eitaa logo
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3.7هزار دنبال‌کننده
967 عکس
54 ویدیو
48 فایل
─━━━━━━ا﷽ا━━━━━━─ ⭕️موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💢با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 📍قم، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک۱۲ 📩درگاه ارتباطی و تبادل: @Admin_fotovat 🔺نشر مطالب همراه با آدرس
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖 نشست علمی 🔹مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام با همکاری موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می‌کند: 🔰سلسله نشست های تأملات فلسفی🔰 🔹نشست اول: دیدگاه نهایی صدرا در بحث تشکیک و بررسی سازگاری آن با غیریت حق و خلق 🎙 ارائه دهنده: حجه الاسلام و المسلین سعیدی حسینی 📆 تاریخ: چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ 🕞 زمان: ساعت ۱۵:۳۰ 🕌 مکان: خیابان چهارمردان، کوچه ی چهارم، مسجد آیت الله جوادی آملی، زیرزمین 🧕 @madresehbagherain —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
جلسه مشترک عصرانه علمی موسسه تخصصی فقه امام کاظم (ع) و طرح شهید بیاضی زاده (شاخه استعدادهای حل مسئله) 🔰 سلسله نشست‌های تخصصی مبانی نظری ناظر به حل مسئله 🔖 اعتبارات عقلایی در نظام اصول حضرت امام‌(ره) 🔹 ارائه دهندگان ۱. حجت‌الاسلام سید علی موسوی ۲. حجت‌الاسلام علی فرحانی ۳. حجت‌الاسلام امین اسدپور ۴. حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی 🔹 دبیر نشست حجت‌الاسلام علی محمدی 🔸 چهارشنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۴ مدرسه امام کاظم(ع)، سالن سلمان فارسی —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔖 نشست علمی 🔹مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام با همکاری موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می‌کند: 🔰سلسله نشست های تأملات فلسفی🔰 🔹نشست سوم: اراده و اختیار انسان از منظر علامه طباطبایی (براساس کتاب نهایه الحکمه) 🎙 ارائه دهنده: حجه الاسلام و المسلین درگاهی فر 📆 تاریخ: چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ 🕞 زمان: ساعت ۱۵:۳۰ جلسه به صورت مجازی برگزار می گردد 💻آدرس مجازی: https://www.skyroom.online/ch/nafahat_eri/hashemian 🧕 @madresehbagherain —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📘 این کتاب نوشته حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی درآمدی بر اندیشه پشتیبان نهضت اسلامی - ایرانی مواسات است. 📖 در روایات متعددی از معصومین (علیهم السلام) بر مواسات به عنوان حق بزرگ مسلمانان و مؤمنان بر یکدیگر توصیه و تأکید شده است. 🔵 رزمایش مواسات و همدلی، حقیقت فطری انسان متآله و مرتبت عقلانیت جامعه ایمانی و شیعی را نشان داد حضرت امیر به ما آموخته اند که «في تقلب الأحوال علم جواهر الرجال»! در ابتلائاتی نظیر همه گیری کروناست که جوهره جامعه ایمانی و جامعه کفر خود را نشان می دهد. هر چند پیش از این به واسطه سحر سحره امپراتوری رسانه ای غرب نظم مدرن و سبک زندگی آمریکایی قله حيات انسانی نشان داده می شد اما رب العالمين به همه جهانیان نشان داد که قدرت ایمان بالاتر از همه قدرت هاست و عقلانیت شیعی برترین عقلانیت هاست. همچنین این رزمایش گامی دیگر جامعه ایران را به مرتبت و منزلت امامت امم نزدیک ساخت؛ این راهبرد ساخت درونی ملت ایران را به لحاظ عقیدتی و عاطفی تحکیم ساخته و همبستگی اجتماعی مردم ایران را تقویت نمود. 🔴 متن حاضر در پی تبیین فکر و فرهنگ پشتیبان رزمایش همدلی و مواسات می باشد. ⚪️ شما می توانید نسخه الکترونیکی کتاب را از لینک زیر تهیه نمایید : 🌐 https://b2n.ir/f64175 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗 https://eitaa.com/fvtt_ir
