eitaa logo
نشر خوبی ها محمد مهدی
318 دنبال‌کننده
445 عکس
379 ویدیو
58 فایل
نشر خوبی ها
مشاهده در ایتا
دانلود
می شود به خدا خوابهایمان روزی شود شرابِ ،آبهایمان گردد و دور و برش یکسره حرم جانم فدای «گنبد» «اربابهایمان» بمناسبت ٨ ؛سالروزتخريب الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
34.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥۱۰ نکته مهم در رابطه با عملیات وعده صادق!هر آنچه که لازم است در رابطه با عملیات موشکی سپاه بدانید👆 ▪️ دیدن این ۱۰ دقیقه دست شما را در پر و شما را مجهز به پاسخ تمام شبهات می‌کند ▪️ حتی اگر حوصله نگاه کردن تمام فیلم را ندارید، حداقل ۲دقیقه اول را -حتی با سرعت ۲x - نگاه کنید؛ مطمئن باشید ... 👤 برشی از سخنرانی در رابطه با عملیات وعده صادق
"سه چيز موجب است : شكستن ، رهاكردن ، جداشدن از ." : نكث الصفقة، و السنة، و الجماعة . (بحارالانوار 68/27، كتاب الامامه باب ۳ حدیث ۴ الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا علیه السلام يك روز نزد آن حضرت امیرالمومنین آمد و چيزي از آن حضرت طلب كرد - با اينكه در همان روز و روزهاي قبل مطالبي عليه آن حضرت از وي شنيده شده بود - امیرالمومنین او را برآورده نمود. آن حضرت وي را بر اين مورد قرار دادند، امیرالمومنین فرمود: "من مي كنم كه : او بر دانائي من و او بر من و او بر من كند." اين روايت در بحار نيز آمده است .(2) --- [1] زمر (39) 65 [2] مناقب ابن شهرآشوب 379/1; و بحارالانوار 48/41، تاريخ اميرالمؤمنين (ع)، باب 104، حديث 1 الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا علیه السلام در از هاي عقد [الفريد] و نزهة الابصار آمده است : "در جمل اشتر بن حكم را كرد، آن حضرت با سخنان تند وي را مورد عتاب قرار داد آنگاه آزادش نمود. نيز هنگامي كه به اميرالمؤمنين (ع) در جنگ گرفتار آمد گفت : پيروز شدي گذشت كن ! آن حضرت وي را در بهترين جهاز به همراه نود و يا هفتاد به سوي فرستاد. همچنين براي عبدالله بن ازطريق محمد بن ابي امان خواست آن حضرت به وي و ساير كساني كه با وي بودند داد. و فرزند بن عبيدالله را نزد آن حضرت آوردند به وي فرمود: سه بار بگو: و اتوب اليه، آنگاه وي را آزاد كرد و فرمود: هر چه اسلحه و چارپا در ميان سپاه ما داري برگير و به هر جا كه مي خواهي برو، و در آينده خود داشته باش و در خانه ات بنشين . " اين روايت به نقل از مناقب در بحار نيز آمده است .(1) [1] مناقب ابن شهرآشوب 381/1; و بحارالانوار 50/41، تاريخ اميرالمؤمنين (ع)، باب حسن خلق آن حضرت [باب 104]، حديث 2 الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام درشرح ابن ابي معتزلي آمده است : "جريان را دانستيد، اما چون (ع) بر وي پيروزي يافت وي را گرامي داشت و همراه با بيست نفر از زنان عبدالقيس كه به دستور علي (ع) بر سر خويش نهاده و حمايل كرده بودند او را به سوي فرستاد. هنگامي كه قسمتي از را طي كردند عايشه آن حضرت را با سخناني ناشايسته مورد قرار داد و ابراز ناراحتي كرد و گفت : او با فرستادن اين مردان و سپاهياني كه بر من گماشته مرا هتك كرده است ; اما چون آنها به مدينه رسيدند عمامه ها را برداشته و گفتند ما