eitaa logo
🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
255 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
413 ویدیو
80 فایل
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «مکتب امام» در جهت بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود 📚متن محوری: کتاب «صحیفه امام» 🖌 ارتباط: @yarab2730
مشاهده در ایتا
دانلود
🔦توضیح مرتبط با و و ⚫️🔴⚫️ ره در 22 اسفند 1341ه.ش، در پیامی به ، در اعتراض به زير پا گذاشتن احكام ضرورى اسلام و قرآن‏، آن سال را عزای عمومی اعلام کرد. 🔺«... مگر مى‏شود زبان را بريد؟ ... إِنَّا للَّهِ و إِنَّا إِلَيهِ رَاجِعُونَ‏. 🔻دستگاه حاكمه ايران به مقدسه تجاوز كرد و به احكام مسلمه قصد تجاوز دارد... 🔺 ، قرآن و روحانيت است. دستهاى ناپاک اجانب با دست اين قبيل دولتها [و استفاده ابزاری از این عوامل داخلی خود]، قصد دارد قرآن را از ميان بردارد و روحانيت را پايمال كند. 🔻ما بايد به نفع ، ، و [مراد، اسرائیل است] هتک شويم، به زندان برويم، معدوم گرديم، فداى اغراض شُوم اجانب شويم‏. 🔺آنها اسلام و روحانيت را براى اجراى خود مضر و مانع مى‏دانند. اين سد بايد به دست دولتهاى شكسته شود. 🔻موجوديت دستگاهْ، رهين شكستن اين سد است. قرآن و روحانيت بايد سركوب شود. 🔺من اين عيد را براى جامعه مسلمين عزا اعلام مى‏كنم تا مسلمين را از خطرهايى كه براى قرآن و مملكت قرآن در پيش است آگاه كنم‏. 🔻بارالها! من فعلى خود را ادا كردم؛ الّلهُمَّ قَد بَلَّغتُ [: خداوندا! من رساندم!]. ✅ و اگر زنده ماندم، تكليف بعدى خود را به خواست ادا خواهم كرد». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎 رنج و بقای پاداش و اجر «.... تلگرافى به [] [تهران] كردم. پس از آنكه مخابره شد، مژده بيرون آمدنتان را دادند. «ذَهَبَ العَناءُ بَقىَ الأجرُ: [درد و رنج رفت و اجر و پاداش ماند]»؛ ⏳ طبیعت و این است که گذرا است و درد و و و آن از بین میرود و به تعبیر عرفی: «این نیز بگذرد!». ☘️ ولی و (و درواقع، روحی) یا و مرتبه) ناشی از انسان در دنیا (یا اعمالش) برای او باقی میماند؛ 🍀 زیرا اعمال و رفتار انسان، خارج از مملکت وجودی و و او نیست و از او جدا نمیشود. ❗️هر و و و انسان، اثری بر و روح او برجای میگذارد که همان جزء جانش میشود و برای او باقی میماند (که اگر و باشد موجب و ، و اگر و باشد،‌موجب و و مرتبه انسان است). 🌿 این مبنای اصیل برگرفته از و ، تحمل دشواریها و رنجهای در مسیر رسیدن به مقدس را آسان و بلکه، شیرین میکند؛ بخصوص اگر به تعبیر ، در راه باشد. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با «تصميمى كه ما براى امسال گرفتيم به نظرم مؤثر و خوب است، لكن با سليقه‏ها باز برخورد كرده. انصافاً ما براى كوبيده شدن خوب هستيم!»؛ 🔴 ضرورت رویه در مقام ⚠️ ره در اینجا و تعریضی هم نسبت به برخی نیروهای خودی دارند که درباره برخی از اختلاف سلیقه¬ها و دیدگاه¬ها است. 👥 اختلاف دیدگاه (البته، به شرطی که کارشناسی و تخصصی هم باشد)، به خودی خود مشکلی ندارد، ❌ ولی وقتی این اختلافها ابراز و ترویج شوند، موجب کمرنگ شدن آن تصمیم میشوند و وحدت رویه در مقام عمل را مخدوش میکند؛ به ویژه در امور ای و بطور خاص، در مقام و بعد از اعلان رسمی تصمیم گرفته شده توسط فردی مانند یا هر فرد یا گروه یا شورای مرجع و... . 👈و وقتی حاصل نشود و عده ای هرچند اندک هم مخالفت کنند، از اثر و کارایی تصمیمها و اقدامات کاسته میشود❌ 🔴 این خطر مهمی است که همیشه، در کمین اقدامها و تصمیمهای نیروهای خودی بوده و هست و اثربخشی و تاثیرگزاری ، ، و... آنها را به چالش کشانده و میکشاند. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎 مصداق دیگری از و ره 🔴 میتوانست طوری رفتار کند که در ، اعلام عزای عمومی توسط و ، به خاطر مصادف شدن با عليه السّلام تلقی شود و حتی از آن به نفع خود بهره ببرد! ✅ ولی امام ره با بصیرتی خاص، اعلام کردند: «البته، بايد اسم وفات سلام الله عليه برده نشود و با صراحت نوشته شود: براى صدماتى كه در اين سال به وارد شده است... . و عمل كه جديت دارد را به اسم حضرت صادق بكوبد، خنثى مى‏شود. چون شنيدم دولت هم چنين تظاهرى مى‏خواهد بكند...». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و ☑️ اعلام عزاى ‏ ▪️پس از برگزاری با عنوان در ششم بهمن1341 و در شرایطی که رسانه های و ، آن را می‏ستودند، صدای مخالفت با این از گوشه وکنار و در راس آنها از جانب بلند شد. 🔹امام در هفتگی با و علمای ، خواهان در پیش گرفتن مشترک علیه شده و پیشنهاد داد 1342 عزای عمومی اعلام شود. 🔸امام، ابتدا در پیامی در 22 اسفند و سپس، با در ‏ قم در29 اسفند 1341 ه.ش، به اعلام گسترده عزای عمومی پرداخت. «...امسال ما نداريم و اين عيد را عزاى ملى اعلام مى‏كنيم، نه به خاطر اينكه مصادف است با حضرت سلام اللَّه عليه؛ آن حضرت مقامش عالى و بلند است، ولادت و شهادتش موجب تحكيم و پيشرفت اسلام است... ما در اين عيد عزاداريم براى مصيبتها و لطمه‏هايى كه در اين سال به وارد شد، اين سال، سال خوشى براى نبود، سال خوبى براى نبود... در اين سال، توطئه‏هايى را عليه اسلام تدارک ديد، پليد استعمار به جسارت كردند، براى پايمال كردن احكام نورانى قرآن نقشه‏ها كشيدند، برنامه‏ها ريختند، طرحها دادند. اگر مسلمين بدانند كه چه توطئه‏ها و نقشه‏هايى عليه عزت اسلام، سعادت ملتهاى مسلمان و استقلال ممالك اسلامى در دست اقدام است، ديگر هيچوقت عيد نمى‏گيرند بلكه قيام مى‏كنند به وظايف دينى كه بر عهده دارند». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 🔴 مردگانی در میان زندگان! ⚠️ « علماى ، وظيفه ملتهاى سنگين است. ❗️ وظيفه دارند كه از كنند. در برابر توطئه‏ها بايستند و با آن مقابله كنند. ❗️آنها كه در برابر خطرهايى كه متوجه اسلام شده است نكنند، مقابله نكنند و به دفاع برنخيزند، آنها در عداد [در شمار] مردگانند»؛ 💠 ره، طبق اسلام و مطابق و ، بطور مکرّر تصریح میکنند که 👥👥 دفاع از دین، فقط مخصوص دین و و نیست و هر فرد در حدّ خود، در این زمینه، دارد وگرنه، در شمار به حساب میرود! 🌱 این حقیقت مهم، در روایات نیز بیان شده است. 🌱🌱برای مثال، امام عليه السّلام درباره انواع افراد در نسبت با یکی از انواع دفاع از دین، یعنی تکلیف میفرمایند: ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💠 علیه السلام در بیان درجات آمران به و از منکر: ✅✅✅ فمِنْهُمُ الْمُنْكِرُ لِلْمُنْكَرِ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ فَذَلِكَ الْمُسْتَكْمِلُ لِخِصَالِ الْخَيْرِ پس، برخی از آنها انکارکننده منکر و ناپسند است با دستش و زبانش و قلبش؛ پس، چنین فردی همه ویژگیهای خیر را کامل میکند. ✅✅☑️ و مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِيَدِهِ فَذَلِكَ الْمُتَمَسِّكُ بِخَصْلَتَيْنِ مِنْ خِصَالِ الْخَيْرِ وَ مُضَيِّعٌ خَصْلَةً، و برخی از آنها، انکارکننده است با زبانش و قلبش و[لی] با دستش [آن را] ترک میکند؛ پس، او به دو ویژگی از ویژگیهای خیر تمسک کرده و یک ویژگی [یعنی امر و نهی عملی] را ضایع و تباه میکند! ✅☑️☑️ و مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِقَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِلِسَانِهِ وَ يَدِهِ فَذَلِكَ مُضَيِّعٌ أَشْرَفَ الْخَصْلَتَيْنِ مِنَ الثَّلَاثِ وَ مُتَمَسِّكٌ بِوَاحِدَةٍ، و برخی از آنها، انکار کننده است با قلبش و[لی] با زبانش و دستش [آن را] ترک میکند؛ پس، او ضایع کننده شریفترین دو ویژگی از سه تا است و به یکی تمسک میجوید! ☑️☑️☑️ و مِنْهُمْ تَارِكُ لِإِنْكَارِ الْمُنْكَرِ بِقَلْبِهِ وَ لِسَانِهِ وَ يَدِهِ فَذَلِكَ مَيِّتٍ‏ بَيْنَ‏ الْأَحْيَاءِ. و برخی از آنها ترک کننده انکار منکر و پلیدی است با قلبش و زبانش و دستش؛ پس، او مرده ای بین زندگان است!! و المواعظ (لليثي)، ص360-361 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🌿برخی ویژگیها و نشانه های اصیل 🔆 در موارد بسیار زیادی از آثار نوشتاری و گفتاری خود، به بیان مسائل مرتبط با و ؛ ازجمله ویژگیهای روحانی اصیل میپردازند که برخی گذشت و در طول نیز موارد بسیاری خواهد آمد. ⚖️اینگونه موارد میتوانند به عنوان و علامتهایی برای شناسایی و تشخیص اصیل و غیراصیل مورد استفاده قرار بگیرند. 🔹«...روحانيت تا اين لحظه از حيات درخشان خود در اسلام و بوده و در راه از و و كرده است و در مواقع لزوم، را متوجه خطرهايى كرده كه عليه اسلام و كشورهاى اسلامى مطرح بوده است 🔸و در برابر ، قلدريها و تهديدهايى كه از جانب و بر روحانيت وارد شده عقب‏نشينى نكرده و را جايز نشمرده است و با و از خود دست نكشيده و نشده است. 🔹 را با تهديد و قلدرى نمى‏توان در برابر سلطه و قدرت ظَلمه و مرعوب كرد. 🔺روحانيان از سرنيزه و نمى‏ترسند و از خود دست نمى‏كشند... روحانيت نبايد از چيزى بترسد، روحانيت نبايد از عربده‏كشيها، وحشيگريها و غوغاى مشتى رجّاله [مردنما] و اراذل وحشت كند... ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🌿برخی ویژگیها و نشانه های اصیل 🔸... علما و روحانيان بايد تا آخرين قطره ‏ خود را در راه اسلام، در راه و در راه اعلاى كلمة نثار كنند. ⚠️ اگر بناست خداى نخواسته اسلام نباشد، احكام قرآن نباشد، در كشور از رسميت بيفتد، روحانيت اصلًا نمى‏خواهيم باشد، (در آن صورت) حوزه‏هاى علميه نمى‏خواهيم وجود داشته باشد. ⚠️ما حوزه‏هاى علميه را مى‏خواهيم براى حفظ اسلام، و قرآنى. اما اگر بنا باشد، دستگاه جبار، مقدس اسلام را از رسميت بيندازد، احكام اسلام را از بين ببرد و را مهجور و منكوب كند، وجود چه ثمره‏اى دارد و چه آثارى بر آن مترتب است؟... ✅ هاى بايد باشد و در برابر اسلام چون كوه محكم بايستد و بخروشد». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 💎💎💎 عام و خاص و اطاعت از و یا با آنها 💠«...إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموُا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ الا تَخافُوا وَ لا تَحزَنوُا وَ أَبْشِروُا بِالْجَنَّةِ الَّتى‏ كُنْتُمْ توعَدوُنَ [: 30] آنها كه گفتند ما خداست و سپس ورزيدند، بر آنها فرود مى‏آيد، قلبهايشان را تسكين مى‏بخشد و آنها را دلدارى مى‏دهد كه مترسيد و اندوهگين نشويد و شادمان شويد به بهشتى كه وعده داده مى‏شديد. پس براى چه بترسيم! براى چه اندوهگين باشيم!». 🌱 و ، اقتضاء میکند که ، فقط خداوند را و مربی و خود بداند و در و عمل بکوشد این حقیقت را در خود و پیاده کند. 🖌از یک لحاظ، بر دو نوع است: 1) ربوبیت عام (یا ) خداوند، یعنی ربوبیتی که شامل همه چیز و هر و همه است: الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ؛ : 2 2) ربوبیت خاص (یا ) که مخصوص موجودات و دارای و است 🌿انسان (و ) موحد باید بکوشد خود را به سایه ربوبیت خاص (یا همان التزام و به ) بکشاند و در مسیر آن داشته باشد تا از نتایج بسیارش بهره مند شود. 🔆 به ربوبیت الهی و تنها مربی بودن ، و فراوانی دارد؛ ازجمله... ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🔴 «...آيا ما باشيم در حالی كه علماى مورد شديدترين اهانتها قرار مى‏گيرند؟! به اينكه مى‏گويند «ربنا ». ⚠️ ما نيست! ⚠️مربى ما نيست! ⚠️مربى ما نيست# مربى ما خداست!...». 🌿 💎یکی از این دیدگاه که ، مربی و خود را فقط متعال بداند این است که 👈 دیگر زیر بار و تحت سیطره نظامهای ، ، ، ، ، ، و... و جریانهای نمیرود. 💠این اندیشه (که از های و از مهم است، در سراسر کریم موج میزند، 🔆برای مثال: 🔻قلْ أَ غَيْرَ أَبْغي‏ رَبًّا وَ هُوَ رَبُّ كُلِّ شَيْ‏ء...؛ 🔺بگو: آیا غیر از خداوند، پروردگاری بجویم درحالیکه او هر چیزی است!» : 164 📌همچنین، ر.ش: : 30، : 13، : 73، : 47 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 🔴 هشدار نسبت به برخی توطئه های و خطرات بسیار آنها ☝️«... شما هرگز نمى‏توانيد را تغيير دهيد و چنين حقى نداريد. 🔺احكام ، است كه آن را از جانب متعال براى آورده‏اند و علماى اعلام وظيفه دارند آن را حفظ كنند... 🔻ما الهى داريم و نيازمند قانون ظلمه و دولتهاى دست نشانده نيستيم. آنها مى‏خواهند اسارتبار اربابان خود را در كشور ما اجرا كنند... 🔺ما مى‏دانيم دستهاى خيانتكار عوامل مى‏خواهند بر ضد قوانينى وضع كنند و را از رسميت بيندازند و قرآن را در كنار كتابهاى قرار دهند. 🔻ما مى‏دانيم كه چه خوابهاى خطرناكى براى اسلام ديده است كه مى‏آيد شرط بودن را از انتخاب‏كننده و انتخاب شونده حذف مى‏كند، براى اينكه راه را براى نفوذ طايفه ضاله [] باز كند و آنها را بر مقدرات ملتهاى مسلمان و كشورهاى مسلط سازد. 🔺ما صداى شيطانى آنها را در گوشه و كنار اين بارها شنيده‏ايم كه گاهى صراحتاً و گاهى تلويحاً مزمزه مى‏كنند كه ما اسلام را نمى‏خواهيم... 🔻اى ! بدانيد در جريان ، علت علماى اسلام، قضيه شركت در نبود... مسأله اين بود كه و ديدند كه دستگاه مى‏خواهد با كيْد ، اسلام را قلب [دگرگون و وارونه] كند و اوضاع را به عقب برگرداند». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
هدایت شده از 🔹آشنایی با اسلام🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🌹مصداق دیگری از ⚠️«... بداند كه اگر بخواهد به تجاوز كند و را در جارى سازد، ☝️من در آنها ايستاده‏ام! ☝️من تا آخرين لحظه‏هاى زندگى‏ام از و دفاع مى‏كنم. ☝️من به حكم كه به ما دستور و مقابله داده است در برابر به اسلام دست روى دست نمى‏گذارم و نمى‏نشينم. ☝️اگر مى‏خواهند راحت باشند بيايند مرا كه مزاحم هستم از اين كشور كنند. ☝️تا من هستم نمى‏گذارم مخالف اسلام تصويب و اجرا شود؛ ☝️تا من هستم نمى‏گذارم كه دستگاه جبار، اين را بر باد دهد... 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🌹مصداق دیگری از 🔺... روز خوشى و ما روزى است كه از اين دنياى آلوده و انباشته از درد و رنج و بلا راحت شويم. ما و روز ما در است. 🔻 در اين روزگار براى مسلمين خوش و گوارا نيست. 🔺ما زندگى در سايه و را نمى‏خواهيم و براى همه گونه حوادثى آماده‏ايم. 🔻شما هم بايد آماده باشيد، اگر واقعاً هستيد نترسيد، نگران نشويد، قلبتان را محكم كنيد. 🔺خود را كنيد براى كشته شدن، خود را آماده كنيد براى رفتن، خود را آماده كنيد براى رفتن، خود را آماده كنيد براى ضرب و شتم و اهانت، 🔻خود را آماده كنيد براى تحمل مصايبى كه در راه از و براى شما در پيش است. 🔺كمربندها را محكم ببنديد براى ، براى ، براى سربازى رفتن، براى شنيدن، نترسيد و مضطرب نشويد». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با «به من اگر مى‏دهند شما چرا غصه مى‏خوريد؟ شما چرا نگران مى‏شويد؟ چرا كاغذها را جمع مى‏كنيد؟...»💔 ☑️ ، ای به نام « » چاپ کرد كه در آن، زننده ترين، زشت ترين و بى‏شرمانه ترين فحشها به داده شده بود. 👮🏻‍♂️پاسبانها و ساواک، شبانه آن اعلامیه را در خيابانهاى به در و ديوار مى‏زدند؛ و 🧔🏻و آن را جمع مى‏كردند. 🌱امام در نشست بيرونى خانه خود به طلابى كه آن اعلاميه فضاحت‏بار را از ديوارها كنده بودند، اعتراض كرد كه چرا اين اعلاميه را جمع مى‏كنيد؟ بگذاريد بر ديوارها باشد تا ماهيت را براى مردم بهتر روشن كند! 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 💎 توجه به ها و برتر و مجاهدتهای آنان در راه ؛ به ویژه علیهم السّلام 🔺«...مگر من از حضرت عليه السلام بالاتر هستم؟ چند سال در بالاى منبر به داد و آن حضرت كرد. مگر حضرت على غير از اين حرفى مى‏زد كه ما مى‏زنيم؟ ما مى‏گوييم بايد در ما شود... 🔺مگر شما از حضرت امير بالاتر هستيد كه خود را در راه مى‏دادند؟ 🔺 ما، دين ما و عليهم السلام، در راه از هتک شدند، سيلى خوردند، به رسيدند؛ رفتند، شدند. 🔺 على و و و آن بزرگواران همواره با مقابله كردند... ياسر ...، ، اين گوياى اسلام...، سلام الله عليها در طول اسلام هميشه در برابر دستگاههاى و ايستادند و از اسلام دفاع كردند؛ زجرها كشيدند؛ ناسزاها شنيدند؛ لاى جرز قرار گرفتند؛ دسته جمعى سر بريده شدند، قتل عام شدند، به شهادت رسيدند، 🌱مع الوصف كردند و نگذاشتند كه بدخواهانْ، اسلام را از بين ببرند و احكام خدا را محو و نابود كنند...». 📌📌📌این شیوه ، یعنی توجه دادن به های برتر و مجاهدتهای آنها، فواید بسیاری دارد؛ مانند... ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 💠💠💠 آثار مهم « دادن به ها و ها»؛ به ویژه اطهار علیهم السلام و و 🌿توجه کردن به الگوها، از روشهای مهم تربیتی بسیار رشددهنده است که باید همواره در از آن بهره بگیرد. ✅ این روش، و بسیاری هم به دنبال دارد؛ مانند: 💎 سازی و و دهندگی؛ 💎💎کمک به و خود و دیگران و پیدایش ادامه مسیر؛ بخصوص در شرایط و وضعیتهای دشوار و پیچیده 💎💎💎مانع شدن از پیدایش و منفی و مهم دیدن خود (کمک به نفی ، و که از موانع مهم به هستند). 📌حضرت ، همواره از این روش استفاده میکردند و خود و دیگران را به الگوهای برتر و از آنها توجه میدادند که موارد زیادی از آن در آثار ایشان؛ ازجمله در منعکس شده است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🌱🌿🌱🌿🌱🌿🌱🌿🌱🌿🌱🌿🌱🌿🌱🌿🌱🌿🌱 🔴 ، زودتر از توضیحات مرتبط، بارگذاری شده است (ر.ش: پست شماره ) تا انشاءالله، پیش از درج آنها گوش داده شود 🎧 📌فهرست محتوای ، در پست شماره آمده است. 🔵 مطالعه صفحات مرتبط ( تا از جلد اول ) نیز پیش نیاز شنیدن این صوت است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔵 کانال «» در آیینه «»🔵 🎯هدف: آشنایی عمیقتر با « »، در جهت آمادگی فکری و انگیزشی بیشتر برای بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود». 📚متن محوری: کتاب «»📚 📣مخاطبان: همه فرزندان معنوی ، عاشقان و دوستداران ؛ به ویژه طلاب، دانشجویان و فرهنگیان. 🗞شیوه کلی: 1/ مطالعه توسط اعضاء (از جلد نخست و حداقل، در محدوده مرتبط با هر فایل صوتی)؛ 2/ گوش دادن فایل صوتی که در آن، نکات مهمتر یا موارد نیازمند توضیح، شرح شده است. 📌جزئیات بیشتری درباره طرح در کانال آمده است. 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بیانات درباره اکرم، حضرت امام و علیهم السلام ✅📣📣 چند نکته: 🌱برای استفاده بهتر از مطالب، لطفا ابتدا پیام سنجاق شده و چند پیام توضیحی بعد از آن خوانده شود. 🔴به دلیل پیوستگی و ترتب مطالب بر یکدیگر، نیاز است پستها(ی حداقل، هر هفته،) از بالا به پایین خوانده شوند تا سیر مباحث روشن​تر گردد🔴 🌱🌱 مطالب کانال، هفتگی (انتهای هرهفته [یا دو هفته]) بارگذاری می​شود. حجم مطالب به میزانی خواهد بود که برای یک هفته کفایت کند؛ البته، در صورت عدم بسنده به مطالعه صِرف و تلاش برای تفکر، تأمّل و تدبر بیشتر درباره آنها و نیز کوشش برای تطبیق آنها بر زندگی شخصی و صنفی خود. 🌱🌱🌱 برخی مطالب در ، برخی در و بعضی در کانال بیان شده اند. ازاینرو، هر سه مکمل یکدیگر هستند. 🔵 انشاءالله، هفته آینده، به توضیحات مرتبط با پرداخته خواهد شد که حاوی توضیحات مرتبط با تا از جلد اول است. 🌱🌱🌱🌱 در صورت احساس وظیفه نسبت به می​توانید از پست قبلی برای معرفی کانال به دیگران استفاده کنید. 📌بهترین کیفیت نمایش مطالب کانال در«نسخه دسکتاپ ایتا» است. در نسخه اندروید، نمایش نیم فاصله​های بین کلمات، ضعیف​تر است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا