eitaa logo
اندیشه و قلم | احمد قدیری
21.8هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
246 ویدیو
47 فایل
پدر سه معصوم | نویسنده، پژوهشگر و‌ مدرس | دانش‌آموخته حقوق بین‌الملل | سایت AhmadGhadiri.ir | توییتر، تلگرام، روبیکا و ویراستی @GhadiriNetwork
مشاهده در ایتا
دانلود
رهبر انقلاب: علاجِ پروپاگاندا «تبیین» است، تبیین حقیقت از زبان‌های مختلف. رهبر انقلاب @khamenei_ir سیدمحمدمهدی میرباقری @mirbaqeri_ir مسعود درخشان @Profderakhshan سیدهادی عظیمی @ostad_azimi_din_fetri عبدالحسین خسروپناه @khosropanah_ir حامد کاشانی @kashani1395 مصطفی امینی‌خواه @Aminikhaah احمدحسین شریفی @ahmadhoseinsharifi سیدمحمدحسین راجی @Soada_ir حمیدرضا مهدوی ارفع @mahdavi_arfae علیرضا پناهیان @panahian_ir مهدی طائب @ostad_taeb سیدحسین مؤمنی @shafiehmahshar_ir قاسم روانبخش @ravanbakhsh_qasem سیدحمید روحانی @bonyadtarikh حمید رسایی @rasaee حسن عباسی @Hasanabbasi_ir وحید یامین‌پور @yaminpour علی‌اکبر رائفی‌پور @masaf کامران غضنفری @KamranGhazanfari مهدی محمدی @mohammadi61 محسن قنبریان @M_Ghanbarian محمد ایمانی @IMANI_mohammad سیدیاسر جبرائیلی @syjebraily جلیل محبی @jalilmoheby موسی نجفی @drmousanajafi عبدالله گنجی @dr_ganji محمدصادق کوشکی @pas_kouchehaie_enghelab سیدکاظم روح‌بخش @seyyed_kazem_roohbakhsh علی‌اصغر مجتهدزاده @Mojtahed_Zadeh محسن مجتهدزاده @Tablighgharb مصطفی امیری @asrzohur110 محمد شجاعی @ostad_shojae سیدمحمد انجوی‌نژاد @rahpouyancom علی عبدی @kriyaasses رضا سراج @DrRezaSeraj محسن مهدیان @mahdian_mohsen علی مهدیان @ali_mahdiyan علی علیزاده @jedaaltv فرهاد فتحی @sheikh_farhad_fathi حسین دارابی @hosein_darabi حمید کثیری @hamidkasiri_ir سعید سعیدی @saeedism حمیدرضا مقصودی @HamidRezaMaghsoodi محمد جوانی @CWarfare علی زکریائی @Binaasho محمدرضا حدادپور جهرمی @mohamadrezahadadpour علی بیطرفان @ali_bitarafan5 سیداحسان حسینی @khate_energy کریم جعفری @syriankhabar امیرحسین ثابتی @sabeti سعید قاسمی @saeedghasemi_ir علیرضا پورمسعود @A_purm محمدجواد اخوان @mjakhavan عبدالرحیم انصاری @ansari_rahim جواد موگویی @javadmogoei محمدصادق شهبازی @enghelabemardom سیدمحمدحسین خیرالامور @Seyyedoona میثم حق شناس @jahade_tabien1 علیرضا تقوی‌نیا @taghaviniaa بهجت السادات شهرتاش @BehShahrtash فرشته روح‌افزا @fereshtehrouhafza راضیه علی‌اکبری @hamsafar2 مهری طالبی دارستانی @banooyetamadonsaz رها عبداللهی @roo_be_rah سمیرا خطیب‌زاده @Dr_khatibzadeh سیدعلیرضا آل‌‌داود @Aledavood مهدی جمشیدی @sedgh_mahdijamshidi بشیر سراجی @bashirseraj بهزاد زارع @behzadzare سیدامیرحسین حسینی @Afra_eco داوود مدرسیان @Modaresian علی سعیدی @DrSaeedi محسن مؤمنی @eslamesyasi قاسم اکبری @jonbeshmostazafin حسن محمدی @darseenghelab سیداحمد رضوی @s_a_razavi جواد جلالی @jalali133 حسین زمانی میقان @HZaManim محمدعلی شکوهیان‌راد @SHRChannel احمد جانجان @NagidNagoftim محمد لسانی @tamavoj علیرضا زادبر @Politicalhistory ابوالفضل اقبالی @eqbali62 روح‌الله مؤمن نسب @jebheh حمید درویشی @pavaraqi سیداحمد غفاری @ghafari_ir محمد ندیمی @tahlilgar_siasi محمد قربانی مقدم @ghorbanimoghadam_ir یوسف عزیزی @yousofazizi23 حامد تقدیری @hamedtaghdiri محمدصادق ابولحسنی @monzer_ir رضا رمضان نرگسی @DrRamazan محمدرضا مهدی‌یار @emswar محمدعلی رامین @maramin محمدباقر مکرمی‌پور @amniatemeli عماد داوری دولت‌آبادی @emaddavari رضا کیانوش @raveshetamadoni پوریا فاضل @monzermedia محمد فرزانیان @farzanyan_ir حسن رشاد @hassanershad حسین کاوه @Sollam علی مصلح @huviat علی یگانه @meysame_tammarr سهیل سلیمی @soheil_salimi محمد مهدی بابایی @mahdibabaee رضا خیابانی @serateammar محمدعلی رنجبر @Binesh_Rahbordi صالح شریفی @iransarafrazman محمدرضا مهدی‌یار @EMSWAR میرهاشم حسینی @mirhashem_ir سعید وطن‌دوست @mosalman_tv حسین ممبینی @EradehGhavi رحمت‌الله معظمی @r_moazzami مهدی ابوطالبی @aboutalebi57 مهدی قاسم‌زاده @mahdi_ghasemzadeh حامد فلاحتی @h_falahati محمد فرزانیان محمدی @farzanyan_ir حمیدرضا غریب رضا @gharibreza1 حامد آل یمین @aleyamin فلاح شیروانی @faslefarhang سجاد قهرمانی @hajagha_salam رسول علیخانی @alikhani_r محمدتقی اکبرنژاد @AkbarNejad_ir محمدامین رضایی @m_amin_rezai ابراهیم اسماعیلی @ebrahim_esmaeili حسن محمدی @darseenghelab سورنا چگینی @neveshtehh مهدی سلطان احمدی @sobhezood محمدحسین رمضانی @MH_RAMAZANI سیدکمیل موسوی @chanel_komeil سیدابوالقاسم هاشمی @sahashemi6 احسان کفشدارطوشی @ekafshdar سیدروح‌الله حسینی @seyed_husseini روح‌الله دوست محمدی @serat5 عباس بابائی @abas_babaeii سیدمحمدمحسن دعایی @mohsendoaei سیدمحمدحسین دعایی @Smh_Doaei مجید بهستانی @mbehestani سیدمحمد قمری @seyeed_112 احسان شاهرخیان @TabyineTebyan مهدی سلیمانی @soleymani_mahdi حسن باویر @bavirhassan احمد قدیری @GhadiriNetwork
هدایت شده از خبرگزاری صداوسیما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦سقوط جت شخصی رئیس واگنر 🔹منابع خبری از سقوط جت شخصی متعلق به «پریگوژین» رئیس گروه واگنر در نزدیکی مسکو خبر دادند. @iribnews
بعید می‌دانم ناتو این فرصت تاریخی را از دست بدهد و شورش واگنر را تکرار نکند. در صورت صحت ادعای کشته شدن پریگوژین، قاعدتا مشابه آنچه پس از انهدام هواپیمای اوکراینی در ایران رخ داد در انتظار روسیه خواهد بود. ۱۴۰۲/۶/۱ @GhadiriNetwork
🔹 توسعه و تداوم فعالیت رسانه مستقل و خوداتکایی چون «اندیشه و قلم» که افتخار عدم وابستگی به افراد و نهادها را دارد، مرهون و موکول به حمایت مخاطبانش است. 🔸 از این حیث برای کسانی که مایل به مشارکت در تأمین هزینه‌های تبلیغات فعلی و آتی «اندیشه و قلم» و پشتیبانی از رسانه خود هستند، اکنون این درگاه تقدیم می‌گردد:
6104338961973027
IR210120020000001759913080
@GhadiriNetwork
اگر از من بخواهید چند موجود بیکار به شما نشان دهم، حتما نشانی کسانی را می‌دهم که نام بلوار «آزادی» در شیراز را به «قدس» تغییر دادند. مشتی شیرین‌عقلِ اسم‌فامیل‌باز که از فرط بیکاری می‌روند سراغ تغییر نام خیابان‌ها! موضوع فقط عبث و نمایشی بودن این نوع تغییر نام‌ها در کشور نیست؛ این است که مگر ‌«آزادی» کفر بود که با «قدس» به خیال خودتان اسلامی‌اش کردید؟ آن هم وقتی «آزادی قدس» شعار و آرمان‌مان است. دنبال این می‌گردید که در شیراز وقت و بی‌وقت عده‌ای سازمانی یا خودجوش بروند و با اسپری و ماژیک «قدس» را خط بزنند و «آزادی» بنویسند؟! پول شهرداری زیادی کرده که باید خرج تغییر تابلوها شود؟! حقیقتا نمی‌دانم در ایران احمق‌ها مسؤل می‌شوند یا افراد وقتی مسؤلیت می‌گیرند احمق می‌شوند! هر کدام که هست‌، جای غصه و تأسف دارد. در ضمن «Ghods» نادرست است؛ باید «Qods» می‌نوشتید. تابلوها را طی یک مراسم رسمی دیگر ویرایش کنید! @GhadiriNetwork
🚨 فتنه فراگیر طرح رشوه ماهیانه و مستقیم آمریکا به ارتشی‌های لبنان که هدف آن شرطی‌سازی و سلب انگیزه ارتش از همراهی با حزب‌الله در نبرد با اسرائیل است، وقتی همزمان می‌شود با تحرکات نظامی آمریکا در شام، شروع اعتراضات در سوریه و تدارک آشوب در ایران، گواهی دهنده برنامه خطرناکی علیه جبهه مقاومت است. ۱۴۰۲/۶/۲ @GhadiriNetwork
با توجه به شرایط منطقه، بعید می‌دانم سال دیگر امکان زیارت اربعین به این شکل وجود داشته باشد. از همه کسانی که تاکنون نرفته‌اند دعوت و درخواست می‌کنم این احتمالا آخرین فرصت را از دست ندهند. به کسانی هم که رفته‌اند پیشنهاد و توصیه می‌کنم هزینه سفر خود را به کربلا اولی‌های مستحق ببخشند که حتما در دستگاه محاسبه الهی برای شما زیارت مقبولی نوشته خواهد شد که اگر خود شخصا به زیارت می‌رفتید معلوم نبود چنین شود. نائب‌الزیاره منِ جامانده و محروم هم باشید و حتما برای حوائج اسلام و مسلمین و دفع شر از این کشور مضطرانه دعا بفرمایید. التماس دعا احمد قدیری @GhadiriNetwork
به عنوان یک نکته پیشگیرانه عرض می‌کنم تا بعدا مبتلا به تردید و متحمل زخم زبان نشوید: تعابیری چون «نزدیکی به قله» نه تنها به معنای سهل بودن ادامه مسیر نیست، بلکه پرمشقت‌ترین و نفس‌گیرترین مرحله حرکت است. این را گفتم چون دیدم بسیاری با خیال راحت برای خود نسخه استراحت تجویز کرده‌اند. ۱۴۰۲/۶/۳ @GhadiriNetwork
