eitaa logo
🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
256 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
413 ویدیو
80 فایل
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «مکتب امام» در جهت بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود 📚متن محوری: کتاب «صحیفه امام» 🖌 ارتباط: @yarab2730
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بیانات درباره 🌸ولادت حضرت سلام الله علیها مبارک ✅📣📣 چند نکته: 🌱برای استفاده بهتر از مطالب، لطفا ابتدا پیام سنجاق شده و چند پیام توضیحی بعد از آن خوانده شود. 🔴به دلیل پیوستگی و ترتب مطالب بر یکدیگر، نیاز است پستها(ی حداقل، هر هفته،) از بالا به پایین خوانده شوند تا سیر مباحث روشن​تر گردد🔴 🌱🌱 مطالب کانال، هفتگی (انتهای هرهفته [یا دو هفته]) بارگذاری می​شود. حجم مطالب به میزانی خواهد بود که برای یک هفته کفایت کند؛ البته، در صورت عدم بسنده به مطالعه صِرف و تلاش برای تفکر، تأمّل و تدبر بیشتر درباره آنها و نیز کوشش برای تطبیق آنها بر زندگی شخصی و صنفی خود. 🌱🌱🌱 برخی مطالب در ، برخی در و بعضی در کانال بیان شده اند. ازاینرو، هر سه مکمل یکدیگر هستند. 🔵 انشاءالله، هفته آینده، به ادامه توضیحات مرتبط با پرداخته خواهد شد که حاوی توضیحات مرتبط با تا از جلد اول است (توضیحات تا بیان شده است). 🌱🌱🌱🌱 در صورت احساس وظیفه نسبت به می​توانید از پست قبلی برای معرفی کانال به دیگران استفاده کنید. 📌بهترین کیفیت نمایش مطالب کانال در«نسخه دسکتاپ ایتا» است. در نسخه اندروید، نمایش نیم فاصله​های بین کلمات، ضعیف​تر است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ اقدامات در مقابله با 5) تلاش برای خارج کردن غیرمستقیم امام از میدان با برخی ظاهرسازیها ✍🏼یک نمونه از آن، در این منعکس شده است: «گيرنده : ساواک مركز (تيمسار رياست) تاريخ: 42/2/3 شماره: 151 موضوع: رمز روز جارى، سرگرد دكتر موسوى پزشک هنگ ژاندارمرى ، بساواک مراجعه و اظهار نمود بعلت داشتن سابقه تب مالت و با توجه باينكه سابقا پزشک معالج وى بوده‏ام تقاضا نموده كه از وى عيادت كنم و نظريه اين ساواک را استعلام نمود. بايشان جواب داده شد عيادت از خمينى مانعى ندارد و توصيه شد ضمن معالجه تجويز نمائيد احتياج زيادى باستراحت داشته [🤣] و از ملاقات با اشخاص و فعاليتهاى خوددارى نمايد [🤣]...». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🔴 بیان برخی از علل اصلی مخالفت با «... علميه هرگز مخالف نبوده. آيا به ما پيشنهاد كرد و از ما نظر خواست؟ ما مى‏دانيم اين موضوع براى سرگرمى فراهم شده است⚠️ 🌱⚠️ موضوع حق شركت دادن در انتخابات مانعى ندارد؛ ولى حق انتخاب شدن آنها به بار مى‏آورد [با توجه به فضای کاری و فرهنگی آن مقطع زمانی، نه به طور کلّی و همیشه]... ⚠️ ما... پيدا كرديم كه هاى الأصل و دارند درخواست و را آلت به رسمى اين قرار دهند و را كه موجب بقاى ظاهرى اين ملک و است، تضعيف كنند...». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با ⚫️ برخی از در مسیر «... اما معممينى... كه... دورنگ هستند، دانه دانه آنها را، از و و و هاى شهيرشان را اخيراً شناخته‏ايم كه مزدهاى هنگفتى هم از دريافت مى‏كنند»؛ 🖌در پستهای قبلی، به تعدادی از مشکلات امام در مسیر مبارزه با و و برخی مصادیق آنها اشاره شد. ☑️ برخی از این مشکلات، به عوامل مرتبط بود [که قبلا هم مصادیقی از آنها ذکر شد]؛ مانند: 1) برخی های همکار یا همراه و موافق ( های دورنگ) 😢یک مورد، همین معروف به [شیواترین سخنگویان] بود که ساواک او را برای انجام برخی ماموریتها به دیدار امام میفرستاد تا ➖هم به اصطلاح، امام را نرم و خام کند و به طرف با سوق دهد ➖و هم درباره برنامه های آینده امام،‌ اطلاعاتی کسب کند. 📌در طول به تناسب موارد متعددی که امام به مساله پرداخته اند، به ابعاد مختلف این مساله پرداخته خواهد شد. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با ⚫️ برخی از #امام ره در مسیر 2) بعضی از که گاه، چندانکه باید هم به سخنان ، ترتیب اثر نمیدادند «درباره آقاى... هم، ما ايشان را اعزام نكرده بوديم؛ بلكه آقاى... را طلبيده بوده است و تلفنى از ما استجازه كردند كه در سر راه، اول به بيايند. ❌ در جوابشان عرض كردم مطلقاً راضى به آمدنشان نيستم و مادامی كه اين دولت ، مصدر كار است، داخل هيچ قسم و مصالحه‏اى نخواهيم شد؛ ⚠️زيرا اين دولت به ترتيبى با اهل معامله كرده است كه تماس سران علميه همراه او انتحار است...». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و ⚫️برخی از #امام ره در مسیر 3) برخی‌ که برخی از آنها اساساً هیچ اقدامی نمیکردند😶 و برخی دیگر، به ابراز موضع مخالف یا غیرموافق و ناهماهنگ میپرداختند🤔 که پیشتر هم بدانها اشاره شده بود (پست ) که با موضعگیری مخالف، باعث چندصدایی و تشتّت شده و اقدامات را خنثی یا کم اثر میکردند. «... دفعه اول اظهار كردند كه دست برداشته‏اند در حالى كه يكى دو ماه بعد درک كرديم كه مى‏خواهند در ، مقصود را به نام تجديد كنند. دچار رعشه شديدى شده، همراه اهل ، تبادل نظر كرديم. مابين آنها اشخاصى صلاح را دانسته و تذكر دادند: ديگر ما انجام شده است؛ هرگاه اعلام كنيم موجوديت به مخاطره مى‏افتد. ✅ دقت كردم، ديدم مطلب بعكس طبقه است. ✅ تشكيل اين حوزه و حوزه‏هاى و و و - روى هم رفته-، و مباحث و است كه به ما اجازه نمى‏دهد ، آن را نابود كند؛ و در صورت اضمحلال اصل، بقاى ، عموماً معنا ندارد. 🌱 خودم را - محض - بيان كردم و مصمم شدم مثل حضرت از براى اصل دين، با ايادى كنم ☝️و مادام كه آنها از و ظلم و ملاعبه با دست برندارند، من نيز از دست برنمى‏دارم...». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و ⚫️برخی از #امام ره در مسیر 4) برخی یا افراد کم که نه تنها همکاری ظاهری با نداشتند، بلکه سد راه و مانع او هم میشدند ✍🏼مانند این نمونه که در منعکس شده است: «از: تاريخ: 31/1/42 به: شماره: 1283 طبق اطلاع واصله، بعده‏اى از دستور داده كه بحجره‏هاى خود در رفته و در مدارس را باز كنند... ضمنا صبح امروز خمينى قصد داشته بمدرسه برود لكن از قرار اطلاع، آقاى... بايشان كرده‏اند كه « حجتيه را بصورت مدرسه در نياوريد»[😔] و از طرفى بمدرسه دستور داده از ورود اشخاص متفرقه جلوگيرى كنند...». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🌿 یکی دیگر از نمونه های امام ⏳12 ارديبهشت 1342 ه.ش، به مناسبت چهلم شهداى به توسط عمال ، پیامی به و دادند: «...‏چهل روز از و و عزيزان ما گذشت. چهل روز است بازماندگان مدرسه فيضيه بر عزيزان خود سوگوارى مى‏كنند. 💔ديروز پدر قدخميده مرحوم كه آثار عظمت مصيبت چهره‏اش را درهم شكسته بود، به ملاقات من آمد. با چه زبان مى‏شود مادرهاى فرزندمرده و پدرهاى غمديده را تسليت داد؟ 💔بايد به صلى اللَّه عليه و آله و عجل تعالى فرجه عرض تسليت كرد. ☝️ما براى خاطر آن بزرگواران سيلى خورديم و جوانان خود را از دست داديم. ☝️ ما از و است. ما براى اسلام اين همه اهانت شده و مى‏شويم. ☝️ما در و و نشسته‏ايم. بگذار هر عمل كه مى‏خواهد بكند، دست و پاى جوانان ما را بشكند، مريضهاى ما را از مريضخانه‏ها بيرون كند، ما را تهديد به قتل و هَتْک [] كند، را خراب كند، اسلام را از آشيانه خود آواره كند... ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و «... كراراً تذكر داده‏ام كه اين [] سوءنيت داشته و با مخالف است... نمونه‏هاى آن يكى پس از ديگرى ظاهر مى‏شود... ☑️ از اين به بعد بايد در و ، و و اسلام و دخالت كنند. ⚠️ اين دولت و بعضى اعضاى آن محو اسلام است. تا اين دولت ياغى سر كار است، مسلمين روز خوش نخواهند ديد. ⚠️من نمى‏دانم اين همه و براى نفت است و بايد فداى نفت شود؟ [که منابعی از نفت در آن کشف شده بود] يا براى است و ما را مزاحم پيمان با اسرائيل در مقابل‏ دوَل مى‏دانند؟ ☝️ گمان كرده است با اين اعمال و فشارها مى‏تواند ما را از مقصد خود، كه جلوگيرى از و خودسريها و قانون‏شكنيها و حفظ اسلام و و برقرارى كه بزرگ اسلام است، منصرف كند. ☝️ما از اسلام هراسى نداريم ☝️بگذار ما به بروند و را تربيت كنند و سطح آنها را بالا ببرند؛ 🌱بگذار در بين سربازان افراد و باشند تا بلكه به خواست متعال به و نايل شود...». 🌹در پست بعدی، مستند کوتاهی درباره زندگی عزیز، آمده است👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎امام و 💎مصداق دیگری از 🖌 پیشتر هم بیان شده بود (پست ) که یکی از مراکزی که ، به ارتباط با آن و رسیدگی به مسائل آن اهتمام و عنایت جدی داشت،‌ نیروهای مسلح و و بود‌. 🔹این تلاش و مستمر ، بالاخره در اوایل پیروزی انقلاب، نتیجه و ثمرات مبارکی داشت. 🌱بیشتر تلاش امام در این زمینه، بر مخاطب قرار دادن و و عِرق و متمرکز بود. «... ما مى‏دانيم كه معظم ، محترم، افراد نجيب ، با ما در اين مقاصد همراه و براى سرافرازى فداكار هستند. 🌱من مى‏دانم درجه دارانِ باوجدان، راضى به اين و وحشيگريها نيستند. 🌱من از فشارهايى كه بر آنها وارد مى‏شود مطلع و متأسفم. من به آنها براى نجات اسلام و ايران دست مى‏دهم. 🌱من مى‏دانم آنها از تسليم در مقابل مضطرب است و راضى نمى‏شوند ايران در زير چكمه پايمال شود. 🌱من به سران اسلامى و دوَل و غيرعربى اعلام مى‏كنم: علماى اسلام و زعماى و ايران و ارتش نجيب، با دول اسلامى است و در منافع و مضار همدوش آنهاست؛ و از پيمان با اسرائيل، اسلام و دشمن ايران، متنفر و منزجر است. ☝️اينجانب اين مطلب را به صراحت گفتم. 🌹بگذار عمال اسرائيلى به من خاتمه دهند...». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎تحلیل وقایع در چهارچوب و ( و یا جنود و ) توسط «...[این] مطلبى نيست كه مال اين چند ماهه باشد. اين يک مطلب ريشه دار است... كه اينها نقشه‏شان اين بود كه نباشد... قم، است؛ جنود ، جنود حق را با خودشان مخالف مى‏دانند... اين بوده است كه قم نباشد تا ما هر كارى مى‏خواهيم انجام بدهيم و يک نفسكِش در مقابل ما صحبت نكند...». 