بوديم كه به همراه تو شديم . و اما اهل بصره كه با حضرت علي (ع) به برخاستند و با شمشير رو در روي او و اولاد او ايستادند و به آن حضرت دشنام و ناسزا گفتند، چون كه وي بر آنان پيروزي يافت شمشير از آنان بداشت و منادي وي در سرتاسر لشكرگاه فرياد زد كه : به هيچ وجه فراريان را نكنيد و و اسير را نكشيد و كسي كه خود را بيندازد در امان است و كسي كه به سپاه امام پناه بياورد در است . پس از پايان نيز آن حضرت متاعشان را نگرفت و فرزندانشان را اسير نكرد، و از اموالشان چيزي به عنوان تصرف نكرد. و اگر مي خواست مي توانست همه اين كارها را انجام دهد، ولي او جز راه گذشت و راه ديگري را برنگزيد و به پيامبرخدا(ص) در روز فتح مكه نمود كه آن حضرت (ص) نيز در شرايطي مردم را مورد عفو قرار داد كه هنوز آتش كينه ها به سردي نگرائيده و بديها فراموش نشده بود."(1) مباني فقهي حكومت اسلامي (جلد اول) دولت و حكومت الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا علیه السلام «» مورخ معروف در سال 37 هجرى اين را با شأن صدور مشروحى بيان كرده كه فشرده آن، چنين است : اين سخن را امام (عليه السلام) زمانى بيان فرمود كه به سراغ «» آمد در حالى كه آنها با «ابن » مشغول و محاجه بودند. امام (عليه السلام) به «ابن عباس» فرمود : «تو ساكت باش»، سپس شروع به سخن كرد و بعد از و ثناى الهى فرمود : «پيشواى شما ؟». گفتند : «ابن »، فرمود : «چرا شما به مخالفت با ما برخاسته ايد ؟» عرض كردند : «به خاطر پذيرش «» در «»». امام (عليه السلام) فرمود : «شما را به خدا سوگند ! مگر شما نبوديد كه هنگام بالا بردن ها بر سر ها، داشتيد كه از جنگ بكشم و من به شما گفتم اين گروه را من بهتر از شما مى شناسم آنها نه اهل هستند و نه اهل ولى شما گوش نداديد و بر مسأله اصرار نموديد من به ناچار پذيرفتم ولى با حكمين شرط كردم كه بر طبق قرآن كنند وإلاّ ما از آنان برى و بيزار خواهيم بود ؟» گفتند : «آيا است كه افراد را در مسأله خون مسلمين حكم قرار دهيم ؟» امام (عليه السلام) فرمود : «ما مردان را حكم قرار نداديم بلكه قرآن را حكم قرار داديم». (انا لم نحكم الرجال وإنما حكمنا القرآن). سپس «» بخشى از اين خطبه را آورده است. «سبط بن » در « الخواس» ومرحوم «» در «ارشاد» و«» در «احتجاج» اين خطبه را با تفاوت هايى نقل كرده اند. الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام در تفسير و سيد رضى از بن نباته از على بن ابيطالب (عليه السلام ) روايت شده كه گفت : وقتى ابن نزد آن حضرت آمد و عرض كرد: يا (عليه السلام ) مرا خبر ده از خداى تعالى و اينكه آيا قبل از (عليه السلام ) با كسى از اولاد آدم و تكلم كرده ؟ حضرت فرمود: خداوند با جميع مخلوقات خود كرده چه خوب آنان و چه بدشان ، و همه جواب او را داده اند، اين معنا بر ابن الكواء گران آمد و مقصود امام را نفهميد و لذا پرسيد چطور يا اميرالمؤ منين (عليه السلام ) ؟ حضرت فرمود: مگر كتاب خدا را نخوانده اى كه به پيغمبر خود مى فرمايد: (و اذ اخذ ربك من بنى آدم من ظهورهم ذريتهم و اشهدهم على انفسهم بربكم قالوا ) اگر اين را خوانده اى بايد بدانى كه خداوند خود را به جميع افراد بنى آدم شنوانده و ايشان هم جواب او را داده اند. اى ابن كواء! جمله (قالوا بلى ) جواب بنى آدم است ، خداوند به بنى آدم فرمود: بدرستى منم معبود يكتا، معبودى نيست جز من و منم رحمان و رحيم پس آوردند به و ربوبيت ، و و انبياء و اوصياى انبياء را از ديگران جدا كرد و را ماءمور به اطاعتشان كرد، بشر نيز در عهد به همه اينها اقرار نمود، موقعى كه اقرار مى كردند ناظر بودند و گفتند: اى بنى آدم ما عليه شما گواه شديم تا در نتوانيد بگوييد ما از اين امر غافل بوديم . تفسير الميزان جلد ۱ الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام از روايات استفاده مى شود كه : اگر امام مشغول قرائت باشد فرد ديگرى ، آيه اى از تلاوت كند، مستحب است كند تا او آيه را پايان دهد، سپس امام قرائت را كند، چنانكه از امام صادق (عليه السلام ) نقل شده كه (عليه السلام ) در نماز صبح بود و ابن (همان مرد تيره ) در پشت سر امام (عليه السلام ) مشغول بود، ناگاه در نماز اين آيه را كرد و لقد اوحى اليك و الى الذين من قبلك لئن اشركت ليحبطن و لتكونن من الخاسرين (و هدفش از خواندن آيه اين بود كه به طور به على (عليه السلام ) احتمالا در مورد قبول در ميدان اعتراض ‍ كند) اما با اين حال امام (عليه السلام ) براى قرآن سكوت كرد تا وى آيه را به پايان رسانيد، سپس امام (عليه السلام ) به ادامه قرائت نماز بازگشت ، ابن كوا خود را دو مرتبه تكرار كرد، باز امام (عليه السلام ) سكوت كرد ابن كوا براى سومين بار آيه را تكرار نمود، و على (عليه السلام ) مجددا به احترام قرآن سكوت كرد، سپس حضرت اين آيه را تلاوت فرمود فاصبر ان وعد الله حق و لا يستخفنك الذين لا يؤ منون (اشاره به اينكه دردناك الهى در منافقان و افراد بى است و در برابر آنها بايد تحمل و حوصله به خرج داد) سرانجام امام سوره را تمام كرده و به رفت . از مجموع اين بحث روشن مى شود كه : و سكوت به هنگام شنيدن آيات قرآن بسيار شايسته اى است ولى به طور كلى واجب نيست ، و شايد علاوه بر و روايات جمله لعلكم ترحمون (شايد مشمول رحمت خدا بشويد) نيز اشاره به مستحب بودن اين باشد. تنها موردى كه اين حكم الهى شكل به خود مى گيرد موقع نماز است كه به هنگام شنيدن قرائت امام بايد سكوت كند و گوش فرا دهد، حتى جمعى از فقها اين آيه را بر قرائت حمد و سوره از ماموم دانسته اند. نام كتاب : تفسير نمونه جلد 1 الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
سپهری در سال 1358 به بیماری مبتلا شد و در همان سال برای درمان به انگلستان کرد، اما بیماری پیشرفت کرده بود و ناکام از درمان به تهران بازگشت و سرانجام در غروب دوشنبه یکم 1359 در سن 52 سالگی در پارس تهران درگذشت و در مشهد اردهال به خاک سپرده شد؛ او گفته بود "کاشان تنها جایی است که به من آرامش می‌دهد و می‌دانم که در آنجا ماندگار خواهم شد". الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
... یک تأمل ایام گذشته می‌کردم و بر تلف‌کرده تأسف می‌خوردم و سَراچهٔ به الماسِ دیده می‌سفتم و این بیت‌ها مناسب خود می‌گفتم: هر دم از می رود نفَسی چون نگه می‌کنم نمانده بسی ای که پنجاه رفت و در خوابی مگر این پنج دریابی خَجِل آن کس که رفت و نساخت کوسِ زدند و نساخت نوشین بامداد رَحیل باز دارد را ز هر که آمد عمارتی ساخت رفت و به دیگری پرداخت وآن دگر پخت همچنین هوسی وین به نبرد کسی یار ناپایدار مدار دوستی را نشاید این غَدّار و بد چون همی بباید آن کس که نیکی برد عیشی به خویش فرست کس نیارد ز پس ز پیش عمر است و تَموز اندکی ماند و غِرّه ای تهی‌ ، رفته در ترسمت پُر نیاوری دستار هر که مزروع خود بخورد به خِوید وقت خرمنْش باید چید الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaacom/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
روزی راهبی با جمعی از مسیحیان به النبی (صلی الله علیه و آله و سلم)آمدند در حالیکه طلا و و اشیاء گرانبها بهمراه داشتند. ✍پس رو کرد به جماعتی که در آنجا داشتند ( نیز در بین بود ) و سوال کرد : "خلیفه ی نبی و او چه کسی است؟" پس جمعیت حاضر ، را نشان دادند ، پس راهب رو به ابوبکر کرده و پرسید : نامت چیست؟ ابوبکر گفت : نامم "" است راهب پرسید : دیگرت چیست؟ابوبکر گفت : نام دیگرم "" است. راهب سوال کرد : نام دیگری هم داری؟ ابو بکر گفت : "نه هرگز" پس راهب گفت : گمان کنم آنکه در پی او هستم شخص دیگریست. ✍ابوبکر گفت : دنبال چه هستی؟ راهب پاسخ داد : من بهمراه جمعی از مسیحیان از آمدم و جواهر و اشیاء گرانبها بهمراه آوردیم و ما این است که : از ی مسلمین چند بپرسیم ، پس اگر توانست به سوالات ما پاسخ دهد تمام این هدایای ارزنده را به او میبخشیم تا بین مسلمانان کند و اگر نتوانست سوالات مارا پاسخ دهد اینجا را ترک کرده و به سرزمین خود باز میگردیم. ✍ابوبکر گفت : سوالاتت را بپرس ، راهب گفت :باید به من نامه بدهی تا آزادانه سوالاتم را مطرح کنم و ابوبکر گفت : در امانی ، پس سوالاتت را بپرس. ✍راهب سه سوالش را مطرح کرد: 1)ما هو الشئ الذی لیس لله؟ *چه چیزاست که از آن نیست؟* 2)ما هو شئ لیس عندالله؟ *چه چیزاست که در خدا نیست؟* 3)ما هو الشئ الذی لا یعلمه الله؟ *آن چیست که خدا آن را نمیداند؟* پس ابوبکر پس از مکثی طولانی گفت : باید از کمک بخواهم ، پس بدنبال عمر فرستاد و راهب سوالاتش را مطرح کرد ، عمر که از پاسخ ماند پس بدنبال فرستاد و عثمان نیز از این سوالات جا خورد ، و جمعیت گفتند : چه سوالیست که میپرسی؟ خدا همه دارد و همه چیز را میداند. ✍راهب نا گشته قصد بازگشت به روم کرد ، ابوبکر گفت : ای دشمن خدا اگر بر امان دادنت نبسته بودم را به خونت رنگین می کردم . ✍سلمان که ماجرا بود بسرعت خود را به امام (ع)رسانده و ماجرا را کرد و از امام خواست که به سرعت خودش را به آنجا برساند. پس امام علی ع بهمراه پسرانش امام (ع )و امام (ع )میان جمعیت حاضر و با و تکبیر جماعت حاضر ، مواجه شدند. ✍ابوبکر خطاب به راهب گفت ، آنکه در جست و جویش هستی آمد ، پس هر سوالی داری از علی (ع) بپرس! راهب رو به امام علی (ع) کرده و پرسید : نامت چیست؟ امام علی (ع) فرمودند: نامم نزد یان *""* نزد مسیحیان *""ایلیا"* نزد پدرم *"علی"* و نزد مادرم *""* است. پس راهب گفت : نسبتت با نبی (ص) چیست؟ ✍امام (ع )فرمودند: او و پسرعموى من است و نیز او هستم. پس راهب گفت ، به بن مریم که و گمشده ی من تو بودی. پس به سوالاتم پاسخ بده و دوباره سوالاتش را مطرح کرد. ✍امام علی (ع) پاسخ دادند: فإن الله تعالی أحد لیس له صاحبة و لا ولدا فلیس من الله لأحد و فإن الله لا یعلم شریکا فی الملک 🔹 *آنچه خدا ندارد ، و فرزند است.* 🔹 *آنچه نزد خدا نیست ، ظلم است* 🔹 *و آنچه خدا نمیداند ، و همتا برای خود است* پس راهب با شنیدن این پاسخها ، امام علی را به سینه فشرد و بین دو چشم مبارکش را بوسید و گفت: "أشهد أن لا اله إلا الله و أن رسول الله و أشهد أنک وصیه و خلیفته و أمین هذه الامة و الحکمة" ✳️به درستی که نامت در إلیا و در ایلیا و در علی و در کتابهای پیشین حیدر است ، پس براستی تو خلیفه ی بر پیامبری، سپس تمام هدایا را به امام علی (ع) تقدیم کرد و امام در همانجا اموال را بین مسلمین تقسیم کرد. ⬅️ *پیامبر(ص)فرمود: هرکس فضائل امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع)را نشردهد، مادامیکه از آن نوشته اثری باقیست ملائکة الله برای او می کنند* منبع : کتاب الإحتجاج مرحوم الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
كتاب از كتاب تمار، از ابي مطر بصري روايت نموده كه گفت : (ع) بر جايگاه خرمافروشان گذر مي كرد به افتاد كه گريه مي كرد، به كنيز فرمود: علت تو چيست ؟ گفت : مولايم مرا با يك درهم فرستاده تا بخرم ولي خرمائي را كه خريداري كرده بودم نپسنديد، خرما را به نزد خرمافروش آوردم ولي او از پس گرفتن آن كرد، حضرت نزد خرمافروش رفته و فرمود: "اي بنده خدا اين يك خدمتگزار است و كاره اي نيست خرما را بگير و درهمش را به او باز گردان"، خرمافروش از جاي بلند شد و با مشت به سينه حضرت زد. مردم اجتماع كردند و گفتند: اين اميرالمؤمنين (ع) است، نفس مرد به شماره افتاد و رنگش زرد شد و خرما را گرفت و درهم را به كنيز بازگردانيد، آنگاه گفت : اي اميرمؤمنان، از من بگذر. حضرت فرمود: بسيار خرسند مي شوم اگر خودت را كني . الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا علیه السلام ... امام صادق فرمود: امير المؤمنين (ع) عبدالله بن را به سوى ابن و ياران او () فرستاد و او لباس قيمتى بر تن داشت. آنها گفتند: اى ابن تو در نظر ما ما هستى در حالى كه اين را پوشيده اى! گفت: اين چيزى است كه درباره آن با شما بحث مى كنم; خدا فرمود: قل من حرّم زينة الله التى لعباده و الطيبات من الرزق. ... بگو چه كسى زينتى را كه بر بندگانش پديد آورد و نيز هاى پاكيزه را كرده است؟(1) 1 - كافى ج 6، ص 441. تفسير كوثر - جلد چهارم الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
از بن ، از امام (ع) آمده است كه فرمود : "دو بر (ع) وارد شدند، آن حضرت براي هر يك از آنها يك تشكچه انداخت كه روي آن بنشينند. يكي از آنها بر روي آن نشست و ديگري از نشستن كرد. حضرت به وي فرمود: بر روي آن بنشين نيكي را كسي جز رد نمي كند، آنگاه فرمود: پيامبرخدا فرمود: هنگامي كه بزرگ قومي به نزد شما آمد او را كنيد. دخل رجلان علي اميرالمؤمنين (ع) فألقي لكل واحد منهما وسادة فقعد عليها أحدهما و أبي الاخر. فقال اميرالمؤمنين (ع): اقعد عليها، فانه لا يأبي الكرامة الا . ثم قال : قال رسول الله (ص): اذا أتاكم قوم فأكرموه . (اصول كافي 659/2، كتاب العشرة، باب اكرام الكريم، حديث 1) الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
حق را دیدی و نشناختی وَلَقَدْ مَنَنَّا عَلَيْكَ مَرَّةً أُخْرَى إِ ذْ أَوْحَيْنَا إِلَى أُمِّكَ مَا يُوحَى أَنِ اقْذِفِيهِ فِي التَّابُوتِ فَاقْذِفِيهِ فِي الْيَمِّ فَلْيُلْقِهِ الْيَمُّ بِالسَّاحِلِ يَأْخُذْهُ عَدُوٌّ لِّي وَعَدُوٌّ لَّهُ وَأَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِّنِّي وَلِتُصْنَعَ عَلَى عَيْنِي إِذْ تَمْشِي أُخْتُكَ فَتَقُولُ هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى مَن يَكْفُلُهُ فَرَجَعْنَاكَ إِلَى أُمِّكَ كَيْ تَقَرَّ عَيْنُهَا وَلَا تَحْزَنَ وَقَتَلْتَ نَفْساً فَنَجَّيْنَاكَ مِنَ الْغَمِّ وَفَتَنَّاكَ فُتُوناً فَلَبِثْتَ سِنِينَ فِي أَهْلِ مَدْيَنَ ثُمَّ جِئْتَ عَلَى قَدَرٍ يَا مُوسَى طه 37تا 40 درس ها : یاداوری به وموسی های هر ونسل است که ازاین هیاهوها و ها و طاغیان ومستکبران وتسلیحات فوق مدرن و.... انها نداشته باشید که فرمانروای هستی یکی است و اوهمه کاره عالم است همه چیز به او هستند او نخواهد برگی از نمی افتد و... و اوبخواهد همه چیز ممکن میشود با خالی میشود با اتکاء به او با ها و دار وهمه اعوان وانصارشان درافتاد وانهارا شکست داد او اراده کند یکی را کند فرعون ها اگر هزاران پاره کنند و هزاران جنین را نابودکنند که موسی متولد نشود او موسی را درخانه همان فرعونها وبه دست خود انها حفظ و میکند الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
اعتصامی دراین باره بسیار فصیح و متین گفته : موسی، چو را به نیل در فکند، از گفتهٔ رب خود ز ساحل کرد با حسرت گفت کای فرزند خرد بی‌ گر فراموشت کند خدای چون رهی زین بی ناخدای گر نیارد پاکت بیاد خاکت را دهد ناگه بباد *** آمد کاین چه باطل است رهرو ما اینک اندر است پردهٔ را برانداز از میان تا ببینی کردی یا ما گرفتیم آنچه را انداختی دست را دیدی و نشناختی در تو، تنها و مادری است شیوهٔ ما، و بنده پروری است نیست بازی حق، خود را مباز آنچه بردیم از تو، آریم باز سطح آب از گاهوارش خوشتر است دایه‌اش سیلاب و موجش است رودها از نه میکنند آنچه میگوئیم ما، آن میکنند ما، بدریا طوفان میدهیم ما بسیل و موج می‌دهیم نسبت بذات حق مده بار است این بدوش خود منه به که برگردی بما بسپاریش کی تو از ما میداریش نقش نقشی از ایوان ماست و و آب سرگردان ماست ای کز جویباری میرود از پی انجام میرود ما بسی گم گشته باز آورده‌ایم ما، بسی بی توشه را پرورده‌ایم ماست هر کس بینواست با ماست چون بی آشناست ما بخوانیم ار چه ما را رد کنند پوشیها کنیم ار بد کنند ما دوخت، هر جا هر چه دوخت زاتش ما سوخت هر که سوخت الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
بیا تا یک دیگر بدانیم که تا ناگه ز یک نمانیم چو آینه مؤمن شد چرا با ما روگرانیم جان فدای کردند سگی بگذار ما هم مردمانیم فسون قل و قل هو الله چرا در همدیگر نخوانیم غرض‌ها تیره دارد دوستی را غرض‌ها را چرا از نرانیم گهی دل شوی از من که میرم چرا پرست و جانیم چو بعد از خواهی آشتی کرد همه از غمت در کنون پندار مُردَم آشتی کن که در ما چون مردگانیم چو بر بخواهی دادن را بوسه ده کاکنون همانیم خمش کن مرده وار ای ازیرا به متهم ما زین الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b