eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
395 دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
230 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی وفرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان: #آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📜 📜 ✍مدرو و کاریکه دو اصطلاح زیبای چوپانی و گالشی بود، و در نوع خود در گذشته، نشان دهنده دقت و سبک زندگانی منظم دامداران در کوه، دشت و جنگل بوده است و مثل زندگانی مدرن این سال‌های شهری، برای هر عنوان کاری در منازل خود، اتاق مشخصی داشتند. 👈در قدیم منزل و تِلار دامداران بویژه گالش ها، مشتمل بر چند اتاق بود و حقیر در دهه ی پنجاه این نوع از تِلارها را بسیار دیده ام، 📌«مَدرو» ابتدای ورودی داخل تِلار بود که مخصوص کفش ها «کَلوش، چرم و چِره، دِوَندی، چکمه، دَم پایی» بود، 👈از داخل مَدرو با درهای مختلف، می بایست به دیگر اتاق ها راه پیدا می کردند - که جای بحث آن در اینجا نیست - 📌اما یکی از آن اتاق های پرجاذبه با بوی شیر، سرشیر، ماست و سرماست، روغن، پنیر، با انواع و اقسام ظروف چوبی «نو، جولِه، کَلِز، کِتِرا، لاک، کَچه»، اتاقی بود که به آن  «کاریکِه» می گفتند و شاید بتوان برای فهم امروزی، به آن انبار لبنیات گفت. 🟡شوربختانه «مدرو و کاریکه» در این سال‌ها اصلا بر سر زبان ها نیست و به مرور زمان بخاطر از بین رفتن مراتع و درگذشت دامداران قدیمی، رو به فراموشی رفته است اما در سال‌های قبل از دهه شصت، به فراوانی کاربرد داشت و بسیاری از دامداران این واژگان را بطور روزمرّه مورد استفاده قرار می دادند و منازل آنها به دلیل همین سبک معماری سنتی بومی، از شکل و شمایل و نظم خاصی برخوردار بود.  👈چیزی که از آن زمان‌ها، در یاد ماست و بسیار برای ما شیرین، خاطره انگیز و جذاب است، بکارگیری فراوان چوب در اندازه های گوناگون ، در زندگانی دامداران بود، همه چیز شان از جنس چوب بود، از دیوار، سقف منزل گرفته تا ابزار و آلات، ظرف و ظروف شان، چوبی بود، وصف این سبک زندگی که شاید الآن به ندرت بصورت بلااستفاده، آثاری از آن برجا مانده باشد، حس و حالی داشت که از فرطِ زیبایی و دل انگیزی، برایم مقدور نیست و حقیقتا از بیان ظرافت و طراوت این سبک حیات و  زوایای مختلف آن عاجزم، آرزو می کنم، 👈ان شاء الله در آینده، مشتاقان و علاقمندانی  پیدا شوند تا آن زندگانی سرشار از شادابی  را همراه با تصاویرشان برای ما به یادگار بگذارند و از فراموش شدن آن، جلوگیری کنند. 🖊 http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2992 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📜 هزارجریب در طول روزگاران گذشته دارای نام هاي متعددی بوده است . 📝این مقاله با استفاده از منابع معتبری چون ■اعلاق النفیسه ابن رسته، ■مراصد الاطلاع البغدادی ، ■معجم البلدان یاقوت حموی، ■مسالک و الممالک اصطخری ■و یادداشت های علامه محمد قزوینی ■و... این نام‌ها را بررسی نموده است. ۱.هزار گریب ۲.هزار گری ۳.جبل شهریار، شهر یارکو ۴.کوه قارن، جبال قارن، جبل قارن ۵.جبل فریم، کوه فریم ۶.جبال دیلم ➕ 📌ابن فقیه همدانی (سدهٔ ۴) می‌نویسد که در بیرون شهر هزار جریب زمین از آن بنداد هرمز است و آن زمین همان اموال خالصه‌ای است که وی از جریر بن یزید والی  خرید. این اشاره شاید کهن‌ترین اطلاعی باشد که از خاستگاه نامگذاری هزارجریب در دست است. 📌اعتمادالسلطنه هزارجریب را همان «کوهستان ونداد هرمز» می‌داند. 📌یاسنت لویی رابینو کنسول دولت بریتانیا در رشت، در کتاب خود یعنی سفرنامهٔ مازندران و استرآباد، می‌نویسد: «بلوک هزار جریب شامل دو قسمت است: یکی چهاردانگه دیگری دو دانگه. 📌در کتب تاریخی به خصوص تاریخ ابن اسفندیار، تاریخِ مازندران، و تبرستان ظهیرالدین مرعشی و … به کرّات از هزار جریب یا هزارگری نام برده شده‌است. 📌اسماعیل مهجوری در تاریخ مازندران می‌نویسد: « ۱۴ بخش داشته که هر یک مسجد جامعی می‌داشته‌اند، این چنین: ، ساریه، ، ، ربست، میلا، هزارجریب، مهروان، ، تمار، ناتیل، چالس، رویان و کلار» (مهجوری پوشینهٔ ۱ صفحهٔ ۳۸) http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2988 📑 @edmolavand 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
1⃣ 🔎جهت دسترسی به مطالب دلخواه تان در این فهرست جستجو کنید: 👇👇 📚کتاب: ■ 📜منظومه💞: ■
2⃣ 🔎جهت دسترسی به مطالب دلخواه تان در این فهرست جستجو کنید: 👇👇 🌍مکان: ■ ■#
3⃣ 🔎جهت دسترسی به مطالب دلخواه تان در این فهرست جستجو کنید: 👇👇 🌿قومیت: ■، ■
4⃣ 🔎جهت دسترسی به مطالب دلخواه تان در این فهرست جستجو کنید: 👇👇 🌿باکر: ■
5⃣ 🔎جهت دسترسی به مطالب دلخواه تان در این فهرست جستجو کنید: 👇👇 📝،علما، نویسنده و پژوهشگران: ■
6⃣ 🔎جهت دسترسی به مطالب دلخواه تان در این فهرست جستجو کنید: 👇👇 👑حاکمان: ■ 🟢سادات: ■
8⃣ 🔎جهت دسترسی به مطالب دلخواه تان در این فهرست جستجو کنید: 👇👇 📚دانش پژوهی: ■
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
📩 باستان (هالتاماتی) ✍هالتاماتی سرزمینی باستانی بود ، که نخستین بار در هزاره پنجم قبل از میلاد ، در عرصه جهانی ظهور پیدا کرد . ✍شوش قلب تپنده این تمدن و آن بشمار میرفت. 📌قلمرو و حیطه این تمدن ، در استان های کنونی ، خوزستان ، لرستان، کهگلویه بویراحمد، فارس،بوشهر،ایلام بود . 📌شهرهای مهم آن عبارت بودند از ■شوش و آنزان (خوزستان) ، ■ماداکتو(ایلام) ، ■خایدالو (لرستان) ، ■لیان(بوشهر) که مختلف ایلامی در این شهرها سکونت داشتند . 🌿که این عبارت بودند از : ها، ها ، ها و ها .. ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
📩روابط و سومر (بخش اول) ✍قدیمی ترین منبع سومری که نامی از سرزمین و دولت ایلام برده است 📜 کتیبه ای مربوط به پادشاه اول کیش به نام ان-مبرگیسی (En-Mebargisi) در ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می باشد. 📌در این گفته شده است که این شاه به ایلام لشکر کشیده است و از آنجا غنائم بسیار یه چنگ آورده است . 📌با استناد به این منابع میتوان به دشمنی بین سرزمین ایلام و سومر پی برد. اما با وجود این جنگها، رابطه اقتصادی و فرهنگی بین ایلام و برقرار بود. 📌بین النهرین به منابع ایلام مانند الوار و سنگ های گوناگون، فلزهایی مانند سرب، مس، قلع و نقره و سنگ های مرمر و خارا و همینطور سنگ های قیمتی و اسب نیاز داشته است 👈و اکثریت لشکرکشی های بین النهرین به ایلام برای اطمینان داشتن از ورود چنین محصولاتی از ایلام به بین النهرین بوده است. 📌ایلامیان نیز برای دست آوردن ثروت های متمرکز و حتی برای جلوگیری از خطر احتمالی از سوی بین النهرین گاها به این سرزمین حمله ور میشدند 👈و اولین پیروزی ایلام بر سومر در کتیبه ای مربوط بین سالهای ۲۶۰۰ تا ۲۵۵۰ قبل از میلاد از پادشاه ایلامی به نام "کوریشک" یاد میکند که توانسته است سومر را تصرف و سومر را اسیر کند و به منطقه آوان در ایلام ببرد. 📌هرچند که امروزه محل دقیق مشخص نیست ولی کشمکش بین ایلام و بین النهرین تا قرن ها ادامه داشت. @edmolavand ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
📩چغازنبیل بزرگترین و معروفترین اثر بجا مانده از تمدن و خوزستان ✍ چغازنبیل (به معنای زنبیل شکل یا زنبیل واژگون در زبان لری) نام اصلی آن زیگورات و به زبان ایلامی باستان "زاگراتو" خوانده میشد ،در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شوش قرار دارد. 📌ساخت آن توسط بزرگ سلسله ایگی هالکید به نام اونتاش گال (اونتاش ناپریشیا) در سال ۱۲۵۰ قبل از میلاد انجام گرفت. 📌این ساختمان ابتدا بنای بزرگ مربعی شکل که طول هر ضلع ۱۰۵ متر بوده است را با خشت خام شروع کرده اند و در وسط هر دیوار دری ورودی وجود دارد که به صحن مرکزی و حیات آن راه دارد. 📌این ساختمان دارای ۵ طبقه بوده و بین ۴۳ تا ۵۲ متر ارتفاع داشت که امروزه دو ونیم طبقه باقی مانده است. 📌برای استحکام این بنا از اجرهای پخته شده در دورتا دور آن استفاده میشده است که بر روی این آجرهای پخته شده آجرهای لعاب دار رنگی نیز وجود داشته است. 📌معمار ایلامی بجای ساختن پلکانهای بزرگ در مقابل یکی از نماهای بنا روش ابداعی را بکار برده است بدین معنی که فاصله های بین هر طرف را بصورت پلکانهای داخلی درآورده است و ساختن سکوهای بزرگ که ار ۳ سکو که یک طبقه را پوشش میداد و این سکوها دارای پله های کوچک بودند که امروزه هم قابل مشاهده هستند. 📌ایزدان اصلی مورد ستایش در چغازنبیل عبارت بودند از : ■اینشوشیناک (ایزد نگهبان شوش و قاضی مردگان) ، ■ناپریشیا (ایزد عقل و خرد) ، ■کری ریشا (یکی از دو مادر خدای اصلی ایلامی ها و ایزد جنگ) همچنین ایزدان کوچکتری نیز در کنار این ایزدان در چغازنبیل ستایش میشدند. 📌امروزه آثار بسیاری از بدست آمده است . 📌چغازنبیل در سال ۶۳۹ قبل از میلاد بدست سپاهیان و خونخوار آنها آشوربانیپال ویران شد ولی هیچگاه این حمله مهاجمین که به قصد نابودی کامل این تمدن بود نتیجه نداد و چغازنبیل تا به امروز همچنان در قلب خوزستان استوار مانده است. @edmolavand ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
✍اونتاش گال (ناپریشیا) سازنده 📜یکی از معروفترین و مقتدرترین شاهان ایلام از سلسله ایگای هالکید بود. 📌اونتاش گال فرزند "هومبان نیمنا" و از مادری به نام "او-تیک" زاده شد. 👈او رسما در سال ۱۲۶۵ قبل از میلاد زمام امور را بدست گرفت. 👈در مورد کارهای نظامی و سیاسی او آنچنان اطلاعاتی باقی نمانده است ولی با توجه به بدست آمده از ایزدی به نام "ایم-مریه" که اونتاش گال در جنگ به غنیمت گرفته بود و حک شدن نام شهر توپل-یش در بین النهرین میتوان متوجه شد که اونتاش گال یک عملیات نظامی موفق در بین النهرین داشته است. 📌اونتاش گال بزرگترین ایلامی به نام چغازنبیل را ساخت که یکی از جهات معروفیت او می باشد . 📌از او آجر داری در رامهرمز و ۱۱ کتیبه دیگر در یافت شده است که از ساخت و ساز و احداث معابد برای ایزدان مختلف از جمله : ■ناپریشیا ، ■ناهونته، ■پینیکر، ■سیموت ■و... گزارش می دهد. 📌سرانجام اونتاش گال در بین سالهای ۱۲۴۵ تا ۱۲۴۰ از دنیا می رود و جای خود را به پسرش "کیدین هوتران دوم" می دهد. 🔷🔶🔹🔸 "باستان شناسی ایلام: دنیل تی پاتس" "تاریخ و تمدن ایلام:یوسف مجیدزاده" ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
📜 «روضة الملوک» 📝این اثر، کتابی اخلاقی و در حکمت عملی نوشته شده و به اسکندر بن کیومرث تقدیم شده است. 🌿 📌نویسنده در مقدمه، از نام و نسب اسکندر پادوسپانی تا اردشیر بابکان و تا آدم ابوالبشر !!! یاد کرده است. 📌آنچه از آن مهم است این است: «الملک الاعظم تاج الدولة والدین، ابن الملک الکبیر مالک ازمّة الملوک، واسطه عقد المملکة و السلطنة، جلال الدولة والدین، اسکندر بن سلطان الاعظم الملک کیومرث بن ملک بیستون بن الملک گستهم بن الملک تاج الدولة بن زیار الملک شاه کیخسرو بن شهراگیم بن ناماور بن بیستون بن زرین کمر بن جستان بن کیکاوس بن هزارسب... تا آدم ابوالبشر علیه السلام!». 📌فرد مذکور از پادشاهان های منطقه و کلارستاق در قرن نهم است. ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از پژوهش اِدمُلّاوَند
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 📜عنوان:  معرفی و تحلیل نسخه خطی «» 🖋نویسندگان:  آل علی اردشیر | حسنی هرمزآبادی رنجبر احمد | حلبی علی اصغر 📒نشریه:  پژوهش زبان و ادبیات فارسی 📚اطلاعات دوره:  🗓سال: ۱۴۰۰ 📄شماره: ۶۲ 📑صفحات:۷۲_۵۱ 🔎کلیدواژه:  روضه الملوک_ادب شیعی_حکمت عملی_اخلاق ناصری  📝چکیده:  «روضهالملوک» را مولفی ناشناخته در قرن نهم هجری و در حکمت عملی و با شیوه ای ادبی نوشته است. کتاب، به مانند عموم کتب اخلاقی ای که بعد از خواجه نصیرالدین طوسی تالیف شده اند، به تقلید یا اقتفای «اخلاق ناصری» خواجه شکل گرفته است. مولف کتاب-که پیرو مذهب تشیع بوده-بهره ای از ادبیت و عربیت داشته و با شیفتگی ای که نسبت به نثر فنی داشته، خواسته است کتابی اخلاقی ترتیب دهد. کار وی را در میان دیگر آثار مشابه، نمی توان شاخص دانست، اما در این راه نهایت ذوق و سلیقه را به کار برده است. کتاب در اواخر عصر نوشته شده و هرچند تا آن زمان، تالیف کتب اخلاق در میان نویسندگان شیعی بی سابقه نبوده، می توان این کتاب را یکی از نخستین، یا شاید هم نخستین نمونه شناخته شده از تالیفات اخلاقی پیروان این مذهب دانست که به شکل ادبی پرداخته و به یک دربار شیعی تقدیم شده است. کتاب از زمان نگارش تا مدتی مدید در پرده اختفا بوده و تنها نسخه بازمانده و شناخته شده آن، نسخه ای است که ۱۶۰ سال پیش، رونویسی شده است. چون در تحقیقات رشته هایی مانند اخلاق و ادبیات، ملزم به نقد و بررسی همه آثار به جامانده از گذشته این رشته ها هستیم، لازم بود کتاب به تصحیح انتقادی برسد. این امر با کمک ماخذ شناخته شده متن، و با توجه به تک نسخه بودن آن، به روش قیاسی انجام گرفته است. http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2994 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
꧁꧂🌼꧁꧂🌼꧁꧂ 🪸🦋𝐏𝐞𝐚𝐜𝐞 𝐨𝐟 𝐦𝐢𝐧𝐝 𝐜𝐚𝐧 𝐛𝐞 𝐦𝐞𝐚𝐧𝐭 𝐚𝐬: 𝐥𝐨𝐨𝐤𝐢𝐧𝐠 𝐛𝐚𝐜𝐤 𝐨𝐧 𝐭𝐡𝐞 𝐩𝐚𝐬𝐭 𝐚𝐧𝐝 𝐭𝐡𝐚𝐧𝐤𝐢𝐧𝐠 𝐆𝐨𝐝; 𝐥𝐨𝐨𝐤𝐢𝐧𝐠 𝐚𝐡𝐞𝐚𝐝 𝐢𝐧𝐭𝐨 𝐭𝐡𝐞 𝐟𝐮𝐭𝐮𝐫𝐞 𝐚𝐧𝐝 𝐭𝐫𝐮𝐬𝐭𝐢𝐧𝐠 𝐢𝐧 𝐆𝐨𝐝. ❤️🦋 آرامــــــش چیست؟ نگاه به گذشته و شکر خــــــــدا، نگاه به آینده و اعتماد به خــــــدا 😉🤞 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﻧَﻮِّﺭ ﻗُﻠُﻮﺑَﻨﺎ ﺑِﺎﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺯَﯾِّﻦ ﺍَﺧْﻼﻗَﻨﺎ ﺑِﺰﯾﻨَﺔِ ﺍﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍَﻟْﺒِﺴْﻨﺎ ﺑِﺨِﻠْﻌَﺔِ ﺍﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍﺭْﺯُﻗﻨﺎ ﺷَﻔﺎﻋَﺔَ ﺍﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍﻏْﻔِﺮﻟَﻨﺎ ﺫُﻧُﻮﺑَﻨﺎ ﺑِﺎﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍَﮐْﺮِﻣْﻨﺎ ﺑِﮑَﺮﺍﻣَﺔَ ﺍﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍﺭْﺣَﻤْﻨﺎ ﺑِﺎﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍﻫْﺪِﻧﺎ ﺑِﻬِﺪﺍﯾَﺔِ ﺍﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍﻧْﺼُﺮِﺍﻟْﺎِﺳْﻞﺍﻡَ ﻭَﺍﻟْﻤُﺴْﻠِﻤﯿﻦَ ﺑِﺎﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍﺧْﺬُﻝِ ﺍﻟْﮑُﻔّﺎﺭَ ﻭَﺍﻟْﻤُﻨﺎﻓِﻘﯿﻦَ ﺑِﺎﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍﺷْﻒِ ﻣَﺮﺿﺎﻧﺎ ﺑِﺎﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍﺭْﺣَﻢ ﻣَﻮْﺗﺎﻧﺎ ﺑِﺎﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍﺣْﻔَﻆ ﻭَ ﺍَﯾِّﺪْ ﻗﺎﺋِﺪَﻧﺎ ﺑِﺎﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍﺭْﺯُﻗْﻨﺎ ﺗَﻮﻓﯿﻖَ ﺍﻟﻄّﺎﻋَﺔَ ﺑِﺎﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍﺭْﺯُﻗْﻨﺎ ﺑُﻌْﺪَ ﺍﻟْﻤَﻌْﺼﯿﺔَ ﺑِﺎﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍﺭْﺯُﻗْﻨﺎ ﺻِﺪْﻕِ ﺍﻟﻨِّﯿَّﺔَ ﺑِﺎﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍﺭْﺯُﻗْﻨﺎ ﻋِﺮﻓﺎﻥَ ﺍﻟْﺤُﺮﻣَﺔَ ﺑِﺎﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍﺭْﺯُﻗﻨﺎ ﺣَﺞَّ ﺑَﯿﺘِﮏَ ﺍﻟْﺤَﺮﺍﻡَ ﺑِﺎﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍﺭْﺯُﻗْﻨﺎ ﺯﯾﺎﺭَﺓَ ﻗَﺒْﺮِ ﻧَﺒِﯿِّﮏَ ﺑِﺎﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺗَﻘَﺒَّﻞ ﺻَﻼﺗَﻨﺎ ﺑِﺎﻟْﻘُﺮﺁﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺗَﻘَﺒَّﻞ ﺗﻼﻭﺗﻨﺎ ﺑﺎﻟﻘﺮﺍﻥ 🌺ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍﺟْﻌَﻠْﻨﺎﻣِﻦ ﺍَﻋْﻮﺍﻧِﻪِ ﻭَﺍَﻧْﺼﺎﺭِﻩِ ﺑِﺎﻟْﻘران http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2996 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
. ✍ یادداشت‌ انتخابات چهاردهم ♨️مراقب‌ریزش‌آرای‌جبهه‌انقلاب‌باشیم ▪️ما درعین‌حالی‌که باید تلاش‌کنیم در بین نفرات مطرح جبهه‌ی انقلاب فرد أصلح را شناسایی کرده و آن را با شاخصه‌های أصلح بودن سنجیده و به مردم معرفی کنیم، اما در عین حال نباید به هیچ‌وجه برای انتخاب دست به تخریب بزنیم. ◾️باید به این نکته توجه‌کنیم هر رأیی که چه به فرد صالح و چه به فرد أصلح داده شود آن رای بحساب‌ جبهه‌‌انقلاب‌ وارد می‌شود و یک پیروزی درجهت‌‌ کسب‌ اعتماد‌ مردم‌ است. ◼️و اگر به تخریب‌رقیب ادامه‌دهیم، رأی مردم و حتی مذهبی‌های‌انقلابی به سبد رای رقیب‌ِمخالفِ ما ریخته‌خواهدشد. ⬛️پس باز تأکید می‌کنم هر نوع تخریب کاندیدای منتسب به جبهه‌ی انقلابی اشتباه است و ما درقبال هر رأیی‌که در أثر تبلیغات‌ سوء ما ازجبهه‌‌انقلاب به سبد رقیب ریخته‌خواهدشدمسئول‌هستیم. ♦️رقیب‌ با و با تکیه‌ به‌ به میدان آمده!! و هنر زیادی برای‌جذب‌رأی مردد ها و مذهبی‌های‌بی‌اطلاع از پیچیدگی‌های دنیای‌سیاست دارد‌. لذا در این بین کاری نکنیم رأی صالح بحساب‌رقیب‌ ریخته‌شود‌. 🖊عالیه‌سادات •••••••✾•🍃🌺🍃•✾••••••• #️⃣مشارکت‌‌ِ_حدأکثری http://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/2995 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• 📚ܐܡܝܕ 💥 @edmolavand @sayedhmirmaryam 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─