 گفتگوی و دکتر موسی نجفی 🔸 درباره کتاب: گسست تاریخی و شرق شناسی (اثر دکتر رضا داوری اردکانی) 📆 پنج شنبه ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۳ 🕠 ساعت ۱۰ صبح 📍مکان: خانه مشروطیت اصفهان @soha_sima 💠@ziafat_andishe
چه زبانی اکنون می توان گشود تا با در هم زبانی خویش، بگوییم و بشنویم : ما عزم عزیمت به عالَمی داریم که در افق آن تمنایی برای ‌ پیش می‌آید. بودنی که در آن بشر امروز را می‌توان تدارک کرد و به زندگی از افقی بالاتر نگاه کرد. افقی که در آن، حتی آیات قرآن هم فراتر از عباراتی تکراری هستند و تو اشارت فهم می شوی. هم در این افق است که عبادات نیز فراتر از عادات و حرکاتند. اکنون ما عزم عزیمت به داریم اما نه حاجیه خانم امینی که در گذشته است ، ما در جست وجوی هستیم. وجودی که برای آینده است ، برای فردا و پس فردای ما. وجودی که است. 🎙جلسه گفت وگو ؛ 🔰در محضر ؛ 🗓سه شنبه ۲ مردادماه ⏰ساعت ۵ عصر 🔻سرای هنر واندیشه ‌ جلسه به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌گردد. لینک دعوت مجازی🔻 https://www.skyroom.online/ch /sohasima/soharoom 🖥پخش زنده تصویری از سها‌تی‌وی به صورت آزمایشی tv.sohaa.org 💠@ziafat_andishe
ما و حضور نهایی.pdf
175.2K
🔖نظر به شخصیت تاریخی و آینده‌ای که در پیش است 📖 متن مورد بحث جلسه امروزسه شنبه ۲ مردادماه ساعت ۵ عصر https://eitaa.com/matalebevijeh/17230 💠@ziafat_andishe
🖥پخش زنده تصویری از سها‌تی‌وی به صورت آزمایشی tv.sohaa.org وپخش صوتی جلسه: https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @‌‌‌ziafat_andishe
✍️نظر به شخصیت تاریخی و که در پیش است 💠بسمه تعالی 1- رهبری در نظر به آینده تاریخی ما حضور نهایی که در پیش است می‌فرمایند: در ۱۲ ابان سال ۹۷ می‌فرمایند: "بنده امیدم و نگاهم نسبت به آینده این کشور خیلی روشن است. بنده می‌دانم که خداوند متعال اراده فرموده است که این ملت را به متعالی ترین درجات برساند. و بدانید که ان شاءالله ملت ایران به برکت اسلام، به برکت نظام اسلامی، به عالی ترین درجات یک ملت در حد و اندازه ملت ایران خواهد رسید بدون تردید، و بدانید که توطئه دشمن، خرابکاری دشمن، حمله دشمن، ضربه دشمن هیچ اثری نخواهد داشت و به معنای واقعی کلمه دشمن هیچ غلطی نخواهد کرد." و یا در آخرین گفتار خود با نمایندگان مجلس می‌فرمایند: ایمان یک شاخص مهم است. امید به آینده و نگاه مثبت به افق. به آن‌هایی که افق به نظرشان تاریک است، کاری نمی‌شود کرد، نمی‌شود به این‌ها مسئولیت داد، مسئولیت‌های اساسی و کلیدی داد. 2- در رابطه با حضور در تاریخی که گذشته را باید راهی کرد برای بازخوانی خود در آینده حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه می‌فرمایند [شهدا] یک شبه ره صد ساله را پیمودند و آنچه عارفان و شاعران عارف پیشه در سالیان دراز آرزوی آن را می کردند، اینان ناگهان به دست آوردند و عشق به لقاء اللَّه را از حد شعار به عمل رسانده و آرزوی شهادت را با کردار در جبهه های دفاع از اسلام عزیز به ثبت رساندند و این تحول عظیم معنوی با این سرعت بی سابقه را جز به عنایت پروردگار مهربان و عاشق پرور نتوان توجیه کرد. (ج ۱۷، ص۳۰۵) 3- با توجه به نکته فوق می‌توان گفت: تفکر، همان زیستنِ اختیاری و جدیّت نسبت به خویش و پاکیزگی در ارتباط با خویشتن است، آزاد از محدودشدن در انبوه کثرات و غفلت از وحدتی که با نظر به «وجود» پیش می‌آید و آن پاکیزگی در ارتباط با خویشتن انسان را در آن‌چه هست، حاضر می‌کند، پس با توجه به این امر افراد را با آن‌چه که نیستند پریشان مسازید. در آن صورت دائماً در جستجوی چیزی خواهند بود که نیستند و احساس می‌کنند دائماً باید شاگرد باشند، در حالی‌که آن‌کس که همواره شاگرد باقی می‌ماند، زحمات آموزگارش را به خوبی جبران نمی‌کند و از اشاراتی که با ارتباط با خویشتن برایش پیش می‌آید محروم است. 4- عمده توجه به شخصیت بانویی است که اولاً متوجه جهان جدید شده است و ثانیاً اسیر ادعاهای جهان جدید که خود را آخرین دوران معرفی می‌کند، نشده و توانسته است در همین تاریخ و همین جهان رو به سوی آینده ای داشته باشد که نهایی ترین حضور است و این یعنی تفکر. و کسی که در چنین درک تاریخی حاضرباشد متفکر است. با توجه به این امر می‌توان گفت بانو امین اشاره‌ای است به آینده نهایی. شرایطی که امکان آن در آن فراهم است تا ره صد ساله را ذیل حضور تاریخی که حضرت روح‌الله رضوان الله تعالی مدنظرها آورد طی کنیم. 5- حال باید از خود پرسید فردای ما و پس فردای ما در بستر اصالت وجود چگونه خواهد بود و رخداد غزه و حضور زن در این رخداد در کجای تاریخ امروز و فردای ما قرار دارد؟ آیا همه چیز حکایت از توجه به آن نهایی‌ترین حضور که عبور از جهان مدرن است، نمی‌کند؟ 🔘@ziafat_andishe 🔘@soha_sima 🔘@matalebevijeh 🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘
در جست و جوی امین آینده.mp3
35.49M
...روایت زن امروز... 🔹در بازخوانی شخصیت گفت وگو با حضور نظر به شخصیت تاریخی بانو امین و آینده‌ای که در پیش است. ‌ 📆 سه شنبه ۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ سرای هنر و اندیشه(سها) 📖 متن مورد بحث https://eitaa.com/matalebevijeh/17246 👈اشارات جلسه ☄️نگاهی هرمنوتیکی[1] به شخصیت بانو مجتهده امین(متن)↙️ https://B2n.ir/z14803 ☄️نگاهی هرمنوتیکی[1] به شخصیت بانو مجتهده امین(صوت)↙️ https://B2n.ir/e92975 🔹عنوان :حضور تاریخی بانو امین 🔹🎙حجت الاسلام: https://eitaa.com/ziafat_andishe/741 استادطاهرزاده: در خیلی باید حساس باشیم. آیابانو امین را شخصیتی می بینیم که: که در جایگاه یک زن باسواد متفکر، نکاتی برای ما میگویند؟ یا این زن ، یک شخصیتی است که در یک تاریخی شده است ؟ 💠@ziafat_andishe 🔘@soha_sima 🔘@matalebevijeh 🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘
تولد بشر جدید ، از حدود ۱۰۰ سال قبل از بانو امین پیش آمد. در این تولد ، انسان برای خودش اهمیت یافت ، یعنی در جهان مدرن ،بشر جدید خود را نهایت دوران بشر حس کرد. در این حضور نهایی ، دو نگاه پیدا شد: ۱)_نگاه خوددبنیادانه؛ که محور همه چیز انسان است وقادر به تصرف در هرچه که بخواهد، که همان اومانیسم است. ۲)_توجه این که قصه بشر جدید به عنوان آغاز شده اما در یک هویت قدسی . همه چیز حکایت از آن دارد که به زیبایی قصه بشر جدید را درک کردند و در جهان جدید شدند. و در این جهان ؛ معنایی کاملا متفاوت با قبل را داشته و بانو در این آینده خود را حاضر می بیند. جرعه ای از جلسه: ⬇️ https://eitaa.com/ziafat_andishe/736 💠@ziafat_andishe
: تا قبل از اومانیسم چیزی به نام وجود نداشت. دکتر داوری هم در کتاب بلای بی تاریخی متذکر شده‌اند. بشر قبل از بشر مدرن آینده اش یعنی: . اینده یعنی غیب. همه زمان گذشته وحال و آینده‌ یک چیز است. از تا ۳۰۰ سال پیش تغییراتی که در کل جهان شده به اندازه از حالایی که شما هستید نیست. همه ساکت و همه چیز ثابت. ✏️و اکنون درک از این تاریخ جدید، و سیر تحولات پیش رو پرسش ماست. جرعه ای از جلسه: ⬇️ https://eitaa.com/ziafat_andishe/736 💠@‌‌ziafat_andishe
صوتی که اکنون تقدیم شما می گردد یکی از جلساتی است که در استقبال از جلسه استاد طاهرزاده برگزار شده است. این جلسات باحضور حجت الاسلام نجات بخش و علاقمندان به شناخت بانو امین برگزار گردیده است. این گفت وگو ، مورد اشاره در جلسه : بوده و پیشنهاد شنیدن آن را به همراهان عزیز و پرسشگر خود داریم.👇👇👇
حضور تاریخی بانو امین.mp3
22.95M
🔹️عنوان :حضور تاریخی بانو امین 🔹🗓۲۷ تیر ۱۴۰۳ 🔹️🎙حجت الاسلام مساله این است که: چگونه زن جای خودش را در جهان امروز می تواند پیدا کند و حفظ کند؟ با حکمت و عرفان ان گونه ارتباط می یابند که دیگران در نسبت با این مواجهه ایشان، ‌معنای دیگری از خود می یابند. در این بودنِ زن در تفکر و ، مجال این نحوه از بودن پیش می آيد ‌. و این ،متفاوت از آموزش عرفان و فلسفه است. از بودن است. اصل مساله ، است که با وحدت شخصیت وجودی و هم نوایی با فلسفه وعرفان میسر است. عالَم با ما معنا می یابد . در خلقت ما اثری است که با آن عالَم معنا می یابد و این جا تفکّر‌، مجال این بودن و اثر ماست. 🔻ودر محکم تر هم حرف می زنیم. یک امتحانی از حضرت زهرا گرفته میشود که حضرت زهرا و زن بودن ایشان به ظهور می آید. یک کاری برعهده حضرت هست که برای انجام آن کار باید زن حاضر باشد. آن کار و آن سخنی که برعهده حضرت هست با زن بودنِ ایشان است. یک راهی هست که : 🔻جز در محقق نمیشود. وظیفه انتزاعی نیست. 🔻خداوند می کند زن بودن را. . اون راه فقط با زن بودن حضرت زهرا ممکن است. در استقبال از : https://eitaa.com/ziafat_andishe/736 💠@ziafat_andishe
در‌ سنت حوزه ای ما، بی معنا بوده . در وجود داشت که دنبالش بود و به آن هم می رسید، حتی اگر نمره ۲۰ هم می گرفت ، ولی در وجود خودش ،طلب را هنوز حس می کرد ، رضایت به وضع موجودش نمی داد فلذا باز هم تلمّذ می کرد وخودش به وضعِ خودش ، خود آگاه بود. ولی الان کاملا متفاوت شده است. و این تفاوت به جهت رسم روزگاری است که اکنون با آن رو به ایم : بدون طلب و‌پرسشی. آموزش های همگانی دین؛ آموزش های همگانی علم.... ✍و اکنون باید پرسید که چگونه در نظام توسعه ، ما وضعیت متعالیِ انسان به وضع خویش را به و ،تنزل دادیم و بشر را از وادیِ لذت بخشِ طلبِ علمِ پس از پرسش، به تعلیم قبل از پرسش پرتاب کردیم؟ گویا بانو امین با استقرار در این خوداگاهی، در مقام پرسش از زن تاریخ، راه آینده ای را گشود که اکنون نیز آن پرسش هنوز برای ما زنده است‌ . 🔻جرعه ای از این گفت وگو ↙️ https://eitaa.com/ziafat_andishe/741 ... 💠@ziafat_andishe