فرصتی دست داد و در بخش «سراسری» ایتا جستجویی کردم. گرچه کانال‌های بسیاری نسبت به بازتاب و انتشار مطالب حقیر اهتمام و لطف داشته‌اند، اما بیشترین انعکاس متعلق به موارد ذیل است که قدردانی از مدیران‌شان را بر خود لازم می‌دانم: @bidariymelat @sabreenS1_official @pedarefetneh @shohadayeiran57 @tahlile_siasi @akhbarevijeh1 @gharargahcayberi @twtenghelabi @howzehenghelabi @Saberin_fa @tahlilisiyasiseraat @vitaminsiyasi @basirrat_ammar @Basirat_135 @khatevelayat @gamedovomeenqelab @bainolmelal @nedaye_fetrat @mesagh @Basijvelayat1
هدایت شده از محمد جوانی
در انعکاس واقعیت فوق، ممکن است هر رسانه‌ای بنابر سوگیری و منافع سیاسی_اقتصادی که دارد، فقط یک زاویه را قاب‌بندی کند و به تصویر بکشد؛ لذا در باب سنجشگرانه‌اندیشی لازم است تک‌منبعی نباشیم و از زاویا و منابع مختلفی به رویدادها _خصوصا موارد مناقشه برانگیز_ بپردازیم تا دچاره قضاوت‌های اشتباه و یکجانبه‌گرایی نشویم. علوم و جنگ شناختی | جوانی @Cwarfare
📰 مصاحبه اینجانب با روزنامه شرق درخصوص حقوق زن در فقه و قانون و ابعاد سیاسی رسانه‌ای آن @GhadiriNetwork
📰 برشی از مصاحبه روزنامه شرق با احمد قدیری 🔸 ‌با وجود اینکه بیان می‌کنید در قرآن و فقه نگاه برابری به زن و مرد شده است، چه توضیحی درباره تبعیض‌های موجود میان حقوق زن و مرد دارید؟ 🔹 تصور وجود تبعیض در حقوق زن و مرد، مهم‌ترین چالش نظری در این حوزه است. از این‌رو باید قدری موضوع را باز کنیم. اولا وقتی در سؤال از کلمه تبعیض استفاده می‌کنیم، باید در درجه نخست به معنای آن و در مرتبه بعدی به بار معنایی کلمه دقت داشته باشیم. تبعیض در اذهان اصولا به تفاوت ناروا و ناعادلانه اطلاق می‌شود. در بحث حقوق زن و مرد تفاوت وجود دارد اما تبعیض خیر. اینجا نمی‌خواهم بگویم چون احکام از جانب خداوند خالق و شارع است پس حق و عدل است. در حال حاضر موضوع صحبتم این نیست. می‌خواهم بگویم ممکن است حقوق و تکالیف دو صنف یا دو فرد با هم متفاوت باشد اما تبعیض وجود نداشته باشد. مانند اینکه فردی در یک روزنامه مسئول نشر اخبار باشد و فردی دیگر مسئول تنظیم گزارش و مصاحبه. در اینجا مأموریت محوله به این دو کارمند متفاوت است اما ناعادلانه و مصداق تبعیض نیست. 🔸 ‌لطفا مصداقی وارد موضوع شوید. نظر شما این است که حقوق مرد بیشتر از زن نیست، یا بیشتر است اما ناروا نیست؟ 🔹 موضوع حقوق زن و مرد هم مانند خیلی از مسائل دیگر از تحریف رسانه‌ای مصون نمانده است. این تحریف به دو صورت خودنمایی کرده؛ یکی بیان ناقص و بدون قید و تبصره یک حکم و دیگری بزرگ‌نمایی و تمرکز بر حقوق مردان و تکالیف زنان که موجب وارونه‌نمایی واقعیت و تصویر کلان می‌شود. 🔸 این مواجهه رسانه‌ای دقیقا نسبت به کدام موضوع فقهی و حقوقی واقع شده؟ 