🔶 #دستور #امام به #واعظان در مورد #تکذیب #لوایح #ششگانه در #منابر خود
✍🏾#گزارش #ساواک
«شماره: ه 285/13/
تاریخ: 1343/2/7
موضوع: دستورات آقاى خمينى به طرفداران خود
بطورى كه شنيده شد عدهاى در #قم نزد آقاى #خمينى رسيدهاند
ايشان دستوراتى دادهاند من جمله از آنها اين است كه
در هر شهرى و هر منبرى كه مىروند لوايح ششگانه را تكذيب كنند
و من هم تا آخرين #لحظه از #فعاليت خود دست بردار نيستم🌷
خواهش مىكنم شما هم تا آن اندازهاى كه از دستتان مىآيد در هر شهرى از كارهاى خود دست برنداريد...».
#524
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
⚫️برخی #مشکلات #درونی#امام در مسیر #مبارزه > #نفوذی ها ⚠️
⏳ در گذشته بیان شد که #رژیم شاه، از روشهای مختلفی برای #مقابله با #امام و #نهضت #اسلامی استفاده میکرد
(برای مثال، ر.ش: پستهای #297 و #302 و #303 و #307 و #314 و #316 تا #319 )
☑️یکی از #ترفند ها و #حیله های رژیم بخصوص #ساواک، استفاده از #نفوذ بود
که سعی میکرد با فرستادن عناصر #روحانی_نما و حتی برخی از #روحانیون یا #طلاب #کم_بصیرت نزد امام و در #حلسات مختلف امام، از #اهداف و اقدامات امام آگاهی پیدا کند و اگر بتواند با ارایه اطلاعات نادرست یا #تحلیل های ظاهرا #دلسوزانه و #مذهبی و #ملی، امام را از #اهداف اصلی خود #منحرف کند یا #عزم ایشان را در ادامه دادن به نهضت، سست کند.
🔆ولی چون #مومن راستین که هدفی غیر از #قیام #لله و #توحیدگستری و #اقامه #دین ندارد، به #نور الهی، نظر میکند و تأیید میشود ر.ش: پست #311 )، #امام هم هیچگاه گرفتار #دام های مختلف رژیم نشد.
⏳در پست #316 یک نمونه از نفوذ خطیب مشهور #تهران، معروف به #افصح_المتکلمین [شیواترین سخنگویان] گذشت...
👈🏻👈 ادامه در پست بعد👇
#525
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
⚫️برخی #مشکلات #درونی#امام در مسیر #مبارزه > #نفوذی ها ⚠️
👆ادامه پست قبل👇
☑️✍🏾 #گزارش #شیخ علی #نخعی به #ساواک
«گيرنده: #تيمسار رياست ساواک #مديريت كل #اداره سوم
تاريخ: 43/2/19
فرستنده: ساواک #تهران
شماره: 3426/20 الف
موضوع: #ملاقات آقاى #شيخ #على #نخعى با آيتاله #خمينى
▪️چند روز قبل آقاى شيخ على نخعى معروف به #افصح_المتكلمين كه از #وعاظ #طراز #اول تهران و مدتها است با ساواک همكارى مىنمايد عازم #قم براى #زيارت حضرت #معصومه ع بود
☑️به مشاراليه #دستور داده شد مثل ساير وعاظ و #طلاب به ديدن آيتاله خمينى برود و در صورت امكان از نظريات او مخصوصا درباره #محرم مستحضر گردد
نامبرده در #مراجعت گزارش نموده كه
آيتاله خمينى مرا به اندرون #منزل خود دعوت و وقتى كه وارد شدم مشغول #مطالعه #نامه هاى زيادى بود كه براى او رسيده بود
از من سئوال كرد آيا #پارسال شما هم مانند دوستانتان #توقيف و #تبعيد و ناراحت شديد يا خير.
جواب دادم نظر به اينكه اعتماد داشتم كه #مخالفت ما با #دولت و #دربار و #هيئت #حاكمه به زيان #اهل #علم و #منفعت آنها تمام خواهد شد ابراز مخالفتى نكردم
آقاى خمينى پرسيدند چطور مخالفت ما به نفع هيئت حاكمه بود كه #دخالت نكرديد.
گفتم... [در اینجا او سعی میکند برای امام، #استدلال و #تحلیل کند که #مخالفت با #لوایح #ششگانه و #انقلاب #سفید #شاه و #مردم، به نفع #شاه و #دربار تمام شده و موجب علاقه تمام #دول #شرق و #غرب به #رژیم و #دولت شده است و...] ...
ادامه در پست بعد👇
#526
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
⚫️برخی #مشکلات #درونی #امام در مسیر #مبارزه > #نفوذی ها ⚠️
✍🏾 ادامه #گزارش #شیخ علی #نخعی به #ساواک
آقاى #خمينى گفت ... و در صورتى هم كه فرضا #استنباط و #استنتاج شما درست باشد و #هيئت #حاكمه #ايران، #دستگاه حاكمه #ملل و #دول مختلف را تحت اين عناوين فريفته باشند ديگر #خدا را كه نمىتوانند #فريب دهند☝️
☝️ما بنا به #امر #الهى براى #جلوگيرى از #اشاعه #فحشا در اين #مملكت #اسلامى #مبارزه كردهايم و #مزد ما #مرجوع به خود او ميباشد.
⚠️شما كه #مبلغ #دين هستيد و در روى #منبر ها از #سيره حضرت #حسين (ع) دم مىزنيد چرا راه را اينقدر #اشتباه مىرويد.
☝️دين #اسلام مبتنى بر #امر به #معروف و #نهى از #منكر ى است كه بر همه #مسلمين #واجب #عينى ميباشد
☝️و #دخول ما هم در اين مبارزه براى اجراى همين #احكام #مقدسه ميباشد كه بايد ادامه دهيم.
[او سعی میکند با بردن نام #بزرگان و برخی #قیاس های نابجا، #امام را #خام و #منفعل کند]
☑️گفتم:... به علت همين تجربيات بوده است كه #مراجع #تقليد بزرگى مانند مرحوم حاج شيخ #عبدالكريم ــ حاج سيد #ابوالحسن #اصفهانى ـ و حاج آقا حسين #بروجردى دائما با #سلاطين وقت و دولتها #مسالمت و #مماشات مىنموده و هرگاه احيانا نهى از منكر هم مىخواستند بعمل بياورند از #قدرت #مطلقه خويش استفاده نكردند بلكه #دوستانه مراتب را در ميان گذارده استدعا ميكردند كه در عين انجام امر به معروف و نهى از منكر #مقام #روحانيت را از هر نوع #آلودگى مصون و محفوظ نگاهدارند[❗️]...».
#527
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔴 #صوت #جلسه_هفتم، زودتر از توضیحات مرتبط، بارگذاری شده است
تا انشاءالله، پیش از درج آنها (در هفته های بعد)، گوش داده شود 🎧
📌فهرست محتوای #جلسه_7، در پست بعدی آمده است.
🔵 مطالعه صفحات مرتبط (#ص346 تا #ص426 از جلد اول #صحیفه_امام ) نیز پیش نیاز شنیدن این صوت است.
#529
#صوت
#صوت_جلسه
#فایل_صوتی
#جلسه_7
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🎵 #جلسه_هفتم [13970915]، #ج1، #ص346 تا #ص426
📣 محتوای #جلسه #هفتم (برخی از مباحث توضیحی، علاوه بر فهرست مطالب خود #صحیفه) :
- #تلاش راهبردی #امام برای ایجاد #وحدت #کلمه در #حوزه #علمیه
- برخی عوامل #اختلاف بعضی از دیدگاهها بین برخی #علما
- طرح تشکیل #جلسه های هفتگی علما و #روحانیون هر شهر در شبهای یکشنبه جهت ایجاد #وحدت برای مبارزه
- #گزارش یکی از #مأموران #نفوذی #ساواک
- #برنامه #وزارت #فرهنگ جهت خارج ساختن #قم از #مرکزیت حوزه علمیه
- #سنّت #الهی #ذهاب [#رفتن] #باطل و #ماندن #حق
- #جامعیت؛ ازجمله #اصول مهم #مبارزه برای #محقق ساختن #حق
- #شهید محمدحسن #شريف #قنوتى
- #شاگردپروری امام
- #مصونیت #سیاسی #مستشاران #آمریکائی مقیم #ایران
- #توطئه هاى #استعمار در #ممالک #اسلامى
- #اسلام، باید نقطه #اتکا باشد
- دلیل #ظرفیت اسلام برای ایجاد #اتحاد بین همه #انسان ها
- نباید #فریب #ظواهر را خورد
- از ویژگیهای امام و #مکتب_امام: توجه به #سرمایه های #انسانی و مهمتر دانستن آنها از #منابع #مادی
- #حُسن_ظن #غیرمطلق و حسن ظن #مطلق
- تشکیل #جلسه در #منزل #آیت_الله #طالقانی
