✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️دیدگاه آیات و روایات درباره «ثروت»
🔸در این مطلب به بررسی کسب #مال و #ثروت از نظر #قرآن و #روایات می پردازیم.
🔹در #قرآن_کریم به دو گونه از #ثروت یاد شده، در برخی از آیات قرآن از مال و #ثروت به گونه های مختلف ستایش شده همچون: #رزق_الهی؛ [روم، ۲۸؛ بقره، ۲۵۴؛ نساء، ۳۹] #فضل_خداوند؛ [توبه، ۵۹؛ بقره، ۱۹۸؛ نساء، ۷۳؛ توبه، ۷۵] #قوام و برپایی جامعه؛ [نساء، ۵] #سعادت #دنیا و #آخرت؛ [قصص، ۷۷] #خیر [بقره، ۱۸۰؛ بقره، ۲۱۵؛ بقره، ۲۷۳]؛ #امنیت و آسایش؛ [سبا، ۳۷].
🔹در دیدگاهی دیگر نسبت به #ثروت و دارایی نکوهش بسیاری شده است. در این عرصه #آموزههایی متفاوت یا متضاد می یابیم: وسیله #حسرت_بدکاران هنگام #مرگ؛ [مومنون، ۱۰۰] بی توجهی به #بیسرپرستان و #تجاوز به حقوق دیگران؛ [فجر، ۱۶ و ۱۷] #غرور و #تکبر و #تفاخر به ثروت؛ [کهف، ۳۴] #غصب حقوق مردم. [نساء، ۲۹]
🔹جمع بین این دو دسته از آیات، این است که با چه #انگیزه و شرایطی، شخص به دنبال جمع آوری #مال و #ثروت برود، و داشتن مال و کسب ثروت با انگیزه کسب #رضای_خدا و #خدمت به مردم و تحصیل #سعادت_اخروی نه تنها مذموم نیست، که #ممدوح نیز هست.
🔹 #امام_صادق (علیه السلام) می فرماید: «مَن طَلَب الدنیا استعفافا عَنِ الناس و سَعیا عَلی اهله و تَعَطُّفاً علی جارِه لَقی الله یوم القیامة و وَجهُهُ مِثل القمر فی لیلة البدر»؛ [۱] (هرکس #دنیا را طلب کند به قصد این که #آبروی خود را از مردم حفظ کند، و رفاه #خانوادهاش را تأمین نماید و به #همسایه اش کمک کند وقتی خدا را ملاقات کند چهره اش همانند ماه شب چهارده میدرخشد).
🔹شخصی به #امام_صادق (علیه السلام) عرض کرد: «والله انّا لَنَطلُبُ الدُّنیا و نُحِبُّ ان نُوءتاها فَقالَ تُحِبُّ ان تَصنَعَ بِها ماذا؟ قالَ: اعُوذُ بِها عَلی نَفسی وَ عَیالی وَ اصِلُ بها و احُجُّ و أَعتَمِرُ فَقالَ ابوعبدِالله: لیس هذا طَلَبُ الدنیا هذا طلب الآخِرَة»؛ [۲] (به خدا قسم ما طلب میکنیم #دنیا را و دوست داریم آن را بدست آوریم، حضرت فرمود: دوست داری با آن چه کنی؟ عرض کرد: #کمک میگیرم بر #خودم و #خانواده ام و میبخشم از آن، و #حج و عمره انجام میدهم؛ حضرت فرمود: این طلب #آخرت است).
🔹و اگر با انگیزه های #دنیاطلبی همچون تکاثر و #تفاخر و فریب دیگران باشد، طبیعی است که سرانجام خوبی ندارد، و مورد #مذمت قرآن قرار گرفته است.
پی نوشتها؛
[۱] وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۱۱
[۲] همان، ج ۱۲، ص ۹
منبع: راسخون به نقل از حوزه نت
#ثروت #مال
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️جاهلیت مدرن
🔹 #دنیای_استکبارىِ سرشار از #جاهلیّت، در اشتباه است که خیال میکند ارزش و #اعتبار_زن به این است که خود را در #چشم_مردان آرایش کند تا چشم های هرزه به او نگاه کنند و از او تمتّع گیرند و او را تحسین نمایند.
🔹بساط آنچیزی که امروز به عنوان #آزادی_زن در دنیا و از سوی #فرهنگمنحطّغربی پهن شده است، بر پایه این است که #زن را در معرض دید مرد قرار دهند تا از او تمتّعات جنسی ببرند. #مردان از آنها لذّت ببرند و زنها وسیله التذاذ مردان شوند. این، #آزادی_زن است؟
🔹کسانی که در #دنیای_جاهل و #غافل و #گمراه #تمدّن_غربی ادّعا می کنند طرفدار #حقوق_بشرند، در حقیقت #ستمگران به #زن هستند. #زن را به چشم یک #انسان_والا نگاه کنید، تا معلوم شود که تکامل و حق او و آزادی او چیست.