🔹 به عنوان مثال در موضوع ارث با چنین موضوعی مواجه هستیم؛ چنانچه تصور عموم این است که مرد دو برابر زن ارث می‌برد و تمام. درحالی‌که نه موارد نقض آن را می‌دانیم و نه توجه داریم که از یک سو اگر ارث‌بری مرد اصولا دو برابر زن است، از سوی دیگر تکالیف مالی بسیاری هم بر دوش مرد گذاشته شده که پرداخت مهریه و نفقه از‌جمله آن است. شما تصور کنید اگر قانونی بود که مردان می‌توانستند اموال زن را بگیرند و او را در زندان بیندازند، چقدر زنان برافروخته می‌شدند و از حق و حتی حیات پایمال‌شده خود می‌گفتند، اما هم‌اکنون هزاران زندانی مهریه داریم که تماما از جانب همسرانشان به این وضعیت گرفتار شده‌اند. یا همین حکم فقهی جهاد و مصداق قانونی آن، سربازی، کافی است برای اینکه متوجه شویم چقدر در تصورات خود نسبت به حقوق زن و مرد دچار اشتباهات محاسباتی شده‌ایم. جهاد با تمام مصائبش را در یک کلمه نبینید. جهاد که تنها بر مردان واجب است یعنی در معرض کشته و زخمی واقع‌شدن. در سربازی هم این پسرها هستند که باید به عنوان نیروی آماده به خدمت باشند. اگر جنگ شود، اعزام می‌شوند و اگر صلح باشد باید مشقت و غربت نظام وظیفه عمومی را تحمل کنند و دو سال از جوانی خود را در مرز، پادگان یا مراکز حاکمیتی فعالیت کنند. اگر این موارد را به عنوان مشتی از خروار در نظر نگیریم، نتیجه می‌شود همین تصورات غلطی که گویی زن بهره‌ای از زندگی و آزادی نبرده است! 🔸 ‌درخصوص مواردی نظیر حضانت و حق طلاق توضیحی دارید؟ آیا چون مردان به سربازی می‌روند یا مهریه و نفقه پرداخت می‌کنند، باید حاکم علی‌الاطلاق در خانه و خانواده باشند؟ 🔹 ابتدا باید توجه دهم که نگاه اسلام به روابط زن و شوهر، نگاه تعاملی و بر پایه محبت و شفقت است. اما مانند هر موضوع مهم دیگری کد حقوقی مخصوص به خود را هم دارد. درخصوص بخش دیگر سؤال باید به دو نکته مهم دقت کرد که شرح می‌دهم. احکام و قوانین دو دسته‌اند؛ قواعد امری و تکمیلی. قواعد امری مواردی است که خلاف آن را نمی‌شود توافق کرد؛ اما قواعد فقهی یا حقوقی تکمیلی، صرفا «پیشنهاد» شارع یا قانون‌گذار است که امکان توافق طرفین به نحو دیگر وجود دارد. به عنوان مثال ممنوعیت تعدد زوج برای زن یک قاعده امری است. حتی لزوم مهریه برای زن نیز امری است و نمی‌شود که نباشد؛ حتما باید چیزی که مالیت دارد تعیین شود ولو اندک؛ ولو عندالاستطاعه؛ ولو آنکه زن آن را در بدو ازدواج ببخشد؛ اما حتما باید تعیین شود تا شأن زن رعایت شود و این مرد باشد که صداق یا همان مهریه را به زن پیشکش می‌کند. جالب این است که بسیاری از احکام خانواده از نوع تکمیلی است. یعنی صرفا بسته پیشنهادی خداست اما زن می‌تواند تمام گزینه‌ها را به دلخواه خود و البته در صورت حصول توافق طرفینی، به عنوان شرط ضمن عقد، تغییر دهد. حق طلاق با مرد است؛ نفقه هم مصادیقش را شرع مشخص کرده؛ حضانت فرزند پسر و دختر نیز تا سن خاصی میان پدر و مادر تعیین و تقسیم شده است اما در تمام این موارد زن می‌تواند در شرط ضمن عقد هم حق طلاق را بگیرد، هم میزان نفقه خود را تعیین کند و هم حضانت فرزندان را که البته جز قبول زحمت و هزینه نیست بر عهده بگیرد و هم شروط مادی و معنوی دیگری را ثبت کند. @GhadiriNetwork
📰 برش‌هایی از مصاحبه روزنامه شرق با احمد قدیری پیرامون حقوق زن @GhadiriNetwork
هدایت شده از علی بیطرفان🙋‍♂️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حدود ۵ ماه پیش در برنامه‌ای با دکتر قدیری به نمادسازی‌هایی که حول "کاوه آهنگر" انجام شده اشاره کردیم امروز این نماد بطور مستقیم از زبان سفیر انگلیس در میاد... ❇️ @ali_bitarafan5
در سالگرد آغاز جنگ تحمیلی ترکیبی علیه ایران منتشر شد: مصاحبه تفصیلی خبرگزاری حوزه با احمد قدیری پیرامون آشوب ۱۴۰۱ @GhadiriNetwork
🔴 تدارک تمرد کسانی که سخنان حسین باستانی در بی‌بی‌سی را «منصفانه» و حتی «اعتراف» نامیدند توجه نداشتند که هدف وی ضمن آموزش الگوهای تمرد، جاانداختن موذیانه دروغ «برخورد نظامی با اغتشاشگران» در قالب موضوع وجود نداشته «تمرد نظامی» بود و اینکه چون تمرد تدریجی صورت می‌گیرد، بنابراین انتظار بروز دفعی نباید داشت. ۱۴۰۲/۶/۲۶ @GhadiriNetwork
🔴 بهانه مصالحه کریدور «هند، عربستان، اسرائیل، اروپا» که نیازمند بارگیری مکرر «زمین، دریا، زمین، دریا، زمین» است، به دلایل مختلف صرفه و قابلیت اجرا ندارد: وجود راه آبی موازی «دریای عرب، خلیج عدن، دریای سرخ، دریای مدیترانه» و ناامنی اسرائیل. کریدور، پوششی اقتصادی است برای مصالحه سعودی و اسرائیل. ۱۴۰۲/۶/۲۶ @GhadiriNetwork
پیش‌بینی محقق شده: عدم لغو تحریم موشکی ایران @GhadiriNetwork
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻دکتر احمد قدیری تبیین کرد: ❇️ چرا بعضی سلبریتی‌ها وارد اغتشاش شدند؟ / عملیاتی که دشمن برای طلاب و روحانیون در نظر گرفته است ۲۵ شهریور سال گذشته بود که با فوت خانم مهسا امینی، آتش فتنه و آشوب در کشور دمیده شد و رسانه‌های ضدانقلاب و فارسی زبان توانستند با شگردهای گوناگون، خساراتی را به کشور تحمیل کنند؛ این روزها در سالگرد آن فتنه و آشوب قرار داریم و در این راستا با یکی از مدرسین سواد رسانه و از پژوهشگران و کنشگران فضای مجازی به گفت و گو نشستیم تا پیرامون این فضا، اطلاعاتی را دریافت نماییم. مطلبی که ملاحظه می کنید، ماحصل گفت و گوی ما با «دکتر احمد قدیری» است که تقدیم می شود: https://hawzahnews.com/xcrtb @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
بی‌بی‌سی در آستانه سالگرد فوت مهسا امینی منتشر کرد: آهنگی با تصاویر و مضامین همجنسگرایی زنان @GhadiriNetwork
فارغ از آنکه افزایش کشفیات به معنای افزایش قاچاق و برنامه دشمن در ایجاد جنگ شهری است، نکته جالب در این محموله، وجود حجم بالای سلاح سرد نظیر شوکر و باتون است که کارکردی ندارد جز کشته‌گیری از آشوبگران و منتسب نمودن آن به نیروهای مجهز به این نوع تجهیزات. ۱۴۰۲/۶/۲۶ @GhadiriNetwork