- نظر امام #خمینی در مورد #تعطیل #اجباری #مشاغل در روزهای #جمعه توسط #رژیم
- گفتههای #شیخ کاظم #حبیب_اللهی درباره ادامه #مبارزه امام
- دستور اکید امام به #وعاظ مبنی بر #فعالیت #مضاعف
- #گفتگو در مورد #تصویب #لایحه #کاپیتولاسیون در کلیه #محافل #پارلمانی #ایران
- جلسه #درس اضافه امام در ساعات بعدازظهر به علت کثرت تقاضای #شاگردان
- #تصویب لایحه کاپیتولاسیون با #اکثریت ضعیف #آرا
- #سیاست #ساواک در مورد #تقویت #روحانیون #موافق #حکومت #پهلوی و #تضعیف #مخالفان و #حامیان آنها
- #اطلاع امام از تصویب کاپیتولاسیون و #موضع_گیری های شدید نسبت به آن
- ضرورت شناخت #دشمن #اصلی
- #عزل #وكلاى #مجلس توسط #امام و #مبنا ی #شرعی آن
#530
#جلد_اول
#جلد_1
#جلسه_7
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
صحيفه امام ره - جلسه7 - جلد1 - ص346 تا 426 - 13970915.amr
10.33M
🎵 #جلسه_هفتم [13970915]، #ج1، #ص346 تا #ص426
📣 محتوای #جلسه #هفتم 👈 در پست قبلی آمده است👆
#531
#صوت
#صوت_جلسه
#فایل_صوتی
#جلسه_7
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
هدایت شده از 🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌹🌹🌷🌹🌷
🔵 کانال «#مکتب_امام» در آیینه «#صحیفه_امام» 🔵
💎#امام #الگو است و انصافاً الگوی کاملی است.
💎💎در همه این شاخصها[ی انقلابی بودن]... امام در بالاترین رتبه قرار دارد.
💎💎💎به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید...☝️
💎💎💎💎#صحیفه_امام را جوانهای عزیز ما بخوانند و با آن انس پیدا کنند!
💠مقام معظم رهبری،1395/3/14
🔆 طرح #صحیفه_خوانی🔆
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با #مکتب_امام برای بسط در ابعاد مختلف زندگی
📚متن محوری: کتاب ارزشمند #صحیفه_امام📚
📣مخاطبان: همه فرزندان معنوی #روح_الله، عاشقان و دوستداران #مکتب_امام؛ بویژه طلاب، دانشجویان و فرهنگیان
📌جزئیات بیشتر 👇🏻👇🏽👇
🔹🔸🔹
https://eitaa.com/maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
هدایت شده از 🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #بیانات #امام درباره #کار #برای_خدا
#خدا #پيروز #تكليف #ادا #منصب #ما #عهده #شكر #شهادت #نماز #نفس #دليل #جنت #نار #دعا #عنايت #بهشت #جهنم #غايت #آمال #كليد #مختار #محروم #قيام #دفع #شهوات #نماز
#532
✅📣 چند نکته:
🌱برای استفاده بهتر از مطالب، لطفا ابتدا پیام سنجاق شده و چند پیام توضیحی بعد آن مطالعه شود (درصورتیکه به تازگی به کانال پیوسته اید).
🔴به دلیل پیوستگی و ترتب مطالب بر یکدیگر، نیاز است پستها(ی حداقل، هر هفته،) از بالا به پایین خوانده شوند تا سیر مباحث روشنتر گردد🔴
🌱🌱 مطالب کانال، هفتگی (انتهای هرهفته [یا دو هفته]) بارگذاری میشود. حجم مطالب برای یک هفته کفایت میکند؛ البته، در صورت عدم بسنده به مطالعه صِرف و تلاش برای تفکر، تأمّل و تدبر بیشتر درباره آنها و نیز کوشش برای تطبیق آنها بر زندگی شخصی و صنفی خود.
🌱🌱🌱 برخی مطالب در #صحیفه_امام، برخی در #فایل_صوتی و بعضی در کانال بیان شده اند. ازاینرو، هر سه مکمل یکدیگر هستند.
📌 انشاءالله، هفته آینده، به توضیحات مرتبط با ادامه #صوت #جلسه_هفتم پرداخته خواهد شد که حاوی توضیحات مرتبط با #ص346 تا #ص426 از جلد اول #صحیفه_امام است.
📌بهترین کیفیت نمایش مطالب کانال در«نسخه دسکتاپ ایتا» است. در صورت عدم دسترسی به فایلی، آنرا از مدیر دریافت نمایید.
🔷 در صورت احساس #وظیفه نسبت به #ترویج #مکتب_امام، میتوانید از پست قبلی (یا دیگر پستهای کانال) برای معرفی کانال به دیگران استفاده کنید.
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
﷽
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص346 و #ص347
💎💎💎#تلاش #راهبردی #امام برای ایجاد #وحدت #کلمه در #حوزه، به ویژه در میان #علما
«...☝️#امروز، روزى نيست كه در #خانه نشست و #دعا خواند؛ #روز #مبارزه است.
روزى است كه #دشمن به #دين #حمله مىكند و #ما بايد در مقابل بايستيم؛
🌹و #من تا آخرين #قطره خونم مىايستم [#شهادت_طلبی]
🔻و شما هم بايد به #همه بگوييد و در #منابر به #مردم برسانيد كه #خطر، دين را #تهديد مىكند...
🔺خطر به قدرى زياد است كه هر كس #درک كند، نمىتواند راحت بنشيند؛
💡و #علت اينكه اگر بعضى #ساكت بودهاند، #مطلب را نفهميدند.
▪️چنانكه آقاى #حكيم را نگذاشتند مطلب را درک كند، و ساكت بود...»؛ #ص346 و #ص347
🔶 #اختلاف #دیدگاه #نظری و #روش #عملی، در محیطهای #علمی و #فرهنگی و درنتیجه، #مخاطبان آنها در #جامعه، یکی از #موانع مهم #توسعه و #پیشرفت جدی و سریعتر تر #نهضت بود.
🔦اختلاف دیدگاه در بین #علما یا #حوزویان، عوامل متعددی داشته [و دارد]؛ مانند:
1️⃣ مقداری از آن #طبیعی است و به این مساله برمیگردد که هر #صاحبنظر و #متخصص، میخواهد بر اساس #درک خود از #منابع #دینی و آنچه که برای او #حجّت است و خود را بر پایه #عمل به آن، نزد #خداوند، #معذور و دارای #حجت و #عذر موجه میبیند، #عمل کند؛
2️⃣ بخشی از اختلافها، به عدم #تصوّر #صحیح یا #دقیق #موضوع مورد بررسی یا همه #ابعاد و #جوانب #مرتبط با آن برمیگردد (#ضعف در #موضوع_شناسی )؛
ادامه در پست بعد👇
#533
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص346 و #ص347
💎💎💎#تلاش #راهبردی #امام برای ایجاد #وحدت #کلمه در #حوزه، به ویژه در میان #علما
👇#ادامه پست قبل👆
3️⃣ بخش دیگری از #اخنلاف ها و #ضعف در #اسلام_شناسی، به عدم #شناخت #صحیح و #عمیق از #دین و #هویت، #مبانی و #اهداف آن برمیگردد؛
☑️مانند: تصویر #حداقلی داشتن از #اسلام؛ برای مثال:
➖#محدود دانستن اسلام به #حیطه های #فقهی؛ آن هم #فقه #فردی (نه #اجتماعی، #حکومتی و #تمدنی)، آن هم تنها برخی از #ابواب و مسائل فقه فردی.
➖باور نداشتن به برخی از #نظام ها و #خرده_نظام های مبتنی بر #مبانی، #اهداف و #منابع #اسلامی (#نظام #اقتصادی، #تربیتی، #سیاسی و...).
4️⃣ بخشی از اختلافها هم به #توطئه ها و #دسیسه های #دشمنان #داخلی و #خارجی و #تلاش #تاریخی آنها برای ایجاد #تفرقه بین #علما و #عالمان #دین بازمیگردد.
5️⃣ بخشی هم به #فشارها و #موضع_گیری های #عوامانه یا #افکار #عمومی برمیگردد که گاه، موجب میشود برخی، بخاطر #حفظ #مصالح مهمتر یا #دفع و #رفع #مفاسد بزرگتر، قائل به #فعلیت یافتن برخی#عناوین #ثانوی بشوند و طیق آن عمل کنند، ولی برخی دیگر اینطور تشخیص ندهند؛
6️⃣ برخی نیز مربوط به تعصّبات نابجا و ناصحیح برخی از طرفداران بعضی از #عالمان است که گاه، حتی در بین برخی #طلاب و #روحانیون هم دیده میشود.
❓امّا #راهبرد امام در این مقطع، برای #مقابله با چنین #اختلاف هایی –که #رژیم هم بسیار برای ایجاد یا توسعه آنها میکوشید-، چه بود؟
ادامه در پست بعد👇
#534
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص346 و #ص347
💎💎💎#تلاش #راهبردی #امام برای ایجاد #وحدت #کلمه در #حوزه، به ویژه در میان #علما
👇#ادامه پست قبل👆
«... #دولت نمىخواهد #روحانيت #قدرت داشته باشد و نمىخواهد در #ايران باشد.
و به همين دليل، بعد از #مرگ #آيت_الله #بروجردى متوجه آقاى #حكيم شدند. گرچه آقاى حكيم را نمىخواستند؛ اما مايل بودند كه #مرجع #تقليد، در #نجف باشد كه #مزاحم كارشان نباشد؛ ولى نشد.
از گرفتن من سودى نبردند؛ چنانكه آقاى پاكروان [#رئیس وقت #ساواک] گفته بود: گرفتن #خمينى اشتباه بود، ما مىبايست #ايادى او را #قطع مىكرديم.
و الان، ايادى مرا قطع مىكنند.
و دارند تخم #نفاق و #بدبينى بين همه مىپاشند»؛ #ص346 و #347
#توضیح #تاریخی:
▪️دهم فروردین 1340 ه.ش، آیت الله بروجردی ره وفات کرد.
🔘 #شاه که میخواست #مرجعیت در ایران نباشد، رحلت آیت_الله #بروجردی را به آیت الله #حکیم در #عراق تسلیت گفت.
⚪️در این زمان، آیت الله خمینی 59 ساله، از شخصیّتهای علمی طراز اوّل #حوزه و از افراد در معرض مرجعیت بود و بتدریج، به یکی از #مراجع تراز اول تبدیل شد.
ر.ش: پستهای #181 تا #184
✅ اما #فعالیت ها و #اقدام های #امام، فقط جنبه #علمی و #فرهنگی نداشت و...
ادامه در پست بعد👇
#535
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص346 و #ص347
💎💎💎#تلاش #راهبردی #امام برای ایجاد #وحدت #کلمه در #حوزه، به ویژه در میان #علما
👇#ادامه #توضیح #تاریخی👆
✅ #فعالیت ها و #اقدام های #امام، فقط جنبه #علمی و #فرهنگی نداشت و #جلوه #سیاسی وی از سال 1341 پررنگ و پررنگتر شد و به تعبیر #آیت_الله سید علی #خامنه_ای در کتاب #شرح_اسم:
«... جلوه سیاسی آقای #خمینی از سال 1341 نمایان شد و آن زمانی بود که #دولت #محمدرضا #پهلوی #لایحه #انجمن_های_ایالتی_و_ولایتی را #تصویب کرد و ما #چهره سیاسی آقای خمینی را برای اول بار #کشف کردیم...
وقتی مبارزات پیش آمد در حقیقت، #ما... احساس کردیم آن شخصیتی که میتواند از لحاظ #فکری و #روحی ما را #اشباع کند ایشان است و لاغیر».
🔷امام، همچنان به #فعالیت سیاسی خود در سالهای 1343-1341 شدت دادند و وقایعی مثل: مبارزه با #لایحه #انجمن_های_ایالتی_و_ولایتی، #تحریم #رفراندوم #انقلاب_سفید، اعلام عزای نوروز 1342، سخنرانی آتشین #عاشورا ی 1342 و #قیام 15 خرداد1342، زمینه هایی برای مبارزات جدّیتر ایجاد کرد
🔴 امّا ...
ادامه در پست بعد👇
#536
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص346 و #ص347
💎💎💎#تلاش #راهبردی #امام برای ایجاد #وحدت #کلمه در #حوزه، به ویژه در میان #علما
👇#ادامه #توضیح #تاریخی👆
🔴هنوز مشکلات بزرگی در مسیر #نهضت #اسلامی، در میان بود که یکی از مهمترین آنها، برخی #اختلاف #دیدگاه ها و #رویه ها و #عملکردها میان برخی علمای تراز اوّل و درنتیجه، دیگر #روحانیون و #طلاب و #عموم #مردم مرتبط با آنها بود.
👈ازاینرو، #امام، سعی در #منسجم کردن #حوزه و #نزدیک تر کردن #علما و #روحانیون داشتند.
🌿در گذشته نیز بیان شد که #وحدت_گرایی، از ویژگیهای مهم #امام و #مکتب_امام است که #مصداق های متعدد و #زمینه های مختلفی هم دارد.
(ر.ش: پستهای #276 و #492 تا #494)
☘️#راهبرد #امام در این #مقطع نیز #ایجاد #وحدت #نظر و #عمل در خود #حوزه و بین #علما و #روحانیون بود
🌱اگر چنین اتفاقی می افتاد، به دنبال آن، #جامعه و #عموم #مردم نیز دارای #وحدت #دیدگاه و #عملکرد میشدند.
💠امام برای تحقق این #راهبرد، به #طراحی #راهکارها و #روش هایی پرداختند و بخصوص در سالهای 1342 و 1343 #سعی کردند آنها را در حدّ ممکن اجرایی کنند
👥👤🗣👥 یکی از مهمترین این #تلاش ها...
ادامه در پست بعد👇
#537
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص346 و #ص347
💎💎💎#تلاش #راهبردی #امام برای ایجاد #وحدت #کلمه در #حوزه، به ویژه در میان #علما
👥👤🗣👥 👈 به دلایل یادشده، یکی از مهمترین #تلاش های #امام در آن مقطع، #طرح تشکیل #جلسات هفتگی بین #علما؛ چه در #قم یا #شهرستان ها بود.
«...☝️ بايد امروز #متحد بود و من تصميمى گرفتهام و آن اين است كه
شما #علما ى #ايران در شب #يكشنبه #جلسه داشته باشيد و دور هم #جمع شويد.
🌿من اين كار را از #قم [شروع] كردهام و تشكيل جلسه دادهام
و نوشتهام كه تمام علماى ايران در اين شب جلسه داشته باشند و به #كربلا و #نجف هم نوشتهام.
تا وقتى كه تمام ايران و #خارج در يک شب علماى آن اجتماعى داشته باشند،
🌱اولًا خيلى زود #تصميم مىگيرند
🌱🌱و ثانياً #قدرت واحدى به وجود مىآورند و #دستگاه متوجه خواهد بود كه همه به يكديگر #همبستگى دارند...»؛ #ص347
✅با اینگونه #جلسات و #تبادل نظرهای ضمن آنها، هم #دیدگاه ها و #مبانی و #ادله #روشنتر و نزدیکتر میشد، هم #توطئه ها و #نفوذ ها #کشف و #خنثی میشد و... .
ادامه در پست بعد👇
#538
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با #صحیفه_امام #ج1 #ص346 و #ص347
💎💎💎#تلاش #راهبردی #امام برای ایجاد #وحدت #کلمه در #حوزه، به ویژه در میان #علما
👇#ادامه پست قبل👆
👈#امام، در سال 1342 از علمای #قم، #نجف اشرف، #کربلا و شهرستانهای #ایران دعوت کردند که در شب یکشنبه هر هفته، در محلی #اجتماع کنند
تا ضمن بیان #مسائل #روز، از #تفرقه و #پراکندگی که به #نفع #حکومت #پهلوی تمام میشد، #جلوگیری شود.
ایشان در سال 1343 نیز مکاتبات و #نامه نگاری های دیگری نیز درباره ضرورت تشکیل #جلسات #هفتگی نوشتند؛ برای نمونه:
➖16 تیر1343: نامه به محمد حسن #نجفی: #صحیفه_امام، ج1، ص 349
➖9 شهریور 1343: نامه به سیدسجاد #حججی: همان، ج1، ص 370
➖28 مهر 1343: نامه به سیدمحمدحسین #موسوی: همان، ج1، ص 407-408
➖1343 ه.ش، نامه به #علما و #اهالی #شوشتر: همان، ج21، ص542
☑️ ولی #امام، در این زمینه، #آزار و #اذیت بسیاری دیدند و چنین کار مهمی، چنانچه باید و شاید، به پیش نمیرفت.
▪️#ساواک و #رژیم #پهلوی هم تا حدّ ممکن در ایجاد #تفرقه بین #علما و #روحانیون میکوشیدند.
▪️به دنبال #سخنرانی امام درباره #کاپیتولاسیون و #تبعید ایشان در 13 آبان 1343 به #ترکیه، این محور هم مقداری تضعیف شد،
ولی برخی #شاگردان جدّیتر امام، کمابیش در حدّ امکان، آن را حداقل در بین خودشان پیگیری میکردند.
#539
#جلد_اول
#جلد_1
🔹🔸🔹
@maktabeEMAMdarSAHIFE
🔹🔸🔹