💠 💠 1️⃣ معرفی محتوای کتاب https://eitaa.com/fvtt_ir/2466 2️⃣ معنای لغوی تصوف https://eitaa.com/fvtt_ir/2492 3️⃣ معنای اصطلاحی تصوف https://eitaa.com/fvtt_ir/2541 4️⃣ معنای اصطلاحی عرفان https://eitaa.com/fvtt_ir/2582 5️⃣ عرفان عملی و نظری https://eitaa.com/fvtt_ir/2603 6️⃣ عرفان عملی https://eitaa.com/fvtt_ir/2628 7️⃣ عرفان نظری https://eitaa.com/fvtt_ir/2655 8️⃣ محورهای اساسی در عرفان نظری https://eitaa.com/fvtt_ir/2688 9️⃣ امکان دستیابی به معارف شهودی https://eitaa.com/fvtt_ir/2704 🔟 هماهنگی عرفان با عقل و دین https://eitaa.com/fvtt_ir/2718 1️⃣1️⃣ تأثیرات عرفان عملی و نظری بر یکدیگر https://eitaa.com/fvtt_ir/2755 2️⃣1️⃣ هویت اسلامیِ عرفان اسلامی (۱) https://eitaa.com/fvtt_ir/2813 3️⃣1️⃣ هویت اسلامیِ عرفانِ اسلامی (۲) https://eitaa.com/fvtt_ir/2820 4️⃣1️⃣ هویت اسلامیِ عرفانِ اسلامی (۳) https://eitaa.com/fvtt_ir/2834 5️⃣1️⃣ هویت اسلامیِ عرفانِ اسلامی (۴) https://eitaa.com/fvtt_ir/2855 6️⃣1️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی (۱) https://eitaa.com/fvtt_ir/2874 7️⃣1️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی (۲) https://eitaa.com/fvtt_ir/2892 8️⃣1️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی (۳) https://eitaa.com/fvtt_ir/2908 9️⃣1️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی(۴) https://eitaa.com/fvtt_ir/2935 0️⃣2️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی(۵) https://eitaa.com/fvtt_ir/2955 1️⃣2️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی (۶) https://eitaa.com/fvtt_ir/2987 2️⃣2️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی (۷) https://eitaa.com/fvtt_ir/3033 3️⃣2️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی (۸) https://eitaa.com/fvtt_ir/3081 4️⃣2️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی (۹) https://eitaa.com/fvtt_ir/3095 5️⃣2️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی (۱۰) https://eitaa.com/fvtt_ir/3119 6️⃣2️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی (۱۱) https://eitaa.com/fvtt_ir/3137 7️⃣2️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی (۱۲) https://eitaa.com/fvtt_ir/3156 8️⃣2️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی (۱۳) https://eitaa.com/fvtt_ir/3169 9️⃣2️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی (۱۴) https://eitaa.com/fvtt_ir/3178 0️⃣3️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی(۱۵) https://eitaa.com/fvtt_ir/3186 1️⃣3️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی(۱۶) https://eitaa.com/fvtt_ir/3193 2️⃣3️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی(۱۷) https://eitaa.com/fvtt_ir/3201 3️⃣3️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی(۱۸) https://eitaa.com/fvtt_ir/3209 4️⃣3️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی(۱۹) https://eitaa.com/fvtt_ir/3218 5️⃣3️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی(۲۰) https://eitaa.com/fvtt_ir/3229 6️⃣3️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی(۲۱) https://eitaa.com/fvtt_ir/3239 7️⃣3️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی(۲۲) https://eitaa.com/fvtt_ir/3251 8️⃣3️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی(۲۳) https://eitaa.com/fvtt_ir/3267 9️⃣3️⃣ادوار پنجگانه عرفان اسلامی(۲۴) https://eitaa.com/fvtt_ir/3274 