💠 دو جبهه حق و باطل (و به تعبیر دیگر، و )، همیشه در متن و حاضرند و مایه ، و یا ، و او هستند. 💡میتوان از این حقیقت جاری در زندگی، برای تحلیل و مختلف زندگی استفاده کرد 🔆 هم چنین و روشی داشتند که در اینجا نیز یک مصداق آن آمده است و موارد متعددی در طول خواهد آمد. 🔦 با فاصله گرفتن از ظواهر و پوسته های قضایا و کشمکشهای جزئی و تحلیل آنها در و در قالب و ، خیلی راحت میتوان به پس پرده نیّات، مقاصد و اغراض به ظاهر پنهان پی برد. ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎تحلیل وقایع در چهارچوب و ( و یا جنود و ) توسط 🌿... چنانکه عليه السّلام از اکرم صلّی الله عليه و آله و سلّم نقل میکنند: ☝️يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا هُوَ اللَّهُ وَ الشَّيْطَانُ وَ الْحَقُّ وَ الْبَاطِلُ وَ الْهُدَى وَ الضَّلَالَةُ وَ الرُّشْدُ وَ الْغَيُّ وَ الْعَاجِلَةُ وَ الْآجِلَةُ وَ الْعَاقِبَةُ وَ الْحَسَنَاتُ وَ السَّيِّئَاتُ... ☝️ای ! همانا واقع آنست که است و ، و حق است و باطل، و است و ، و است و ، و است و و ها است و ها...»؛ ، ج‏2، ص15-16 🖌🖌🖌 البته،‌ توانایی اینگونه را داشتن، شرطی دارد...». ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
💎💎💎تحلیل وقایع در چهارچوب و ( و یا جنود و ) توسط 🔴 شرط قادر بودن بر چنین تحلیلی آنست که خود باید با و حق،‌ و همسنخی داشته باشد تا بتواند از این برخوردار باشد، یعنی باید خود حق و باطل را شناخت تا بتوان و را هم شناخت؛‌ نه اینکه به دنبال و بود و آنها را حق و باطل قرار داد. ❌ حتی از اهل حق نیز نباید بطور و کورکورانه و به هر قیمت و تا هر ناکجاآبادی پیروی کرد؛ هرچند در مقطعی خدمات زیادی هم به کرده باشند! شاید فردی که اهل حق بوده است، دچار انحراف شود و اهل باطل بشود و برعکس. 💠 ازاینرو، امام علی عليه السّلام میفرمایند: «لَا يُعْرَفُ‏ الْحَقُ‏ بِالرِّجَالِ اعْرِفِ الْحَقَّ تَعْرِفْ أَهْلَه. ‏ حق، با افراد [و ها] شناخته نمیشود. حق را بشناس، اهلش را میشناسی!» ، ج‏40، ص125-126 ✅ تبصره: اگر شخصی عین حق باشد (مانند و علیهم السلام): هم میتوان را از و او شناخت و خودش حق است، و هم حق و حقیقت، ما را به سوی او راهنمایی میکند. 👈 ازاینرو،‌ پیامبر صلّی الله عليه و آله و سلّم فرمودند: «عَلِيٌّ مَعَ‏ الْحَقِ‏ وَ الْحَقُّ مَعَهُ لَا يَفْتَرِقَانِ حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْض:‌ علی با حق است و حق با اوست؛ [از همدیگر] جدا نمیشوند تا بر حوض [کوثر]، بر من وارد شوند»؛ ()، ص89 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🔴 طرح مسائل و ؛ از دسیسه ها و ترفندهای «...از اولى كه اين ... روى كار آمد...، را هدف قرار داد: 🔺در روزنامه‏ها با قلم درشت نوشتند كه را دخالت در داده‏اند، لكن بود؛ براى انعطاف نظر عامه به آن موضوع بود كه نظرشان به الغاى اسلام و الغاى ، درست نيفتد؛ 🔻و لهذا...، توجه ما در دفعه اول منعطف شد به همان قضيه؛ 🌱 بعد كه مطالعه كرديم ديديم آقا، قضيه، قضيه بانوان نيست، اين يك امر كوچكى است؛ قضيه معارضه با است: منتخِب و منتخَب، لازم نيست باشد، حَلْفِ [] به قرآن لازم نيست...». ⏳در گذشته (پست ) هم بدین مطلب اشاره شد. 🔆این تذکر ، یک درس بزرگ و یک نکته روشی بسیار مهم در زمینه و در خود دارد که امام نیز همواره بدان توجه داشت. 👁 هرگاه اهل باطل یا پیروانشان؛ مانند جریان ، بر یک مساله یا روی برخی ابعاد متمرکز شده و خیلی درباره آن هیاهو کردند 👈👈 باید دقت بیشتری در مسائل دیگر یا جوانب مختلف دیگر همان مساله بکار برد تا کشف شود که آیا همراه و به موازات آن قضیه یا پشت سر آن، چه و و بزرگتری را میخواهند به اهل قالب کنند؟ 🔦 حتی ممکنست آن قضیه، حق هم باشد، اما اینکار آنها برای پرت کردن حواس عموم یا حتی از قضایای اصلی و مهمتر باشد. 📌برخی مثالها در بیان شده است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
1342-02-12_128k_سخنرانى_در_جمع_روحانيون_قم_(ارزيابى_قيام_ملت) ج1 - ص206-216 .mp3
30.77M
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 📣 در جمع قم [مرتبط با تا ] 🕚 : 12 ارديبهشت 1342 ه.ش/ 8 ذى الحجه 1382 ه.ق 🕌 : ، ‏ 🔹 : ارزيابى و حوادث تلخ و شيرين سال 41 و اوايل سال 42 🔸 : آغاز پس از چهلم ى ‏ 👥 : روحانيون، و قم‏ 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
1342-02-12_064k_سخنرانى_در_جمع_روحانيون_قم_(ارزيابى_قيام_ملت) ج1 - ص206-216.mp3
15.39M
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 📣 سخنرانى در جمع قم [مرتبط با تا ] 📌📌📌 فایل کم حجمتر همان 👆🏻👆🏼👆🏽 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔵 کانال «» در آیینه «»🔵 🎯هدف: آشنایی عمیقتر با « »، در جهت آمادگی فکری و انگیزشی بیشتر برای بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود». 📚متن محوری: کتاب «»📚 📣مخاطبان: همه فرزندان معنوی ، عاشقان و دوستداران ؛ به ویژه طلاب، دانشجویان و فرهنگیان. 🗞شیوه کلی: 1/ مطالعه توسط اعضاء (از جلد نخست و حداقل، در محدوده مرتبط با هر فایل صوتی)؛ 2/ گوش دادن فایل صوتی که در آن، نکات مهمتر یا موارد نیازمند توضیح، شرح شده است. 📌جزئیات بیشتری درباره طرح در کانال آمده است. 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درباره ✅📣📣 چند نکته: 🌱برای استفاده بهتر از مطالب، لطفا ابتدا پیام سنجاق شده و چند پیام توضیحی بعد از آن خوانده شود. 🔴به دلیل پیوستگی و ترتب مطالب بر یکدیگر، نیاز است پستها(ی حداقل، هر هفته،) از بالا به پایین خوانده شوند تا سیر مباحث روشن​تر گردد🔴 🌱🌱 مطالب کانال، هفتگی (انتهای هرهفته [یا دو هفته]) بارگذاری می​شود. حجم مطالب برای یک هفته کفایت کند؛ البته، در صورت عدم بسنده به مطالعه صِرف و تلاش برای تفکر، تأمّل و تدبر بیشتر درباره آنها و نیز کوشش برای تطبیق آنها بر زندگی شخصی و صنفی خود. 🌱🌱🌱 برخی مطالب در ، برخی در و بعضی در کانال بیان شده اند. ازاینرو، هر سه مکمل یکدیگر هستند. 🔵 انشاءالله، هفته آینده، به ادامه توضیحات مرتبط با ادامه پرداخته خواهد شد که حاوی توضیحات مرتبط با تا از جلد اول است (توضیحات تا بیان شده است). 🌱🌱🌱🌱 در صورت احساس وظیفه نسبت به می​توانید از پست قبلی برای معرفی کانال به دیگران استفاده کنید. 📌بهترین کیفیت نمایش مطالب کانال در«نسخه دسکتاپ ایتا» است. 📌📌 در صورت عدم دسترسی به فایلی (تصویر، صوت، فیلم) ناشی از اختلال پیامرسان، آن را از ادمین کانال دریافت نمایید👉👉 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا