eitaa logo
🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
254 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
410 ویدیو
80 فایل
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «مکتب امام» در جهت بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود 📚متن محوری: کتاب «صحیفه امام» 🖌 ارتباط: @yarab2730
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️برخی در مسیر > ها ⚠️ ✍🏾 گزارش دیگری از یکی دیگر از و او در نقل شده است 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 ، زودتر از توضیحات مرتبط، بارگذاری شده است تا انشاءالله، پیش از درج آنها (در هفته های بعد)، گوش داده شود 🎧 📌فهرست محتوای ، در پست بعدی آمده است. 🔵 مطالعه صفحات مرتبط ( تا از جلد اول ) نیز پیش نیاز شنیدن این صوت است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 🎵 [13970915]، ، تا 📣 محتوای (برخی از مباحث توضیحی، علاوه بر فهرست مطالب خود ) : - راهبردی برای ایجاد در - برخی عوامل بعضی از دیدگاهها بین برخی - طرح تشکیل های هفتگی علما و هر شهر در شبهای یکشنبه جهت ایجاد برای مبارزه - یکی از - جهت خارج ساختن از حوزه علمیه - [] و - ؛ ازجمله مهم برای ساختن - محمدحسن - امام - مقیم - هاى در - ، باید نقطه باشد - دلیل اسلام برای ایجاد بین همه ها - نباید را خورد - از ویژگیهای امام و : توجه به های و مهمتر دانستن آنها از - و حسن ظن - تشکیل در - نظر امام در مورد در روزهای توسط - گفته‌های کاظم درباره ادامه امام - دستور اکید امام به مبنی بر - در مورد در کلیه - جلسه اضافه امام در ساعات بعدازظهر به علت کثرت تقاضای - لایحه کاپیتولاسیون با ضعیف - در مورد و و آنها - امام از تصویب کاپیتولاسیون و های شدید نسبت به آن - ضرورت شناخت - توسط ‏ و ی آن 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌹🌹🌷🌹🌷 🔵 کانال «» در آیینه «» 🔵 💎 است و انصافاً الگوی کاملی است. 💎💎در همه این شاخصها[ی انقلابی بودن]... امام در بالاترین رتبه قرار دارد. 💎💎💎به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید...☝️ 💎💎💎💎 را جوانهای عزیز ما بخوانند و با آن انس پیدا کنند! 💠مقام معظم رهبری،1395/3/14 🔆 طرح 🔆 🎯هدف: آشنایی عمیقتر با برای بسط در ابعاد مختلف زندگی 📚متن محوری: کتاب ارزشمند 📚 📣مخاطبان: همه فرزندان معنوی ، عاشقان و دوستداران ؛ بویژه طلاب، دانشجویان و فرهنگیان 📌جزئیات بیشتر 👇🏻👇🏽👇 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درباره ✅📣 چند نکته: 🌱برای استفاده بهتر از مطالب، لطفا ابتدا پیام سنجاق شده و چند پیام توضیحی بعد آن مطالعه شود (درصورتیکه به تازگی به کانال پیوسته اید). 🔴به دلیل پیوستگی و ترتب مطالب بر یکدیگر، نیاز است پستها(ی حداقل، هر هفته،) از بالا به پایین خوانده شوند تا سیر مباحث روشن​تر گردد🔴 🌱🌱 مطالب کانال، هفتگی (انتهای هرهفته [یا دو هفته]) بارگذاری می​شود. حجم مطالب برای یک هفته کفایت میکند؛ البته، در صورت عدم بسنده به مطالعه صِرف و تلاش برای تفکر، تأمّل و تدبر بیشتر درباره آنها و نیز کوشش برای تطبیق آنها بر زندگی شخصی و صنفی خود. 🌱🌱🌱 برخی مطالب در ، برخی در و بعضی در کانال بیان شده اند. ازاینرو، هر سه مکمل یکدیگر هستند. 📌 انشاءالله، هفته آینده، به توضیحات مرتبط با ادامه پرداخته خواهد شد که حاوی توضیحات مرتبط با تا از جلد اول است. 📌بهترین کیفیت نمایش مطالب کانال در«نسخه دسکتاپ ایتا» است. در صورت عدم دسترسی به فایلی، آنرا از مدیر دریافت نمایید. 🔷 در صورت احساس نسبت به ، می​توانید از پست قبلی (یا دیگر پستهای کانال) برای معرفی کانال به دیگران استفاده کنید. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏﷽ 🔦توضیح مرتبط با و 💎💎💎 برای ایجاد در ، به ویژه در میان «...☝️، روزى نيست كه در نشست و خواند؛ است. روزى است كه به مى‏كند و بايد در مقابل بايستيم؛ 🌹و تا آخرين خونم مى‏ايستم [] 🔻و شما هم بايد به بگوييد و در به برسانيد كه ، دين را مى‏كند... 🔺خطر به قدرى زياد است كه هر كس كند، نمى‏تواند راحت بنشيند؛ 💡و اينكه اگر بعضى بوده‏اند، را نفهميدند. ▪️چنانكه آقاى را نگذاشتند مطلب را درک كند، و ساكت بود...»؛ و 🔶 و ، در محیطهای و و درنتیجه، آنها در ، یکی از مهم و جدی و سریعتر تر بود. 🔦اختلاف دیدگاه در بین یا ، عوامل متعددی داشته [و دارد]؛ مانند: 1️⃣ مقداری از آن است و به این مساله برمیگردد که هر و ، میخواهد بر اساس خود از و آنچه که برای او است و خود را بر پایه به آن، نزد ، و دارای و موجه میبیند، کند؛ 2️⃣ بخشی از اختلافها، به عدم یا مورد بررسی یا همه و با آن برمیگردد ( در )؛ ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 💎💎💎 برای ایجاد در ، به ویژه در میان 👇 پست قبل👆 3️⃣ بخش دیگری از ها و در ، به عدم و از و ، و آن برمیگردد؛ ☑️مانند: تصویر داشتن از ؛ برای مثال: ➖ دانستن اسلام به های ؛ آن هم (نه ، و )، آن هم تنها برخی از و مسائل فقه فردی. ➖باور نداشتن به برخی از ها و های مبتنی بر ، و ( ، ، و...). 4️⃣ بخشی از اختلافها هم به ها و های و و آنها برای ایجاد بین و بازمیگردد. 5️⃣ بخشی هم به و های یا برمیگردد که گاه، موجب میشود برخی، بخاطر مهمتر یا و بزرگتر، قائل به یافتن برخی بشوند و طیق آن عمل کنند، ولی برخی دیگر اینطور تشخیص ندهند؛ 6️⃣ برخی نیز مربوط به تعصّبات نابجا و ناصحیح برخی از طرفداران بعضی از است که گاه، حتی در بین برخی و هم دیده میشود. ❓امّا امام در این مقطع، برای با چنین هایی –که هم بسیار برای ایجاد یا توسعه آنها میکوشید-، چه بود؟ ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 💎💎💎 برای ایجاد در ، به ویژه در میان 👇 پست قبل👆 «... نمى‏خواهد داشته باشد و نمى‏خواهد در باشد. و به همين دليل، بعد از متوجه آقاى شدند. گرچه آقاى حكيم‏ را نمى‏خواستند؛ اما مايل بودند كه ، در باشد كه كارشان نباشد؛ ولى نشد. از گرفتن من سودى نبردند؛ چنانكه آقاى پاكروان [ وقت ] گفته بود: گرفتن اشتباه بود، ما مى‏بايست او را مى‏كرديم. و الان، ايادى مرا قطع مى‏كنند. و دارند تخم و بين همه مى‏پاشند»؛ و : ▪️دهم فروردین 1340 ه.ش، آیت الله بروجردی ره وفات کرد. 🔘 که میخواست در ایران نباشد، رحلت آیت_الله را به آیت الله در تسلیت گفت. ⚪️در این زمان، آیت الله خمینی 59 ساله، از شخصیّتهای علمی طراز اوّل و از افراد در معرض مرجعیت بود و بتدریج، به یکی از تراز اول تبدیل شد. ر.ش: پستهای تا ✅ اما ها و های ، فقط جنبه و نداشت و... ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 💎💎💎 برای ایجاد در ، به ویژه در میان 👇 👆 ✅ ها و های ، فقط جنبه و نداشت و وی از سال 1341 پررنگ و پررنگتر شد و به تعبیر سید علی در کتاب : «... جلوه سیاسی آقای از سال 1341 نمایان شد و آن زمانی بود که را کرد و ما سیاسی آقای خمینی را برای اول بار کردیم... وقتی مبارزات پیش آمد در حقیقت، ... احساس کردیم آن شخصیتی که می‌تواند از لحاظ و ما را کند ایشان است و لاغیر». 🔷امام، همچنان به سیاسی خود در سال‌های 1343-1341 شدت دادند و وقایعی مثل: مبارزه با ، ، اعلام عزای نوروز 1342، سخنرانی آتشین ی 1342 و 15 خرداد1342، زمینه هایی برای مبارزات جدّیتر ایجاد کرد 🔴 امّا ... ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 💎💎💎 برای ایجاد در ، به ویژه در میان 👇 👆 🔴هنوز مشکلات بزرگی در مسیر ، در میان بود که یکی از مهمترین آنها، برخی ها و ها و میان برخی علمای تراز اوّل و درنتیجه، دیگر و و مرتبط با آنها بود. 👈ازاینرو، ، سعی در کردن و تر کردن و داشتند. 🌿در گذشته نیز بیان شد که ، از ویژگیهای مهم و است که های متعدد و های مختلفی هم دارد. (ر.ش: پستهای و تا ) ☘️ در این نیز و در خود و بین و بود 🌱اگر چنین اتفاقی می افتاد، به دنبال آن، و نیز دارای و میشدند. 💠امام برای تحقق این ، به و هایی پرداختند و بخصوص در سال‌های 1342 و 1343 کردند آنها را در حدّ ممکن اجرایی کنند 👥👤🗣👥 یکی از مهمترین این ها... ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 💎💎💎 برای ایجاد در ، به ویژه در میان 👥👤🗣👥 👈 به دلایل یادشده، یکی از مهمترین های در آن مقطع، تشکیل هفتگی بین ؛ چه در یا ها بود. «...☝️ بايد امروز بود و من تصميمى گرفته‏ام و آن اين است كه شما ى در شب داشته باشيد و دور هم شويد. 🌿من اين كار را از [شروع‏] كرده‏ام و تشكيل جلسه داده‏ام و نوشته‏ام كه تمام علماى ايران در اين شب جلسه داشته باشند و به و هم نوشته‏ام. تا وقتى كه تمام ايران و در يک شب علماى آن اجتماعى داشته باشند، 🌱اولًا خيلى زود مى‏گيرند 🌱🌱و ثانياً واحدى به وجود مى‏آورند و متوجه خواهد بود كه همه به يكديگر دارند...»؛ ✅با اینگونه و نظرهای ضمن آنها، هم ها و و و نزدیکتر میشد، هم ها و ها و میشد‌ و... . ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 💎💎💎 برای ایجاد در ، به ویژه در میان 👇 پست قبل👆 👈، در سال 1342 از علمای ، اشرف، و شهرستان‌های دعوت کردند که در شب یکشنبه هر هفته، در محلی کنند تا ضمن بیان ، از و که به تمام میشد، شود. ایشان در سال 1343 نیز مکاتبات و نگاری های دیگری نیز درباره ضرورت تشکیل نوشتند؛ برای نمونه: ➖16 تیر1343: نامه به محمد حسن : ، ج1، ص 349 ➖9 شهریور 1343: نامه به سیدسجاد : همان، ج1، ص 370 ➖28 مهر 1343: نامه به سیدمحمدحسین : همان، ج1، ص 407-408 ➖1343 ه.ش، نامه به و : همان، ج21، ص542 ☑️ ولی ، در این زمینه، و بسیاری دیدند و چنین کار مهمی، چنانچه باید و شاید، به پیش نمیرفت. ▪️ و هم تا حدّ ممکن در ایجاد بین و میکوشیدند. ▪️به دنبال امام درباره و ایشان در 13 آبان 1343 به ، این محور هم مقداری تضعیف شد، ولی برخی جدّیتر امام، کمابیش در حدّ امکان، آن را حداقل در بین خودشان پیگیری میکردند. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️ ⚫️برخی در مسیر > ها ⚠️ ✍🏾 گزارش دیگری از یکی دیگر از و او در نقل شده است ⚠️⚠️⚠️ در این قضیه، یکی از مأموران ساواک، با پوشیدن ، به ، و دو نفر دیگر از ی مطرح در آن وقت میرود. این از این دیدارها بسیار جالب و تأمل برانگیز است و - امام را نیز نشان میدهد. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎 برای ایجاد در ، به ویژه در میان ✉️ به آقاى محمد حسن جهت تشكيل ‏ ⏳: 16 تير 1343/ 26 صفر 1384 🌍: ‏ «... چون و حضرات ى اعلام - دامت بركاتهم [برکات آنها ادامه دار باشد]- در ، هميشه مورد نظر بوده است، و از اين طريق - خصوص در اين برهه از زمان- بهتر مى‏توان در مقابل انور عمل مثبتى انجام داد، لذا در نظر گرفته شده است كه ان شاء به اطلاع حضرات آقايان علماى اعلام برسانيم كه در هر يک اجتماعى داشته باشند، و براى اين منظور شب يكشنبه در نظر گرفته شده است. و به غالب -بلكه ايران نيز- اين گرديده است. ان شاء الله حضرت مستطاب عالى هم اقدام فرماييد در شبهاى يكشنبه مزبور تشكيل شود. و چنانچه مجدداً مطلب لازمى بود، به اطلاع آقايان محترم خواهد رسيد». 🖌🖌🖌 مرتبط در پستهای تا گذشت. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
⚫️🔴⚫️ جهت خارج ساختن قم از مرکزیت حوزه علمیه ✍🏾 «شماره: 15268/321 ⏳تاريخ: 24/4/43 🔸موضوع: # قم ⚠️طبق اطلاع واصله بين محرمانه در جريان است تا 👈👈 از طريق هاى قم ب و همچنين از راه تأسيس در قم بوسيله ، قم را از مركزيت حوزه علميه بيندازند...». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎 [رفتن] و «...فَامَّا الزَبَدُ فَيَذهَبُ جُفاءً و امّا ما يَنْفَعُ النّاسَ فَيَمْكُثُ فِى الْارضِ..»؛ 💠 در اینجا به یکی از و سنتهای مهم الهی بیان شده در کریم اشاره میکنند: 🌿أنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَسالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِها فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَداً رابِياً وَ مِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّارِ ابْتِغاءَ حِلْيَةٍ أَوْ مَتاعٍ زَبَدٌ مِثْلُهُ كَذلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَ الْباطِلَ فَأَمَّا الزَّبَدُ فَيَذْهَبُ جُفاءًمثل کف روی آب وَ أَمَّا ما يَنْفَعُ النَّاسَ فَيَمْكُثُ فِي الْأَرْضِ كَذلِكَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ: از ، آبی فروفرستاد و در هر [و زمینی] به اندازة [ظرفیت و گنجایش] آن جاری شد. پس، سیلاب کفی پُف کرده را بر روی خود حمل کرد [مثال دیگر، برای بیان حق و باطل، اینست👈] و از هایی كه براى به دست آوردن و يا ، بر آن در میدهند، كفى پُف كرده مانند سيلاب بر مى‏آيد؛ همينگونه، خداوند حق و باطل را [به امور ] مَثَل مى‏زند. و امّا آن [روی یا ]، به كنارى افتاده و نابود میشود و امّا آنچه به مردم سود میرساند [همانند و ]، در زمين پايدار میماند؛ خداوند، مثالها را اینگونه میزند. : 17 ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