0️⃣4️⃣عرفان نظری https://eitaa.com/fvtt_ir/3287 1️⃣4️⃣خداشناسی عرفانی https://eitaa.com/fvtt_ir/3302 2️⃣4️⃣وحدت وجود(۱) https://eitaa.com/fvtt_ir/3321 3️⃣4️⃣وحدت وجود(۲) https://eitaa.com/fvtt_ir/3329 4️⃣4️⃣برهان وحدت شخصی وجود https://eitaa.com/fvtt_ir/3337 5️⃣4️⃣برهان نقلی بر وحدت شخصی وجود https://eitaa.com/fvtt_ir/3345 6️⃣4️⃣فروعات خداشناسی عرفانی یا لوازم وحدت شخصیه https://eitaa.com/fvtt_ir/3410 7️⃣4️⃣فروعات خداشناسی عرفانی یا لوازم وحدت شخصیه(2) https://eitaa.com/fvtt_ir/3428 ⏳ ادامه دارد ... •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗 https://eitaa.com/fvtt_ir
💠 💠 💢بخش 8️⃣4️⃣ 🌐 عرفان نظری 🔘 خداشناسی عرفانی (وحدت وجود) 🔘 فروعات خداشناسی عرفانی یا لوازم وحدت شخصیه 3️⃣ تحقق خارجی کثرت و خلق 🔘 توهم نفی شرک 🔺 بیشتر کسانی که در مباحث عرفانی تخصص ندارند، وقتی می شنوند که به نظر عرفا یک وجود، هستی را فرا گرفته و آن هم وجود خداوند است، می پندارند این سخن به معنای انکار کثرت است، بنابراین عرفان را به انکار بدیهیات متهم می نمایند. 🔺 دلیل این کج فهمی ها چه از جانب مخالفان عرفان و چه از ناحیۀ عده ای از موافقان عرفان، آن است که به طور دقیق نتوانسته اند مدعای عرفا را درک نمایند؛ زیرا در عرفان اسلامی آنچه مورد نفی و انکار قرار گرفته، وجود حقیقی موجودات است. به نظر ایشان، تنها یک وجود بی نهایت همۀ سطوحِ از واقعیت را به معنای متن فراگرفته است و همچنان که در مباحث حیثیت تقییدیه با دقت بیشتری مطرح شد، از دیدگاه عرفانی همۀ کثرات، واقعیت خود را به صورت تقییدی، نه تعلیلی، از متن وجود حق و واقع می گیرند و به تحقق وجود حق متحقق اند. در اصطلاحات عرفانی از این نوع وجود و تحقق به «وجود مجازی» یا «وجود بالعرض» یا وهمی و خیالی تعبیر می شود که البته همین تعابیر که در نزد اهلش از نحوۀ تحقق کثرات بسیار دقیق گزارش می کند، موجب آن توهم باطل می شود که به نظر عرفا عالم سرابی بیش نبوده که انسان در عالم توهم و خیال خود آن را می سازد؛ یعنی وهم و خیال وجودی را با وهم و خیال معرفتی و شناختی خلط می کنند. 4️⃣ بعد تربیتی خداشناسی عرفانی 🔺 در هستی شناسی معرفت، حضور مساوی علم و ادراک است؛ تا نوعی از حضور تحقق نیابد، علم و ادراک روی نمی دهد و هرگاه فراهم شود، ادراک نیز همراه آن خواهد بود. بر همین پایه در خداشناسی عرفانی، از آنجاکه وجود حق در همۀ مراحل حاضر است، به همۀ اشیا در حد عالی و نهایی، علم و ادراک دارد و یک پارچه همۀ هستی چشم بینا و گوش شنوای خداوند است. 🔺 این بینش مدد اصلی شخص عارف در سلوک عملی است؛ زیرا بزرگ ترین عاملی که می تواند موجب پاکی مراتب وجودی انسان شود، نگاه توحیدی اوست. وقتی انسان به این باور دست پیدا کند که خداوند حاضر، ناظر و شاهد ریز و درشت کردار، رفتار، پندار، خیال و نیّات اوست و او علیم، شهید، سمیع و بصیر علی الاطلاق است، نه تنها ظاهر اعمال خود را از آلودگی ها می پیراید، بلکه در اعماق جان خود، حتی نیت پلید را نیز راه نخواهد داد. 📚 منبع: کتاب آشنایی با مجموعه عرفان اسلامی ص 280_282 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗 https://eitaa.com/fvtt_ir
💠 💠 🔸 کلام را نباید بخش معارفی دین ـ در کنار فقه و اخلاق ـ که به توصیف هستی می‌پردازد شمرد، همچنین نباید آن را دانشی دانست که صرفاً به دفاع از اعتقادات دینی می‌پردازد. 🔹 کلام علم پشتیبانی از زندگی دینی است، برای زیست دینی باید طعام و خوراک اعتقادی متناسب آن آماده شود که هر آن در سوخت و ساز حیات به کار می آید. متکلم به یک پدیده اجتماعی به نام «اندیشه دینی مردم»(عقاید امّت) نگاه می کند، می‌داند که این ذهن جمعی هویت جمعی آن ها را شکل می‌دهد، پس اقدام به ذهن‌پروری می کند. در واقع کار کلام پخت و پز عقاید دینی است، لذا متکلم معمار اجتماعی در ساحت معرفت است. به همین علت اساساً کلام یک هویت بین بخشی دارد و از حوزه‌های مختلف دانشی تغذیه می‌کند و از تجربیات اجتماعی نیز بهره می‌گیرد تا بهترین طعام را برای تغذیه اعتقادی جامعه فراهم کند. در نتیجه می‌توان گفت کلام بیشتر یک هویت اندیشه‌‌ای دارد تا هویت دانشی. 🔻 حال اگر زندگی اجتماعی در حد و اندازه‌های یک انقلاب بالا آمد، به تغذیه‌ اعتقادی متناسب با این زیست مترقی احتیاج خواهد داشت. زندگی انقلابی یک زندگی مترقی است، انقلاب از عالی‌ترین دردهای بشر تغذیه کرده است، انقلابی بودن یعنی شیعگی در افق تمدنی، انقلابی بودن یعنی یک بندگی گسترده الهی، انقلابی بودن یعنی برای معماری یک تمدن نوین الهی آستین بالا زدن، لذا این زندگی طوفانی نیاز به پشتیبانی کلامی متناسب با خودش را دارد؛ 🔺 و اگر علم کلام پشتیبان زندگی انقلابی قرار گرفت به آن «کلام انقلابی» می گوییم. کلام انقلابی نوعی کلام جدید است که مسألۀ مهمش تغذیۀ زیست بلند ارج انقلابی است. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🇮🇷 کانال دوره مجازی کلام انقلابی 🔗 https://eitaa.com/majazikalam
▪️ ▪️ سلام الله علیها امام خمینی( ره): ⚫ تمام ابعادی که برای زن متصور است و برای یک انسان متصور است، در فاطمه زهـرا (س) جلوه کرده و بوده است. یک زن معمولی نبوده است. یک زن ، یک زن ، یک انـسان به تمام معنا انسان، تمام نسخه انسانیت، تمام حقیقـت زن، تمـام حقیقـت انـسان، او زن معمـولی نیست. 🔘 او است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است. بلکـه در صورت یک زن ظاهر شد است. زنی که تمام خاصه های انبیاء در اوست، اگر مرد بود، نبی بود؛ زنی که اگر مرد بود، به جای رسول الله بود. 🏴 شهادت ام‌ابیها، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را خدمت تمامی شیعیان تسلیت عرض می نماییم. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗 https://eitaa.com/fvtt_ir
💠 به همت موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام برگزار می شود : 🔰 سلسله نشستهای اطلس مصلحان 🔷 اصلاح چیست؟ مصلح کیست؟ 🔶ارائه دهندگان: 🔸 حجت الاسلام والمسلمین حسین ایزدی 🔸دکتر ناصر فروغی فر 🔸دکتر مجتبی رستمی کیا 🔷 دبیر علمی: 🔹 حجت الاسلام سید مصطفی مدرس 📆 پنج شنبه مورخ 8 دی ماه 🕘 ساعت 8 صبح 📌 مکان: قم بلوار جمهوری میدان سپاه بلوار شهید اخلاقی بعد از کوچه یک قبل از تقاطع گلستان پلاک۱۲، مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔰 متن معرفی توضیح سلسله نشستهای اطلس مصلحان 💠 سوالات مربوط به دور اول از سلسله نشستهای اطلس مصلحان 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗 @kalam_Enghelabi •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗 https://eitaa.com/fvtt_ir
🔰تخفیف 50% به مناسبت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت 💠 🌐برای خرید کتابها اینجا کلیک کنید. 📆 از تاریخ 9 الی 19 دی ماه 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗 @kalam_Enghelabi •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗 https://eitaa.com/fvtt_ir
🔰موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی برگزار میکند: 🔍 نقد و بررسی کتاب "چیستی و نحوه وجود فرهنگ" (نگرشی نوین به فلسفه فرهنگ) با حضور و سخنرانی آیت الله استاد سید یدالله یزدان پناه و با نقادی دکتر علیرضا قایمی نیا، دکتر رضا غلامی، دکتر رضا ماحوزی، دکتر رضا صمیم و دکتر علی جوادی 🏢 مکان: تالارفارابی موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی 🕒 زمان: چهارشنبه 14 دی ماه1401 از ساعت 15 الی 20 •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗 https://eitaa.com/fvtt_ir