بیانات مقام معظم رهبری ۷۱/۰۹/۲۵
منبع: وبسایتدفترحفظونشرآثارمعظمله
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️مساله ازدواج نکردن حضرت معصومه (س)
💠درباره علّت ازدواج نکردن ایشان نظرات مختلفی وجود دارد که اجمالا آنها را بررسی میکنیم:
🔹بعضی میگویند که ایشان بنا به دستور پدر بزرگوارشان ازدواج نکردند. بنابر آنچه «یعقوبی» نقل میکند، #امام_موسی_کاظم (ع) وصیت فرمود که [دخترانشان] ازدواج نکنند. [۱] اما برخی این خبر را مجعول دانسته و آن را رد میکنند. [۲] ضمن اینکه #امام_معصوم (ع) دستوری بر خلاف دستور مؤکد شرع نمی دهد. آنچه در وصیت #امام_کاظم (ع) در کتاب شریف اصول کافی آمده، توصیه به تبعیت همه فرزندان از #امام_رضا (ع) و سپردن اختیار ازدواج دختران به ایشان است، نه چیز دیگر؛
🔹حضرت در وصیت خود میفرماید: «لَا یُزَوِّجُ بَنَاتِی أَحَدٌ مِنْ إِخْوَتِهِنَّ مِنْ أُمَّهَاتِهِنَّ وَ لَا سُلْطَانٌ وَ لَا عَمٌّ إِلَّا بِرَأْیِهِ وَ مَشُورَتِهِ فَإِنْ فَعَلُوا غَیْرَ ذَلِکَ فَقَدْ خَالَفُوا اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ جَاهَدُوهُ فِی مُلْکِهِ وَ هُوَ أَعْرَفُ بِمَنَاکِحِ قَوْمِهِ فَإِنْ أَرَادَ أَنْ یُزَوِّجَ زَوَّجَ وَ إِنْ أَرَادَ أَنْ یَتْرُکَ تَرَک...؛ هیچ یک از دخترانم را نباید برادران مادری، سلاطین و یا عموهایشان شوهر دهند، مگر با نظر و مشورت #رضا (ع)، اگر بدون اجازه او به چنین کاری اقدام کنند، با خدا و رسول اکرم (ص) مخالفت ورزیده اند و در سلطنت خدا منازعه نموده اند؛ زیرا او به مصالح قومش در امر ازدواج آگاه تر است، پس هر کسی را او بخواهد تزویج میکند و هر کسی را او نخواهد تزویج نمیکند». [۳]
🔹قول دیگری نیز وجود دارد که میگوید: «دلیل عدم ازدواج #حضرت_معصومه (س) عدم وجود هم شأنی برای ایشان می باشد»؛ چنانکه در مورد حضرت زهرا (س) نیز نقل شده است که اگر امام علی (ع) نبود همکفوی برای ایشان پیدا نمیشد. این نظر نمیتواند درست باشد؛ چرا که بر خلاف توصیه موکّد اهل بیت به ازدواج است و در ازدواج مورد نظر آنها «مؤمن هم کفو مؤمنه است». از طرفی مقام حضرت زهرا (س) با همه زنان عالم فرق میکند.
🔹اما «نظر دقیقتر» درباره عدم ازدواج #حضرت_معصومه (س) این است که از آنجا که در دوران هارون الرشید و مأمون، شیعیان و علویان و به ویژه امام کاظم (ع) مورد سخت ترین فشارها و آزارها بودند و ارتباطات اجتماعی آنان به شدت محدود بود، کسی جرات نزدیک شدن به خاندان اهل بیت (ع) را پیدا نمیکرد؛ چه رسد به آنکه با آنان پیوند نیز برقرار سازد. وصیت امام کاظم (ع) نیز بخاطر لحاظ همین شرایط بوده است. اینکه برخی از خواهران حضرت معصومه (س) نیز موفق به ازدواج نشدند این مسأله را تایید می کند. [۴]
🔹نکته دیگر در این باره، عدم توجّه دقیق منابع تاریخی به ازدواج دختران اهل بیت (ع) است؛ علاوه بر #حضرت_معصومه (س) درباره ازدواج سایر دختران اهل بیت نیز خبر قطعی وجود ندارد و درباره ازدواج بسیاری از آنها شاهد اخبار مختلف و ضد و نقیضی هستیم. در مورد #حضرت_معصومه (س) نیز خبری مبنی بر ازدواج ایشان نقل نشده است؛ اما این بدان معنی نیست که بتوان حکم قطعی درباره عدم ازدواج ایشان و برخی خواهران ایشان داشت، بلکه ممکن است ازدواج کرده باشند، اما بخاطر فشارها و سختگیری هایی که با این خانواده صورت می پذیرفت، علنی نشده باشد. اما بر فرضی که ازدواج نکرده باشند، باز هم قطعا به معنی بی توجهی و عدم رغبت به ازدواج نبوده، بلکه همین جو خفقان حاکم علیه این خانواده مانع این امر شده است.
پی نوشتها؛
[۱] تاریخ یعقوبی، چاپ نجف، ۱۳۸۴ق، ج۳، ص۱۵۱؛ [۲] حیاة الإمام موسی بن جعفر ع (باقر شریف قرشی) دارالبلاغة، ۱۴۱۳ق، ج۲، ص۴۷۹؛ [۳] الکافی، دارالکتب الإسلامیة، ۱۴۰۷ق، چ۴، ج۱، ص۳۱۷؛ [۴] حضرت معصومه فاطمه دوم، محمدی اشتهاردی، محمد، انتشارات علامه، ۱۳۷۵ش، چ۱، ص۱۱۶
📕بانوی ملکوت، کریمی جهرمی، علی، بوستان کتاب، چاپ اول، ۱۳۹۳
منبع: وبسایت راسخون
#حضرت_معصومه
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️جنگ نرم، جنگ سایبری، و تکنیک ها (بخش نهم و پایانی)
🔸با پیشرفت روز افزون امکانات و تکامل علمی جوامع، #جنگها نیز روز به روز پیشرفته تر و پیچیده تر شد و گونه های مختلفی به خود گرفت. در دنیای امروز یکی از مؤثرترین، خطرناک ترین و فعال ترین انواع جنگ، #جنگ_نرم است. این جنگ، #سلاحی_برنده است که با بهره گیری از علوم دنیای مدرن مانند روانشناسی، جامعه شناسی و... توانسته است، با کمترین امکانات و تجهیزات، تأثیرگذاری بسزایی در جوامع داشته باشد.
7⃣تکنیک القاء یا تلقین
🔹از میان ۲۰۰ روش #جنگ_نرم که در #فضاهای_سایبری مورد استفاده قرار می گیرد، شاید بتوان موثرترین ان ها را #تکنیک_القاء دانست. مبنای تکنیک القاء به حدود ۱۵۰ سال پیش باز میگردد. پس از دیدگاه های «زیگموند فروید» روانشناس اتریشی درباره #ضمیرناخودآگاه، توجه متخصصان رسانه ای و #جنگ_نرم به استفاده از این ابزار یعنی «ضمیر ناخودآگاه» انسان و تاثیر آن بر زندگی اجتماعی و سیاسی انسان ها معطوف شد. بنا بر این نظریه، هر کلمه، شئ، رنگ و هر آنچه پیرامون انسان رخ میدهد، علاوه بر تاثیرگذاری در «ضمیر آگاه» انسانها، #ضمیرناخودآگاه آنها را نیز درگیر خواهد کرد و مبنای بسیاری از کنش ها و رفتارهای انسان به «ضمیر ناخودآگاه» او برمیگردد.
🔹بر ایناساس در #جنگ_نرم میتوان در یک جمله یا عکس یا... چندین «نکته روانشناسی» را گنجانید و آن را به مخاطب #القا کرد. برای نمونه، در جمله «دیشب دو تروریست فلسطینی با حمله به پاسگاه مرزی اسرائیل چند سرباز را مجروح نمودند و صبح امروز نیروی هوایی اسرائیل به تلافی حملات تروریستی دیشب با حمله به مقر تروریست ها چند نفر را به هلاکت رساندند» چند نکته مهم نهفته است؛ خبر با کلمه «دیشب» شروع میشود و این کلمه دو بار در جمله به کار رفته است. شب در #ناخودآگاه انسان ها نشان دهنده تاریکی، ابهام، ترس و... است. در مقابل آن، کلمه «صبح» که برای حمله نیروهای اسرائیل به کار برده شده، نشان دهنده روشنایی، صداقت، پاکی و... است.
🔹کلمه «تروریست» و «تروریستی» سه بار در خبر به کار رفته است. ترور به معنای وحشت آفرینی و تروریست فردی وحشت آفرین است که هیچ لباس و مشخصه خاصی ندارد و در هر جا و هر لباسی می تواند باشد؛ در حالی که «سرباز»، «ارتش»، «نیروی هوایی» و... کلماتی مانوس با امنیت و حراست کشورها هستند. حملات فلسطینیان، «تروریستی» و حملات اسراییل «تلافی جویانه» بوده است! فلسطینیان به «پاسگاه مرزی» حمله کردند و مرز هر کشوری حریم قانونی آن کشور محسوب میشود که دفاع از آن لازم است، اما حمله اسرائیل به «مقر تروریستها» بوده که هیچگونه حرمت و احترامی ندارد.
🔸نتیجه؛ امروزه با اندک مطالعه ای درباره #تاکتیکها و روش های #جنگ_نرم به راحتی میتوان مشاهده کرد که #دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه چگونه در قالب لشگرهای گوناگون سایبری به #ارزشها و آرمان های ایران اسلامی حمله میکنند. به همین سبب لازم است نسل جوان و اندیشمندان با نگاهی روشن و عمیق به رصد و مبارزه با #حملاتنرمدشمن که در قالب ماهواره، اینترنت، کتاب و... صورت می گیرد، بپردازند و با یادگیری روشهای جنگ نرم به مقابله و دفاع از مبانی دینی ـ ملی برخیزند.
منبع: وبسایت حوزه نت به نقل از ماهنامه فرهنگ پویا - ۲۹
#جنگ_نرم #جنگ_روانی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️امام حسن عسکری عليه السلام:
🔸«إنَّ اللهَ تَبارَكَ وَ تَعالی بَيَّنَ حُجَّتَهُ مِنْ سائِرِ خَلْقِهِ بِكُلِّ شَيء، وَ يُعْطِيهِ اللُّغاتِ، وَ مَعْرِفَةَ الاْنْسابِ وَالاْجالِ وَالْحَوادِثِ، وَ لَوْلا ذلِكَ لَمْ يَكُنْ بَيْنَ الْحُجَّةِ وَالْمَحْجُوحِ فَرْقٌ».
🔹همانا #خداوند_متعال، #حجّت و #خليفه خود را برای #بندگانش #الگو و #دليلی_روشن قرار داد، همچنين خداوند #حجّت خود را ممتاز گرداند، و به تمام لغت ها و اصطلاحات #قبائل و #اقوام آشنا ساخت، و #أنساب همه را می شناسد و از نهايت #عمر_انسانها و موجودات و نيز جريانات و #حادثهها آگاهی كامل دارد، و چنانچه اين #امتياز وجود نمی داشت، بين #حجّت_خدا و بين ديگران فرقی نبود.
📕الکافی، ج ۱، ص ۵۱۹، ح ۱۱
#امام_عسکری
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️سفر حضرت معصومه (س) به ایران
🔹 #حضرت_معصومه (سلام الله علیها) در سال ۲۰۱ هجرى قمرى به قصد ديدار برادر، از مدينه به سوى خراسان حركت كرد. درباره علت سفر ایشان به ایران برخی معتقدند #امام_رضا (علیه السلام) بعد از استقرار در ایران نامه ای خطاب به خواهر گرامی اش حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) مرقوم فرمود و به غلامش دستور داد که در هیچ منزلی توقف نکند تا در اندک زمان ممکن آن نوشته را به مدینه برساند. غلام خود را به مدینه منوره رسانید و نامه امام هشتم را به خدمت #حضرت_معصومه (سلام الله علیها) تسلیم نمود و آن حضرت به مجرد رسیدن نامه برادرش خود را آماده سفر نمود. اما این روایت در کتابهای دست اول و قدیمی ذکر نشده است. [۱]
🔹طبق نقل دیگر #حضرت_معصومه (سلام الله علیها) که از کودکی همراه #امام_رضا (علیه السلام) بودند و علاقه بسیاری به ایشان داشتند و علوم و معارف زیادی نیز از ایشان کسب نمودند، بعد از سفر اجباری امام رضا (علیه السلام) به ایران حضرت معصومه (سلام الله علیها) نیز طاقت دوری از برادر و امام زمان خود را نداشت، و به همراه گروهی از اطرافیان خود از مدینه به سمت ایران حرکت کرد، اما هنگامى كه به ساوه رسيد بيمار و بسترى شد. آن حضرت كه از وجود قم و سكونت شيعيان در آن اطلاع داشت به خادم مخصوصش فرمود: «مرا به قم ببريد». [۲] ایشان پس از عزیمت به قم مدتی در آنجا بودند سپس از دنیا رفتند.
پی نوشتها؛
[۱] بارگاه فاطمه معصومه، میرعظیمی، سید جعفر، انتشارات نهضت، بی جا، ص ۲۴
[۲] همراه زائران قم و جمكران، همان، ص ۳۹
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#حضرت_معصومه
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️با بچهها همانطور رفتار کنید که توقع دارید خدا با شما رفتار کند!
🔹 #بچهها توی خانه #بازیگوشی و شیطنت می کردند، گاهی درمانده میشدیم؛ از حضرت #آیت_الله_بهجت (ره) پرسیدند: «با #بچهای که از دیوار راست میرود بالا و حرف گوش نمیکند، باید چه کار کرد؟» فرمودند: «همان طوری که توقع دارید خدا با شما رفتار کند، با این #بچهها هم همان طور رفتار کنید. این طور اگر نگاه کنید، دیگر زدن #بچهها یا #بداخلاقی با آنها به خاطر اشتباه، بیمعنی میشود. بچه هم احساس نمیکند که بابایش درکش نمیکند».
📕به شیوه باران، ص٣٩
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#آیت_الله_بهجت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️چرا اسلام در روابط بین زنان و مردان «محدودیت» قائل شده که باعث شود بین شهروندان جوامع مسلمان «عطش جنسی» فوران کند و تولید خشونت کند؟! (بخش اول)
🔹با توجه به برخی #ناهنجاری های #اخلاقی و جنسی در جوامع اسلامی، عده ای بر آن شده اند این گونه #القا کنند که چنین رفتارهای ناشایستی نتیجه محدودیت های مردان و زنان در ارتباط با #جنس_مخالف است. #محدودیتها و #تفکیک هایی که از همان بدو تأسیس جامعه اسلامی در #صدر_اسلام اعمال شد [۱] و از کودکی تا بزرگسالی به تدریج احساس محرومیت و ناکامی را به گونه ای در هر فرد مسلمانی متراکم می نماید که ممکن است به یک باره فوران کرده باعث خشونت ها یا تجاوزهایی گردد.
🔹در پاسخ به این ادعا، باید بررسی کنیم و ببینیم که آیا واقعا خشونت ها و تجاوزهای جنسی رابطه مستقیمی با #محدودیتهای_اخلاقی تشریع شده توسط #فقه_اسلامی دارند یا خیر. این موضوع را در قالب فرازهای ذیل بررسی می کنیم.
💠«محدودیت قائل شدن در روابط بین زن و مرد اختصاص به اسلام ندارد»
🔹پیش از هر چیز باید متذکر این نکته شد که #محدودیت در ایجاد روابط با #جنس_مخالف بین زنان و مردان اختصاص به #اسلام ندارد و بسیاری از #جوامع_غیرمسلمان و تمدن های گذشته به شیوه های مختلف برای روابط بین #زن و #مرد محدودیت هایی داشته اند. پدران كلیسا پس از #حضرت_عیسی (عليه السلام) و پولس، به تبیین آموزه های مسیحیت پرداختند. آنان بر اساس تفسیر فریسیان از شریعت و تلمود، #زنان را از معاشرت با #مردان_نامحرم، در ملأ عام برحذر داشتند و توصیه كردند كه #زنان بدون #مردان_محرم مسافرت نكنند. [۲]
🔹این محدودیت هرگز به معنای #سرکوب_کردن غریزه جنسی و منع آن نمی باشد، بلکه طبق آیات قرآن از جمله آیه «يُرِيدُ اللهُ لِيُبَيِّنَ لَكُمْ وَ يَهْدِيَكُمْ سُنَنَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَ يَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَاللهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ» [نساء، ۲۶] (خداوند مى خواهد [با اين دستورها راه هاى #خوشبختى و #سعادت را] براى شما آشكار سازد، و به سنت هاى [صحيح] پيشينيان رهبرى كند، و شما را از #گناه پاك سازد و خداوند دانا و حكيم است)،
🔹 #خداوند مى خواهد به وسيله اين #مقررات حقايق را براى #انسان آشكار سازد و به راه هايى كه #مصالح و منافع او در آن است، رهبرى اش كند. وانگهى شخص در اين برنامه تنها نيست و #اقوامپاكگذشته نيز اين گونه #سنتها را داشته اند. در ادامه آیات فوق، #قرآن تاكيد مى كند كه «وَ اللهُ يُرِيدُ أَنْ يَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَ يُرِيدُ الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الشَّهَواتِ أَنْ تَمِيلُوا مَيْلًا عَظِيماً»؛ [نساء، ۲۷] (#خدا به وسيله اين #احكام مى خواهد، #نعمتها و بركاتى كه بر اثر آلودگى به #شهوات از شما قطع شده، به شما بازگردد، ولى #شهوت_پرستانى كه در امواج #گناهان غرق هستند، مى خواهند شما از طريق #سعادت به كلى #منحرف شويد)،
🔹و همانند آنها از فرق تا قدم، آلوده انواع #گناهان گرديد. اكنون شما فكر كنيد، آيا آن #محدوديت آميخته با #سعادت و افتخار براى شما بهتر است، يا اين آزادى و #بىبندوبارى توام با آلودگى و #نكبت و انحطاط؟! #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] به نقل از برخی روایات #پیامبر_اکرم (ص) درب های رفت آمد #زنان و #مردان را در #مسجدالنبی از یکدیگر تفکیک کردند، و حتی برای جلوگیری از اختلاط آنها، دستور دادند که مردان از وسط کوچه و زنان از کنار آن رفت و آمد کنند. (الکافی، دارالکتب الاسلامیه، چ ۵، ج ۵، ص ۵۱۸
[۲] رهایی جنسی: رسوایی جهان مسیحیت، لارنس، ریموند، بی نا، لندن، ۲۰۰۷م، ص ۲۰
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#اخلاق #حدود #زن #مرد
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️فردا از ما سؤال میکنند...
🔹یکی از #دعاهایی که دائماً باید امثال بنده و شما بکنیم این است، «وَاسْتَعمِلْنی لِما تَسْألُنی غَداً عَنه» #فردا از ما #سؤال میکنند. چرا #فلان_چیز را گفتید، چرا نگفتید. از #نگفتید هم سؤال میکنند. فقط از #گفتید نیست. چرا #فلان_کار را کردید، چرا نکردید. از #نکردید هم سؤال میکنند.
بیانات مقام معظم رهبری ۹۵/۰۷/۰۵
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️امام علی (ع) در نامه ۳۱ نهج البلاغه، درباره نزدیک بودن «مرگ» چه فرموده است؟
🔹#امام_علی (ع) در بخشی از نامه ۳۱ #نهج_البلاغه - که به امام حسن (ع) نوشته شده - اهل اين جهان را به #مسافرانى تشبيه كرده كه به سوى #سرمنزل_مقصود در حركتاند ميفرمايد: «كَأَنْ قَدْ وَرَدَتِ الْأَظْعَانُ؛ گويا اين #مسافران به منزل رسيده اند [و پايان عمر را با چشم خود مى بينند]». «يُوشِكُ مَنْ أَسْرَعَ أَنْ يَلْحَقَ؛ سپس مى افزايد: نزديك است كسى كه سريع حركت ميكند به #منزلگاه [مرگ] برسد». منظور از «مَنْ أَسْرَعَ» همه #انسانها هستند نه گروه خاصى؛ زيرا همه باسرعت به سوى #سرمنزلنهايى كه همان #پايان_زندگى است میرسند.
🔹حضرت تشبيه جالبى درباره مردم جهان میكند و میفرمايد: «وَ اعْلَمْ يَا بُنَيَّ أَنَّ مَنْ كَانَتْ مَطِيَّتُهُ اللَّيْلَ وَ النَّهَارَ، فَإِنَّهُ يُسَارُ بِهِ وَ إِنْ كَانَ وَاقِفاً، وَ يَقْطَعُ الْمَسَافَةَ وَ إِنْ كَانَ مُقِيماً وَادِعاً؛ پسرم بدان آنكس كه مركبش شب و روز است، او را #مىبرند و در #حركت است، هرچند خود را ساكن پندارد و پيوسته قطع مسافت میكند، گرچه ظاهراً ايستاده است و استراحت ميكند». اشاره به اينكه حركت به سوى #پايان_عمر حركتى اجبارى است نه اختيارى؛ دست #تقدير_پروردگار همه را بر مركب راهوارِ زمان سوار كرده و چه بخواهند يا نخواهند با سرعت آنها را به سوى نقطه پايان مى برد، هرچند #غافلان از آن بى خبرند.
🔹تعبيرهاى ديگرى در ساير كلمات #امام_علی (ع) در اين زمينه ديده میشود از جمله ميفرمايد: «أَهْلُ الدُّنْيَا كَرَكْبٍ يُسَارُ بِهِمْ وَ هُمْ نِيَامٌ؛ [۱] #اهل_دنيا همانند سوارانى هستند كه مركبشان را به پيش مى برند و آنها در خوابند». در جاى ديگر ميفرمايد: «نَفَسُ الْمَرْءِ خُطَاهُ إِلَى أَجَلِهِ؛ [۲] #نفسهای_انسان هربار گامى به سوى سرآمد زندگى است». حضرت در حديث دیگری میفرمايد: «إنّ اللَّيْلَ وَ النَّهارَ يَعْمَلَانِ فِيكَ فَاعْمَلْ فِيهِما وَ يَأْخُذانِ مِنْكَ فَخُذْ مِنْهُما؛ [۳] شب و روز در تو اثر میگذارند [و از عمر تو میكاهند] تو هم در آنها از خود اثرى بگذار و كارى كن؛ آنها از تو چيزى ميگيرند تو هم چيزى از آنها بگير».
🔹ابن ابى الحديد در اينجا داستان جالبى از يكى از اساتيد خود نقل ميكند میگويد: «ابوالفرج محمد بن عباد (ره) از من خواست كه اين وصيّتنامه را براى او بخوانم، و در آن روز من جوانِ كم سن و سالى بودم آن را از حفظ براى او خواندم؛ هنگامى كه به اين بخش از وصيّتنامه رسيدم استادم فريادى كشيد و به زمين افتاد، در حالى كه كسى بود كه به اين زودى تحت تأثير واقع نميشد». [۴] در تعبيراتِ حضرت در اين فقرات، #انسانها به #مسافرانى تشبيه شده اند كه بر #مركبی_تندرو سوارند و اين مركب آنها را به سوى #منزلگاه_نهايى پيش مى برد.
🔹شكی نيست كه گروهى از اين #مسافران در ايستگاه هاى وسط راه پياده مى شوند و گروه ديگرى به راه خود همچنان تا پايان عمر طبيعى ادامه ميدهند و عجب اينكه هيچ كس نميداند در #كدام_ايستگاه او را پياده مى كنند. دو چيزِ اين سفر مسلّم است: #بدون_اختيار بودن آن و اينكه #پايان_مقررى دارد. گروهى اين #سفر را در حال #خواب مى پيمايند و #عدّهای_بيدارند و بعضى گاه خواب و گاه بيدار؛ آنها كه #بيدارند پس از پياده شدن #نعمتها و بركات فراوانى كه در هر ايستگاه موجود است و به آن نياز دارند تهيه ميكنند و آنها كه در #خوابند و يا موقعيت خود را نمى دانند به مفهوم «اَلنّاسُ نِيامٌ إذا ماتُوا اِنْتَبِهُوا» [۵] #دست_خالى به مقصد میرسند.
🔹#انبياء و #رسولان_الهى مأمورانى هستند كه پيوسته در مسير راه به #مسافران هشدار مى دهند و بر #خواب_آلودگان فرياد میزنند كه برخيزيد و از توقفگاه هاى وسط راه آنچه نياز داريد #برگيريد؛ چراكه وقتى به #مقصد رسيديد در آنجا تهيه وسائل مورد نياز ابداً امكان ندارد و از آن مهم تر اينكه #بازگشت در اين مسير نيز ممكن نيست. گروهى اين سخنان را #باور میكنند و از جان و دل مى پذيرند و گروهى #انكار میكنند يا ناباورانه به آن گوش میدهند و هنگامى كه به #مقصد رسيدند به واقعيّت تمام آن سخنان پى مى برند و فرياد وا حسرتاه سر میدهند و نعره «يا لَيْتَنا نُرَدُّ وَ لا نُكَذِّبَ بِآياتِ رَبِّنا وَ نَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنينَ» [۶] از آنها شنيده میشود؛ ولى چه سود؟
پی نوشتها؛
[۱]نهج البلاغة، صبحی صالح، هجرت، قم، چ۱ ص۴۷۹ (حکمت ۶۴)؛ [۲]همان ص۴۸۰ (حکمت ۷۴)؛ [۳]غررالحكم و دررالكلم، تميمى آمدى ص ۲۵۴؛ [۴]شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحديد، ج۱۶ ص۹۱؛ [۵]بحارالانوار ج۴ ص۴۳ باب۵؛ [۶]سوره انعام، آيه۲۷
📕پيام امام اميرالمؤمنين(ع)، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلامية، چ۱، ج۹، ص۶۱۶
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#مرگ #غفلت #آخرت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️اهتمام به امر فقرا و محرومین
🔹و من امیدوارم که کسانی که #تمکن دارند، کسانی که خانه های زیادی دارند، کسانی که #چیزهای_زیاد دارند گمان نکنند #سعادتشان به این زیادی هاست. یک نفر آدمی که کم دارد، ولی به اندازه معاش دارد، این آدم #لذت_زندگی را، همین زندگی مادی را، لذتش را بیشتر از آن میبرد که صد تا #کاخ دارد و هر روز و هر شب در زحمت حفظ اینهاست.
🔹 #لذت_زندگی را او نمیتواند بفهمد چی است. هزاران غذا در اینجا هست - شما گاهی وقتها شاید دیده باشید در این چیزهایی که نمایش دادند، مثلًا در فیلمها هست - این قدر غذا هست میل نمیکند که دست دراز کند، نه اینکه نمیخواهد، اصلًا میل ندارد، نه اینکه میخواهد حالا خودنمایی کند که من کم میخورم، نمیتواند.
🔹یک #درویش وقتی که یک نان پیدا میکند و میخورد لذتش از آن آدمی که صد تا #کاخ دارد و نمیتواند استفاده بکند بیشتر است. لذت به #دارایی نیست، لذت یک مطلبی است که انسان در خودش باید پیدا بشود و او نمیشود الّا اینکه توجه به #خدا داشته باشد و مطمئن به خدا باشد.
بیانات حضرت امام ۶۲/۰۱/۰۱
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️«الگو» و «اسوه» چه جایگاهی در تعلیم و تربیت انساها دارد و عالی ترین الگوهای تربیتی چه کسانی هستند؟
🔹درباره عناصر و راهکارهای #تربیت_صحیح که با در نظر گرفتن آنها #مربّی می تواند موفّق گردد، آنچه مورد اتفاق همه #علمای_تربیت و تعلیم است ارائه #الگوی_صحیح است؛ آری در صورتی که خود #مربّی ویژگی ها و شایستگی های الگوی صحیح و نمونه را دارا باشد، عملاً می تواند برای #تربیت_پذیر، #الگو باشد. بنابر این کاملا واضح و مبرهن است که کسی که می خواهد #اسوه و الگوی دیگران گردد، اگر در رفتارش #نقطه_ضعف هایی باشد و مرتکب #خطا و اشتباه گردد، نمی تواند #نقش_تربیتی خود را به درستی ایفا کند.
🔹از این جهت است که خداوند بر بندگان خود منّت نهاد و بندگان برگزیده #معصوم خود را که از هر گونه خطا و اشتباهی مبرّا هستند را #الگوهای_ایدهآل و کاملی معرفی کرد. لذا بهترین راهکار و شیوه برای استفاده از این نعمت های الهی، یعنی بهره گیری از مقام تربیتی #پیامبر و #ائمه_معصومین (علیهم السلام)، عملی کردن و ارائه رفتار آنان است. اینجاست که باید ابتدا سعی کنیم #رفتار آن حضرات را در ساحت های گوناگون به تفصیل شناسایی کنیم، و پس از آن بکوشیم تا در ابعاد گوناگون زندگی خود به آن رفتار که تفصیلاً برای ما شناسایی شده اند #اقتدا نماییم.
📕اسلام شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۸۶ش، چاپ سوم، ص ۴۲۲
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#الگو #اسوه #تربیت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️امام مهدى عج الله تعالی فرجه:
🔸«إنَّ اللهَ بَعَثَ مُحَمَّدا رَحمَةً لِلعالَمينَ و تَمَّمَ بِهِ نِعمَتَهُ»؛
🔹خداوند #محمّد (ص) را برانگيخت تا #رحمتى براى #جهانيان باشد و #نعمت خود را تمام كند.
📕بحارالأنوار، ج ۵۳، ص ۱۹۴
#پيامبر_اکرم
#امام_مهدی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️چرا اسلام در روابط بین زنان و مردان «محدودیت» قائل شده که باعث شود بین شهروندان جوامع مسلمان «عطش جنسی» فوران کند و تولید خشونت کند؟! (بخش دوم)
💠تبیین معنای صحیح خوشبختی و آرامش در سایه ضوابط دینی
🔹 #آیاتی که در بخش قبلی این نوشتار به آنها اشاره شد، علاوه بر #دلالتهایی که برای #زمان_خود و #اقوام_پیشین داشتند، در حقيقت به افرادى كه در عصر و زمان ما نيز به #قوانين_مذهبى، مخصوصا در زمينه #مسائل_جنسى ايراد مى كنند، پاسخ مى گويد كه اين #آزادی هاى بىقيد و شرط، سرابى بيش نيست،
🔹و نتيجه آن #انحراف_عظيم از مسير #خوشبختى و تكامل انسانى و گرفتار شدن در #بيراههها و پرتگاه ها است، كه نمونه هاى زيادى از آن را با چشم خودمان به شكل #متلاشى شدن خانواده ها، انواع #جنايات_جنسى، #فرزندان_نامشروع جنايت پيشه و انواع بيماری هاى آميزشى و ناراحتى هاى روانى [و تحقیر زن و تبدیل او به ابزاری برای شهوترانی و شهوت پرستی و دور شدن جوانان از اهداف مهمتری مثل پیشرفت علمی و فرهنگی و هزاران فساد دیگر] مشاهده مى كنيم. [۱]
💠راه حل های اسلام برای کنترل غریزه جنسی و جنایت های مربوط به آن
🔹 #اسلام برای کنترل #غریزه_جنسی و جلوگیری از فوران آن راهکارهایی نیز بیان نموده است از جمله: #تهذیب_نفس و مراقبت در تغذیه [۲] و #روزه گرفتن [۳] و #کنترل_نگاه [۴] و توصیه زنان به #حفظ_حجاب [۵] و...؛ حتی در صورتی که #جوان با وجود اینکه برای کنترل غریزه جنسی تلاش خود را کرده، اما باز هم این غریزه در وجود او شعله ور می باشد، #اسلام هرگز به سرکوب کردن این غریزه نمی پردازد، بلکه او را به #ازدواج توصیه می کند؛
🔹و از آنجا كه يك عذر تقريبا عمومى و بهانه همگانى براى فرار از زير بار ازدواج و تشكيل خانواده، مساله فقر و نداشتن امكانات مالى است، #قرآن به پاسخ آن پرداخته مى فرمايد که از فقر و #تنگدستى واجدین شرایط ازدواج نباید نگران بود و لازم است در شکل دادن به ازدواج شان کوشید چرا كه (اگر فقير و تنگدست باشند خداوند آنها را از فضل خود بى نياز مى سازد)؛ «إِنْ يَكُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللهُ مِنْ فَضْلِهِ» [نور، ۳۲] و خداوند قادر بر چنين كارى هست، چرا كه (خداوند واسع و عليم است)؛ «وَ اللهُ واسِعٌ عَلِيمٌ». [۶] [۷]
🔹حتی اگر کسی واقعا نمی تواند #ازدواج کند، باز هم #اسلام راه حل های مناسبی برای وضعیت او پیش بینی کرده، از جمله راه حلی به نام «ازدواج موقت» که مانند ازدواج دائم می باشد، ولی هزینه های آن را ندارد و یا ازدواج با کنیزان که در صدر اسلام رواج داشت. در هر صورت #اسلام هرگز با فوران عطش جنسی و یا سرکوب کردن این غریزه موافق نیست و راه های مختلفی برای ارضای این غریزه از راه مشروع بیان نمونه است.
🔹چرا که «يُرِيدُ اللهُ أَنْ يُخَفِّفَ عَنْكُمْ وَ خُلِقَ الْإِنْسانُ ضَعِيفاً»؛ [نساء، ۲۸] (خدا مى خواهد [با دستورهاى مربوط به #ازدواج با كنيزان و مانند آن] كار را بر شما سبك كند، و انسان ضعيف آفريده شده)؛ و در برابر طوفان #غرائز گوناگون كه از هر سو به او حمله ور مى شود بايد #طرق_مشروعى براى ارضاى غرائز به او ارائه شود تا بتواند خود را از #انحراف حفظ كند. [۸] #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] تفسير نمونه، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلاميه، چ۳۲، ج۳، ص۳۵۳
[۲] چنانکه در بسیاری از روایات در مورد خواص برخی مواد غذایی از جمله نخود و... آمده است که شهوت را زیاد می کند و برخی مواد غذایی هم شهوت را کم می کند، مثلا: «نان خورش سركه شهوت زنا را ببرد». ر.ک: آسمان و جهان (ترجمه كتاب السماء و العالم بحارالأنوار، ج۵۴)، مجلسى، ترجمه: كمره اى، محمد باقر، انتشارات اسلاميه، ۱۳۵۱ش، چ اول، ج۱۰، ص۸۱ و۱۱۰ و...
[۳] «الصَّوْمُ يُمِيتُ مُرَادَ النَّفْسِ وَ شَهْوَةَ الطَّبْعِ و...»؛ مصباح الشريعة، منسوب به جعفر بن محمد امام ششم (ع)، انتشارات اعلمى، بيروت، ۱۴۰۰ق، چ اول، ص۱۳۶
[۴] «قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ...»؛ سوره نور، آيه ۳۰؛ [۵] «وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى جُيُوبِهِنَّ...»؛ سوره نور، آيه ۳۱؛ [۶] همان
[۷] تفسير نمونه، همان، ج ۱۴، ص ۴۵۸
[۸] همان، ج ۳، ص ۳۵۴
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#اخلاق #حدود #غریزه_جنسی #نفس
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️رذیله تنبلی
🔹 #امام_باقر علیه السلام می فرمایند: «من از کسی که در کارهای دنیاییاش #تنبلی میکند، بدم میآید و کسی که در امور #دنیایی تنبلی کند، در امور #آخرتی #تنبلتر است».
📕 #نردبان_سعادت (تلخیص و تحریر کتاب معراجالسعادة)، ص ۳۲۶
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
#تنبلی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️ناگفته هایی از عملیات آزادسازی خرمشهر
🔹در مورد #عملیات_بیت_المقدس و حماسه #آزادسازی_خرمشهر ناگفته های فراوانی وجود دارد که شایسته است به نحوه مطلوب، واقعی و دلپذیر برای مردم قهرمان ایران اسلامی و به ویژه نسل کنونی و همچنین آیندگان بیان شود. ناگفته هایی که می تواند همچون چراغ فروزان، نشانگر راه پرفراز و نشیب یک ملت در طول تاریخ کشور خود باشد. #حماسه_فتح_خرمشهر به دنيا فهماند كه #جمهوری_اسلامی_ايران با وجود تحريمها و محاصره اقتصادی و نظامی، حتی با كسب غنايم جنگی از كشور عراق نيز مى تواند به پيروزى برسد، بنابراين دنيا باور كرد ما ملتی هستيم كه مى توانيم روی پای خودمان بايستيم و تحمل اين موضوع برای #آمريكا و #انگليس بسيار تلخ و دشوار بود نبرد بزرگ، سرنوشتساز و غرورآفرين بيت المقدس كه برای #آزادسازی_خرمشهر از لوث وجود نيروهای متجاوز عراقی انجام شد، علاوه بر پايان بخشيدن به ۱۹ ماه اشغال بخشی از حساس ترين مناطق خوزستان و آزادسازی #خرمشهر، ضربهای سهمگين و كمرشكن به توان رزمی و جنگ طلبی های دشمن بعثی وارد ساخت. #عمليات_بيت_المقدس به عنوان برجسته ترين عمليات آفندی نيروهای مسلح جمهوری اسلامی ايران در تاريخ نظامی هشت سال دفاع مقدس ثبت شده است.
🔹 #صدام زمانی كه تجهيزات خود را برای مقابله با ايران به ميدان آورد، متوجه كمبود امكانات نظامی خود شد و به ناكارامدی برخی تجهيزاتش پی برد، بنابراين برای جبران اين كمبود از كشور های ديگر كمك گرفت كه از آن جمله کمک ۲۱ میلیاردی #فرانسه برای تجهيز سيستم های ارتباطی و مخابراتی عراق بود؛ فرانسه با اين حجم بالای حمايتی خود از عراق، سيستم های مخابراتی و هوایی، رادار و حتی گردان های شناسايی ارتش عراق را به طور كامل تجهيز و امكانات اطلاعاتی عراق را برای شناسايی بهتر مناطق كشور ايران تقويت كرد. #كشورهای_غربی، بخصوص #آمريكا نيز امكانات و تجهيزات بسيارى را در اختيار كشور عراق قرار دادند، اما با تمام اين اوصاف، ارتش عراق نتوانست به اهدافی كه از پيش برای خود تعيين كرده بود، دست پيدا كند. ايران با توجه به اينكه پيش از انقلاب وابسته به آمريكا و انگليس بود، در نتيجه تجهيزات نظامی زيادى نداشت، و عمده تجهيزات نيروهای ايرانی حاصل مقابله و تهاجم با دشمن برای كسب غنايم جنگی بود؛
🔹در حالى كه عراق از سوى كشور های مختلفی تحت حمايت، و از لحاظ امكانات نظامی بسيار غنی تر از ايران بود، بنابراين با توجه به امكانات محدود ايران، وجود نيروهای شهادت طلب و طراحی و اجرای طرح های پيچيده برای غافلگيری دشمن، تنها راه موفقيت نيروهای ايران در مقابل ارتش عراق بود. عمليات بيت المقدس قرار بود در ۱۷ ارديبهشت ماه سال ۶۱ آغاز شود، اما زمانی كه آخرين عكس های هوايی در قرارگاه كربلا مورد بررسی فرماندهان قرار گرفت، نيروهای ما متوجه وجود خاكريز دشمن در هفت كيلومتری رود كارون شدند و همين مسئله موجب شد تا شهيد حسن باقری يك هفته عمليات را به جلو بياندازد؛ زيرا ممکن بود كه دشمن از پشت، نيروهای خودی را غافلگير كند، بنابراين به علت تعجيل در اجرای عمليات، تنها سه پل روی رود كارون زده شد. با تمام اختلافات و مشكلاتی كه دشمن برای ما ايجاد كرد، سرانجام عمليات بيت المقدس، دهم ارديبهشت ماه به خوبى آغاز شد و نيروها، خود را به جاده اهواز - خرمشهر رسانده و فشار زيادى را به دشمن وارد كردند
🔹 #عملیات_بیت_المقدس که منجر به فتح خرمشهر گردید، ۷۰ هزار نفر از نیروهای مردمی در قالب یگان های سپاه پاسداران سازماندهی شدند، و به عنوان شاخص ترین نیروهای عمل کننده وارد معرکه کارزار گردیدند. شاید به کرات خانواده هایی را بتوان یافت که در مرحله اول عملیات بیت المقدس فرزندشان شهید شده و در مرحله دوم، فرزند دیگر خود را اعزام کرده اند و حتی در مرحله سوم، فرزند سوم خود را عازم مناطق عملیاتی کرده بودند. انسان با دیدن چنین مردمی تنها خاطره روز عاشورای حسینی را می تواند برای خود تداعی کند. در عملیات بیت المقدس یگان زرهی سپاه حدود ۳۸۰ تانک و نفربر به صورت سازماندهی شده وارد معرکه کرده بود. که تمام این ادوات در عملیات های قبلی یعنی ثامن الائمه، طریق القدس و فتح المبین از دشمن به غنیمت گرفته شده بود که پس از سازماندهی در قالب گروهان ها، گردان ها و نهایتاً لشکر زرهی سپاه وارد منطقه شدند. به همین ترتیب توپخانه سپاه تجهیز و سازماندهی شد و حتی امکانات وسیعی در خصوص اسلحه انفرادی رزمندگان به دست آمد. در این میان نقش سردار رشید اسلام #شهید_حسن_باقری در انجام شناسایی دقیق منطقه عملیاتی بیت المقدس بسیار قابل توجه است.
برگرفته از سخنان سردار فتح الله جعفری (با تلخیص)
منابع: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران - خبرگزاری دانشجو - خبرگزاری ویستا
#آزادسازی_خرمشهر
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️جاهلیت مدرن
🔹آنچه امروز دستگاههاى سیاسى #غرب ترویج میکنند، همان #جاهلیتى است که #بعثت_پیغمبر براى زدودن آن - از #محیطزندگىبشر - به وجود آمد. نشانه هاى همان #جاهلیت، امروز در #دنیا، در این #تمدنرایجفاسدغربى، مشاهده میشود؛ همان #بىعدالتى، همان #تبعیض،
🔹همان نادیده گرفتن #کرامت_انسان، همان عمده کردن مسائل جنسى و نیازهاى جنسى. #قرآن_کریم خطاب به همسران مکرم پیغمبر میفرماید: «وَ قَرنَ فى بُیوتِکُنَ وَ لا تَبَرَجنَ تَبَرُجَ الجَهِلِیَةِ الاُولَى». [۱] یکى از نشانههاى #جاهلیت_اُولى، #تبرج_زنانه است.
🔹امروز یکى از عمده ترین مظاهر #تمدن_غربى، همین #تبرج است؛ این همان #جاهلیت است، منتها جاهلیتى که توانسته است خود را با #سلاح #تبلیغات_مدرن مجهز بکند، #حقایق را از چشم مردم #بپوشاند؛ اینها را باید ما #مسلمانها بفهمیم، اینها را باید بدانیم.
بیانات مقام معظم رهبری ۹۳/۰۳/۰۶
منبع: وبسایتدفترحفظونشرآثارمعظمله
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد