☑️ #خبر #کذب #روزنامه #اطلاعات و #اعتراض و #تکذیب شدید #امام
✍🏾 #گزارش #ساواک
«شماره: 1351/20/ الف
تاريخ: 24/1/43
موضوع: آقاى #خمينى
بعدازظهر روز پنجشنبه 20/1/43 هنگاميكه عده نسبتا زيادى در #منزل آقاى خمينى در #قم حضور داشتهاند روزنامه سهشنبه 18/1/43 اطلاعات را بدست ايشان ميدهند
تا مندرجات #سرمقاله آن را كه قسمتى از آن مربوط به #روحانيون بوده بخواند
مشاراليه پس از #قرائت آن با نهايت #عصبانيت #فرياد ميزند كجا روحانيون موافقت كردهاند. اين چه مزخرفاتى است كه #مسعودى مينويسد.
و چنان اين جملات را اداء ميكند كه #مجلس تحت تأثير و #سكوت قرار ميگيرد
در همين موقع بشخصى بنام #خزعلى دستور ميدهد كه چنين موضوعى را در روى #منبر تكذيب كند...».
#409
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص267
☑️ #خبر #کذب #روزنامه #اطلاعات و #اعتراض و #تکذیب شدید #امام
🌱 #سخنرانى در جمع #دانشجويان و #طلاب و #اعلام #مخالفت #روحانیت با #انقلاب #سفید #شاه
⚫️ #رژیم سعی کرد همزمان با #آزادی #امام، وانمود کند که ایشان با رژیم #تفاهم کرده و با برنامه های #انقلاب_سفید #شاه و #ملت همراه شده است.
☝️امام به مامورانی که برای #آزادی ایشان آمده بودند، گفته بودند:
«اگر بنا است شماها به کارهای سابق ادامه دهید و با #مردم، #رفتار سابق را داشته باشید بودن من در اینجا #اصلح است».
و #سرهنگ #مولوی جواب داد: «به درجهام #قسم که دیگر آن حرفها نیست»؛ #صحیفه_امام، ج3، ص214
🌱 امام با اقدامات مختلف؛ ازجمله با #نطق کوبنده در روز 21 فروردین 1343 علیه رژیم، این #توطئه را #خنثی و #خطوط #نهضت #اسلامی را ترسیم و #سازش ناپذیری خود را به اثبات کرد.
#410
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص267
«...هدفْ، بزرگتر از آزاد شدن عدّهاى است، هدف را بايد در نظر داشت...».
💎💎💎 #توجه کردن و توجه دادن به #اهداف و #اهمّیت آن در رسیدن به #مقاصد یا نزدیکتر شدن بدانها
🌱یکی از #رویکرد های مهم #تربیتی، توجه دادن به اهداف است که شیوه ای #قرآنی هم است.
🌱#امام هم در طول #نهضت و بعد از #پیروزی آن، به بیان اهداف میپرداختند.
🌱#قرآن کریم همواره به اهداف توجه میدهد:
➖چه #هدف #کلان #زندگی: (انّا لله و انّا الیه راجعون، الیه #المصیر، الیک المصیر، الی الله المصیر، الیّ المصیر، الینا المصیر، وَ إِنَّا إِلى رَبِّنا لَمُنْقَلِبُونَ، إِلى رَبِّكُمْ مَرْجِعُكُم، إِلى رَبِّكُمْ تُرْجَعُون...؛
➖چه اهداف #میانی: لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْميزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْط..؛ يا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا...؛
➖چه اهداف #خُرد: وَ هُوَ الَّذي سَخَّرَ الْبَحْرَ لِتَأْكُلُوا مِنْهُ لَحْماً طَرِيًّا وَ تَسْتَخْرِجُوا مِنْهُ حِلْيَةً تَلْبَسُونَها وَ تَرَى الْفُلْكَ مَواخِرَ فيهِ وَ لِتَبْتَغُوا مِنْ فَضْلِهِ...
💠#ادعیه هم از این لحاظ بسیار غنی هستند؛ مانند: دعای #عهد، #زیارت #عاشورا، دعای #ندبه و...که از لحاظی، #تکرار #روزانه یا #هفتگی #اهداف #شیعه هستند.
📌اگر #انسان، #قله را مدنظر نداشته باشد، بزودی #خسته و زمینگیر میشود.
#411
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص267
«... بايد #ريشه #استعمار را كَنْد... سعى كنيد در #دانشگاه #پرچم #اسلام را بالا ببريد؛ #تبليغات #مذهبى بكنيد؛ #مسجد بسازيد؛ #اجتماعاً #نماز بخوانيد...».
💎💎💎#جمع #صحیح #هدف_گرایی و #عینیت_گرایی: از ویژگیهای مهم #شخصیّت #امام و #مکتب_امام
🌱همانطورکه باید #اهداف #کلان و #افق های #دوردست همیشه مدّنظرمان باشد،
🌱🌱در عین حال، باید بر پایه #وضعیت #فعلی خود هم #عمل و #اقدام کرد و بر #زمین #واقعیت های #موجود قدم برداشت تا بتوان #گام به گام، به سمت اهداف بلندتر پیش رفت.
✅ این همان مساله مهم «جمع صحیح #آرمان_گرایی و #واقع_گرایی» است که #مقام_معظم_رهبری هم چندین بار به بیان آن پرداخته اند.
🔆به همین جهت، #امام در این #سخنرانی:
➖هم به بلندتر بودن #اهداف و به اهداف بلندتر مثل #ریشه کن کردن #استعمار و تحقق اهداف #اسلام توجه میدهند
➖و هم #راهکار هایی برای #وضعیت #فعلی آن دوره به #دانشجویان ارائه می¬دهند تا فضای #ظاهری #دانشگاه را #اسلامی کنند.
#412
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص267 و #ص268
«... وحدت مذهبى لازم است...».
💎💎💎#وحدت_گرایی، از #اصول و ویژگیهای مهم #مکتب_امام
🌿یکی از #بنیان های مهم مکتب امام، مساله وحدتگرایی است.
💠این #ویژگی، #مصادیق و #جلوه های مختلفی هم دارد که در طول #صحیفه_خوانی و #صحیفه_امام، به تدریج با آنها مواجه خواهیم شد؛ مثل وحدتگرایی:
➖در درون #حوزه (بین #طلاب و #اساتید، #اساتید و #مراجع، #مسئولان و #طلاب #انقلابی و...)؛
➖بین #حوزه و #دانشگاه (#روحانی و #دانشجو)؛
➖بین #اقشار مختلف با همدیگر؛
➖بین #اقوام گوناگون (بر پایه #برادری #ایمانی یا #اشتراک های #ملّی)؛
➖بین #نیروهای #مذهبی (#حزب_اللّه )؛
➖بین #مذاهب #اسلامی (#شیعه و #اهل_تسنّن)؛
➖بین #ملل اسلامی؛
➖بین #ادیان #توحیدی؛
➖بین #آزادگان و #آزادی خواهان #جهان؛
➖بین #مستضعفان و #ستمدیدگان جهان؛
➖و...
#413
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👦🏻👧🏻👧👦🏽👦👧🏼 #کودک و #نوجوان خود را با #امام و #مکتب_امام آشنا کنیم
#414
#جلد_اول
#جلد_1
#تصویری
#فایل_تصویری
#فایل
#کلیپ
#انیمیشن
#کودکان
#نوجوانان
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
هدایت شده از 🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
🔵 کانال «#مکتب_امام» در آیینه «#صحیفه_امام»🔵
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «#مکتب_امام »، در جهت آمادگی فکری و انگیزشی بیشتر برای بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود».
📚متن محوری: کتاب «#صحیفه_امام»📚
📣مخاطبان: همه فرزندان معنوی #روح_الله، عاشقان و دوستداران #مکتب_امام؛ به ویژه طلاب، دانشجویان و فرهنگیان.
🗞شیوه کلی:
1/ مطالعه #صحیفه_امام توسط اعضاء (از جلد نخست و حداقل، در محدوده مرتبط با هر فایل صوتی)؛
2/ گوش دادن فایل صوتی که در آن، نکات مهمتر یا موارد نیازمند توضیح، شرح شده است.
📌جزئیات بیشتری درباره طرح #صحیفه_خوانی در کانال آمده است.
🔹🔸🔹
https://eitaa.com/maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🌿جهت ارتقاء بهره وری کانال👈 لطفا آن را به علاقه مندان #مکتب_امام معرفی نمایید🌿
🌱 #ترویج و #بسط هرچه بیشتر #مکتب_امام، از اساسی ترین #وظایف کنونی و بخش مهمی از مقابله با #تحریف #انقلاب، #مبانی #معرفتی، #اصول، #اهداف و #آرمان های آن است...
و "اگر جریان تحریف شکست بخورد، قطعا جریان تحریم [و مانند آن هم] شکست میخورد"🌱
📌📌📌 درباره تحریف #مکتب_امام و خطرهای بسیار زیاد آن، ر.ش: پستهای #35 تا #49
🌱🌱 در صورت احساس #وظیفه نسبت به #ترویج #مکتب_امام، میتوانید از پست قبلی (یا دیگر پستهای کانال) برای معرفی کانال به دیگران استفاده کنید.
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #بیانات #امام درباره #عید #غدیر #خم
#اعیاد #اسلام #نفوس #نبوت #معنویت #رسول_الله #حکومت #الهی #سعید #تمسک #ولایت #امیرالمومنین #بشر #عدالت_اجتماعی #عدالت #حقیقی #قدرت #الگو
#416
✅📣 چند نکته:
🌱برای استفاده بهتر از مطالب، لطفا ابتدا پیام سنجاق شده و چند پیام توضیحی بعد آن خوانده شود.
🔴به دلیل پیوستگی و ترتب مطالب بر یکدیگر، نیاز است پستها(ی حداقل، هر هفته،) از بالا به پایین خوانده شوند تا سیر مباحث روشنتر گردد🔴
🌱🌱 مطالب کانال، هفتگی (انتهای هرهفته [یا دو هفته]) بارگذاری میشود. حجم مطالب برای یک هفته کفایت میکند؛ البته، در صورت عدم بسنده به مطالعه صِرف و تلاش برای تفکر، تأمّل و تدبر بیشتر درباره آنها و نیز کوشش برای تطبیق آنها بر زندگی شخصی و صنفی خود.
🌱🌱🌱 برخی مطالب در #صحیفه_امام، برخی در #فایل_صوتی و بعضی در کانال بیان شده اند. ازاینرو، هر سه مکمل یکدیگر هستند.
🔵 انشاءالله، هفته آینده، به ادامه توضیحات مرتبط با ادامه #صوت #جلسه_پنجم پرداخته خواهد شد که حاوی توضیحات مرتبط با #ص250 تا #ص272 از جلد اول #صحیفه_امام است (مطالب تا ص268 توضیح داده شد).
📌بهترین کیفیت نمایش مطالب کانال در«نسخه دسکتاپ ایتا» است.
📌📌 در صورت عدم دسترسی به فایلی (ناشی از اختلال پیامرسان)، آنرا از ادمین دریافت نمایید.
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
☝️مع الأسف، اين دولتهاى اسلامى بسياريشان به جاى اينكه با #اسرائيل #جنگ كنند، به جاى اينكه دست #اتحاد به #ايران بدهند كه اسرائيل را دفن كنند، اسرائيلى كه به همه چيز #مسلمين طمع دوخته است، اسرائيلى كه برنامهاش اين است كه از #نيل تا #فرات مال اوست، اين اسرائيلى كه #مكه و #مدينه مكرمه را از خودش مىداند و مىخواهد دست درازى كند، مع الأسف، اين حكومتها به او كار ندارند، بلكه مىخواهند [به رسميت] بشناسند او را و همه #تبليغات خودشان را و همه همّ و غم خودشان را به #اسلام و به #حكومت #اسلامى ايران متمركز كردهاند...»؛ #صحیفه_امام، ج16، ص109
«... من از خداى تبارک و تعالى بيدارى همه ملتهاى اسلام را، بيدارى همه #دولتها... [را مىخواهم]...
اين جوانهاى #دانشگاهى، اين #نويسنده ها، اين #گوينده ها، اين #علما، اين #ارتشی ها؛ همه اينها با اين #طرح خبيث كه #اسارت #ملت #عرب را و اسارت اسلام را ثبت مىكند -به خيال خودشان- و به دست اسرائيل مىدهد، #مخالفت كنند. هر كس #مخالفت نكند، #خائن به اسلام است...»؛ صحيفه امام، ج15، ص373
#417
#التطبیع_خیانة
#التطبیع_خیانه
#لا_للتطبیع
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
⚫️🔴 🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹 🔴⚫️
انشاءالله در #دهه اول #محرم، به صورت روزانه، در #حسینیه #مجازی #امام #خمینی در همین کانال، در خدمت #سوگواران حضرت #اباعبدالله #الحسین علیه السلام خواهیم بود.
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص269
«...اگر #روزنامه #اطّلاعات جبران نكند[📌]، با عكس العمل شديد ما مواجه خواهد شد.
[يكى از حضّار: تحريمش كنيد]
[امام:] نه. حالا موقعش نيست؛ هر چيزى جايى دارد...».
💎💎💎هر چیز به جای خود!
🌱امام، به یک #اصل مهم #عقلانی اشاره میکنند که در #متون #دینی هم به آن اشاره و تصریحهای زیادی شده است. برای مثال:
🔹#پیامبر اکرم صلّی #الله عليه وآله وسلّم:
الْأُمُورُ مَرْهُونَةٌ بِأَوْقَاتِهَا:
امور، در گروی وقتهایشان هستند.
#عوالي_اللئالي، ج1، ص293
🔹امام علی عليه السّلام:
... مُجْتَنِي الثَّمَرَةِ لِغَيْرِ وَقْتِ إِينَاعِهَا كَالزَّارِعِ بِغَيْرِ أَرْضِهِ:
آنکه میوه را در غیر وقت رسیدنش بچیند، مانند آن است که در زمین غیرخودش بکارد [هر دو، بهره و نتیجه ای از کارشان نمیبرند].
#نهج_البلاغة، ص52
📌درباره #خبر #کذب #روزنامه #اطلاعات و #اعتراض و #تکذیب شدید #امام 👈ر.ش: پستهای #408 تا #410
ادامه در پست بعد👇
#418
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص269
💎💎💎هر چیز به جای خود!
🔹امام #علی عليه السّلام:
... فَضَعْ كُلَ أَمْرٍ مَوْضِعَهُ وَ أَوْقِعْ كُلَّ [عَمَلٍ] أَمْرٍ مَوْقِعَه.
پس، هر امر را در جایگاهش بگذار و هر عمل را در موقعش قرار بده!
#نهج_البلاغة، ص444
...لَاتَعَجَّلُوا الْأَمْرَ قَبْلَ بُلُوغِهِ فَتَنْدَمُوا ...؛
درباره کاری قبل از رسیدنش عجله مورزید که پشیمان بشوید!
#تحف_العقول، ص112
#امام #جعفر #صادق عليه السّلام:
... مَنِ ابْتَدَأَ بِعَمَلٍ فِي غَيْرِ وَقْتِهِ كَانَ بُلُوغُهُ فِي غَيْرِ حِينِهِ.
هرکه کاری را در غیروقتش آغاز کند، #بلوغ و رسیدن آن کار در غیر زمانش خواهد بود (و #نتیجه مناسب را از آن نخواهد گرفت).
#الخصال، ج1، ص100
ادامه در پست بعد👇
#419
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص269
💎💎💎هر چیز به جای خود!
🔆 حضرت #امام هم (برخلاف آنچه در ذهن بسیاری رسوخ کرده است)، در برخورد با خطاهای دیگران (چه #افراد، چه #گروه ها یا #احزاب و #تشکل ها)، در اغلب قریب به اتفاق موارد، به صورت مرحله ای و پله به پله عمل میکردند؛ مگراینکه شرایط خیلی خاصّی، اقتضاء عبور از مراحل میانی را داشت.
✅ چنین رویکردی، تا این مقطع از #صحیفه_امام و در برخوردهای ایشان با #دولت #عَلَم و خود #شاه، مشهود است.
✅ در اینجا نیز امام تصریح میکنند که هر اقدامی، وقت خاصّی دارد.
✅ در مراحل بعدی #مبارزه، به ویژه پس از پیروزی #انقلاب هم این مساله کاملا در #سیره امام ملموس است.
#دلیل این #شیوه چیست؟
ادامه در پست بعد👇
#420
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص269
💎💎💎هر چیز به جای خود!
💠 یک وجه و دلیل سیره #امام (که در پست قبل بیان شد) آن است که
🔹برخی اقدامها (به ویژه در سطوح #کلان اجتماعی و #حکومتی)، باید هنگامی صورت بگیرند که #رشد #معرفتی و #اجتماعی و #فرهنگی متناسب با آنها در #جامعه #هدف آنها پدید آمده باشد
⚠️ وگرنه، اگر زودتر از موقع مناسب انجام شوند، به هدر میروند و نتیجه لازم از آنها گرفته نمیشود،
⚠️⚠️ بلکه ممکنست تا مدّتها از اثر و #خاصیت لازم بیفتند یا آثار معکوس داشته باشند.
🔶 #پیشوا و #امام یک قوم، وقتی امام و پیشوایشان است که قومش او را بفهمند و با او همراهی کنند.
👈ازاینرو، گاه امام یک قوم باید صبر کند و در سطوحی پایینتر از حدّ خود، با قومش همراهی کند تا آنها بلحاظ #فکری و #فرهنگی، رشد کرده و بالاتر بیایند و حداقل #ظرفیت های لازم برای #اقدام در مورد یک هدف را داشته باشند؛ هرچند #هزینه ها و #خسارت هایی هم متوجه آنها بشود.
🔷 توجه به این نکته، #تحلیل بسیاری از #مکث ها و #درنگ های #تاریخی و #عصری را ممکن میکند؛ مانند: درنگ 25 ساله حضرت #علی عليه السّلام، #غیبت کبرای #امام_عصر عليه السّلام و...
📌🔴 گاه، #جامعه و قومی، به دلایلی، در زمینه ای دچار #هبوط و #تنازل میشود و برخی رشدهای سابقش فروکش میکند.
☑️ در این صورت، دست امام آن قوم، از انجام برخی اقدامهای متعالیتر، #بسته و #کوتاه میشود!
#421
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص269 و #ص270
💎💎💎 بعد اجتماعی و سیاسی - حکومتی اسلام، #منشأ #رویکرد حکومتی و سیاسی #امام
«...اسلام اين نيست. والله اسلام تمامش #سياست است. اسلام را بد معرّفى كردهاند. سياست #مُدُن از اسلام سرچشمه مىگيرد»؛ #ص270
💡چنانچه در گذشته بیان شد، #اسلام، ابعاد متعددی به تعدد #ابعاد #انسان و #زندگی #انسانی دارد؛ ازجمله #بُعد #اجتماعی و بُعد #سیاسی - #حکومتی.
💡💡اگر اسلام به لحاظ #ثبوتی و #واقعی و در #متن خود، چنین ابعادی را نداشته باشد 👈👈 در مقام #معرفت و #عمل و #جامعه_سازی نیز نمیتواند در این زمینه ها #مرجع و مورد مراجعه باشد.
🌿 یکی از مهمترین جملات امام در این زمینه، همین جمله است: «... والله اسلام، تمامش سياست است».
🌿🌿 مطابق این جمله، هریک از رویکردهای «اجتماعی» و «سیاسی – حکومتی»، یک بخش یا جزء از اسلام را تشکیل نمیدهند؛
بلکه هرکدام از آنها، یک «بُعد» از اسلام هستند.
🔆 جهت درک عمیقتر این جمله عمیق، باید به تفاوت «#بُعد» و «#جزء یا #بخش» اشاره شود.
ادامه در پست بعد👇
#422
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص269 و #ص270
🔆 تفاوت «#بُعد» و «#بخش یا #جزء»
🔸تفاوت این دو معنا را میتوان در قالب یک #مثال، به #ذهن نزدیکتر کرد:
🎲 هر حجمی که در نظر گرفته شود، دارای سه بُعد #طول، #عرض و #ارتفاع است.
هر #نقطۀ مفروض از حجم هم دارای این سه بُعد است؛ یعنی یک بُعد، همیشه همراه با هر نقطه از #حجم است.
اگر یک بُعد از ابعاد سهگانۀ یک حجم را حذف کنیم، حجم دچار تغییری اساسی شده و به «#سطح» تبدیل میشود.
و اگر یک بُعد از ابعاد دوگانه سطح را حذف کنیم، سطح هم تغییری اساسی پیدا میکند و به «#خط» تبدیل میشود.
👈پس، بُعد یک شیء این #ویژگی را دارد که همواره به همراه یکایک اجزاء آن است؛
اما بخش یا جزء از چنین خاصیتی، یعنی از حضور همراه با همه #اجزاء برخوردار نیست.
💠 با توجه بدین تفاوت، درک بُعد بودن #رویکرد های #اجتماعی و #سیاسی - #حکومتی برای #اسلام (نه جزء یا بخشی از اسلام بودن آنها) روشن میشود.
ادامه در پست بعد👇
#423
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص269 و #ص270
💎💎💎 بعد اجتماعی و سیاسی - حکومتی اسلام، #منشأ #رویکرد حکومتی و سیاسی #امام
«...اسلام اين نيست. والله اسلام تمامش #سياست است. اسلام را بد معرّفى كردهاند. سياست #مُدُن از اسلام سرچشمه مىگيرد»
با توجه بدانچه بیان شد👈
🔆 #بُعد بودن #رویکرد #اجتماعی و رویکرد #سیاسی - #حکومتی برای #اسلام، بدین معنا است که:
✅ توجّه به #اجتماع و مسائل (و #اهداف و #مقاصد) #اجتماعی و سیاسی - حکومتی، در همه اجزاء اسلام و شراشر هر جزء، حضور و #جریان دارد؛
بهگونهایکه درنظرنگرفتن یا حذف آنها، سبب تغییراتی #بنیادین و #آسیب های جدی در آنها شود و آنها را از #خاصیت ها و #کارکرد های اصلیشان می اندازد.
⚠️ و به همین دلیل است که استعمار، با اسلام #انفرادی و #منزوی و همینطور با اسلام #غیرسیاسی (یا #سکولار) مخالف نیست، بلکه از آنها #حمایت و #پشتیبانی هم میکند.
🍀 حضرت امام، به دلیل #شناخت #دقیق و #عمیق اسلام، همواره به بُعد اجتماعی و بُعد سیاسی - حکومتی اسلام هم توجّه میدادند و این مساله را از #شاخص ها و #معیار های #اسلام_ناب و #اندیشه #اسلامی #اصیل میدانستند.
#424
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص270
💎💎💎 #مبارزه با #خوی #اشرافیگری، از #اصول ثابت #مکتب_امام
«...وقتى كه در #زندان بودم، #خبر آوردند كه سرماى #همدان به 33 درجه رسيده؛ بعد خبر آوردند كه دو هزار نفر از #سرما #تلف شدهاند. در آن حالت من دستم بسته بود؛ چه مىتوانستم بكنم؟... در يک چنين وضع براى استقبال از اربابان خود، با طيّاره از هلند گل مىآورند!... #جبران كنيد غلطهاى خود را؛ #اسلام را #رعايت كنيد».
☝️این #ندا و #فریاد #امام، هم اکنون نیز #مخاطب دارد و این #اصل، فقط مربوط به دوره #حکومت #طاغوت نیست،
☝️☝️بلکه در هر دوره و حکومتی، اگر خوی اشرافیگری، #اشرافی_منشی و #تجملگرایی، تبدیل به یک #هنجار و #ارزش #فرهنگی و #اجتماعی بشود و به ویژه، در میان برخی #کارگزاران #حکومتی رواج (هرچند ضعیف) پیدا کند، چنین امری یک #انحراف جدی از #اسلام_ناب و از مکتب امام است.
🔴 عوض کردن #الفاظ و #تعابیر، #روح #پلید اشرافیگری و #طبیعت ویرانگر آن را عوض نمیکند و از زشتی آن نمیکاهد؛
⚠️ مانند آنچه به اسمهایی مانند: #مدگرایی، #لاکچری، #شیک_گرایی و...، حتی در برخی از سطوح میانی #جامعه، به شکل یک هنجار اجتماعی درآمده است.
📌بعدها به ویژه پس از #پیروزی #انقلاب هم امام بارها به این مساله توجّه میدهند و #خطر این #انحراف بزرگ را گوشزد و با آن #مقابله میکنند.
#425
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص270
💎💎💎#حق و #باطل، #معیار است، نه #افراد
«... #نزاع با #شخص نيست؛ بعد از اينكه #دولت قبلى رفت، يک نفر در #زندان آمد پيش من و از دولت گذشته #بدگويى كرد و گفت اين دولت برنامههاى #مترقّى دارد.
گفتم ما با كسى #غرض #شخصى نداريم؛ ما با #عمل #اشخاص كار داريم».
🖌در گذشته (پست #326) بیان شد که یک #روش بسیار مفید در سنجش و بررسی افراد، #سنجیدن آنها با #معیار حق و باطل است،
⚠️ یعنی نباید فقط به اشخاص کار داشت، بلکه باید به #عمل و #وضعیّت و #علمکرد فعلی آنها در #مقایسه با حق و باطل هم توجه کرد.
💠 چنانکه بعدها #امام در موارد متعددی، #میزان و #ملاک را #حال #فعلی هر فرد یا گروه و جریان معرفی کردند؛ مانند:
➖#صحيفه_امام، ج17، ص139 (#پيام هشت مادهاى به #قوه #قضاييه و ارگانهاى اجرايى)
➖ج17، ص219 (#حكم انحلال هيأتهاى #گزينش در سراسر #كشور و #تأسيس هيأتهاى داراى #صلاحيت)
➖ج21، ص452 (#وصیت_نامه #الهی - #سیاسی).
📌البته، این مساله یک استثناء هم دارد 👈 ر.ش: پست #326
📌📌همچنین، #تحلیل عمیقتری نیز برای همین مساله در #فایل #صوتی #جلسه_پنجم نیز بیان شده است.
#426
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